Verslaafd aan koffie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Verslaafd aan koffie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 10:04

Ik ben verslaafd aan koffie en ik wil er eigenlijk vanaf. Ik heb namelijk al twee dagen hoofdpijn en snapte niet waar dat vandaan kwam. Totdat ik er net achter kwam dat ik per ongeluk al twee dagen cafeïnevrije koffie aan het drinken ben. :+

Ik weet van mezelf dat ik echt dikke hoofdpijn krijg als ik niet of niet genoeg koffie drink. Echter voelt mijn koffiegebruik soms niet meer als 'lekker voor erbij' maar meer alsof ik het echt nodig ben. Tuurlijk vind ik koffie nog steeds lekker maar soms heb ik het idee dat ik koffie drink om maar geen hoofdpijn te krijgen, dat is natuurlijk niet de bedoeling, lijkt me.

Hebben meer mensen hier last van of gehad? Zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
Ik vind het ook altijd zo lastig dat je overal koffie wordt aangeboden, het is zo lekker makkelijk om koffie te drinken. Ook vind ik het heerlijk om te koffieleuten met moeders/vriendinnen met een sigaretje erbij. Stel dat ik van deze 'verslaving' af wil, mag ik dan helemaal geen koffie meer drinken? Is het net als met roken? Alles of niets?

turtlelito

Re: Verslaafd aan koffie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:10

Yes! Koffieverslaafde meldt zich!

Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat draai ik op koffie. Vooral op mijn werk komt iedereen aan het bureau met een probleem + een koffie en bij alle vergaderingen is het ook eerst bakkie halen en dan zitten.

Van tijd tot tijd minder ik even, omdat ik dan inderdaad, net als jij, hoofdpijn krijg als ik te weinig drink. Minderen gaat bij mij trouwens prima hoor, geen afkickverschijnselen :D , alleen er bewust van zijn dat ik niet steeds alles wat ik aangeboden krijg ook opdrink.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:16

Ooooh, dit ken ik hoor. Jaren geleden toen ik in de horeca werkte in Nederland.... Altijd maar koffie. Van 's ochtends 10 tot 23 uur aan de koffie hangen. 15 koppen per dag.

Ik ben het gaan afbouwen. Heel rustig aan. Eerst een week 14, dan 13, enz. Iedere week een kop minder. En op die gezellige momenten vervangen door thee.

Nu drink ik al jaren 3 koppen per dag. 2 als ik opsta en 1 vlak voordat de zaak opent. Bij uitzondering een keer een kop extra. Maar dat gebeurd nauwelijks. ..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:36

koffie verslaafd,
van smorgens vroeg tot s avonds laat, geen slaapproblemen hier erdoor..

verslaafd ja, eraf willen? ECHT NIET, NIEMAND KOMT TUSSEN MIJ EN MIJN KOFFIE!!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:39

Herkenbaar. :j Ik heb het afgebouwd zoals Palmera en drink nu ook 2 a 3 koppen per dag. Soms meer, vaak minder.

Toen ik geen koffie meer dronk merkte ik ook ineens dat mijn maag prettiger aanvoelde. Terwijl ik daar nooit last van had. Maar blijkbaar kon het toch beter.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:39

elenaMM77 schreef:
koffie verslaafd,

:= _/-\o_

Ik drink nu sinds een jaartje ongeveer koffie en ik vind het fantastisch, ik drink het ook de hele dag door.
Alleen wissel ik het wel af met cappuccino, telt dat ook? :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:44

Ja.

Een exverslaafde. En ik was echt keihard verslaafd.

Ik begon s'ochtends met een senseo. 1 kopje, twee pads. En dan dronk ik s'ochtends 2 koppen, dus 4 pads. Het liefste de sterkste ook. Zonder suiker en melk. Vervolgens ging ik werken. Ik werk als HH dus het begon bij elk client met koffie. In de pauze nog twee bakken. Dan vertrok ik naar een andere client en daar hetzelfde verhaal. Soms heb ik wel 3 clienten op een dag. Reken maar uit!

Dan kom je thuis en ga je eten bereiden. Koffie er bij. Heb je gegeten, weer koffie.. Ik kwam soms wel op 15 koppen per dag. Heel ernstig.

