Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jezzi schreef:Wielrenners dunne benen? Er trainen hier in het topsportcentrum een aantal wielrensters en die hebben goed dikke benen hoor
TS, de enige optie is waarschijnlijk vet verliezen, houd er wel rekening mee dat je benen bijv je hardnekkigste punt kunnen zijn. Dan gaat er eerst overal vet af(hoofd, armen, buik, rug) en zul je toch nog naar een lager vetpercentage toe moeten werken om smallere benen te krijgen.
Een snelle simpele oplossing bestaat helaas niet.
Science90 schreef:Je kunt wel 'plaatselijk' spieren kweken, dan verbrand je wel meer vet op de plaats waar er spieren komen.
AnneJ1995 schreef:Squats en lunches, die trainen je bovenbenen (en billen, mooi meegenomen!)
Jezzi schreef:Science90 schreef:Je kunt wel 'plaatselijk' spieren kweken, dan verbrand je wel meer vet op de plaats waar er spieren komen.
Je kunt niet plaatselijk vet verliezen, ook niet door daar meer spieren te hebben. Wat wel kan is dat je spieren zoveel volume in nemen dat die definitie doorschijnt, ondanks het vetlaagje eroverheen. Waarschijnlijker is echter dat je door je training meer kcal verbruikt, in een kcal deficit terecht komt en daardoor algeheel vet gaat verliezen.
Wielrenners met 'dunne' bovenbenen zijn in het algemeen de lange afstandsrijders, die dunne bovenbenen komen ook voornamelijk door een zwaar afgetraind lichaam met een laag vetpercentage. Sprinters daarentegen moeten veel kracht uit hun bovenbenen kunnen halen en hebben daarom vooral goed ontwikkelde quads en dus 'dikkere' bovenbenen.
Jezzi schreef:Science90 schreef:Je kunt wel 'plaatselijk' spieren kweken, dan verbrand je wel meer vet op de plaats waar er spieren komen.
Je kunt niet plaatselijk vet verliezen, ook niet door daar meer spieren te hebben. Wat wel kan is dat je spieren zoveel volume in nemen dat die definitie doorschijnt, ondanks het vetlaagje eroverheen. Waarschijnlijker is echter dat je door je training meer kcal verbruikt, in een kcal deficit terecht komt en daardoor algeheel vet gaat verliezen.
Wielrenners met 'dunne' bovenbenen zijn in het algemeen de lange afstandsrijders, die dunne bovenbenen komen ook voornamelijk door een zwaar afgetraind lichaam met een laag vetpercentage. Sprinters daarentegen moeten veel kracht uit hun bovenbenen kunnen halen en hebben daarom vooral goed ontwikkelde quads en dus 'dikkere' bovenbenen.AnneJ1995 schreef:Squats en lunches, die trainen je bovenbenen (en billen, mooi meegenomen!)
Ik denk dat je lunges bedoelt, lunch traint vooral je maag.
Maar dat dus!

Deze gaan niet dunner worden, tenzij je gaat afvallen. Van trainen zullen ze alleen maar dikker worden helaas. Ze worden dan misschien wel harder en steviger, maar blijven lekker jiggely
Als je echt dunnen benen wilt moet je gewoon of een aantal kilo afvallen of 2 maanden niet meer lopen (en ze ingipsen) dan heb je gegarandeerd dunne benen
Jezzi schreef:Voor gespierdere/strakkere benen zul je oefeningen (met gewicht) voor je benen moeten doen. Squats, lunges, bulgarian split squats, romanian deadlift, etc.
De enige echte oplossing om van je brede bovenbenen af te komen is in zoverre vet verliezen dat je benen smaller worden :)
Janine1990 schreef:Jezzi schreef:Voor gespierdere/strakkere benen zul je oefeningen (met gewicht) voor je benen moeten doen. Squats, lunges, bulgarian split squats, romanian deadlift, etc.
De enige echte oplossing om van je brede bovenbenen af te komen is in zoverre vet verliezen dat je benen smaller worden :)
Ik ga nu huilie huilie doen...
Mijn bovenbenen zijn ook mijn grote probleem. Ondanks dat ik ruim 10 kilo ben afgevallen, blijft dit probleem... Omdat ik ook nog eens lang ben (1.86m) pas ik maar een kleine selectie broeken. Waaronder Miss Etam en LTB. Nu Miss Etam in zwaar weer zit, hoop ik dat nog meer afvallen het gaat verhelpen. Er is voldoende ruimte voor afvallen.
Maar LTB is op de heupen standaard veel te wijd![]()
Als ik meer afval wordt al het overige ook meteen slanker...![]()
Zwaar balen...
Janine1990 schreef:Jezzi schreef:Voor gespierdere/strakkere benen zul je oefeningen (met gewicht) voor je benen moeten doen. Squats, lunges, bulgarian split squats, romanian deadlift, etc.
Ik ga nu huilie huilie doen...
Mijn bovenbenen zijn ook mijn grote probleem. Ondanks dat ik ruim 10 kilo ben afgevallen, blijft dit probleem... Omdat ik ook nog eens lang ben (1.86m) pas ik maar een kleine selectie broeken. Waaronder Miss Etam en LTB. Nu Miss Etam in zwaar weer zit, hoop ik dat nog meer afvallen het gaat verhelpen. Er is voldoende ruimte voor afvallen.
Maar LTB is op de heupen standaard veel te wijd![]()
Als ik meer afval wordt al het overige ook meteen slanker...![]()
Zwaar balen...