verstandskies, al 2 dagen ziek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

verstandskies, al 2 dagen ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 03:42

Hoi bokkers,
Een paar jaar geleden zijn er foto's gemaakt van mijn verstandskiezen.
Daarop was te zien dat alle 4 de verstandskiezen scheef tegen mijn andere kiezen aan groeien.
Mijn boerenverstand zei toen al dat ze er uit moesten, de tandarts zei van niet; ze moeten eerst door komen.
Ondertussen, 2 jaar verder, zijn ze nog niet door. Heb er regelmatig last van. Was eerst alleen pijn in de mond, dan slikte ik wat ibuprofen en ging de pijn weg.

Laatst heb ik eens rond gebeld of er hier in de buurt ook andere tandartsen zijn die nieuwe klanten aannemen; helaas zijn er maar weinig en nemen ze allemaal geen nieuwe klanten aan.
Wou het toch eens door een ander laten beoordelen, maar dat kan dus niet.

Het afgelopen weekend ben ik er echt ziek van geworden en nog steeds. Koorts, hoofdpijn, kiespijn, snachts
niet kunnen slapen, moeite met slikken, geen honger meer.

Ik ga dus straks maar weer die tandarts opbellen. Maar wat als hij weer zegt dat ze eerst door moeten komen? Ben niet van plan zo nog jaren door te blijven lopen. Als ze zo scheef groeien komen ze toch ook nooit door lijkt me?
Wat kan ik nu tegen de pijn doen? Ibuprofen helpt niet. En heb geen waterperioxide in huis of iets anders ontsmettent...

Polly
Moderator Algemeen

Re: verstandskies, al 2 dagen ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 04:52

Had je ten tijden van de foto's ookal klachten? Meestal halen ze ze er wel uit als je klachten krijgt. Ga eerst eens in overleg voor je meteen gaat kijken voor een andere tandarts..

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:09

Mijn tandarts zag 1van de 3 al door. Zwgt ie tegen mij. Dat hij me wel door wou verwijsen naar de kaakchirurg Om ze weg te lateb halen( ok al waren ze niet door)

Ze snijden die kies zo uit je tandvlees. Zolang ik er geen last van heb(neem aan dat ie eerst ligtjes begint te zeuren. Ipv. Gelijk mega pijn)
Dan dat ik ze weg laat snijden.

Hoopelijk ts. Word je snel geholpen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:10

Hmmm wellicht had je met pasen de hap kunnen bellen voor de kaakchirurg/dienstdoende tandarts.

Maar nu:
Belletje naar je huisarts of tandarts voor verwijzing kaakchirurg in het ziekenhuis zou ik nu meteen doen. Jij moet liever mog vandaag dan morgen onder het mes.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:27

Je kan een andere tandarts ook vragen om een second opinion. Dat willen ze misschien wel doen ondanks dat ze geen ruimte hebben voor nieuwe patiënten.

Bij mij was één kies horizontaal naar voren aan het groeien. Toen ik aangaf dat ik daar last van had kreeg ik meteen een verwijzing voor de kaakchirurg.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:34

Je kan ook gewoon de akkachirug bellen en het verhaal voorleggen. De tandarts kan het toch niet zelf doen als ze nog niet door zijn!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:03

Een kaakchirurg doet alleen niets zonder verwijsbrief van de tandarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:11

Kon vanochtend gelukkig terecht bij de tandarts!
Hij heeft foto's gemaakt en me (gelukkig) doorgestuurd naar de kaakchirurg.
Er was iemand uitgevallen dus ik mag morgenochtend al... Hellup...
Linksonder gaat er eerst uit en dan wordt er meteen een afspraak gemaakt voor rechtsonder, want ze mogen geen 2 kanten tegelijk doen...

