Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Tazzey schreef:Een aantal keer per dag je nagelriemen insmeren met een nagelriem olie of crème helpt goed. Dan heb je geen velletjes meer om aan te knabbelen.

En oplossingen als bovenstaande lijken leuk, maar is eigenlijk alleen symptoombestrijding. Je kunt beter gaan onderzoeken waar de stress of de spanning zit die dit veroorzaakt, want anders vind je altijd wel een nieuw/ander plekje om te gaan pulken
Ik geloof dat ik nog liever mijn hele duim eraf pulk dan dat ik een los velletje heb
) Jennyj01 schreef:Even insmeren met een Spaans pepertje. Dan komt de bewustwording van wanneer je het doet heel snel op gang. Vellentangetje en vijltje in de tas en wegknippen wat los zit in plaats van bijten.
Quellian schreef:Het hoeft niet los te zitten, ik maak het wel los. Kan echt diep bijten, ook regelmatig spijt, maar doe het al vanaf dat ik klein ben (m'n moeder heeft zelfs met me bij de dokter gezeten, was bang dat ik fijt zou krijgen). Wat is eraan te doen, tja... geen idee! Ik bijt geen nagels, dat is niet mijn ding, alleen alles wat er omheen zit.

Jennyj01 schreef:Even insmeren met een Spaans pepertje. Dan komt de bewustwording van wanneer je het doet heel snel op gang. Vellentangetje en vijltje in de tas en wegknippen wat los zit in plaats van bijten.