Ben wel benieuwd, kon niet echt wat vinden via de zoekfunctie.
Lijkt me leuk om uit te wisselen met mensen die zich daar mee bezig houden. (zowel inactief als actief)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lijkt me leuk om uit te wisselen met mensen die zich daar mee bezig houden. (zowel inactief als actief)
Catnip schreef:http://www.kwakzalverij.nl/1641/De_Wim_ ... _firmament
Ik heb er zelf geen sterke mening over of zo (yoga-achtige toestanden zijn sowieso niks voor mij, en zeker niet als ze pretenderen ziektes zoals kanker te genezen), maar ik vond wel dit interessante artikel over Wim Hof
Catnip schreef:Kun je onderbouwen waarom dit een slecht artikel is?
?Bizzybijtje schreef:Catnip schreef:Kun je onderbouwen waarom dit een slecht artikel is?
Sterk subjectief geschreven terwijl het pretendeert objectief te zijn.
Jouw opmerking over "yoga-achtige toestanden" slaat ook kant noch wal. Wat heeft yoga te maken met alternatieve geneeswijzen?
Maar goed, ik heb er mijn twijfels ook bij hoor, iets met placebo effect. Maar als mensen zich er goed bij voelen.... prima toch? Ze doen er niemand kwaad mee.
Catnip schreef:Ik licht mijn keuze voor het gebruik van "yoga-achtige toestanden" toe, aangezien je dat niet helemaal leek te begrijpen.
Is het nu duidelijk voor je, of moet ik het nog eens simpel op een rijtje zetten?
Catnip schreef:Kun je onderbouwen waarom dit een slecht artikel is?
Hannanas schreef:Catnip schreef:http://www.kwakzalverij.nl/1641/De_Wim_ ... _firmament
Ik heb er zelf geen sterke mening over of zo (yoga-achtige toestanden zijn sowieso niks voor mij, en zeker niet als ze pretenderen ziektes zoals kanker te genezen), maar ik vond wel dit interessante artikel over Wim Hof
Zeer slecht artikel.
Raadzaam om Russische wetenschappelijke literatuur te zoeken, erg interessant!
Koud na-douchen lukt niet. Leidingwater is 7 graden. Voor de koude schok die je wilt is 3 A 4 graden nodig.
In de winter kom je met buiten zwemmen in meertjes of rivieren in de buurt!
Wim Hof werkt, voor zover ik begrepen heb uit het snel scannen van deze man, niet alleen met koude etc., een heel belangrijk deel van zijn methode (waarmee hij o.a. het wereldrecord in ijs liggen heeft behaald) zijn ademhalingsoefeningen en met zijn 'mind' zijn autonome zenuwstelsel en immuunsysteem beïnvloeden. Catnip schreef:Dank je janneke2, ik ken de website waar dit artikel vandaan komt helemaal niet maar nu heb ik er een beter beeld van![]()
Voor de rest, oké danWim Hof werkt, voor zover ik begrepen heb uit het snel scannen van deze man, niet alleen met koude etc., een heel belangrijk deel van zijn methode (waarmee hij o.a. het wereldrecord in ijs liggen heeft behaald) zijn ademhalingsoefeningen en met zijn 'mind' zijn autonome zenuwstelsel en immuunsysteem beïnvloeden.
De "coole" trucjes met ijs en kou binnen zijn methode daargelaten, doen ademhalingsoefeningen en je lichaam beïnvloeden met je mind me toch echt denken aan yoga en consoorten.
Catnip schreef:een heel belangrijk deel van zijn methode (...) zijn ademhalingsoefeningen en met zijn 'mind' zijn autonome zenuwstelsel en immuunsysteem beïnvloeden.