Ik ben er flauw van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Ik ben er flauw van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:59

... om altijd maar koud te zijn.

Ik heb meer dan genoeg vetjes die mij warm zouden moeten houden, maar toch ben ik zowat altijd koud, als ik geen deken om heb. Het is buiten verdorie een dikke 20 graden en pas na een half uur wandelen met de hond kwam ik op temperatuur.

's avonds, nouja, altijd, heb ik op de bank een dekentje om, anders heb ik het koud. In bed lig ik compleet ingewikkeld in mijn dekens, anders krijg ik het met geen mogelijkheid warm, ook niet met kruik. Daar tegenover staat, dat ik de laatste week wel als een idioot zweet in bed als ik wakker word. Maar dat zal (hopelijk) wel door het steeds betere weer komen! :D

Ben ik de enige die hier last van heeft? Want ik zit te trillen als een idioot, maar afvallen doe ik niet! Grrrr :+

Anoniem

Re: Ik ben er flauw van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:02

Heel herkenbaar, ik kan ook niet zonder mijn electrische deken... :n
Ik heb wel Chronische bloedarmoede, maar waar de kou echt vandaan komt, weet ik niet!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:02

Ik heb hier ook last van! K zeur ook altijd dat ik het koud heb m'n ouders worden er gek van haha! Ik slaap met 2 dikke dekens en een elektrische deken en dan pas heb ik het lekker warm. Ook ik krijg het pas echt warm als het rond de 30 graden is haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:04

Ik heb het ook hoor. Zit nu boven met mijn fleecedekentje, tshirt met lange mouwen en trui aan te werken. Vreselijk. En als het dan 30 graden is heb ik het veel te warm en dan vind ik het net zo goed vreselijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:06

Zwanger worden :j ik heb het echt continu warm :+ zelfs geen koude voeten meer!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:06

verdiep je eens in voeding, misschien eet je de verkeerde dingen?
Of misschien ergens problemen met doorbloeding?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:07

Heeft vaak toch iets te maken met de doorstroming van je bloed. Je handen en voeten zijn het koudst? Eet/leef je gezond?

Ik heb hier voorheen heel erg veel last van gehad. Toen ik mijn voedings en bewegingspatroon heb omgegooid, is ook in het koud hebben een hele verbetering.

Dekentjes etc. is 'symptoombestrijding' maar ook gewenning, je verwend je lichaam met de dekentjes etc..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:09

MIsschien koud gaan douchen?
Ik was tot een jaar geleden een echt koukleun
Ik had echt heel lang mijn warme ski jas en soms zelfs 2 broeken over elkaar aan :Y)
Ook onder de dekens kruipen is heel herkenbaar.

Maar sinds ik na aanleiding van een topic op bokt koud ben gaan douchen heb ik negers meer last van.
Onder de douche is het wel koud ja, en aan het begin had ik er ook wel wat moeite mee.
Maar eenmaal onder de douche vandaan heb ik het heerlijk warm <3

Ook ben ik nu altijd diegene die in de winter als het vriest met een gewoon vest rondloopt en al vrij bruin is op het moment alleen maar van het in een t shirtje lopen als anderen het nog te koud vinden.
Ik ben ervan overtuigd dat het met het douchegedrag te maken heeft.

Ook zwemmen in het buitenbad als iedereen binnen zit doe ik nog, of toen het vorige week 25 graden was heb ik al in de rivier gezommen :D Even koud maar wel heerlijk.
Ik ben echt heel blij dat ik dit gedaan heb :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:11

Als je koud bent, kun je proberen om zo veel mogelijk warme dingen te nuttigen. Soep, thee, warm eten..
Ik heb er wel een verklaring voor, maar dat is alternatieve geneeskunde en voor mij heel kloppend. Bij interesse wil ik het wel via pb uitleggen, maar zal jullie er verder niet te veel mee vervelen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:13

Wisselbaden nemen is trouwens wel een feestje voor je doorbloeding :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:16

vuurneon schreef:
Wisselbaden nemen is trouwens wel een feestje voor je doorbloeding :)

Klopt! Wisselbaden zijn voor iedereen goed. Zowel koude als warme mensen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:20

Ik heb een te lage bloeddruk en daardoor dus ook vaak koud.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:22

Iris82 schreef:
Ik heb het ook hoor. Zit nu boven met mijn fleecedekentje, tshirt met lange mouwen en trui aan te werken. Vreselijk. En als het dan 30 graden is heb ik het veel te warm en dan vind ik het net zo goed vreselijk.

Idem! Heb het vergeleken bij mijn schoonfamilie vreselijk snel koud (vergeleken met mijn eigen familie niet), maar als het echt warm is dan functioneer ik ook niet goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:24

KoudbloedKim schreef:
Ik heb wel Chronische bloedarmoede, maar waar de kou echt vandaan komt, weet ik niet!