Weet dat het even pijn lijden is en dat het straks beter wordt, maar pft ben vet zenuwachtig...
Heb ook nog niemand kunnen regelen die met mij mee wil, lekker K*t...
Heeft er iemand ervaring mee? Wat kan ik verwachten?
Heb morgenmiddag een belangrijke bespreking, waarbij ik zelf ook veel moet praten, kan dat doorgaan of zou ik dat af moeten zeggen?
Doet het veel pijn?

:o Ben een schijterd, sorry... ;(

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:15

Ja het doet veel pijn en als je representatief wil zijn tijdens de bespreking zou ik 'm afzeggen. Sterkte! :(:)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:17

Ik wil je heel veel sterkte wensen iig. Ben zo blij voor je dat je straks van de pijn in je mond af bent! Ik weet hoe wanhopig je ervan kunt worden en hoe ziek je ervan kunt zijn.

Heb zelf mn verstandskiezen er nog in zitten, maar ik denk dat je morgen nog niet veel pijn zult voelen door de verdoving. Zo heb ik het iig met mijn ontstoken kies-kaak-wang ervaren iig. Daar kreeg ik echt pas later echt nog napijn van.

Vraag aan de kaakchirurg of je ibu/paracetemol mag nemen in combinatie met de verdoving. Als je daar gelijk mee begint onderdruk je de meeste pijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:17

Bij mij zijn ze alle 4 eruit. Eerst links onder en boven ( net toen ik lag te bedenken dat ze wel rare voorbereidingen deden, was de eerste kies er al uit en de tweede kwam en heel vlot achteraan. Stond na 15 minuten weer buiten (inclusief wachten tot verdoving werkte)

Tweede keer rechts onder en boven, ging ietsje lastiger want er was bot over de kies heen gegroeid, maar ook toen stond ik eigenlijk zo weer buiten. Eten en drinken gaat eerste twee dagen wat lastig, hard eten de eerste week en daarna gaat het prima :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:19

Tip; laat je verstandskiezen aan de bovenkaak er direct uithalen! Afhankelijk van hoe je kiezen in je kaak liggen (recht of schuin) zou ik bepalen of je morgen veel kunt spreken. Hou er rekening mee dat je minimaal 3 uur verdoofd bent!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:21

Ik heb paar weken terug mijn verstandskies onder laten trekken. Het trekken zelf viel me niet echt mee, maar ik heb ook echt een tandarts fobie...
Eerste paar dagen heb ik nergens last van gehad, maar op dat vier verging ik van de pijn, nog wat extra pijnstillers genomen n vrijdag naar mijn eigen tandarts terug geweest want kaakchirurg vond erger wordende pijn erbij horen..
De maandag erop alsnog maar de kaakchirurg geweest en weer uitgespoten, maar de pijn was na twee weken nog niet weg.
Uiteindelijk de antibioticakuur van de tandarts ingenomen en toen ging de pijn snel weg.

Nu is dit ongetwijfeld niet het verhaal wat je wilde horen, maar ook hier kwam het goed, maar blijf goed bij de les ;)

Het kan ook gewoon goed gaan hé, bij mijn bovenste verstandskies heb ik van zowel het trekken als het na traject geen last gehad!
En dat moest ik zonder redelijke pijnstilling doen ivm zwangerschap.
En was bij de tandarts Trouwens

Succes

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:22

Ik vond het echt een hel, ik bespaar je het verhaal.
Maarre neem in ieder geval morgen de rest van de dag vrij !

Heel veel sterkte en succes en hopelijk valt het mee !!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:24

Vaak schrijft de kaakchirurg je al ibuprofen voor. Bij mij wel alle drie de keren. Je doet er dan verstandig aan de eerste in te nemen voordat de verdoving is uitgewerkt en op tijd opnieuw een innemen. Niet pas als je de pijn gaat voelen, want dan duurt het veel langer voordat je het effect merkt.

