Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 15:03

Hallo dames,

Ik weet dat bokt geen huisarts is maar misschien zijn er wel mensen die de klachten herkennen en/of het misschien een naam kunnen geven. De huisartsen weten het namelijk niet -O-

Om bij het begin te beginnen kreeg een kleine 3 weken geleden op een donderdagavond wat last van mijn darm. Het laatste stuk vooral, de endeldarm dus.
Ik ben bekend met een spastische darm dus zocht er in eerste instantie niets achter.

Echte werd de pijn naar mate het weekend naderde erger en erger en de pijn concentreerde zich echt op het laatste stukje darm. Zitten was uiterst onprettig en (mijn oprechte excuses voor de details :oo ) windjes laten een ware hel.
Na het weekend trok de pijn iets verder naar boven en naar voren, richting de blaas/baarmoeder, dat gebied.

Het is een nare zeurende maar vooral gemeen stekende pijn.
In het weekend al bij de huisartsenpost geweest, die gooiden het op de spastische darm. Daar kon ik me echter niet in berusten en ben de dinsdag erop naar de huisarts gegaan. Mijn eigen zat niet dus naar een vervanger,
Die heeft inwendig onderzoek gedaan (gekeken en gevoeld), kweken, soa test en uitstrijkje afgenomen. Ook heb ik bloed geprikt.
Ze dacht zelf een (vaginale) infectie en gaf me preventief medicatie hiervoor mee.

Een week later op donderdag mocht ik terug komen voor de uitslagen. Bloed was in orde, soa test was in orde, kweek was in orde (dus geen infectie), uitstrijkje was echte afwijkend, pap2.
Ze heeft me uitgelegd dat ik onder controle blijf daarvoor en over een half jaar terug moet komen. Ik vroeg haar of de klachten daar vandaan konden komen. Nee, buiten de opstoot pijn en contact bloeding konden de klachten daar niet aan gerelateerd worden. Wat kan het dan wel zijn? Dat durfde ze niet te zeggen, ze dacht aan een bekkenkanteling en verwees me naar de fysio.

Afgelopen weekend liep het zo hoog op met de pijn dat ik zaterdags zowat kruipend naar de huisartsenpost ben geweest. Ook die huisarts kon er geen touw aan vast knopen. Zij heeft mij van de andere zijde inwendig onderzocht, ook daar geen ontregelheden. Ik kreeg een ontspannende creme mee die ik rectaal moet aanbrengen. Ook raadde ze me aan een echo te laten maken. Hier was trouwens ook voor de 3e keer mijn urine gecontroleerd, die is in orde, geen blaasontsteking.

Afgelopen maandag bij mijn fysio geweest. Een beste man die mij al jaren kent. Hij heeft naar mijn bekken gekeken maar die stond netjes in positie. Hij heeft me behandeld met tape, die moest de boel ontspannen en dat zou de pijn moeten verminderen.
Gisteren werd het echte alweer een beetje erger en heb ik de huisarts gebeld voor een verwijzing voor een echo. Echter hiervoor moet de huisarts mij op spu zien en dat kon pas volgende week. In tranen gevraagd of dat echt niet eerder kon, nog een week trok ik niet. Met veel pijn en moeite kan ik vrijdagochtend terecht.

Vanochtend werd ik huilend wakker :n De pijn is niet mee uit te houden. Ik voel de hele tijd doffe pijn met zo nu en dan hevige steken. Ik ben weer bij de fysio geweest, hij heeft mijn onderug gemasseerd, wederom om de boel te ontspannen. Ik ben gek op de beste man maar ben bang dat dit hem echt niet gaat worden.

Lang verhaal kort;
Ik heb een doffe en hevige stekende pijn in mijn endeldam en het gebied bij mijn blaas/baarmoeder en het trekt in mijn liezen.
Ontlasting is in orde, regelmatig en goed.
Plassen is een HEL, dit geeft ongelofelijk veel pijn. Voornamelijk bij het uitplassen, van voor en achter.
Zitten op mijn billen is een absolute NO GO.

