Gaatjes oorbellen scheef geschoten. Help, wat nu??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Gaatjes oorbellen scheef geschoten. Help, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:30

Zoals het onderwerp al zegt, de gaatjes voor mijn oorbellen zijn scheef geschoten!
De ene zit echt een stuk hoger dan de ander. Ze zitten er donderdag twee weken in.
Eigenlijk wil het het opnieuw laten doen, maar welke opties heb ik?

Ik kan er eentje uit halen, maar dan zit ik met een oorbel :+ ik ben ook bang dat het gaat bloeden.
Ik kan ze ook nog even laten zitten en na zes weken, als ze eruit mogen, één nieuw gaatje bij laten prikken. Maar groeit dat eerste gaatje dan nog wel goed dicht?
Ook ben ik bang dat het te zichtbaar blijft of dat het een groot gat wordt ofzo.

Zijn er die hier ervaringen mee hebben? Alles is welkom! Het is toch iets definitiefs en ik wil het graag goed doen, perfectionistisch als ik ben.

En o ja, wat zijn jullie ervaringen met een professionele piercingsshop en een juwelier? En met schieten en prikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:32

In ieder geval terug naar waar je het hebt laten doen. Zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen over de mogelijkheden. Is het niet eerst afgetekend dan?
Ik heb ooit een navelpiercing laten zetten en die zat zo scheef dat als ik er nog een naast zou zetten ik een leuke V had :+ die was er heel snel weer uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:33

Ik zou contact opnemen met degene die de gaatjes heeft geschoten. Als het goed is hebben zij er verstand van en kunnen je misschien aanbieden een en ander kosteloos op te lossen (voor zover dat gaat).
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 07-04-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Kun je ze er niet allebei uithalen, dicht laten groeien en opnieuw laten zetten? Zal dit wel bij een piercer doen. Een naald maakt veel 'mooiere' gaatjes dan een juwelier.

vuurneon

Tja mijn man heeft ook ooit als kind een gaatje laten schieten en binnen een week eruit gehaald en 20 jaar later is het nog steeds zichtbaar en zit er ook nog een gaatje. Alleen de achterkant is dichtgegroeid. Zou je een gaatje er direct naast schieten dan is het 1 gat :=

Ik zou terug gaan naar de shop.

Prikken heeft al jaren de voorkeur boven schieten, wordt mooier.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-04-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980

Heb het ook gehad, had ze bij een juwelier laten schieten, 1 dicht laten groeien, ander opnieuw laten doen, je ziet er niks meer van. Had hem er wel binnen 2 dagen uitgehaald. Is wel heeeeeel lang geleden.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 07-04-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Ik heb mijn gaatjes 6x overnieuw laten zetten (maar niet vanwege scheef) en alle keren waren ze dicht gegroeid :j

Denk dat hoe langer je wacht hoe langer het ook duurt voor het dicht zit.
Maar waarom ga je niet terug naar de winkel waar je ze hebt laten schieten? Geef gewoon aan dat ze niet recht zitten en wat je nu het beste kan doen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:35

Ik heb de mijne laten schieten bij 't Oortje in Groningen. Daar zetten ze altijd eerst een stip met een soort stift zodat je zelf kunt nakijken of ze recht zitten.
Als ik jou was zal ik naar iemand toe gaan die het goed kan en die om advies vragen. Zal sowieso niet beide zes weken laten zitten. Want dat is de tijd die er voor zorgt dat het gaatje niet meer dicht groeit. Als je hem er uit haalt en het gaat bloeden is niet heel erg toch, stopt vanzelf wel weer. Succes er mee!