Hoeveel last je ervan hebt verschilt heel er per situatie. Mijn eerste verstandskies die eruit ging groeide horizontaal naar voren. Die koste de meeste moeite om eruit te krijgen, maar daar had ik achteraf het minste last van.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:24

Oh ja, de beul, uhm, kaakchirurg had me ook lichtelijk enthousiast verdoofd dus kon mijn hele rechter gezicht helft niet controleren (ooglid ging niet meer dicht bijv..)
Dus een bespreking, neuj :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:25

dressagelady schreef:
Tip; laat je verstandskiezen aan de bovenkaak er direct uithalen! Afhankelijk van hoe je kiezen in je kaak liggen (recht of schuin) zou ik bepalen of je morgen veel kunt spreken. Hou er rekening mee dat je minimaal 3 uur verdoofd bent!

Goede tip!
Als je toch verdoofd ben doe dan meteen onder- en bovenkant.
Sterkte morgen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:44

Heb er niks van gevoeld maar ik zou wel de rest van de dag afspraken afzeggen en lekker op de bank hangen vla opzuigen met een rietje.
Neem ook vast een coolpack mee morgen, dat scheelt.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:02

Het is bij iedereen verschillend... bij mij zijn ze er tijdens narcose alle 4 in een keer uit gegaan. Nergens last van gehad en geen dikke wang niks.... 2 dagen thuis geweest (weekend) maandag weer gewerkt.... waarbij iedereen zeer verbaasd was....

succes morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:16

Goed dat je hebt doorgezet en fijn dat ze er morgen al uit gaan! Die van mij zaten ook nog vrij diep, ik had geen narcose maar alleen plaatselijke verdoving en ik vond het eigenlijk wel meevallen. Veel minder pijnlijk dan ik had verwacht. Neem even een coldpack en theedoek mee zodat je meteen daarna kan koelen, dan wordt de zwelling niet zo erg :) Hopelijk valt het bij jou ook mee! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:36

Nou, hup er uit met die kiezen. Ik had hetzelfde probleem, twee verstandskiezen op de plek van één en de tandarts bleef maar volhouden dat dat geen kwaad kon. Tot ik zowat scheel keek van de pijn, toen heb ik meteen gebeld en werd ik doorgestuurd naar de kaakchirurg.
Gewoon doordrammen, als jij er last van hebt, weg ermee. Ze hebben toch niet echt een functie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:51

die van mij kwamen ook niet door,vanwege ruimte gebrek.En dat doet pijn!
De tandarts heeft de boel opengesneden en ze eruit getrokken,en twee hechtingen er in gedaan.
Wel eerst de ene kant en 6 weken daarna de andere.(hier in frankrijk zijn sommige tandartsen ook opgeleid voor kleine chirurgische ingrepen.)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:53

Een aantal weken geleden m'n verstandskies laten trekken. Was ook nog niet doorgekomen en er moest ook gesneden worden.
Voor de tijd 1 ibu + 2 paracetamol, na de tijd veel en lang gekoeld. Toen de verdoving begon te tintelen nog 2 paracetamol en een ibu en toen gestopt met pijnstilling. Nergens last van gehad, geen pijn gevoelt. Volgende dag gewoon gewerkt en moest daarbij veel praten. Bij de vorige verstandskies (1,5 jaar geleden) ging het hetzelfde. Maar goed de ene verstandskies/kaakchirurg is de ander niet..
Succes morgen :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:56

Een tip, neem een keoltas mee met van die bevroren blokken ( weet FF niet meer hoe je dat noemt). Kun je gelijk koelen, dat helpt tegen de zwelling. Gaven ze ook aan bij mij toen ik geweest ben, koelen, koelen en ibuprofen die je op recept krijgt.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:59

Mijn tandarts vond het ook nooit nodig om mijn verstandskiezen te verwijderen, zelfs niet na ontstekingen waarvoor ik 2 antibioticakuren heb gehad. Heb uiteindelijk zelf aangedrongen op een verwijzing naar de kaakchirurg en al mijn klachten verdwenen toen mijn verstandskiezen eruit waren.