Na 3 weken ben ik het behoorlijk beu. Ik kan gewoon echt niet zitten, als het al moet alleen op het puntje van de stoel mee op mijn voorkant. Ik ben pas begonnen bij een nieuwe baan, maar dit is niet optimaal werken. Maar vooral de pijn ;( ;( ;(

Nogmaals, ik snap dat bokt geen diagnose kan geven, dat zal een echo of een eventueel onderzoek moeten uitwijzen. Echter hoop ik dat mensen zich hier eventueel enigzins in kunnen herkennen.
Als je dit allemaal gelezen hebt, RESPECT _/-\o_

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:13

Blijven bellen naar de huisarts om je eerder te zien en anders de HAP

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:16

Inderdaad aan de alarm bel blijven trekken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:29

Jeetje, gewoon eisen om een doorverwijzing naar het ziekenhuis! Dat lijkt me niet normaal.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 15:31

Dankjewel dames, heb gebeld, met de grootste moeite konden ze een gaatje voor me prikken om half 5.
Ik ben nogal snel onder de indruk en vind het moeilijk om voor mezelf op te komen. Maar ik ga nu toch echt op mijn strepen staan!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:35

Echt doen hoor TS! Zo door blijven lopen lijkt me geen optie, goed dat je hebt gebeld!
Ik hoop voor je dat er gauw duidelijkheid komt, beterschap en sterkte. :(:)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:36

Neem je voor nu ook pijnmedicatie in? Dat zou ik in ieder geval even aanraden, om de dagen even door te komen.
Verder lijkt het me inderdaad een goed idee dat je doorverwezen wordt naar de internist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:38

Misschien even iemand meenemen ter ondersteuning?

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:43

Ik denk dat je inderdaad gewoon moet blíjven aandringen op verder onderzoek, tot er een remedie of een oorzaak is gevonden. Ik vind dat je daar recht op hebt, dus inderdaad op je strepen staan. Succes en beterschap!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:47

Neem iemand mee die stevig in zijn schoenen staat, zodat die persoon als jij het niet kan, voor jou kan pushen. Op je strepen staan meid!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 15:47

Ik slik op het moment ibuprofen en paracetamol voor de pijn, ben niet zo gek op pijnmedicatie, maar veel doet het helaas niet.
Ik heb helaas op het moment niemand om mee te nemen, zal even mijn big girl panties moeten aantrekken ben ik bang :/ Misschien wel goed voor me!

Dankjewel voor de steun! Dat geeft me al wat meer kracht en moed! Ik hoop echt dat er iets te vinden valt.
Ik dacht zelf aan mijn pcos maar dat zou volgens de huisarts geen oorzaak moeten kunnen zijn omdat ik de pil slik. Ook wees iemand mij op endomitriose, die mogelijkheid zal ik ook eens bespreken. En gewoon een echo. Ik wil het liefst even binnestebuiten gekeerd worden, die pijn moet ergens vandaan komen!

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:58

ohh wat vervelend. Inderdaad blijven aandringen hoor. Ik had ook vaak enorme buikpijn, maar de huisarts vond het nooit erg genoeg om me echt te onderzoeken. Na lang aandringen mocht ik toch naar de kinderarts (met tegenzin van de HA en hij vertelde er ook bij dat ze zeer waarschijnlijk toch niets zou vinden). Na een paar onderzoekjes. Door de echo heeft ze gevonden wat er mis was en ik heb nu totaal geen last meer.

Dus even doorzetten dat er toch echt wat aan gedaan moet worden hoor!

Even een tipje trouwens. Als ik jou was zou ik geen ibuprofen slikken want dat is juist slecht voor je buik. Kun je juist meer last door krijgen. Zou als ik jou was aan de Aleve gaan. Dat is beter. Volgens mij was paracetamol ook net zo slecht als ibu, maar dat weet ik niet zeker meer.

Veel succes en beterschap.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:00

Dankje voor je tip joyenbeau. Dit had de huisarts van de hap me voorgeschreven, ben niet kapot van beide en al helemaal niet van de combi maar moest wat. Van sterkere pijnstilling word ik duf of high :') Ik zal dadelijk nog eens navragen wat ik het beste kan slikken.

Ik ga eens de richting van de ha op, duimen jullie voor me? :o

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:02

Succes! En laat je niet afwimpelen tot je weet wat er is!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:03

Sterkte!

Vorig jaar zomer had ik dat ook, de HA nam me vooral serieus omdat mijn man mijn verhaal bevestigde. En dat was maar goed ook....