Maar enkele maanden geleden had ik een ingeving. Ik werd op een woensdag op donderdag ochtend wakker en ik was er klaar mee. Per direct gestopt met koffie drinken en overgegaan op thee. Voorkeur is nu afslankthee van de kruidvat en mintymoroc. Ik drink nu soms wel 8 koppen thee op een dag (zonder de thee van clienten meegenomen te hebben). Daarnaast drink ik GEEN frisdrank meer. Geen blikjes en geen suikers. Het enige wat ik drink is thee, water en roosvice. Ik heb geen last van koppijn gehad maar in het begin wat het wel lastig met uitgaan. Ik drink graag een baco maar toen in de barcardi ingschonken had dacht ik echt: poedersuiker, nu moet ik het mixen met water.. Af en toe drink ik frisdrank maar alleen als het gemixt is met alcohol. En dat merk je meteen. Ik moet meteen naar het toilet.

:+

Mooi verhaal he! Het kan dus wel! En mijn huid is beter geworden, houd minder vocht vast en ben rustiger.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:45

Heerlijk! Ik dronk anderhalve liter zwarte koffie per dag en dat werd wel wat veel, vooral omdat ik dan in het weekend met hoofdpijn wakker werd door gebrek aan koffie. Dus nu is het terug geschroefd naar maximaal 1 liter. Maar ik vind het echt heel erg lekker... s'Morgens vroeg in de auto al het eerste kopje.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:50

Ja, als ik niet oppas drink ik ook ruim meer dan gezond voor mij is.
Dus heb ik mijzelf op een limiet gezet van max 5 koppen per dag, en vul het aan met gezondere zaken: water, kruidenthee, nep-koffie(cichorei) etc..
Dat gaat een tijdje goed, en dan begin ik van weer van voor af aan. :9k

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:55

Niobe schreef:
elenaMM77 schreef:
koffie verslaafd,

:= _/-\o_

Ik drink nu sinds een jaartje ongeveer koffie en ik vind het fantastisch, ik drink het ook de hele dag door.
Alleen wissel ik het wel af met cappuccino, telt dat ook? :')

welnee, alles mag zolang er maar cafeïne in zit ;)

ik drink koffie sinds mijn 3e jaar :j

ik was zo'n peuter die bij pa zat te zeuren.. Mijn vader dacht heel ouderwets, prima neem maar een slokje (dan zijn we van het gezeik af en hoeft ze het nooit meer).. Maar ik vond het dus echt lekker (note: mijn vader dronk het met iets meer suiker en melk dan gemiddeld (niet overdreven, maar wel meer). Dus mijn ouders hebben het opgegeven, eerst mocht ik gewoon 1 klein kopje per dag.. en vanaf dat ik een jaar of 6 was dronk ik gewoon met mijn ouders mee.

Oma daarentegen weigerde het nog lang te geloven.. Als we daar kwamen en Oma vroeg: wat wil je drinken? en ik als kleuter zei: koffie.. Dan zei mijn oma: Kinderen lusten geen koffie.
Dus mijn ouders: sorry, zij lust echt koffie..
Dus oma overstag, zet koffie.. gooit een koffieglas half vol melk voor mij en schenkt de koffie erop..
Dat luste ik dus niet!.. waarop mijn oma triomfantelijk uitriep: Zie je wel, kinderen lusten geen koffie.. Waarop mijn ouders bijna huilend van het lachen zeiden: ja, zo inderdaad niet, ze lust geen warme melk..

ik was gewoon een raar kind.. ik lustte geen warme melk, geen pap (ging ik letterlijk van over mijn nek) en had een afkeer van alle zoetige groenten (en nog steeds), gekookte worteltjes, mais, tomaat (tomaat kan ik nog steeds niet verdragen), paprika, dopertjes, alle grote bonen (zoals bruine bonen)..