Even een reactie hierop:
In je topic over je gewicht werd al door diverse mensen aangegeven dat je veel te weinig voedingsstoffen (en met name te weinig koolhydraten en goede vetten) binnen krijgt.
Wanneer je zo weinig binnen krijgt als jij aangaf, kan je lichaam zichzelf niet warm houden. Dan heb je het idd steeds koud. Had ik ook last van. Je hebt immers te weinig brandstoffen om het vuurtje aan te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:26

Trage stofwisseling
Die kun je wel versnellen met veel vezels (groente o.a.), meer kleine eetmomenten en meer sporten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:27

Ik had het altijd koud. Bleek zware vitamine d te kort te hebben.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:31

Volgens mij heeft het koud of warm hebben ook te maken met 'verbranden'. Als je beweegt, sport en goed eet dan stelt je lichaam zich in op verbranden.
En dan heb je het warm.

Wellicht helpt het om meer te gaan bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:45

Cayenne schreef:
[naam] schreef:

Even een reactie hierop:
In je topic over je gewicht werd al door diverse mensen aangegeven dat je veel te weinig voedingsstoffen (en met name te weinig koolhydraten en goede vetten) binnen krijgt.
Wanneer je zo weinig binnen krijgt als jij aangaf, kan je lichaam zichzelf niet warm houden. Dan heb je het idd steeds koud. Had ik ook last van. Je hebt immers te weinig brandstoffen om het vuurtje aan te houden.
Ik had het ook al toen ik wel normaal at. :)

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:47

vuurneon schreef:
Zwanger worden :j ik heb het echt continu warm :+ zelfs geen koude voeten meer!

Haha, helemaal waar! Maar na 4 kinderen houd die tip hier toch echt op! :D

Kelly_ann schreef:
Volgens mij heeft het koud of warm hebben ook te maken met 'verbranden'. Als je beweegt, sport en goed eet dan stelt je lichaam zich in op verbranden.
En dan heb je het warm.

Wellicht helpt het om meer te gaan bewegen.

Ik beweeg genoeg, maar ben helaas nog een rasechte koukleum. Heb standaard fleecedekentjes op de bank om onder weg te kruipen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:53

Heb je al eens je schildklier laten controleren? Het altijd koud hebben en niet afvallen zijn onder andere symptomen van een traagwerkende schildklier.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:55

Heb je een relatie TS? Ideale oplossing. Mijn vriend is altijd warm dus die kan dan mooi mijn ijsklontjesvoeten opwarmen. Voor de momenten dat hij er niet is heb ik 2 warme katjes voor op schoot.

Maar even serieus. Genoeg drinken! Water (ook koud) en thee helpen echt om je lichaam om temperatuur te houden. En natuurlijk lekker sporten. Ipv onder 3 fleecedekens kruipen een muziekje aanzetten en 30 jumping jacks en 20 burpees doen, wedden dat je het warm hebt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:22

Paardennamen schreef:
Heb je al eens je schildklier laten controleren? Het altijd koud hebben en niet afvallen zijn onder andere symptomen van een traagwerkende schildklier.

Precies dit

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 19:47

Hoop dat ik iedereen antwoord kan geven.

Mijn eetpatroon kan inderdaad beter en gezonder. Ivm stress graai ik eerder naar een zak chips, dan een appel of banaan. Dat is verkeerd en dat weet ik ook, maar ik vrees dat ik toch een beetje verslaafd ben. Maar ik dwing mezelf dit heel erg te beperken, omdat ik ook gewoon wil afvallen, dus de laatste 2/3 maand ben ik gezonder gaan eten. Qua beweging krijg ik... Net wel net niet genoeg? Ik loop af en aan met de hond, loop de hele dagen op stage (waar ik het als enige in mijn t-shirtje dan weer niet koud heb). Wel ben ik er ook van overtuigd dat ik wat meer kan sporten, maar kan mezelf er niet toe zetten omdat het te koud is :Y) :')

Ik douche altijd koud af, al sinds een jaar? Er is hier toen een topic op bokt geweest en sindsdien douche ik koud af.

Zwanger worden is voorlopig geen optie, maar mijn vriend heeft het altijd zo warm, dat hij mij er niet nog ook tegenaan wil hebben, hahahaha. Als mijn lichaam koud is is het soms wel toegestaan, zolang ik maar niet ijskoude voeten heb, hahaha.

Schildklier is een goede. Ben in oktober bij de docter geweest voor mijn neus. Heb ook direct gevraagd naar een bultje in mijn nek en volgens hem was dat mijn schildklier die opgezet was. Deze zou moeten verdwijnen na mijn operatie, maar hij zit er nogsteeds. Vervolgens heeft hij gezegd dat het niet zoveel uit maakt, zolang hij maar niet groter wordt. O:) maar eens verder naar vragen dus.

Hoop dat ik iedereen zo beantwoord heb. Het is gewoon heel vervelend. Ik probeer al zoveel mogelijk gezondere dingen te eten, maar die schakeling van ongezond naar gezond vind ik erg lastig. Maar het is al 100% beter in vergelijking met een half jaar terug, toch blijf ik het echt koud hebben.

Binnenkort gaan hopelijk mijn amandelen er ook uit, men zegt dat dit ook een hoop zou schelen? Zo ja, dan dring ik er extra op aan.

Grrr.. Koud :O

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:35

Als je amandelen eruit gaan vraag meteen even maar je bloeddruk?

Rook je? Daardoor kan de bloedsomloop in handen en voeten verminderen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 22:25

Nee, rook gelukkig niet. Mijn bloeddruk was de laatste keer dat het gemeten werd (eind december) niks mis mee.