Constant misselijk, wel of niet naar de huisarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Constant misselijk, wel of niet naar de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:07

Hi all,

Ik verwacht geen diagnose via internet, ben alleen even benieuwd naar jullie mening...

Sinds 1.5 week ben ik constant misselijk. Het begint met een hongergevoel, wat zo erg wordt dat ik er misselijk van wordt . Hierdoor krijg ik geen hap meer door mn keel, waardoor het verergerd. Ook slaap ik slecht door dit alles (lees max 3 uur per nacht) , je begrijpt het al: hierdoor niet alleen moe maar ook meer honger en nog misselijker .

Ik probeer de cirkel te doorbreken door wel te eten (vaak resulteert het in kokhalzen of zelfs braken), te gaan sporten (helpt wel even! ), pijnstillers werken wel een beetje tegen de misselijkheid en zo nauwkeurig mogelijk alles te doen om goed te slapen (dag afsluiten , goed water drinken, hoofd leeg maken, warm en ontspannen zijn, geen tv enz meer aan, heb melatonine en Circadin blabla) maar het werkt niet .

Nu is het vandaag zo erg dat ik zelfs thuis ben gebleven .... Ben echt klaar mee! Maar vind het een beetje aanstellerig om ermee naar de huisarts te gaan. Wat zouden jullie doen in zn situatie?

Thesserd

Re: Constant misselijk, wel of niet naar de huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:08

Poeh als het al zo lang is zou ik er wel mee naar de huisarts gaan denk ik, zeker als je er nu om thuis moet blijven. Desnoods gewoon met spreekuur :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:09

Aanstellerig? Ik denk dat je het, zacht gezegd, wel lang genoeg uitgezeten hebt.. Gaan! :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:10

andere zaken als zwanger oid al uitgesloten?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:11

Ik ben net met dezelfde verschijnselen naar de huisarts geweest: gastritis, maagslijmvliesontsteking. heb nu medicijnen en begin weer met kleine beetjes eten, rijst met gekookte worteltjes en zo....vooral niets wat prikkelend of irriterend werkt op de maag eten dus. En zittend in bed slapen helpt ook, al is prettig anders. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 01-06-15 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:12

Ik weet niet of je het zonder recept kan krijgen maar je kan domperidon (weet niet zeker of ik het goed schrijf) nemen tegen misselijkheid. Misschien kan je dan de cirkel doorbreken en gewoon eten.

En om even een open deur in te trappen, je weet zeker dat je niet zwanger bent?
Ik was namelijk ook misselijk, en ik dacht steeds dat het aan het (smerige) eten uit de kantine lag maar dat was dus wel degelijk iets anders.... Ze wordt over 2 weken 1 jaar. ;)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:15

Zwanger is ook het eerste wat me te binnen schiet, maar daar heb je vast zelf al aan gedacht?

Wat eet je op een dag? Wat is je dagelijkse ritme?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:17

Ja, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben :+ (Thnx God O:))

Domperidon? Of bedoel je don perridon? (champagne..) ik denk idd dat die misselijkheid doorbroken moet worden zodat ik normaal kan eten en zo ook weer mn slaapritme te pakken krijg...

Besloten straks de huisarts te bellen (telefonisch spreekuur) :) Thnx voor de lieve reacties!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:18

Haha, nee dat is wel echt Domperidon, dat is een soort van medicijn. Champagne lijkt me niet slim :+

Beterschap!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:19

Klopt het klinkt als het champagne merk. Maar die pilletjes kan je krijgen via je HA sowieso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:21

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-15 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:22

Rubber_Duck schreef:
Zwanger is ook het eerste wat me te binnen schiet, maar daar heb je vast zelf al aan gedacht?

Wat eet je op een dag? Wat is je dagelijkse ritme?

Normaal :

Sochtends bakje soja yoghurt
Tussendoor paar rijstwafels
Lunch salade en 3 gekookte eieren
Tussendoor vaak wat rauwkost (komkommer, tomaatjes, worteltjes ofzo)
Savonds gewoon vis/vlees met groenten, soms met pasta/rijst/zoete aardappel maar niet altijd

Nu:
De soja yoghurt lukt wel, rijstwafels ook.. Salade en eieren krijg ik echt niet weg, dus eet dan maar een liga ofzo tegen de ergste honger en wat meer rijstwafels.. Eet nu veel ongezouten noten, zodat ik wel aan mn kcal kom. Savonds krijg ik met moeite klein beetje pasta weg, rijst lukt niet en soms zoete aardappel

Oke, zal er naar vragen! Thnx

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:23

en de champagne is Dom Perignon ( en erg duur ) ;)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:24

Je kan je ontlasting eens laten testen bij je HA.

