Ik weet dat bokt geen huisarts is maar misschien zijn er wel mensen die de klachten herkennen en/of het misschien een naam kunnen geven. De huisartsen weten het namelijk niet

Om bij het begin te beginnen kreeg een kleine 3 weken geleden op een donderdagavond wat last van mijn darm. Het laatste stuk vooral, de endeldarm dus.
Ik ben bekend met een spastische darm dus zocht er in eerste instantie niets achter.
Echte werd de pijn naar mate het weekend naderde erger en erger en de pijn concentreerde zich echt op het laatste stukje darm. Zitten was uiterst onprettig en (mijn oprechte excuses voor de details

Na het weekend trok de pijn iets verder naar boven en naar voren, richting de blaas/baarmoeder, dat gebied.
Het is een nare zeurende maar vooral gemeen stekende pijn.
In het weekend al bij de huisartsenpost geweest, die gooiden het op de spastische darm. Daar kon ik me echter niet in berusten en ben de dinsdag erop naar de huisarts gegaan. Mijn eigen zat niet dus naar een vervanger,
Die heeft inwendig onderzoek gedaan (gekeken en gevoeld), kweken, soa test en uitstrijkje afgenomen. Ook heb ik bloed geprikt.
Ze dacht zelf een (vaginale) infectie en gaf me preventief medicatie hiervoor mee.
Een week later op donderdag mocht ik terug komen voor de uitslagen. Bloed was in orde, soa test was in orde, kweek was in orde (dus geen infectie), uitstrijkje was echte afwijkend, pap2.
Ze heeft me uitgelegd dat ik onder controle blijf daarvoor en over een half jaar terug moet komen. Ik vroeg haar of de klachten daar vandaan konden komen. Nee, buiten de opstoot pijn en contact bloeding konden de klachten daar niet aan gerelateerd worden. Wat kan het dan wel zijn? Dat durfde ze niet te zeggen, ze dacht aan een bekkenkanteling en verwees me naar de fysio.
Afgelopen weekend liep het zo hoog op met de pijn dat ik zaterdags zowat kruipend naar de huisartsenpost ben geweest. Ook die huisarts kon er geen touw aan vast knopen. Zij heeft mij van de andere zijde inwendig onderzocht, ook daar geen ontregelheden. Ik kreeg een ontspannende creme mee die ik rectaal moet aanbrengen. Ook raadde ze me aan een echo te laten maken. Hier was trouwens ook voor de 3e keer mijn urine gecontroleerd, die is in orde, geen blaasontsteking.
Afgelopen maandag bij mijn fysio geweest. Een beste man die mij al jaren kent. Hij heeft naar mijn bekken gekeken maar die stond netjes in positie. Hij heeft me behandeld met tape, die moest de boel ontspannen en dat zou de pijn moeten verminderen.
Gisteren werd het echte alweer een beetje erger en heb ik de huisarts gebeld voor een verwijzing voor een echo. Echter hiervoor moet de huisarts mij op spu zien en dat kon pas volgende week. In tranen gevraagd of dat echt niet eerder kon, nog een week trok ik niet. Met veel pijn en moeite kan ik vrijdagochtend terecht.
Vanochtend werd ik huilend wakker

Lang verhaal kort;
Ik heb een doffe en hevige stekende pijn in mijn endeldam en het gebied bij mijn blaas/baarmoeder en het trekt in mijn liezen.
Ontlasting is in orde, regelmatig en goed.
Plassen is een HEL, dit geeft ongelofelijk veel pijn. Voornamelijk bij het uitplassen, van voor en achter.
Zitten op mijn billen is een absolute NO GO.
Na 3 weken ben ik het behoorlijk beu. Ik kan gewoon echt niet zitten, als het al moet alleen op het puntje van de stoel mee op mijn voorkant. Ik ben pas begonnen bij een nieuwe baan, maar dit is niet optimaal werken. Maar vooral de pijn

Nogmaals, ik snap dat bokt geen diagnose kan geven, dat zal een echo of een eventueel onderzoek moeten uitwijzen. Echter hoop ik dat mensen zich hier eventueel enigzins in kunnen herkennen.
Als je dit allemaal gelezen hebt, RESPECT