Nee, ik wilde bitter.. witlof, ui, sla en dat soort zaken die je normaal later pas 'leert eten'.. en alle kolen inclusief spruitjes _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:57

Ik heb het ook. Drink op school aan een stuk door koffie, elke pauze is een bak koffie en een peuk. Heb ook een vieze red bull verslaving, en in combinatie met de koffie merk ik soms echt dat het niet goed voor me is. Zit ze soms echt weg te duwen gewoon, vaak heb ik er aan het einde van de dag niet eens meer zin in. Maar toch.. Ik kan niet stoppen :=

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:00

Verslaafd ben ik niet, heerlijk vind ik het wel <3
'Gevaar' zit hem in het sociale aspect: altijd maar 'even een bakkie doen'
Soms merk ik dat ik de hele dag alleen nog maar koffie op heb..oeps..
Maar, ik kan ook prima een paar dagen zonder en merk dan weinig verschil, behalve dat ik extra kan genieten van de eerste lekkere bak :)
Moet zeggen dat ik ook wel een vrij kritische koffie drinken ben. Liever niet dan smerige automaatkoffie O:)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:02

hier een koffieverslaafde ex.. haha
ik dronk koffie bij het leven. overal koffie koffie koffie.
nu inmiddels 8 maanden geen koffie meer aangeraakt. Ik ben zwanger en kan niet tegen de geur van koffie.
raar maar waar. Ik mis het ook niet echt moet ik zeggen.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:04

Geen koffieverslaving, maar wel cafeïne: koffie, cola, red bull: zolang er maar cafeïne in zit.
Ben nu cold turkey aan het stoppen, dus hier ook gigakoppijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:04

Ik merk vooral nu ik aan het minderen ben (wat we allemaal wel niet doen voor een summer body :') ) dat ik de hele dag ontzettend futloos en moe ben, maar 's avonds niet kan slapen...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:14

magicmist schreef:
hier een koffieverslaafde ex.. haha
ik dronk koffie bij het leven. overal koffie koffie koffie.
nu inmiddels 8 maanden geen koffie meer aangeraakt. Ik ben zwanger en kan niet tegen de geur van koffie.
raar maar waar. Ik mis het ook niet echt moet ik zeggen.

Haha, had een collega van mij ook. Alleen wij wisten nog niet dat ze zwanger was.
Heeft een plant op kantoor niet overleefd :') (gooide ze snel de koffie die wij brachten in als er niemand keek).

Hier een afgekickte verslaafde. Dronk echt mega veel koffie en dan de hele dag door.
Nog steeds wel echt behoefte aan koffie maar heb het terug kunnen dringen door de week naar 5 koppen per dag en in het weekend 6.

Blijf het heerlijk vinden maar heb wel een sterke voorkeur voor soort koffie, soort melk enz er in.
Voor mij geen warme melk of zoetjes!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:17

Hier niet koffieverslaafd, wel een moeder die het was. Die dronk echt de hele dag door koffie! Ze was gewoon cafeïne verslaafd.
uiteindelijk is ze er af gekomen door heel langzaam te minderen en een paar kopjes per dag te vervangen door cafeïne vrij.

@Magicmist dat is niet raar, juist algemeen bekend dat je geen zin meer hebt in koffie als je zwanger bent. (geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar komt vaak voor)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:25

MarliesV schreef:
Haha, had een collega van mij ook. Alleen wij wisten nog niet dat ze zwanger was.
Heeft een plant op kantoor niet overleefd :') (gooide ze snel de koffie die wij brachten in als er niemand keek).

doet mij erg denken aan Herman Finkers:

"Wilt u ook een koekje bij de sanseveria?"

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:39

elenaMM77 schreef:
MarliesV schreef:

doet mij erg denken aan Herman Finkers:

"Wilt u ook een koekje bij de sanseveria?"

hahahah! zonde van de plant!

ik heb geen afkickverschijnselen gehad. Alleen slaap ik slecht sinds ik geen koffie meer drink.
is overigens alleen maar erger geworden sinds de zwangerschap vordert. slaap nu hooguit een uurtje of 2 per nacht.
Is combinatie zwangerschap en gewend nachtdiensten te draaien.
In de nachtdiensten mistte ik mijn koffiemomentjes wel. maar dat was meer gewoonte..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:32

Ik ben ook verslaafd, maar door zwangerschap en nu borstvoeding heb ik het kunnen verminderen naar 1 a 2 mokken per dag, dat waren er heel erg veel meer :+
Voor mij is het helaas niet puur de cafeïne, want dan was ik er wel van af geweest inmiddels. Nee, helaas vind ik koffie de lekkerste smaak die er bestaat. Ik kijk dan ook echt uit naar mijn ochtend koffie en ik ben absoluut niet van plan om daar ooit mee te stoppen. Ik drink het ook zwart, dus zal er niet dik van worden.

