Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en je zit volgens mij ook nog in het laatste studiejaar.
vuurneon schreef:.Is je huis wel gesaneerd?
Hoe zit je in je vel? Zag dat je in oktober een nare relatie breuk hebt gehad namelijken je zit volgens mij ook nog in het laatste studiejaar.
Wat betreft eten; waarom kook je niet in het weekend voor de hele week? Vries je het gewoon in![]()
En accepteren dat je sneller moe bent; astma en ADHD vreten gewoon energie. Kost minder energie om het te accepteren dan ervan te balen elke keer.
unihorses schreef:laat ze eens specifiek testen op schildklier hormonen? dit klinkt echt exact mij als mijn medicijnen ook maar een inieminie beetje verkeerd zitten. - zelfs het enorm benauwd worden. en ookal vallen je waarden in de normale grens maar niet helemaal prima vraag eens of je mag proberen medicijnen..
Janneke2 schreef:Een kleine en een iets grotere tip.
Een handige truc tegen spierpijn is: natrium bicarbonaat. Hetzij als drank, het beste als bad. Je hebt een ligbad nodig, water op 37 graden, 100 gram natrium bicarbonaat en dan een half uur weken.
Als drank: doe maar niet je maag ontzuren: doe een lepeltje in een klein beetje water en drink dat als eerste als je dorst hebt, het passeert dan in no time je maag.
De grotere tip is: stap naar een orthomoleculair arts, die kan geïntegreerd kijken naar dingen als herkomst spierpijn, oorzaken/ gevolgen astma, gericht zoeken naar vitaminen/ mineralen/ sporenelementen tekort, etc.etc.
van de arts zal ik even opzoeken! Anoniem schreef:Doordeweeks ben ik dagelijks van 8 tot 5 aan het werk/stage (wat erg veel van mij vergt) en ga ik daarna naar het paard. Dat betekend dat ik rond 8 in de avond thuis ben en dan nog de huishoudelijke klussen moet doen (woon op mijzelf) en eten moet maken voor de volgende dag. Eer ik tijd voor mij zelf heb is het alweer 9 uur in de avond minstens en ben ik helemaal op...
Anoniem schreef:spoekie schreef:Wat is je eetpatroon? Wat eet je en wanneer eet je? Datzelfde geldt voor drinken.
Ik persoonlijk ben daar namelijk erg gevoelig voor. Als ik verkeerd eet, dan lig ik om 5 uur al uitgeteld op bank inclusief een zware hoofdpijn.
Voor mij scheelde het al veel toen ik mijn eetpatroon ging aanpassen:
Regelmatiger (echt minimaal 5x per dag eten), 's ochtends meer eten (om 10 uur grote bak kwark ipv een appeltje en 's ochtends een verse smoothie), minder suiker, alleen nog maar water drinken.
Smooties maken van fruit deed ik ook, alleen is mijn blender kapot, dus moet nog een nieuwe aanschaffen. Soms eet ik goed en soms minder goed. Dan heb ik het of heel druk en vergeet ik gewoon te eten. Tijdens mijn werk kan ik tussendoor niet echt eten. Dit probeer ik momenteel wel. Vaak een stuk fruit of wat yoghurt.Maar merk dat ik alsnog 'honger/zwak' voel. Ik eet dan van half 8 tot half 1 nauwelijks iets door de drukte.. dat is te weinig en moet ik zorgen voor iets wat energie geeft en voedzaam is. Denk dat ik die blender deze week snel moet kopen weer!
Ik jen vandaag wel vitamine sublement gekocht voor beetje exta. Drinken doe ik te weinig en probeer dit echt te veranderen. Drink soms maar half liter op een dag volgens mij..
Suiker, snoep, koek , chips en cola/fanta etc eet en drink ik niet. Heel soms een koekje en dat is dan echt eens per week/maand
, vaak die van Lu met 5 granen ding in)spoekie schreef:Ik vind het absoluut niet gek dat jij zo op bent. Jij hebt een lange en drukke dag en jij geeft je lichaam veel te weinig energie en vocht om op te teren. Daar krijg je alle klachten van die jij opnoemt. Fruit en Yoghurt is nl niet echt voedsel waar je lichaam heel veel (langdurige) energie uit haalt. Je moet iets met koolhydraten eten in de ochtend; langdurige energie want je moet nog een hele dag.
Janneke2 schreef:spoekie schreef:Ik vind het absoluut niet gek dat jij zo op bent. Jij hebt een lange en drukke dag en jij geeft je lichaam veel te weinig energie en vocht om op te teren. Daar krijg je alle klachten van die jij opnoemt. Fruit en Yoghurt is nl niet echt voedsel waar je lichaam heel veel (langdurige) energie uit haalt. Je moet iets met koolhydraten eten in de ochtend; langdurige energie want je moet nog een hele dag.
Elementaire voedingsleer: koolhydraten zijn in principe noodvoedsel, idealiter kan je lichaam juist wel heel lang teren op fruit en groente. De eiwitten uit yoghurt kunnen een waardevolle aanvulling zijn. Niet ieder mens kan goed vetten verteren, maar dat is in principe het gezondste voedsel om uren en uren op te teren.
Smoothies kunnen erg handig zijn, maar je lichaam mist echt niets als de blendet kapot is, ook het kauwen en de vezels uit fruit en groente hebben zo hun functie.
Anoniem schreef:@ goof: Het word wel 'als' raar gezien.. waarom ik dan elke dag zo moe ben.. En dan waarom ELKE dag is dan de vraag.. tja weet ik niet. Werk/stage kan ik niet minderen. Dit wordt wel minder over 2/3 maanden ongeveer. Paard zal ik inderdaad even naar kijken.. misschien 1 a 2 dagen in de week niet gaan. Mijn valkuil is wel dat ik ook door blijf gaan.. geen echt rust neem..