Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elenaMM77 schreef:je bent in de groei en blijft langer op dan vroeger..
dus het is redelijk normaal dat je gewoon trek krijgt later op de avond..
je zegt zelf, je eet niet veel en een kwarktoetje (is wat anders dan een schaaltje kwark kwa hoeveelheid).
dus gewoon iets meer eten bij de avondmaaltijd. en wat later kun je rustig nog een klein tussendoortje pakken.
als je op bed ligt met een rammelende maag is het niet goed, dan is je hele systeem leeg ruim voor de ochtend, wat niet bevoordelijk is voor je basisverbranding..
gewoon dus wat meer eten en luisteren naar je lichaam..
je geeft aan dat je honger hebt.. dan moet je dus wat eten.
Knert schreef:probeer niet teveel te snaaien met producten waarbij veel suikers in verwerkt zitten.
Dus wat je eet moet ook goed vullen.
Maar als jij echt met honger naar bed gaat, ipv snaaihonger, moet er wel wat veranderen.
Dat zul je echt moeten bespreken met je moeder.
Gydja schreef:Ik hoor ook wel vaker en merk het bij me zelf ook dat als ik ongesteld ben dat ik dan meer honger heb dan dat ik dat niet ben. Van een van mijn vriendinnen weet ik dat ze enorme vreetbuien krijgt als ze in haar periode zit. De hele dag door is ze dan aan het eten.
Maar zo als boven aangegeven word zou ik gewoon mee op scheppen bij het avondeten. En ook goed ontbijten! Dat zorgt er ook voor dat je overdag minder snel honger krijgt. En inplaats van 's avonds wat te gaan eten kan je er ook voor kiezen om wat te gaan drinken bijv. melk of je neemt een glas yoghurt.
mzara schreef:Gydja schreef:Ik hoor ook wel vaker en merk het bij me zelf ook dat als ik ongesteld ben dat ik dan meer honger heb dan dat ik dat niet ben. Van een van mijn vriendinnen weet ik dat ze enorme vreetbuien krijgt als ze in haar periode zit. De hele dag door is ze dan aan het eten.
Maar zo als boven aangegeven word zou ik gewoon mee op scheppen bij het avondeten. En ook goed ontbijten! Dat zorgt er ook voor dat je overdag minder snel honger krijgt. En inplaats van 's avonds wat te gaan eten kan je er ook voor kiezen om wat te gaan drinken bijv. melk of je neemt een glas yoghurt.
ja dat deed ik ook vaak. of yoghurt gemengd met sinaasappelsap. Heerlijk zo savonds of bij het ontbijt!
Nico_lette schreef:Super bedankt!
Mijn enige punt nog is dat mijn moeder me niet gelooft, komt ze aan met: de kindjes in Afrika hebben honger, jij niet etc. Ik weet dat in Afrika hongersnood is etc. Maar ik ben geen kleuter..?
Mijn enige punt nog is dat mijn moeder me niet gelooft, komt ze aan met: de kindjes in Afrika hebben honger, jij niet etc. Ik weet dat in Afrika hongersnood is etc. Maar ik ben geen kleuter..?
elenaMM77 schreef:Nico_lette schreef:Super bedankt!
je moeder eet niets s avonds en je vader?
ook nooit zeggen dat je honger hebt..
gewoon dat je trek hebt en niet fijn slaapt als je trek hebt.
Gydja schreef:Nico_lette schreef:Super bedankt!
Ach dat krijg ik ook zo vaak te horen. Ik vind dat zo'n dom gedoe. Als je maag rammelt heb je duidelijk zin in wat. Ik kan er altijd heel chagrijnig van worden als mensen dat tegen me zeggen. Je zou je 'honger' kunnen veranderen in stevige trek. Wie weet zal het dan veranderen? Of je vraagt of je een glas yoghurt of een krecker mag pakken inplaats van zeggen dat je honger hebt.
dus je bent absoluut niet uniek hierin! Eet overdag rustig een boterham of 2 extra
Ik moest elke pauze op school ook brood eten en gelijk weer toen ik thuis kwam, anders trok ik ook krom