Steeds terugkerende blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Steeds terugkerende blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 15:06

Hoi Bokkers,

Sinds mei vorig jaar ben ik opeens veel last gaan krijgen van blaasontstekingen. Met als resultaat dat ik nu de 8ste binnen een jaar tijd heb en waarschijnlijk ga beginnen met de 6de of 7de antibioticakuur in diezelfde tijdsperiode (ik ben de tel kwijt). Het is telkens ontzettend vervelend en pijnlijk en daarnaast begin ik mij een beetje zorgen over de hoeveelheid antibiotica die ik slik. Voor mijn gevoel doe ik alles goed, iig alles wat dokters en websites aanraden.

Zijn er Bokkers die hier ook last van hebben of last van hebben gehad? Morgen ga ik sowieso even langs de dokter. Op internet lees ik soms over je laten doorverwijzen naar een uroloog, zijn er bokkers die daar ervaring mee hebben? Zijn er nog dingen die handig zijn om te vragen of zeker weten te bespreken?

Het is zo frustrerend en het hindert me ook in mijn dagelijkse leven. Werkgevers worden iets minder enthousiast van je als je jezelf haast iedere maand wel 1 a 2 dagen ziek meld. Van veel antibiotica wordt mijn maag ontzettend ellendig, mijn maagslijmvlies is vorig jaar geïrriteerd geweest van voorgeschreven pijnstillers. Daarnaast raak ik nu ook telkens bij ieder pijntje in de stress, dat het misschien wel een blaasontsteking kan zijn -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:09

Jeetje wat vervelend..
Heb het zelf niet, maar ken ook iemand die het krijgt als ze ongesteld moet worden, en het kan met je weerstand te maken hebben.
Succes, en laat je weten hoe het bij de dokter was?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:09

Mijn moeder heeft ook steeds terugkerende blaasontstekingen gehad. Dit heeft 2 jaar geduurd. ook steeds antibiotica gekregen. Uiteindelijk is de ontsteking niet verholpen en is er een gaatje in haar blaas gekomen. Uiteindelijk is de ontsteking doorgeslagen naar haar darmen en zodoende waren haar darmen en blaas met elkaar verbonden. Ze heeft het maar op het nippertje overleefd en heeft nu een stoma.

Ik zou echt aan de bel trekken. Bovenstaande is niet op jou van toepassing, maar je ziet wat er kan gebeuren als je doorloopt met dingen.

vuurneon

Re: Steeds terugkerende blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:13

Mijn tante bleek een afwijking te hebben aan haar urinebuis waardoor ze telkens weer blaasontstekingen kreeg. Bezoek aan de uroloog is was de uitkomst: die spoorde het op en na de operatie is ze geheel vrij van blaasontstekingen. Je door laten verwijzen is absoluut een slimme zet om de boel goed te laten controleren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:00

Veel vitamine C wil nog wel eens helpen. Desnoods extra tabletten slikken. Cranberry sap doet ook goed werk. En wellicht kun je iets homeopathisch vinden wat je lichaam ondersteunt.

Hier op la palma verkopen ze urisor. Doet wonderen!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:14

Krijg je steeds dezelfde soort kuur? Heeft de huisarts de urine al eens op kweek gezet? Kan zijn dat de bacterie niet helemaal weggaat doordat je een antibiotica hebt waarvoor die immuun is. Als je dat hebt uitgesloten zou ik vragen naar een doorverwijzing, want is er al duidelijkheid wat de oorzaak is? Evt kan de arts je preventief antibiotica meegeven, ik heb bv een onderhoudskuur van drie maanden gehad. Maar hoe het verder loopt zie je wel; laat eerst eens onderzoeken wat telkens die blaasontstekingen veroorzaakt.

Wat je sowieso kan doen is D-mannose preventief slikken, werkt bij mij als een trein! Heb gelukkig al een tijd geen blaasontsteking meer gehad. En let goed op je vochtinname; drink je wel genoeg?

