Simpel kapsel voor een bruiloft voor lang en dik haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Simpel kapsel voor een bruiloft voor lang en dik haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:19

Hallo allemaal,

A.s. vrijdag heb ik een bruiloft van een vriend van mijn vriend. De jurk heb ik al maar ik zit nog te twijfelen wat ik met mijn haar moet doen. Voor het beeld, ik heb heel lang (bijna tot aan het begin van mijn billen) en dik haar.
Nu hoop ik dat jullie inspiratie hebben voor een leuk en makkelijk kapsel wat ook met dik en zwaar haar goed blijft zitten. Het liefste zou ik mijn haar opgestoken hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik weet niet of het helpt maar dit is een foto van mijn haar (ongekamd cap-haar :') normaal is het niet pluizig)
Afbeelding

Anoli

Re: Simpel kapsel voor een bruiloft voor lang en dik haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:21

Hmm misschien eens wat zoeken op youtube? Toen ik nog lang haar had keek ik daar regelmatig om inspiratie op te doen :j Handig is ook dat het vaak tutorials zijn en je dus gelijk ziet hoe je het moet doen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:22

:oo :oo

Ik wil jouw haar!!!!!!!

Nu ontopic: Met jouw haar kan alles. Misschien een mooie visgraat? Op youtube heb je veel tutorials, bekijk die anders eens :)

Edit: iemand was me voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:23

Wauw....!
Misschien een losse (halve) vlecht waar je eventueel een corsage als je die krijgt in kunt steken?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:28

Een invlecht op je hoofd. Even op youtube kijken. Kan je veel vinden. Ik heb het afgeknipt tot de schouder. Was het lange haar meer dan zat. Niet dat jij dit moet doen maar ik wou het even zeggen :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:30

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:30

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:33

http://rubriek.nl/ru/wp-content/uploads ... /haar5.jpg

deze is heel simpel. gewoon met een krultang vanaf ongeveer je oren krullen maken en met je vingers loshalen. Dat is bij lang haar ook heel mooi, je kan eventueel nog staart aan zijkant maken en daar krullen in doen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:35

Bedankt iedereen!

Leen schreef:
De eerste hiervan vind ik ook erg leuk, maar daar ga je wel wat hulp voor moeten hebben:
http://www.girlscene.nl/fashion/doityou ... e_vlechten

Deze vind ik ook erg leuk en blijft denk ik ook wel goed zitten. Mijn moeder helpt me dus dat scheelt al weer :).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:38

Ik denk alleen wel dat je dan een gigantische bun gaat hebben op je hoofd. Dus best even op voorhand uit testen hoe het met jouw haar uitziet. Ik heb ongeveer dezelfde lengte. Maar wel normaal dikte haar. Mijn leek erg op deze: http://oud.girlscene.nl/images/library/ ... _large.jpg (inclusief bunmaker erin.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:40

Mijn ervaring (ook lang en dik haar) is dat dingen op je hoofd zelf niet zullen blijven zitten. :+ Zeker niet als je daar bijv. wilt gaan dansen. De knot die Leen liet zien zou ik dus afraden.

Zelf zou ik gaan voor een mooie (visgraat)vlecht. Ook vind ik die van Lianne mooi en zou ik zeker aanraden! :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:41

Ik zelf heb ook zwaar haar, en altijd lang gehad, zou ook die knot niet aanraden...opsteken was hier soms al een probleem omdat het snel ging zakken als je bewoog haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:42

Mioux schreef:
Ik zelf heb ook zwaar haar, en altijd lang gehad, zou ook die knot niet aanraden...opsteken was hier soms al een probleem omdat het snel ging zakken als je bewoog haha.

Inderdaad dit probleem, écht een hele grote ramp dus. :+

Ook wat Leen zegt: Die bun wordt véél en véél te groot. Mijn bun leek al op dit:
Afbeelding

Maar jouwe komt wel in de buurt van dit vrees ik...
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... e1b474.jpg

Hoop voor je dat het minder extreem is, maar dát netjes in een bun stoppen? Dat gaat je uren kosten en is er na een uur weer uit..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:43

Dat denk ik ook wat deetjeeuh zegt, mede met dik en lang haar is het erg lastig kwa knot of bum of dergelijke mooi eruit te laten zien en krijg je soms een half vogelnest op je hoofd... Om zo maar even te zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:45

Bij de brainwash kun je voor 16,50 je haar laten doen, stel dat alles alsnog misloopt ofzo.
Ik heb vergelijkbaar haar (alleen korter), en zo'n ondersteboven vlecht is echt een gedoe haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:45

En de hoofdpijn die je kreeg als al je haar boven op je hoofd vast zit (of was ik de enige die daar last van heeft?)
Maar die visgraatvlecht met krullen vind ik wel erg mooi voor op een bruiloft. Je moet alleen wel iemand hebben die dat kan vlechten dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:46

Mala, ik krijg/kreeg er inderdaad ook iedere keer enorme hoofdpijn van! Daarom heb ik het nu afgeknipt haha. :))

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:47

Heb je niet iemand in de buurt die goed kan vlechten? Lekker pronken met je mooie haar! Het is prachtig :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:51

annelieke92 schreef:
Bedankt iedereen!

Leen schreef:
De eerste hiervan vind ik ook erg leuk, maar daar ga je wel wat hulp voor moeten hebben:
http://www.girlscene.nl/fashion/doityou ... e_vlechten

Deze vind ik ook erg leuk en blijft denk ik ook wel goed zitten. Mijn moeder helpt me dus dat scheelt al weer :).

Die eerste optie heb ik laatst met een bruiloft gehad. Ik heb ook zwaar en veel haar, ze heeft veel van dat texture poeder gebruikt waardoor het super goed en mooi bleef zitten wat ik absoluut niet had verwacht.

Bij mij zat het zo stevig als een huis. Zelf na dansen, springen en alles zat het nog prima! Ook na een nachtje slapen zat de vlecht er nog in, die had ik laten zitten. Al vraag ik me af of met dat lange haar het wel te doen is!
Laatst bijgewerkt door Beau_Myrthe op 18-05-15 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:51

Deetjeeuh schreef:
Mala, ik krijg/kreeg er inderdaad ook iedere keer enorme hoofdpijn van! Daarom heb ik het nu afgeknipt haha. :))

Ik ook :D :j

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:52

Ik had mijn haar los, met 2 klipjes naar achteren, door de kapper gekruld. Bleef echt enorm mooi zitten!
Afbeelding

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:57

Ik heb met wedstrijden ook altijd een donut in en die blijft prima zitten. Maar ik kan het inderdaad beter eerst even uitproberen. En anders kan ik het altijd nog vlechten. Een vissengraat kan ik zelf gelukkig.
Alleen de dresscode voor de bruiloft is mannen in pak en vrouwen in een cocktailjurk en dan vind ik een vissengraat wat minder mooi.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:59

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:03

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:07

Ik heb nog langer haar en er is veel mogelijk :)

Ik stuur je even een pb :)