Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zerline

Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 23:06

Daarnet zat ik heel (uhh) leuk naar een poppenprogramma op SBS aan het kijken. Daar kwam een mini clown pop voorbij. Nu vind ik poppen al niet leuk, maar deze was behoorlijk angstaanjagend. Ik kreeg direct een naar gevoel van binnen tijdens het kijken van deze act.

Ongeveer tien jaar geleden had ik een clown pop gekregen, waar ik stiekem best wel bang voor was. De lach die mij 's nachts aanstaarde als ik naar het toilet liep. De lach die mij aanstaarde als ik mijn ogen opende, bah bah bah. Ik was zelfs zo bang voor die pop, dat ik hem niet weg durfde te gooien, want stel je voor dat hij dan kwaad wordt? :=

Stiekem vind ik tuinkabouters ook doodeng en moeten porseleinen poppen ook uit de buurt blijven, willen ze nog een paar jaartjes heel voortleven. De angst voor poppen/clowns, vind ik persoonlijk best wel beschamend, niet veel mensen weten dat ik bang ben voor deze rakkers :')

Wie heeft er nog meer een hekel/fobie/angst voor (clown) poppen. Andere angsten/fobieën zijn ook welkom.

Edit: Onweer is ook een grote fobie voor mij! Wordt er onweer voorspelt ga ik minimaal twee uur van te voren de deur niet meer uit. Deze angst is dan wel uit een traumatische ervaring met onweer gekomen.
Laatst bijgewerkt door Zerline op 10-04-15 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Re: Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:09

Ik ben erg bang voor bloedzuigers na een hele enge in mijn schepnet te hebben gehad (van ongeveer 10 bij 5 cm) die zich daarna heel lang maakte en door het gaatje van mijn net ontsnapte.
Vroeger pakte ik in de rivier gewoon stenen op waar kleine onder zaten, maar nu heb ik er echt heel erg veel angst voor en denk ik altijd als ik zwem in de rivier dat er een bloedzuiger op me zit.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:12

Ik helaas. :( Ik heb Emetofobie. Verder ben ik lichtelijk claustrofobisch, als je met mensen heel dicht op elkaar staat bijvoorbeeld.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:14

Emetofobie heb ik, ergere mate helaas en ook erge hoogtevrees.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 23:18

Emetofobie, daar heb ik helaas ook last van. Niet erg handig als verpleegkundige in opleiding. Als iemand zegt "voel mij niet zo lekker" vraag ik altijd al of ze moeten overgeven of niet :') Zeggen ze ja, loop ik vaak al weg, want tsja, stel nou dat!

Hoogtevrees heb ik in lichtere mate. Althans ik vind het een lichte mate, sommige vriendinnen vinden wat anders. Ik heb een hele lange tijd alleen maar op pony's gereden, omdat ik bang was voor grote paarden, want de afstand tot de grond is toch erg groot. En mensen moeten mij ook niet vragen om op een ladder te gaan staan.

Ooh en liften! Als er een trap is, ga ik met de trap. Tenzij ik met meerdere mensen in de lift stap, maar dat mogen er ook niet teveel zijn, want stel nou dat de lift te zwaar wordt en...........
Laatst bijgewerkt door Zerline op 10-04-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:19

ik heb angsten voor storm. Daar ben ik echt heel erg bang voor. Dan blijf ik echt thuis. Onweer geen probleem en het kan heel hard hagelen en regenen en alles. Maar zodra het ook maar windkracht 4/5 is dan sla ik al doodsangsten uit. En de tandarts.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:20

Ruby1995 schreef:
Emetofobie heb ik, ergere mate helaas en ook erge hoogtevrees.

Mag ik misschien weten wat ergere mate (volgens jou) is? Mag ook PB. :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:22

Hmm, ik ben heel origineel bang voor spinnen en wat minder voorkomend voor vlinders. :')
Het goede seizoen is dus al begonnen en ik ben al weg gedoken voor een vlinder.