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:05

bowena_84 schreef:
Dankje voor je tip joyenbeau. Dit had de huisarts van de hap me voorgeschreven, ben niet kapot van beide en al helemaal niet van de combi maar moest wat. Van sterkere pijnstilling word ik duf of high :') Ik zal dadelijk nog eens navragen wat ik het beste kan slikken.

Ik ga eens de richting van de ha op, duimen jullie voor me? :o

Wat gek dat juist de arts het heeft voorgeschreven. In onze familie komen buikklachten veel voor en waarschuwen ze ons dus ook dat we dat niet mogen, omdat het slecht is voor je buik en darmen. Als jij nog niet weet wat het is zou ik dus geen ibuprofen nemen. Dus vind het wel apart van die arts, maar lijkt me dat hij er wel verstand van heeft, dus misschien kan het minder kwaad dan ons is verteld. Zou het inderdaad toch voor de zekerheid even navragen.

Al raad ik je Aleve wel echt aan. Is echt geweldige pijnstilling voor je buik. Werkt echt super.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:06

Is je urine onderzocht? Heb je niet gewoon een nierbekkenontsteking?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:18

Oei Wendy, dat klinkt niet goed. Gaat het nu weer met je?

Is niet de eerste keer joyenbeau, lijkt hier veel voorgeschreven te worden. Zal het ter sprake brengen!

Jasmijn59,urine is 3x gecontroleerd, was volledig in orde.

Ik ben ruggengraat aan het creëren!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:19

Met mij gaat het goed, heb uiteindelijk vrij snel een zware buikoperatie moeten ondergaan, maar ik voel me nu beter dan ooit!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:40

Hopelijk kunnen ze wat vinden. Heel veel sterkte in elk geval.

Ik ben in november thuis komen te zitten met uit het niets enorme buikklachten/darmklachten. Dacht aan een blinde darm ontsteking. 1e weekend 2 keer op de SEH geweest en weekend erop weer met tintelingen en trillingen en alles erbij. IK kon niet zitten of liggen, anders leek het of er een mes in mn onderbuik stak. Uiteindelijk op de echo ook alles goed.

Wat bleek bij mij, ziekte van Lyme en een burn out. Het was mijn lichaam die aangaf dat ik gewoon niet verder kon en daardoor kreeg ik die enorme pijnen in m'n buik.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:15

Joyenbeau hier nog iemand met chronische buikklachten en het laatste dat ik moet nemen is aleve. Dus is erg persoonlijk. Ibu is idd niet fijn. Maar korte tijd kan wel. En anders paracetamol met coffeïne. Dat helpt hier enigsinds.

maar ts klinkt idd eerder als een blaas nierbekken probleem dan een darm probleem. Ikheb dagen dat ik bijna out ga tijdens het plassen. Gelukkig niet elke dag. Maar ook bij mij geen enkele oorzaak.

Heel veel sterkte en laat je niet afschepen en ik weet hoe moeilijk hrt is.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:08

Nou, bij mijn eigen ha geweest gelukkig. Die had aan 5 woorden genoeg en heeft me 2 verwijzingen geschreven. Een voor een onderbuik echo en een voor de gynaecoloog. Bij de gynaecoloog zal ik ook een echo krijgen. De dokter vermoed dat het of iets van het buikvlies is(irritatie/ontsteking) of een cyste of toch endomitriose. Maar dat zal een echo en verder onderzoek moeten uitwijzen. Voor de gynaecoloog kan ik volgende woensdag al terecht voor de buik echo moet ik vrijdag ochtend bellen.

Nogmaals bedankt voor de support. Ben blij dat er actie word ondernomen. Gelukkig heb ik niet heel hard met de vuist op tafel moeten slaan :o

Voor de pijn heb ik declofinac gekregen trouwens.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:30

Afwachten dus wat uit die onderzoeken komt...sterkte.
Anders bekkenfysiotherapeut misschien nog een optie..

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:42

Idd, heel stom want natuurlijk hoop ik dat er niets is maar van de andere kant hoop ik wel op een verklaring.
Dankjewel! Bekkenbodem fysio zou een optie zijn als er niets uit de echo's komt idd

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:47

Gelukkig heb je nu een doorverwijzing! Heel veel succes en sterkte nog even de komende dagen