Je verhaal komt mij erg bekend voor. Bleek toen dat ik een parasiet in mijn maag/darmen had waar ik zo misselijk van werd ( werd nog veeeeel misselijk toen ik dat hoorde :P ) Even een AB kuurtje en het was weer weg :) Wat een genot was dat! Ik was mezelf niet met die bacterie.

Het komt vooral veel voor bij mensen die veel met paarden omgaan en in de kinderopvang werken. Bingo! 8-)

Ook kan je je HA eens vragen om maagbeschermers.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:30

Klinkt niet relaxed !!! Gelukkig mijd ik kinderen met hele grote precisie hihi

Wellicht is dit nog relevante informatie: ik heb het sinds een half jaar regelmatig . Ik dacht eigenlijk dat je kwam omdat mn spiraaltje uit begint te werken , had vroeger die misselijkheid en honger ook wanneer ik ongesteld moest worden . Alleen dan was het een dag of 3 max 5/6... Nu dus als 10 dagen :(

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:32

Als je spiraal uitgewerkt raakt kan het misschien komen door de schommeling/verandering van de hormonen in je lijf.

Ben je misschien een soort schijnzwanger :P

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:33

Romyv schreef:
Klinkt niet relaxed !!! Gelukkig mijd ik kinderen met hele grote precisie hihi

Wellicht is dit nog relevante informatie: ik heb het sinds een half jaar regelmatig . Ik dacht eigenlijk dat je kwam omdat mn spiraaltje uit begint te werken , had vroeger die misselijkheid en honger ook wanneer ik ongesteld moest worden . Alleen dan was het een dag of 3 max 5/6... Nu dus als 10 dagen :(

Dat zou best goed kunnen toch. Hoe lang heb je hem al?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:35

Volgens mij is domperidon helemaal uit de handel gehaald. Ik had het voor naast m'n migraine medicijnen maar toen ik laatst bij de dokter was heb ik een ander medicijn gekregen omdat domperidon niet meer te krijgen was volgens mijn HA.

Maar genoeg middeltjes tegen misselijkheid te krijgen hoor. Gewoon even langs de HA gaan. En beterschap :(:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:38

4.5 jaar.... Maar bij schijnzwanger heb je toch ook verhoogd hormoon wat in je urine wordt gemeten bij zn test of niet?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:41

Vlak je hormonen niet uit hoor. Ik heb iedere keer na een jaar of 4 van spiraal dus allerlei lichamelijke klachten en na het zetten van een nieuwe verdwijnen die (en krijg ik weer andere klachten erbij)

Niet dat het dat perse moet zijn, maar zo'n ding is van veel meer invloed dan we vaak denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:43

Warboel schreef:
Volgens mij is domperidon helemaal uit de handel gehaald. Ik had het voor naast m'n migraine medicijnen maar toen ik laatst bij de dokter was heb ik een ander medicijn gekregen omdat domperidon niet meer te krijgen was volgens mijn HA.

Maar genoeg middeltjes tegen misselijkheid te krijgen hoor. Gewoon even langs de HA gaan. En beterschap :(:)

In België is het sinds eind 2013 voorschrift plichtig, maar nog wel in de handel.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:46

Warboel schreef:

Ik heb laatst, nog domperidon voorgeschreven gekregen, dus het is er nog wel.

@TS, misschien een heel stom iets, maar het kan zijn dat je van de hormonen ziek wordt. Ik heb het als ik de pil slik (nu al 2,5 jaar) dat ik de eerste dagen iets moet nemen tegen de misselijkheid, want mijn lichaam kan hier niet goed tegen. Ik zou het zeker aankaarten, vaak weten de HAen niet eens dat het dat kan zijn. Mijne hadden er nog nooit van gehoord, dat iemand zo ziek werd van de pil

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:53

Ik heb geen spiraaltje omdat het heel logisch was om daar op hele jonge leeftijd aan te beginnen O:) huisarts weet dat ik heel veel last heb van die hormonen en denk zelf ook dat dit het is.. Maar denk dat het sowieso slim is om ook even breder te kijken, misschien even bloed testen op allerlei dingen ofzo

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:19

Update , huisarts gesproken. . Gezien de kleur van mn ontlasting is er een kans dat er bloed bij zit. Vanmiddag moet ik langs komen . Krijg ook een verwijzing voor een nieuwe spiraal ,maar eerst dit .. Ben benieuwd

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:44

Warboel schreef:

Mijn man heeft het dit jaar nog voorgeschreven gekregen, maar je zou best gelijk kunnen hebben want er staat me wel iets van bij dat het op tv was.