Ps. Ik weet niet hoe oud je bent?
Laatst bijgewerkt door lshannah op 08-04-15 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:14

Ik heb in 2014 ook zo'n 7 blaasontstekingen gehad. Nu slik ik elke dag een cranberrytablet & ben al maanden klachtenvrij!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:17

Vriendin van mij had dit ook, bleek het uiteindelijk een cyste te zijn en niet eens een blaasontsteking.
Sterkte ts, hoop dat t gauw opgelost wordt.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:24

Heb er ook zo vaak last van gehad, ik kreeg dit door schimmelinfecties down there. Sinds ik die schimmelinfecties niet meer heb ook geen blaasontstekingen meer.
Laatst wel een blaasontsteking, meteen veel water gaan drinken wat ook erg goed geholpen heeft.
Ik merkte dat ik snel last kreeg als ik veel suiker at/dronk. Ook eens naar je voedingspatroon kijken?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:50

Cranberry en vitamine C zijn al genoemd om preventief/curatief te gebruiken, maar ik vraag me af of je misschien veel suiker binnenkrijgt, b.v. snoep, chocoladeverslaafd, zoete drankjes? Suikerconsumptie kan een blaasontsteking uitlokken.
Heb je er misschien ook rugpijn bij? Dan kun je ook last hebben van niergruis, wat continu irritatie geeft en dus ook ontstekingen kan veroorzaken.
Beterschap in ieder geval!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:56

Bij de huisarts om een doorverwijzing naar de uroloog vragen! een terugkerende blaasontsteking kan verscheidene oorzaken hebben, die alleen de uroloog kan achterhalen. Als je al een aantal keer blaasontsteking hebt gehad, dan kan het zijn dat je blaaswand niet meer goed kan herstellen, je zou dan bijvoorbeeld een kuur voor 3 maanden kunnen krijgen. Het kan echter ook zijn dat je bijvoorbeeld niet je hele blaas leegt tijdens het plassen, dat er een afwijking is aan de blaas / urinebuis etc.

Verder zijn er natuurlijk een aantal standaard dingen die je sowieso kunt doen en waar de uroloog/huisarts ook om zal vragen en of naar zal wijzen: cranberry tabletten; genoeg drinken(zodat je minimaal 1.5/2 liter plast), van voor naar achter afvegen, plassen na geslachtsgemeenschap etc.

Laat het vooral goed uitzoeken; ik weet hoe vervelend het is!
Laatst bijgewerkt door Bonna op 08-04-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:03

cranberry capsules (geconcentreerder dan sap) werkte hier erg goed! Sinds ik die dagelijks ben gaan slikken, heb ik nooit geen blaasontsteking meer gehad.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 18:06

Cranberry tabletten slik ik al, preventief, maar dit lijkt weinig verschil te maken. Water drink ik ook genoeg, eerder teveel dan te weinig en daarnaast heb ik een gevarieerd gezond eetpatroon, met heel weinig suiker. Maar net na de pasen zou suiker wel de boosdoener kunnen zijn. Bedankt voor deze tips.

@Isannah: Ik ben 23, dus zit in de risicogroep. Urine is al een aantal keer op de kweek gezet, maar dat was voor een nierbekkenontsteking, geen idee of ze daar ook andere informatie over bacteriën uithalen. Ik heb nu 2 of 3 verschillende antibioticasoorten geslikt. D-mannose hoor ik verschillende dingen over, maar de prijs houdt me nu nog wat tegen om het te kopen. Waar haal jij het en wat betaal je ervoor?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:08

Stomen met kamillethee. Ja op die plek kun je ook stomen, ga op je knieen zitten met bakje onder je en handdoek om je heen. Oppassen niet te heet anders kun je verbranden. Dit heeft mij altijd erg goed geholpen zonder antibiotica. Sterkte blaasontsteking is echt wel K
Oh ja een plassen na het rollebollen, niet vergeten, dan spoel je eventuele rommel meteen weer naar buiten.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:13