Edit. Prikken schijnt inderdaad beter te zijn, maar ik vond dat altijd heel eng. Leek me pijnlijker omdat ze er dan meer aan zitten. Ik heb zelfs die bovenin m'n oor laten schieten, die was in het begin niet mooi maar is later wel goed gekomen.
Laatst bijgewerkt door san4nie op 07-04-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:36

Heb er geen ervaring mee maar wel eens ontstoken oren gehad waardoor ik te vroeg mijn oorbellen eruit heb gehaald, dat is helemaal mooi dichtgegroeid en zie je niks meer van. (was ook geschoten)
Ik zou even bellen naar de juwelier maar ik zal ook gewoon die wie je niet mooi vind zitten eruit halen en even een paar weekjes dicht laten groeien en dan straks alleen die kant opnieuw schieten. Ik hoop voor je dat je lang haar hebt haha. :D
1 van mijn gaatjes is namelijk binnen in mijn oor niet helemaal dicht gegroeid en nu prik ik dus soms mis, dus ik zou dubbelschieten zo veel mogelijk voorkomen. :')

Ik heb zelf mijn oorbellen altijd geschoten, ik heb er in totaal 6 gehad. 1x moest opnieuw omdat het was gaan ontsteken. Ik denk dat je in je oorlel het beste kan schieten, prikken lijkt mij gewoon heel erg pijnlijk en schieten is binnen een paar seconde gebeurt. :j
In je oorschelp moet je prikken omdat anders eventuele losse stukjes kraakbeen een heel lelijk litteken kunnen vormen, maar ik nam voor de gemakkelijkheid even aan dat jij je oorlellen bedoelde?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:38

Tica_81, het is eerst afgetekend. Ik heb het zelf in de spiegel gecontroleerd en ze zaten echt recht. De ene zit nu echt onderin mijn oorlel. Ik weet zeker dat de stipjes niet zo scheef zaten.

UhNee, de ene zit wel goed. Ik zou deze knopjes zes weken kunnen laten zitten. Dan de ene bij laten schieten en weer zes weken knopjes. Maar volgens mij kan ik het ene knopje het beste zo snel mogelijk eruit halen. Deze heb ik bij een juwelier gedaan. Ik ga sowieso terug, maar ik ben bang dat het weer scheef zou gaan ofzo. Liever ga ik naar een professional. Dat zal wel duurder zijn en ik zal er dan weer voor moeten betalen. ik ga hier een daar eens informeren naar de mogelijkheden :j

vuurneon, het zit echt een stuk hoger. niet gewoon een millimeter..

xBontfire, fijn dat ze bij jou wel dicht zijn gegroeid, dat geeft hoop! En ja, ik heb lang haar :D ik heb deze gaatjes inderdaad in mijn oorlellen laten schieten.
Laatst bijgewerkt door amber15 op 07-04-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:39

Ik zou niet terug gaan naar de plek waar je ze hebt laten schieten: ze kunnen het blijkbaar niet. Sowieso moet je piercings eigenlijk niet laten schieten maar laten prikken door een piercer: nettere wonden die beter genezen en minder kans hebben op wildvleesgroei. Daarnaast zijn piercers professionals, ipv sieraden verkopers die ernaast ook weleens een oorbel erin zetten.

Om die reden raad ik je ook aan een goede piercer met een erkende shop bij jou in de buurt op te zoeken en daar om hulp te vragen. Zij kunnen dit netjes oplossen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 07-04-15 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15

Re: Gaatjes oorbellen scheef geschoten. Help, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:44

Jij zegt precies waar ik ook aan zit te denken. Ik heb dan geen garantie ofzo, maar wel de meeste kans op mooie gaatjes en daar heb ik wel wat voor over. Ze zitten er toch je hele leven. Prikken lijkt me erg pijnlijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:45

amber15 schreef:
Jij zegt precies waar ik ook aan zit te denken. Ik heb dan geen garantie ofzo, maar wel de meeste kans op mooie gaatjes en daar heb ik wel wat voor over. Ze zitten er toch je hele leven. Prikken lijkt me erg pijnlijk!

