Tips voor eetproblemen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tips voor eetproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:02

Hallo,

Ik heb echt een vreselijk irritant probleem.. een eet probleem.
Voornamelijk met brood. Als ik echt van dat hele dikke volkoren brood eet krijg ik snel last van mijn buik. Maar dan zit ik wel goed vol en heb ik ook geen trek meer naar snoep of dergelijke.
Maar eet ik bijvoorbeeld lichter brood zoals tarwe of wit dan heb ik geen last van mijn maag, maar dan heb ik niet het gevoel dat ik vol zit.
Als het brood ook maar een beetje droog is krijg ik het al niet weg. Of ik heb gewoon weg totaal geen trek in brood waardoor ik erg weinig op de dag eet en dat zorgt er weer voor dat ik behoorlijk veel slechte dingen ga eten.
Dit begint onderhand echt een irritant probleem te worden. De hele tijd een honger gevoel en van veel snoepen wordt je ook niet fitter van.

Ik heb al veel dingen geprobeerd. Groene smooties, kwark, salade... maar voor alles geld, het kost geld en het neemt veel plek in de tas. Dus iedere keer naar een week haak ik af.

Ook heb ik er aan gedacht om hiermee naar de diëtiste te gaan, maar dat kost echt een vermogen.

Wie heeft de tip?

Yucca

Re: Tips voor eetproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:06

Heb je andere soorten brood geprobeerd? Spelt, rogge, zuurdesem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:09

Ik heb tarwe, wit, volkoren, grof volkoren, wald korn en glutten vrij geprobeerd. -O-

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:13

Dit probleem heb ik precies het zelfde!! Ik krijg geen een hap brood door me strot! Ik zit nog op school en heb vanmorgen wel een halve botherham gegeten omdat het moest van mijn moeder. De eerste pauze heb ik een appel met worteltjes gegeten en de tweede pauze een bakje magere yoghurt met aardbeien. Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen. Ik heb maanden lang creakers met kaas gegeten. Hoef ik nu ook niet meer want krijg het niet weg. Ik merk idd ook dat ik veel sneller naar de ongezonde dingen stap. Heb ook overgewicht maar ben sinds vandaag anders en gezonder gaan eten. Alles mager en fietsen doe ik naar school, lopen doe ik savonds, en rij smiddags na school paard. Dus ik beweeg wel. Maar qua voeding vind ik het moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:18

Cas123 schreef:
Dit probleem heb ik precies het zelfde!! Ik krijg geen een hap brood door me strot! Ik zit nog op school en heb vanmorgen wel een halve botherham gegeten omdat het moest van mijn moeder. De eerste pauze heb ik een appel met worteltjes gegeten en de tweede pauze een bakje magere yoghurt met aardbeien. Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen. Ik heb maanden lang creakers met kaas gegeten. Hoef ik nu ook niet meer want krijg het niet weg. Ik merk idd ook dat ik veel sneller naar de ongezonde dingen stap. Heb ook overgewicht maar ben sinds vandaag anders en gezonder gaan eten. Alles mager en fietsen doe ik naar school, lopen doe ik savonds, en rij smiddags na school paard. Dus ik beweeg wel. Maar qua voeding vind ik het moeilijk.

Heb precies het zelfde. Beweeg voldoende. Rijd 4 a 5 keer per week paard. Probeer minimaal 1 keer per week 5 km hard te lopen. (zijn net begonnen) heb een folder wijk en bezorg post waardoor ik 1 keer week 20 km moet fietsen. (in de vakanties zelfs meer.) Maar eet super ongezond omdat ik steeds een honger gevoel heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:18

Je hoeft geen brood te eten ;)
Ik eet ook nauwelijks brood omdat ik er ook last van heb. Inderdaad, je moet even wat anders verzinnen voor je lunch etc, maar salades bijvoorbeeld hoeven echt niet duur te zijn (ja, tenzij je de kant en klare versies koopt...).

