Ik hoop dat ik het goed uit kan leggen, maar ik zit met een nogal vervelend probleem...
Ik heb altijd al 'losse' kaken gehad, afentoe een knak bij het eten etc. ( ben hypermobiel) Maar de laatste paar maanden is het ineens veel erger geworden. Van de ene op de andere dag kreeg ik ineens mijn kaak maar voor de helft open! Dit is heel vervelend met eten en pijnlijk! Wat er dus gebeurd als ik mijn kaak open wil doen: Links zit alles goed. Als ik mijn vingers bij mijn linkeroor leg voel ik echt zo'n bobbeltje omhoog schieten als ik mijn kaak opendoe. Als ik mijn vingers bij mijn rechteroor leg voelt het heel anders, het bobbeltje schiet niet op hetzelfde moment omhoog, maar later en met een enorm knakgeluid (is ook vrij pijnlijk)
Klinkt misschien gek allemaal, maar leg je vingers maar eens bij je oren en probeer je kaak maar eens open te doen, dan snap je hopelijk wat ik bedoel

Ik heb er dus dagen tussen zitten dat ik mijn mond niet helemaal open krijg! Ik ben een tijdje geleden naar de huisarts gegaan, maar daar was ik na 1 minuut al weer weg met de mededeling 'niks aan te doen' en oefeningen meegekregen. Toch voelt het niet goed.... Het lijkt net alsof mijn kaak de hele tijd uit de kom klapt... De oefeningen helpen tot nu toe niks, en zelfs het masseren helpt niet om mijn kaak open te krijgen.
Waarschijnlijk ga ik bij de tandarts om info vragen, had gegoogled dat die er ook verstand van konden hebben.
Heeft er iemand ervaring? Zo ja, wat was de opslossing?
Als hij echt helemaal op slot zit helpt niks!

dan val ik weer ik slaap en word 's ochtends weer wakker en dan is alles weer normaal (ik weet zeker dat het geen droom is want daarvoor ik ik te vaak precies hetzelfde gehad)