Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan kunnen ze je een puffer geven om het minder benwauwd te krijgen en ze moeten sowieso een röntgen foto maken om de diagnose te stellen.
Vorige maand had ik een nierbekkenontsteking, dus ik bellen dat ik het echt niet trok van de pijn. Zegt ze: neem maar een paracetamol, ja dat had ik al wel gedaan natuurlijk... Nog twee keer gebeld die dag, nee hoor mijn anti-biotica zou nog kunnen aanslaan en mijn koorts was niet hoog genoeg dus kon het geen nierbekkenontsteking zijn. Uiteindelijk die avond bij de huisartsenpost met spoed geholpen
DGL schreef:Bij de huisartsenpost zitten speciaal getrainde assistentes die je kunnen helpen! (Ik vind ze hier altijd veel aardiger dan de assistente van mn huisarts die je altijd eerst even probeerd af te poeieren.) Dus gewoon de post bellen en het verhaal uitleggen, dan kunnen zij je helpen beslissen of je beter even langs kunt komen of maandag naar je eigen huisarts kan gaan.
*Edit: om nog even op je laatste reactie in te gaan:
Als het ontstekingspijn is helpt iets wat ook onstekingsremmend is het best, ibuprofen ofzo, diclofenac kunnen ze je voorschijven.
Vorige winter had ik een longontsteking, dan krijg je het ook benauwd en piept het een beetje met ademhalen en later gaat het ook echt pruttelen. Niet aan te radenDan kunnen ze je een puffer geven om het minder benwauwd te krijgen en ze moeten sowieso een röntgen foto maken om de diagnose te stellen.

Cocodox schreef:Haha ja precies dat![]()
Ik voel me nu wel echt zo'n aansteller tegenover de rest hier thuis enzo, omdat ik alweer ziek ben.
Helaas wou ik dat zelf ook niet en ben ik toch echt weer ziek haha.
Pff ik ben wel echt benauwd, neus zit ook al dicht en ben duizelig.
Eergisteren had ik het gevoel dat ik dronken was
Cocodox schreef:foto's worden via de HP niet altijd gemaakt blijkbaar, was duidelijk genoeg dat er een ontsteking zat aan de hand van het bloedbeeld.

het is wel zo hahah
Nicje87 schreef:Ik ben benieuwd. Je symptomen komen bij mij voor als astmatische bronchitis. Hopelijk valt het allemaal mee en voel je je gauw beter!
Ik wordt vanmiddag teruggebeld door mijn HA.