Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moest wekelijks injecties halen en nou ja... Heel eerlijk, na een paar maand deed het mij niets meer. Heb ruim 4 jaar injecties gehad. Dus gewoon ouderwetse exposure; als je zeer regelmatig prikken moet halen, wordt het 9/10 keer in de loop der tijd veel minder eng.
dus ik, als afleiding mijn nagels in mijn zelfde arm gezet als waar de naald in ging ter afleiding.
Ik was wel wat jonger, zo'n 13 jaar oud denk ik. Inmiddels bijna 17
Ik als de dood, want we moesten er ook die middag meteen naar toe en ik had dit absoluut niet verwacht
Eenmaal daar was het eigenlijk best oke. Naald erin voelde ik wel, maar dat was het. De buisjes bloed werden afgenomen en toen was ik klaar yes! OEI, naald eruit jeetje dat voelde als een mes dat eruit getrokken werd
Dat deed even zeer en daarna was ik weer wat duizelig, maar wat viel dit mij mee zeg! Ik zit er zelfs serieus over na te denken om bloeddonor te worden. Ik, met mijn angst voor prikken
Natuurlijk viel ik zowat flauw toen ik voor het eerst een naald in handen kreeg!

Ailill schreef:Helaas ben ik bezig met een nieuw onderzoek vanwege mijn hooikoorts/allergie voor jawel; paarden en moest voorafgaand aan het onderzoek bloed laten prikken, 7 (!) buisjes, na 5 buisjes ging ik knock-out. Inmiddels ruim 3 maanden verder en ik krijg wekelijks injecties en moet dan direct bloed laten prikken, van er totaal niet naar durven kijken en luid (vals) zingend naar vol interesse kijken kijken het prikken.
en heb er 45min gezeten terwijl het voor mij daarna maar 5min leek. Gewoon het grootste gedeelte kwijt. Uiteindelijk een kalmeringsmiddel mogen halen en er 3 van genomen ipv 2. En met veel pijn en moeite ( en oma niet te vergeten
) toch bloed kunnen laten prikken. Ik was dat moment ook bijna een zombie en voelde me ook zo.
mijn bloeddruk is gedaald ( waarschijnlijk door alle stress voor naalden de heledag door,aan de hoge kant) en durf veel meer te ondernemen! (Ski vakantie enz)
Ashley5 schreef:Dank u,die had ik nog niet eerder bedacht, het zal je maar overkomen. Heb nog steeds een litteken van een ontzettend zenuwachtige student, mijn ding zal het nooit echt worden. Terwijl ik injecteren/bloed afnemen bij een dier totaal niet erg vind....en in de jaren dat ik prik, heb ik nooit hoeven niezen!...
Ailill schreef:Ashley5 schreef:Dank u,die had ik nog niet eerder bedacht, het zal je maar overkomen. Heb nog steeds een litteken van een ontzettend zenuwachtige student, mijn ding zal het nooit echt worden. Terwijl ik injecteren/bloed afnemen bij een dier totaal niet erg vind....en in de jaren dat ik prik, heb ik nooit hoeven niezen!...
Toen hadden ze wel even gelijk een andere prikker geregeld en voor ik het wist zat er een infuus in mn hand. Die hele prikker heb ik niet gezien, ik hoorde hem alleen gedag zeggen en toen zei die dat hij een mooie ader zag (de beul)

MaricoGraphy schreef:Ik heb zelf ook echt veel angst voor naalden.
Ook kan ik het niet zen op tv wanneer iemand een prik krijgt.
Die lange naald die ze in je huid steken. Bah krijg er rillingen van.
Wil graag een tatoeage, maar met mijn angst zal dat zeker niet voor meteen zijn.
Chantal173 schreef:En zo raar is het niet dat je vastgehouden werd. Op mijn negende moest ik ook door twee man vastgehouden worden en werd zelfs de deur dichtgedaan omdat ik de andere kinderen bang maakte