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:23

Speltbrood eet ik zelf ook om langer vol te zitten. En lekker vers van de bakker kost mss iets meer maar blijft langer lekkerder als dat supermarkt brood wat na 1 dag al droog is. :x
Je kan ook verschillende soorten beleg doen. Leverpastei, rosbief, kipfilet.
Of lekker kaas met komkommer of rucolasla erop, heerlijk :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:03

De dietist is in nederland opgenomen in het basispakket voor 4u per jaar. Kost je dus wel je eigen risico, maar alleen dat.
Je zou eens met je huisarts kunnen overleggen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:05

Heb je persee brood nodig in je lichaam/ voeding?? Mijn moeder denkt namelijk van wel. Ik heb ook al vezels geprobeert en ook dat lukt me niet. Ik volg even ts. :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:08

Nee hoor, het is juist ook heel gezond om juist géén brood te eten!
Google maar eens op Paleo of Broodbuik.
Succes!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:48

Heb je al eens twee gekookte eieren als ontbijt of lunch geprobeerd? Dan kan je daarnaast volle(!) yoghurt of kwark eten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:10

Cas123 schreef:
Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen.

Wat een klinklare onzin. Een diëtist kijkt naar wat je lijf nodig heeft, niet naar voedsel die jou de keel uitkomt.

Ik krijg van veel koolhydraten ook last van m'n buik. Je kunt ontbijten met gekookte eieren, havermout pap, yoghurt en fruit... Allemaal niet zo lastig. Lunch meenemen is lastiger, dat begrijp ik. Ik maak nog wel eens koolhydraatarme wafels, die kan je makkelijk mee naar school nemen. Of thuis even een salade voorbereiden & die in een bakje meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:06

Lizzle schreef:
Heb je al eens twee gekookte eieren als ontbijt of lunch geprobeerd? Dan kan je daarnaast volle(!) yoghurt of kwark eten.

Ja dat heb ik! :j Ik ben gek op eieren. In de ochtenden als ik wat eerder op sta zou het nog wel kunnen, alleen is het in de middag lastig mee nemen, heb wel een z'n bak met kwark mee genomen, dat is behoorlijk irritant. Ook moet je er aan denken dat er elke dag kwark in huis is, dat gaat vaak ook niet vanzelf.. Het zijn vaak van die hele kleine irritante dingetjes.

Met bolletjes gaat het gelukkig beter. Krenten bollen, muesli bollen, witte en bruine bollen. Maar dat is natuurlijk weer niet zo gezond. Zelf zat ik er aan te denken of bijvoorbeeld een witte of bruine bol met vlees waren en ei te doen. Dat heeft toch iets meer voedingswaarde. Maar kun je dat ook een aantal uur bewaren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:09

Doubtless schreef:
Cas123 schreef:
Ik ga ook niet naar een diatist. Kost alleen maar geld en dan moet je dingen gaan eten die je de keel uit komen.

Wat een klinklare onzin. Een diëtist kijkt naar wat je lijf nodig heeft, niet naar voedsel die jou de keel uitkomt.

Ik krijg van veel koolhydraten ook last van m'n buik. Je kunt ontbijten met gekookte eieren, havermout pap, yoghurt en fruit... Allemaal niet zo lastig. Lunch meenemen is lastiger, dat begrijp ik. Ik maak nog wel eens koolhydraatarme wafels, die kan je makkelijk mee naar school nemen. Of thuis even een salade voorbereiden & die in een bakje meenemen.

Dat deed ik dus ook allemaal, alleen op gegeven moment stopte het. Omdat het veel meer moeite kost dan even wat brood smeren en ik nog thuis woon en mijn ouders zijn best wel makkelijk qua eten betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:13

Cas123 schreef:
Heb je persee brood nodig in je lichaam/ voeding?? Mijn moeder denkt namelijk van wel. Ik heb ook al vezels geprobeert en ook dat lukt me niet. Ik volg even ts. :)

Hier net zo. Mijn vader vindt dat een normaal werkend iemand op niks anders kan even dan brood. Hij eet overdag als hij werkt ongeveer 7 plakken brood met alleen kaas. Zit totaal geen variatie in. Net zoals het avond eten bijvoorbeeld, wij eten elke dag aardappelen. M'n vader vindt pasta zoals stracciatella of wraps of ander niet hollands eten maar raar en vies. :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:40

Als je zó'n last van je buik hebt lijkt het me de moeite waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:10

:wave:

Ik eet nu stand of roer yoghurt. Dat is yoghurt in een bakje wat je kant en klaar kunt kopen. Heel erg handig en lekker! Het werkt echt goed. Het brood mis ik niet eens.