Cystiberry van het merk Roter moet erg goed zijn, dit kan je als je kuur gebruiken maar ook als onderhoud. Dit is sterker dan gewone cranberrie pilllen, en werkt als een natuurlijke antibiotica...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:21

mrie schreef:
Stomen met kamillethee. Ja op die plek kun je ook stomen

Met het verschil dat je bij stomen 'up here' ook inademt, en ik mij niet goed kan (en vooral ook niet wil, beelddenker!) voorstellen hoe je 'down there' inhaleert.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:08

Vitamine c bruistabletten van 1000 mg oplossen in een klein bodempje water, elke dag 1 nemen. Als je een blaasontsteking voelt op komen kun je er ook meerdere op een dag nemen. Bij mij werkt dat heel goed, ik hoef geen antibiotica meer te gebruiken ik kom er vnaf met vitamine c :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:44

Ik had ook vaak last van blaasontsteking maar ben ook D-mannose gaan slikken en sindsdien gaat het heel goed!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 07:44

Even een kleine update. Uit urineonderzoek bleek dat het idd een blaasontsteking is, helaas voor mij is dit de meest pijnlijke tot nu toe. Maandag heb ik een afspraak over de vele blaasontstekingen bij de dokter.

Bedankt voor alle tips! :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:49

Vervelend steeds! Ik ben er ook heel gevoelig voor geweest. Slik nog steeds cranberry en dat gaat nu goed. Ben nog wel heel gevoelig voor een opvlamming, vooral na een vrijpartij :+ Dan kan ik echt niet nog een half uurtje blijven liggen. Meteen plassen en wassen :+ Niet echt romantisch, maar ik kan er de donder op zeggen dat ik anders de week erop weer een blaasontsteking heb

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:51

Ik ben er uiteindelijk voor naar een uroloog geweest. Daar bleek een klein bouwfoutje de oorzaak te zijn waardoor ik niet goed kon uitplassen. De uroloog heeft het verholpen (heel erg au %) dat wel) en na een ruime week herstel heb ik daarna ng maar een keer een blaasontsteking gehad in de bijna 15 jaar erna ipv heel veel keer per jaar ervoor.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:17

Ga naar een uroloog die kan kijken wat er aan de hand is ik had het 2 jaar geleden ook heb toen een maand lang tabletten gekregen die een soort beschermlaagje in de blaas leggen,moet nu weer heen want het gaat weer aan de gang.
Maar bij mij komt het door andere medicijnen die ik gebruik.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:26

Ik weet niet of je sexueel actief bent, maar uitplassen na de sex is ook echt heel belangrijk. Als ik dat niet doe heb ik binnen 24 uur gegarandeerd een blaasontsteking. Ondanks 2L water per dag, cranberry tabletten en suikerarm eten. Sterkte! :(:)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:31

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Maar ik heb het ook!! 1x in de 2 maanden heb ik het ook. Zo erg dat ik snachts mn bed uit moet en uren lang met pijn op de wc zit en bloed aan het plassen ben. Tja hier ook de een na de andere antibiotica kuur en aan de ibuprofen. Ook drink ik veel Cranberry sap. Echt doen! Als je pijn voelt word het wel degelijk verlicht door de cranberry! En inderdaad dagelijks 2 cranberry tabletten naar binnen werken. Niet 1 dag, maar echt elke dag.

Ben er op dit moment eventjes vanaf. *afkloppen*.

edit; ik lees dat meerdere dit aangeven, plassen na je sexuele activiteit. Als ik dit niet een kwartier na de daad deed, kon ik dr ook donder op zeggen of dat ik het kreeg.

Heel veel sterkte met je blaasontsteking!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:41

Verse citroen of nog beter, limoen (maar dat vind ik dus echt niet lekker) in je water of gewoon zo eten. Dat verhoogd de zuurgraad waardoor de ontsteking minder snel plaats vindt/langzaamaan verdwijnt. En goede hygiene (en dan zeg ik niet dat je dat niet hebt ;) ) maar veel spoelen met water en even met bijv een washandje nadoen als je naar de wc bent geweest. Van die speciale doekjes ben ik dan weer geen fan, omdat die ook de goede bacterien doden.
Blaasontsteking is echt K.. en zoveel antibiotica natuurlijk ook. Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt dat je er snel weer vanaf bent :)