Verder ben ik ook niet echt te spreken over glijbanen en figuren, zoals in pretparken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:25

Hier ook een emetofoob. Verder het welbekende faalangst. Ook bloedzuigers en spinnen moeten absoluut niet in mijn buurt komen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:27

Nou nu kom ik :')
Ik ben net als TS heel erg bang voor clowns en poppen maar ook voor bijvoorbeeld levende standbeelden haha :o

Daarnaast vind ik vogels ook niet prettig en dan vooral kippen en meeuwen niet.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:34

Claustrofobisch, faalangst en watervrees. Toen ik leerde zwemmen kwam ik altijd het zwembad uit met tranen in mijn ogen (toen ik 4 was was ik bijna verdronken in een zee met golven, is wat begrijpelijk) en heb nog steeds mijn diploma hierdoor niet (kan wel zwemmen, alleen doe ik het niet :+)

Clowns zijn niet mijn favoriet, heb eens een clown perongeluk geslagen (ik was aan het praten, clown stond achter mij en hij bukte, maakte ik een vuist en ging die volop in zijn gezicht, was 9 _O-) op een feestje en hij keek mij echt ontzettend eng aan de hele dag, uiteindelijk heeft die taart in mijn gezicht gegooid :')

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:36

Hier enorme hoogtevrees, emetofoob (goed vertegenwoordigd hier, in het dagelijks leven kijkt iedereen me aan van 'eh wat is dat dan nou weer'), en alles wat op een amfibie lijkt moet minstens een kilometer uit mijn buurt blijven evenals muizen/ratten.

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:43

Durf niet meer naar horrorfilms te kijken...ik heb veels te veel fantasie.
Bang voor de grote witte haai...durf niet in natuurwater te zwemmen want stel je voor dat.... :o
En ik vind nat papier verschrikkelijk...ik wil het niet zien, niet aanraken en niet horen...
en over al mijn andere angsten probeer ik overheen te komen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:45

Spinnen.... En dan gelijk de heftige versie.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 23:47

tinkerteun schreef:
Durf niet meer naar horrorfilms te kijken...ik heb veels te veel fantasie.
Bang voor de grote witte haai...durf niet in natuurwater te zwemmen want stel je voor dat.... :o
En ik vind nat papier verschrikkelijk...ik wil het niet zien, niet aanraken en niet horen...
en over al mijn andere angsten probeer ik overheen te komen :)

Nat papier, die is nieuw voor mij. Hoe heeft deze angst zich ontwikkeld? Is het gewoon het geluid wat je enorm irriteert/beangstigt of heeft het een andere rede?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:48

Trypophobie %)
Verder heb ik een extreme angst voor vrachtschepen...
Ook heb ik een soort slaapfobie. Ik ben enorm bang niet in slaap te kunnen vallen of een nachtmerrie te krijgen, tot paniekaanvallen aan toe...

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:49

Voor boten :Y)

Helaas geen leuke ervaring mee gehad...

Mijn ouders dachten leuk een woonboot te hebben gehuurd voor op lake powell (Amerika, schrijf het zeer waarschijnlijk verkeerd)
Je kan je voorstellen wat ik van dat idee vond -O-

Na half uur naast de boot gestaan al trillend en huilend erop gegaan. De rest van de week ging wel.

Maar laatste vakantie bootje huren... No go. Ik doe het niet meer. Soms denk ik dan stel je niet aan.. Maar dan voel ik mij toch ellendig. Denk ik ach, als ik het niet doe vallen der ook geen doden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:53

Geschminkte gezichten(ook van zwarte piet) en maskers.
Brrr

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:55

Tja dat weet ik eigenlijk niet...ik weet dat ik vroeger naar school fietste en dat ik het op straat zag liggen. Helemaal vies drapperig, dan ging ik bijna over mijn nek, verschrikkelijk.
En dat heb ik nu nog steeds. Ik heb er gewoon angst voor als ik erdoor heen moet fietsen, bah.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:59

Levende standbeelden, kan gelijk huilen als er 1 niets vermoedend naast mij staat. Mijn grootste nachtmerrie kwam uit toen wij op vakantie niets vermoedend op het kampioenschap levende standbeelden stuitten :') Ik wou in een hoekje kruipen en verdwijnen :')
Heb mij vast heel genant gedragen op dat moment :')

Oo 2: hoogtes. Zelfs op een ladder staan is al problematisch, hoge gebouwen met zo'n glazen plaat op de vloer? Hel. Ik ga wel mee de hoogte in, maar genieten van het uitzicht? Ho maar. Ik kijk niet.