Alleen nu heb ik m'n lunch mooi voor elkaar, maar nu moet ik nog wat verzinnen voor de tussendoortjes. Bijvoorbeeld morgen. Ik sta om 05:20 op en ontbijt rond 05:45 dan zit ik om 06:15 in de bus richting station en dan richting stal en vervolgens om 08:15 in de trein naar school. In de tussen tijd fiets ik een stuk, zet ik paarden op de wei en fiets ik weer een stuk, als je dan om 08:15 in de trein zit heb je best wel honger. Om 10:15 heb ik pas weer pauze en om 14:15, ik deze pauzes eet ik vaak krenten/witte/muesli bollen, maar dit lijkt mij ook niet erg gezond om elke dag te doen. Overigens eet ik er wel fruit naast. Maar ik heb vaak ook echt honger op die tijden dat ik iets meer nodig heb dan fruit.
Crackers zou ook nog kunnen maar dat is altijd zo lastig met mee nemen.

Dus weer, wie heeft de gouden tip?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:43

Om het brood zolang mogelijk "vers" te houden , kun je het bevroren smeren 's morgens, dan is het veel lekkerder om te eten na een paar uur.
Om 8.15 kun je toch een bakje yoghurt met muesli eten? Je kunt er ook Chiazaad door doen omdat het dan beter vult. Gebroken lijnzaad kan ook, maar dat kan ook op je darmen werken, dat moet je uitproberen.
Als ik zie hoeveel je verbrand op een dag zie ik niet in waarom je geen mueslibollen zou mogen eten.
Ik neem ook altijd yoghurt met muesli mee naar mijn werk om om vier uur op te eten in zo'n bakje: http://www.gestrikt.nl/sistema-breakfast-to-go-groen
Op die manier wordt de muesli niet zo zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:24

Dankje voor je antwoord! Alleen ik in de middag vaak ook al yoghurt. Dan wordt het wel heel eenzijdig. :P

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:29

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:34

een hardgekookt eitje als tussendoortje ? of fruit
en heb je al eens aan een maaltijd omelet gedacht ?
omelet met 3 eieren , beetje spinazie of andere groente , kipfilet of kaas en klaar ! je kan er nog kruiden enzo aan toevoegen .
omelet met Italiaanse kruiden en tomaten is ook superlekker.
kan je gewoon koud eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:45

faunty schreef:
een hardgekookt eitje als tussendoortje ? of fruit
en heb je al eens aan een maaltijd omelet gedacht ?
omelet met 3 eieren , beetje spinazie of andere groente , kipfilet of kaas en klaar ! je kan er nog kruiden enzo aan toevoegen .
omelet met Italiaanse kruiden en tomaten is ook superlekker.
kan je gewoon koud eten.

Een hard gekookt ei eet ik vaak wel als ontbijt. Maar voor op school vindt ik het niet zo handig.
Fruit eet ik sowieso wel veel. Omelet heb ik ook wel eens gemaakt en erg lekker! Alleen als ik dat als lunch wil eten op school moet ik dat in de avond of ochtend daar voor doen. Maar dat vinden mijn ouders geklaai en onzin. Onder het mom van 'eet maar gewoon brood.' Erg ouderwets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:46

Nymeria schreef:
http://www.fitgirlcode.com/food/rice-ca ... -toppings/

Hier ben ik mee begonnen, kunnen prima als ontbijt, lunch of tussendoor! En met de variaties gaat het ook niet vervelen! :D

Ziet er lekker uit! Alleen m'n moeder zegt altijd dat je dat niet moet doen om dat je dan gaan stinken naar rijstwafel haha.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:50

AmoorM schreef:
Nymeria schreef:

Hier ben ik mee begonnen, kunnen prima als ontbijt, lunch of tussendoor! En met de variaties gaat het ook niet vervelen! :D

Ziet er lekker uit! Alleen m'n moeder zegt altijd dat je dat niet moet doen om dat je dan gaan stinken naar rijstwafel haha.

Dat heb ik nou nog nooit gehoord :')
Denk dat andere voedingsmiddelen qua stank minder handig zijn dan rijstwafels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:53

AmoorM schreef:
Nymeria schreef:

Dat heb ik nou nog nooit gehoord :')
Denk dat andere voedingsmiddelen qua stank minder handig zijn dan rijstwafels...[/quote]

Als je bijvoorbeeld kaas op een rijstwafel doet en dat mee neemt is dat over enkele uren nog lekker?