Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Als ik nu terugkijk naar die foto's was ik echt wel een plank hoor. No worries, komt goed. Gewoon gezond blijven eten
.
omdat je maagzuur dan verdund en je eten dus minder goed verteerd. Maar als ik jou foto's zo zie is het helemaal niet nodig om af te vallen hoor! Vrouwen krijgen no eenmaal vorm. Ik heb ook striemen maar ik ben ook niet dik. Misschien zijn ze nu nog wat paarsachtig maar dat trekt weg en dan zie jeber bijna niks meer van. Je sport in ieder geval genoeg! gezienanas schreef:Hihi ze zeggen dat water drinken bij het eten neit goed isomdat je maagzuur dan verdund en je eten dus minder goed verteerd. Maar als ik jou foto's zo zie is het helemaal niet nodig om af te vallen hoor! Vrouwen krijgen no eenmaal vorm. Ik heb ook striemen maar ik ben ook niet dik. Misschien zijn ze nu nog wat paarsachtig maar dat trekt weg en dan zie jeber bijna niks meer van. Je sport in ieder geval genoeg!
Kortom: gezond eten is prima (stoppen met veel snoepen bijvoorbeeld) maar echt keihard aan de lijn gaan: doe het alsjeblieft niet! Ygritte schreef:Ik zou zeker niet gaan lijnen meid! Vrijwel elke vrouw krijgt in de pubertijd striemen - striae heet dat. Laatst liet een internationaal model (!) genaamd Jourdan Dunn zelfs foto's zien op instagram van striae op haar buik. In blaadjes en op reclames wordt dat er gewoon uitgefotoshopt, dus niemand zit dat, maar geloof me: vrijwel elke vrouw heeft het.![]()
Ook ik kreeg er plots een boel toen ik een jaar of 13 was, en dit heeft geleid tot idd denken dat ik dik was en dus intensief gaan lijnen. Dit was helemáál niet gezond voor mij: je lichaam heeft juist in de pubertijd alle voedingsstoffen en reserves hard nodig, en ik kreeg een zwaar tekort aan voedingsstoffen waardoor ik o.a. haaruitval kreeg en ging flauwvallen.Kortom: gezond eten is prima (stoppen met veel snoepen bijvoorbeeld) maar echt keihard aan de lijn gaan: doe het alsjeblieft niet!
Gypsy schreef:Ik snap echt niet dat mensen iemand in de groei afval tips gaan geven. Meid 't hoort er gewoon bij.
kevertje04 schreef:Gypsy schreef:Ik snap echt niet dat mensen iemand in de groei afval tips gaan geven. Meid 't hoort er gewoon bij.
Afvaltips zijn het niet. Als die meid inzit over haar gewicht, mag ze toch best een gezondere leefstijl proberen aan te nemen als ze zich daardoor lekkerder voelt? Volgens mij kun je er alleen maar op vooruit gaan door groente en fruit te eten ipv koekjes en chips, of je nou in de groei bent of niet.
TS: Hoe komt het dat je 's ochtends in tijdnood zit? Als je een kwartier eerder je bed uit komt kun je namelijk prima een degelijk ontbijt naar binnen werken. In cornflakes zitten maar weinig voedingstoffen, te weinig om te voorkomen dat je in de loop van de dag gaat willen snacken.
Als je minder wilt snacken, zul je gezond en goed moeten ontbijten en lunchen. Misschien is dat in het begin moeilijk en krijg je niet zoveel weg, maar je zult merken dat je minder behoefte krijgt aan ongezonde dingen als je buik al vol zit
Riraito schreef:gezienanas schreef:Hihi ze zeggen dat water drinken bij het eten neit goed isomdat je maagzuur dan verdund en je eten dus minder goed verteerd. Maar als ik jou foto's zo zie is het helemaal niet nodig om af te vallen hoor! Vrouwen krijgen no eenmaal vorm. Ik heb ook striemen maar ik ben ook niet dik. Misschien zijn ze nu nog wat paarsachtig maar dat trekt weg en dan zie jeber bijna niks meer van. Je sport in ieder geval genoeg!
Mocht dat zo zijn en de pH van je maagzuur wordt de hoog, dan neem ik aan dat je lichaam dat zelf wel weer recht trekt?
TS, ik vind je helemaal niet dik. Dit hoort er gewoon bij. Wat minder suiker eten kan natuurlijk altijd, maar een beetje snoepen kan geen kwaad
maar heb wel eens gehoord dat het beter van niet is
Niet kunnen is een erg slap excuus. Geloof mij, als jij normaal 8 uur op staat voor school en niet eerder uit bed "kan" komen, dat dit opeens spontaan veranderd als iemand om 6 uur ochtends belt dat je een paard mag ophalen (of iets anders leuks
) en het dan opeens wel kan. Het is een kwestie van willen. Jij wil blijkbaar geen degelijk ontbijt
lifaya schreef:schop onder je reet gevenNiet kunnen is een erg slap excuus. Geloof mij, als jij normaal 8 uur op staat voor school en niet eerder uit bed "kan" komen, dat dit opeens spontaan veranderd als iemand om 6 uur ochtends belt dat je een paard mag ophalen (of iets anders leuks
) en het dan opeens wel kan. Het is een kwestie van willen. Jij wil blijkbaar geen degelijk ontbijt
drawerlover schreef:lifaya schreef:schop onder je reet gevenNiet kunnen is een erg slap excuus. Geloof mij, als jij normaal 8 uur op staat voor school en niet eerder uit bed "kan" komen, dat dit opeens spontaan veranderd als iemand om 6 uur ochtends belt dat je een paard mag ophalen (of iets anders leuks
Nee stel je voor ik heb een drachtig paard en iemand die belt om 6 uur 's ochtends dat het veulen is geboren ga ik wel kijken maar het duurt echt eerst een half uur voordat ik mijn bed uit wil komen. Ik heb nu ook 3 wekkers op staan anders ga ik terug slapen en ik moet elke ochtend om half 7 Op
ik zou bij wijze van spreken nu gebeld kunnen worden en binnen 5 minuten de deur uit zijn, maar ik ben normaal ook een ramp met opstaan. drawerlover schreef:Ik dieet niet ik wil alleen gezonder eten