Wel drink ik enkel biologische koffie om het zo gezond mogelijk te houden :Y)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:39

Hier ook een koffie verslaafde maar ik doe eigenlijk geen enkel poging om van de verslaving af te komen. Vanaf 19hr druk ik alleen nog cafeïne vrije koffie thuis. Zie er meer voordelen van (lekker, tot rust komen, wakker blijven, hartslag gemakkelijker omhoog krijgen, prestatie bevorderend) dan nadelen. Dus laat me die door een ander ook niet aanpraten. Tenzij er echt duidelijke onderzoeken komen die bewijzen dat het echt slecht is. Dan zal ik een nieuwe afweging moeten maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:40

eenitraM schreef:
Ja.

Een exverslaafde. En ik was echt keihard verslaafd.

Ik begon s'ochtends met een senseo. 1 kopje, twee pads. En dan dronk ik s'ochtends 2 koppen, dus 4 pads. Het liefste de sterkste ook. Zonder suiker en melk. Vervolgens ging ik werken. Ik werk als HH dus het begon bij elk client met koffie. In de pauze nog twee bakken. Dan vertrok ik naar een andere client en daar hetzelfde verhaal. Soms heb ik wel 3 clienten op een dag. Reken maar uit!

Dan kom je thuis en ga je eten bereiden. Koffie er bij. Heb je gegeten, weer koffie.. Ik kwam soms wel op 15 koppen per dag. Heel ernstig.

Maar enkele maanden geleden had ik een ingeving. Ik werd op een woensdag op donderdag ochtend wakker en ik was er klaar mee. Per direct gestopt met koffie drinken en overgegaan op thee. Voorkeur is nu afslankthee van de kruidvat en mintymoroc. Ik drink nu soms wel 8 koppen thee op een dag (zonder de thee van clienten meegenomen te hebben). Daarnaast drink ik GEEN frisdrank meer. Geen blikjes en geen suikers. Het enige wat ik drink is thee, water en roosvice. Ik heb geen last van koppijn gehad maar in het begin wat het wel lastig met uitgaan. Ik drink graag een baco maar toen in de barcardi ingschonken had dacht ik echt: poedersuiker, nu moet ik het mixen met water.. Af en toe drink ik frisdrank maar alleen als het gemixt is met alcohol. En dat merk je meteen. Ik moet meteen naar het toilet.

:+

Mooi verhaal he! Het kan dus wel! En mijn huid is beter geworden, houd minder vocht vast en ben rustiger.

poedersuiker. . . _O- _O- _O-

Gewoon puur weg werken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:40

phormicola schreef:
Ik ben ook verslaafd, maar door zwangerschap en nu borstvoeding heb ik het kunnen verminderen naar 1 a 2 mokken per dag, dat waren er heel erg veel meer :+
Voor mij is het helaas niet puur de cafeïne, want dan was ik er wel van af geweest inmiddels. Nee, helaas vind ik koffie de lekkerste smaak die er bestaat. Ik kijk dan ook echt uit naar mijn ochtend koffie en ik ben absoluut niet van plan om daar ooit mee te stoppen. Ik drink het ook zwart, dus zal er niet dik van worden.

Wel drink ik enkel biologische koffie om het zo gezond mogelijk te houden :Y)

Ziet van die viskommen van mokken voor zich. :')

Nu ik erover nadenk drink ik ook vrij veel koffie, op het werk, thuis niet. Maarja wij hebben een machine waar alles uitkomt, verwend.... Dus Senseo in de winkel, en bij de horeca kunnen we cappucino, latte, espresso etc halen. :Y) Overigens ga ik als het kouder word wel zonder pardon over op thee.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:43

Tot 2 jaar terug totaal geen koffiejunk, enkel op bezoek bij mijn ouders/familie in Italië, maar dan hebben we het ook échte koffie.

Toch ben ik vandaag de dag een redelijke junk, ijskoffie is mijn verslaving. Bijna iedere dag koop ik er wel een, zelfs mijn baas vorige week een extra doos laten bestellen bij de Sligro O:)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:44