Liever 5 minuten pijnlijk dan je hele leven scheef toch?

xShannentje

Dicht groeien verschilt denk ik per persoon? Ik kreeg gaatjes toen ik 3 was, heb ze toen een paar weken in gehad maar begon te ontsteken. Toen tot mijn 12e niet meer in gehad maar totaal niet dicht gegroeit.. Ik kan nu nog oorbellen in als ik zou willen.

Anoniem

Ahh das kwalitatief uitermate teleurstellend... Recht getekend, scheef gezet.
Terug gaan en laten zien iig wel, geld terug lijkt me redelijk.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:53

ik heb het ook gehad wel afgetekend maar toch ongelijk geschoten piercen moet alleen als het boven in je oor is waar het kraakbeen zeg maar zit in je oorlel mag gewoon geschoten worden na mijn weten of de wet moet al weer veranderd zijn ik zou gewoon even eennadere juwelier of zoals er gezegd werd na een piercer gaan en om advies vragen mijn gaatje is trouwens wle dicht gegroeid en als ik mijn oorbellen in doe moet ik bij mijn 2 bovenste ook wle even flink door duwen is daar natuurlijk ook dunner

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:00

moonie schreef:
ik heb het ook gehad wel afgetekend maar toch ongelijk geschoten. Piercen moet alleen als het boven in je oor is waar het kraakbeen zeg maar zit. In je oorlel mag gewoon geschoten worden naar mijn weten, of de wet moet al weer veranderd zijn. Ik zou gewoon even een nadere juwelier of zoals er gezegd werd na een piercer gaan en om advies vragen. Mijn gaatje is trouwens wel dicht gegroeid en als ik mijn oorbellen in doe moet ik bij mijn 2 bovenste ook wel even flink door duwen, is daar natuurlijk ook dunner.

Interpunctie en hoofdlettergebruik doen een hoop voor de leesbaarheid van je berichtje.

Tuurlijk mág het wettelijk geschoten worden. Dat wil niet zeggen dat het de beste optie is :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 15:01

Tica_81, da's nog zachtjes uitgedrukt. Ik baal er gigantisch van!

moonie, ik het ze ook laten schieten inderdaad.

Volgens mij zijn de ervaringen met dichtgroeien heel verschillend. Ze zitten er gelukkig nog maar twee weken in. ik ga zo snel mogelijk mijn geld terugvragen en dan kijken of ik er eentje opnieuw laat doen of allebei. Sowieso niet bij deze juwelier!

Tja, en dit zijn mijn oorbellen...

Afbeelding

Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:11

Dat is echt heel scheef ja :oo
Maar is er van te voren niet een stipje gezet zodat je samen kan kijken of het recht zit?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 15:14

Jawel, een stipje heb ik nog overnieuw laten doen, omdat hij te ver opzij zat. Toen zaten ze echt recht. Ik heb het nog in de spiegel gecontroleerd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:17

Dat is inderdaad wel scheef ja. Waarom heb je het al twee weken zo laten zitten?
Mijn dochter heeft al twee keer gaatjes laten schieten (bij de juwelier en keurig recht), maar beide keren zijn ze weer dicht gegroeid en je ziet er niks meer van.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:18

Had je juwelier een slokje teveel op! Zo scheef als een Flamingo!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:19

Hemel := maar dit was je toch wel gelijk opgevallen?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 15:20

Ik dacht eerst dat het wel meeviel.. Ik heb lang haar dus meestal zie je maar één oorbel, of geen een. Maar nu ik zelf ook de foto's zie, schrik ik best wel. 't Is niet gewoon een beetje scheef ofzo.. :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:29

Oh dat is wel erg scheef idd. Je had ze beter direct er uit kunnen halen en dicht laten groeien.

Mijn gaatjes zijn geschoten toen ik 6 was en mijn tweede toen ik 15 was en heb nu al jaren geen oorbellen meer in, maar ik kan nog gewoon oorbellen dragen als ik dat zou willen hoor. De gaatjes groeien bij mij echt niet dicht.