Als douchen vervelend word......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Als douchen vervelend word......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:23

Wat dan te doen?
De laatste weken heb ik steeds als ik onder de douche sta een vuurrode nek en onderarmen en die jeuken verschrikkelijk dan.
Niet gewoon een beetje jeuk maar een zeer irritante niet uit te houden jeuk!

Nou heb ik al een poosje dat ik sowieso veel jeuk heb overal, heb ook een beetje uitslag wat begon bij mijn oog en daar had ik een zalfje voor gehad.
Toen begon het in mijn nek en toen kreeg ik een andere zalf die ik voor beide kon gebruiken.
Maar het word eigenlijk steeds erger en vooral onder de douche word ik er helemaal gek van!

Niet douchen is geen optie :+
Maar dit is ook geen pretje.....

Hebben meer bokkers hier last van?
En zo ja wat doen jullie er tegen?
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 19-04-15 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Re: Als douchen vervelend word......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:25

Is het niet van je haarshampoo of douchegel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:25

Misschien minder warm douchen? Of proberen om de dag te douchen, dat je alleen je oksels etc. wast maar niet je hele lijf.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:26

Opzoek naar de oorzaak ?
Lijkt mij niet dat jij van enkel douchen jeuk krijgt ??

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:27

Douche je niet te warm? Als ik op 38 graden of warmer douche krijg ik ook altijd rode vlekken en bultjes.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:27

@Leen, Ik ben geen andere producten gaan gebruiken als normaal, dus volgens mij kan het daar niet aan liggen dan.....

@Kayleigh, ik douche niet heel heet of zo, heb het wel geprobeerd om kouder te douchen maar dan sta ik weer kou te lijden.....

@Marjo89, nee niet door enkel douchen jeuk, maar dan is het wel ineens 50 keer zo erg...

@Sem, nee douche niet te warm....

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:30

Er bestaat een allergie voor stromend water :\
Ik denk dat je hier het beste mee naar je huisarts kunt gaan.

Ik merk trouwens ook met mijn zonneallergie dat het reageert op water. Dus op vocht op je huid, zweet, zwemmen en douchen. Daar krijg ik ook meer bultjes van.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:31

Tegen de jeuk zou je eventueel mentholgel kunnen gebruiken. Dit helpt erg goed tegen jeuk. Ik hoop dat je de oorzaak weet te vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:31

Probeer eens dan een andere douchegel. Wellicht dat je toch allergisch of gevoelig bent geworden voor een stofje. Misschien ook een afspraak bij de dermatoloog maken.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:32

Ook voor producten die je al je hele leven gebruikt, kan je plots allergisch worden. Zou het eens proberen met hypoallergene dingetjes, kijken of dat verschil maakt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:35

niet te vaak douchen dat is ook niet goed en probeer eens andere zeep of een tijdje alleen water om te zien of het dan beter gaat

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:36

Ik had dat ook, ik douche wel lekker warm maar daarna douche ik af met kouder water en dat scheelt enorm! Ik kon altijd slecht warm worden maar dat gaat nu al veel beter.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:37

Kan het gordelroos zijn? Kan namelijk ook in je gezicht ontstaan en je oog laten ontsteken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:39

@Gydja, zou dat zomaar ineens spontaan kunnen ontstaan dan?
Dan ben je er wel aan zeg als je dat hebt.....

@Rubio, zal dat onthouden, bedankt voor de tip.

@Purny en Anne, ik wil nu eigenlijk liever niet met andere spullen gaan experimenteren....
Dadelijk word het nog erger in plaats van minder....

@Lynn-Nikita, te vaak douchen doe ik niet, maar wel regelmatig....
Wanneer ik niet douche was ik me zo bij de wasbak.
Dan gaat het trouwens wel beter dus aan de zeep zal het dan niet liggen denk ik....

@Polly, bbrrrr koud water, ben echt een koukleum :o

@Century, geen idee.....
Maar zit dat normaal niet rondom je buik?
En dan zou je toch meer uitslag moeten zien?

Wil sowieso wel een keer langs de huisarts maar dacht wie weet heeft er iemand hier ervaring mee....

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:40

Het kan aan vanalles liggen; shampoo/douchegel, heet water, stromend water, kalk in het water, gevoelige huid in het algemeen... Noem maar op! Ik zou even langs de huisarts gaan hiermee. Douchen hoort toch fijn te zijn.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:41

justdiesel schreef:
@Century, geen idee.....
Maar zit dat normaal niet rondom je buik?
En dan zou je toch meer uitslag moeten zien?