Spinnen en enge kruipers/vliegende beesten staan op 3. Ik zit nog liever in een ruimte met 100 kevers en spinnen dan met 1 levend standbeeld.

Op 4:
snorkelen en duiken. Ik raak in paniek als ik onder water moet ademen door een buis of slang. Snorkelen is mij in de vs wel gelukt, maar wel op mijn manier; luchthappen en adem inhouden. Alhoewel ik wel af en toe zo afgeleid was door de mooie onderwaterwereld dat ik op die moment wel per ongeluk adem haalde door de snorkel. Duiken doe ik echt niet.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-15 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbulet

Ik ben bang voor mensen :j :+

Flux

Porseleinen poppen staan op nummer 1. Mijn oma verzamelde deze en natuurlijk werden die bewaard in een grote hoge kast in de logeerkamer waar ik als 6/ 7 jarige altijd sliep. Denk daar maar eens een volle maan die door het raam precies de hoge kast op doet lichten en je hebt een fobie voor heel je leven :P

Ik heb ook een angststoornis / sociale fobie. Maar ik moet zeggen dat ik dat redelijk onder controle heb nu ik er therapie voor volg.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:00

Ik durf niet in de zee te lopen/zwemmen, uitzonderingen zijn er gelukkig want ik vind het wel leuk :')
Ik vind het echt verschrikkelijk om in de zee te lopen en dan dingen langs mn voeten te voelen, vooral in combinatie met mijn angst voor kwallen..
Gelukkig niet iets dagelijks en iets wat vrij makkelijk te vermijden valt.

En inderdaad grote spinnen die in huis rond lopen. Vogelspinnen achter glas geen probleem, langpootjes in huis ook nog geen probleem, alleen van die spinnen met een groter lijfje en dikke poten die zo nodig in huis moeten lopen of nog erger springen :brr:

Verder angst voor schimmel, ik kan absoluut niet tegen schimmelige dingen

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 00:03

[quote="Zerline"]Daarnet zat ik heel (uhh) leuk naar een poppenprogramma op SBS aan het kijken. Daar kwam een mini clown pop voorbij. Nu vind ik poppen al niet leuk, maar deze was behoorlijk angstaanjagend. Ik kreeg direct een naar gevoel van binnen tijdens het kijken van deze act.

Ongeveer tien jaar geleden had ik een clown pop gekregen, waar ik stiekem best wel bang voor was. De lach die mij 's nachts aanstaarde als ik naar het toilet liep. De lach die mij aanstaarde als ik mijn ogen opende, bah bah bah. Ik was zelfs zo bang voor die pop, dat ik hem niet weg durfde te gooien, want stel je voor dat hij dan kwaad wordt? :=

Stiekem vind ik tuinkabouters ook doodeng en moeten porseleinen poppen ook uit de buurt blijven, willen ze nog een paar jaartjes heel voortleven. De angst voor poppen/clowns, vind ik persoonlijk best wel beschamend, niet veel mensen weten dat ik bang ben voor deze rakkers :')

Wie heeft er nog meer een hekel/fobie/angst voor (clown) poppen. Andere angsten/fobieën zijn ook welkom.

Edit: Onweer is ook een grote fobie voor mij! Wordt er onweer voorspelt ga ik minimaal twee uur van te voren de deur niet meer uit. Deze angst is dan wel uit een traumatische ervaring voortgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:05

Ik ben bang om zonder duikbril onderwater te gaan. Ik ben zelf duiker (bijna Dive Master) en als ik eenmaal onderwater ben doe ik zo mijn masker af, ademautomaat uit, fles dicht (is een oefening), geen enkel probleem. Maar aan het oppervlakte... Nee.

Verder ook porselijnen poppen, Furries/mensen in van die pluizige dierenkostuums, kruipbeestjes en dat spul waar tenten/paraplu's/sommige jassen van gemaakt zijn. Naar geluid ieeee!

Oh! En als ik niet zelf een pak zuivel/jus d'orange/vleeswaren heb opengemaakt hoef ik het niet want mijn ouders vinden het niet erg om iets wat op/over de datum is te eten, maar ik ben als de doods.