Hoeft niet, kan ook op andere plekken. Kan ook zonder uitslag. Zie: Gordelroos.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:41

Maar wat als t wel aan je douchespullen ligt...? Ik zou dat als eerste testen eerlijk gezegd, super simpel dan op te lossen. Werkt t niet of wordt t erger, dan weet je dat meteen en switch je terug naar wat je eerst gebruikte, toch?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:43

Welke zalf heb je gekregen?

Ik heb eczeem, zo min mogelijk (elke dag is echt overdreven) douchen, zo koud mogelijk douchen en zo min mogelijk zeep ed gebruiken is de oplossing :) na het douchen je lichaam goed insmeren met een vette lotion!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:45

@Junia, nee douchen is zo zeker niet leuk meer..... -O-
Wilde eerst de titel van het topic als douchen een hel word noemen maar dat is ook weer zo overdreven.... :D

@Century, ik zal eens kijken naar die link.

@Anne, omdat ik best wel eigenwijs ben want ik gebruik die spullen al een hele tijd..... :o
Nooit geen last van gehad......

@Dressagelady, dat moet ik even boven kijken, weet zo niet uit mijn hoofd hoe die heet.
Het is in elk geval een of andere hormoonzalf

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:45

Mijn tante is ook uit het niets allergisch geworden voor de parfum in shampoo's en zeep. Daar heeft ze 45 jaar lang geen last van opeens en uit het niets ontstonden dezelfde klachten als bij jou.

De producten van Neutral of Sanex (zonder parfum) werden haar door de huisarts aangeraden en ze is nu klachtvrij.

Als het echt zo vervelend is zou ik niet eigenwijs zijn en gewoon eens kijken of de klachten minder worden bij gebruik van andere producten. Het lijkt me wel fijn om een oplossing te vinden voor dit probleem en als je dan met zoiets simpels kunt beginnen zou ik het doen.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 19-04-15 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:46

Soms veranderen ze de inhoud van Shampoo of douchecel. Misschien Is dit bij jou ook gebeurd. Het kan zijn dat je iets jaren gebruikt en dan er een allergie voor krijgt. Dit heb ik zelf ook gehad voor kiwi's. Kon het altijd zo eten totdat ik een mond had die vreselijke tintelde en ik het niet meer mezelf heb aan gedaan om ze te eten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:46

ook als je een douchegel al jaren gebruikt kan je er allergisch op gaan reageren.
Ik zou een poosje geen zeep gebruiken. Veel beter voor je huid.

let inderdaad op de temperatuur. Niet te heet. Kijk ook naar je shampoo. Dat stroom bij het uitspoelen ook over je rug.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:47

uitslag kan ook komen door een voedsel allergie. En ook die kun je op latere leeftijd krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:49

Even helemaal geen zeepproducten gebruiken en temperatuur wat kouder zetten kan echt al helpen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:13

Even langs de huisarts gaan en je laten testen op allergien lijkt mij niet verkeerd. Ik heb ook van de een op de andere dag 5jaar geleden last van allergien(alle soorten in een keer van parfum tot voedingsmiddelen) gekregen. Een ware hel was het toen, tot bloedens toe open krabben niet kunnen slapen van de jeuk etc. De afgelopen jaren medicijnen geslikt in combinatie met verschillende hormoon zalven en neusspray. Het kan verschillende oorzaken hebben dat een allergie/eczeem zomaar opkomt maar vaak is stress een oorzaak welke het in stand houd. Mijn huisarts heeft altijd gezegd een allergie/eczeem kan je niet wegnemen alleen proberen te verzachten.
Mijn klachten bleven dus ook komen en gaan(ondanks het gebruik van de medicijnen), omdat de hormoonzalf bij mij pigmentvlekken veroorzaakte ben ik toch gaan zoeken naar een mogelijke andere oplossing en ben ik bij de alternatieve geneeskunde terecht gekomen. Sinds een half jaar ga ik naar 'mijn allergie vrouw' zoals ik haar altijd noem en sindsdien nemen mijn allergische klachten pas echt af. Zelfs zo erg dat ik sinds een maand geen neusspray en hormoonzalf meer gebruik en van 180mg medicijnen inmiddels op 45mg zit of helemaal niks(dit is geheel op eigen risico). Ze mag zichzelf geen genezer noemen maar dat is ze voor mij wel natuurlijk. Al kan het natuurlijk ook zijn dat het gewoon tussen mijn oren zit. Gelukkig maakt dat voor nu niet zo heel veel meer uit omdat ik super blij ben met het resultaat.