Opeens afvallen zonder reden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Opeens afvallen zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:53

Hoi bokkers!!

Sinds 2 weken val ik opeens enorm af. Van 57 naar vandaag 52.5. Ik heb me de afgelopen tijd ook niet helemaal lekker gevoeld maar wel gewoon gegeten. Vandaag vond ik het wel erg worden. Schrok er een beetje van. Mijn buik is zo dun en ingevallen. Zit geen vetje op me heupen. Wat ik dus wel een beetje eng vind worden. Waarom val ik opeens zo af? Waarom valt alleen me buik in? Terwijl ik gewoon eet.
Zijn hier mensen die hier misschien ervaring mee hebben? Eventueel weten waar het vandaan kan komen? Ik ben nooit zo gek van de dokter dus probeer ik het eerst altijd zelf een beetje te "onderzoeken"

bedankt alvast !

Minimus

Re: Opeens afvallen zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:56

Hiermee zou ik gewoon even een dokter bezoeken. Op internet lees je jezelf altijd de ergste ziektes aan en wie weet is het gewoon een tekort aan vitamines of mineralen wat je zo laat afvallen. Natuurlijk is daar ook nog de schildklier, maar of hij dan te snel werkt of te langzaam weet ik niet.

Ik val ook af, maar ik doe fysiek zwaar werk en daarbij vreet ik als een bouwvakker. Kan ondertussen mn sixpack wel tellen :P

Gewoon ff langs de dokter gaan dus. Ik ben ook niet zo van de dokter, maar beter een keer te vaak dan een keer te laat.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:56

Poeh wel ervaring mee maar dan eerder over 2 a 3 maanden dan over 2 weken!

Dat is echt teveel gewicht voor zo'n korte tijd.
Ga even snel naar de huisarts, bloed laten prikken!

Heb je verder veel stres?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:57

Dinsdag de dokter bellen voor een afspraak.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:59

Heb je veel stres gehad? Daar kan je in korte tijd enorm veel van afvallen. Maar als het niet snel beter gaat toch echt naar de dokter want dit is natuurlijk niet goed.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:59

Idd de schildklier kan ook nog. Niet aan gedacht eigenlijk. Kan het ook wat weg hebben van diabetes? Dan kan je ook onbedoelt afvallen toch? En dan moet je soms ook veel plassen en dat doe ik dus ook sinds 2 weken.

ik heb niet veel stress. Tuurlijk wel wat, school, werk noem maar op. Maar geen aparte dingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:02

Gewoon disndag de huisarts bellen, verder niet googlen of speculeren :) niet zelf diagnose proberen te stellen, kan onnodige zorgen geven.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:03

Het kan vanalles zijn verder. Dus ik zou je echt adviseren naar de dokter te gaan ookal vind je het niet zo leuk. Wij kunnen vanalles opnoemen wat het zou kunnen zijn, maar daar heb je niet zoveel aan. Dus nu proberen lekker veel te eten en dan dinsdag de dokter bellen.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:16

ik denk idd aan een snel werkende schildklier daar kun je flink van afvallen je stof wisseling en je doen en laten word dan ook sneller. je gaan als het ware stuiteren en kun je ook nog gekke dingen krijgen daar door.
bij een trage schildklier heb je het tegen overgestelde effect

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:13

Huisarts.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:16

Heb je geen lintworm?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:24

Ik zou even langs de dokter gaan en bloed laten prikken. Het kan van alles zijn, maar zoveel afvallen in korte tijd is niet goed :).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:11

Tijd voor een bezoekje aan de huisarts ja, dit is wel een goede reden om te gaan :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:18

Ik zou je inderdaad ook adviseren even naar de huisarts te gaan. Die kan dan even bloedprikken en je wellicht doorverwijzen naar een mdl arts.
Succes!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:29

Is je weegschaal niet kapot? :P

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:39

Haha nee weegschaal is zeker niet kapot haha. Ik zie mezelf ook invallen en steeds dunner worden. Broeken zitten ruimer en riem al 2 gaatjes strakker.
Ik ga van de week inderdaad maar even bellen naar de ha denk ik. Ookal wil ik het ook wel weer aan kijken zeg maar. Nog een weekje wachten haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:46

Je hebt het afgelopen jaar al nogal wat topics op MW gehad over oa hoofdpijn, flauwvallen, hartproblemen en dat is nog niet alles..
Laat je eens goed doorlichten zou ik zeggen :) Ik vind jouw medische geschiedenis nogal zorgelijk.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:58

Klopt cayenne, ik heb vaker topics geopend over gezondheidw problemen.
Alleen de stap om naar de dokter te gaan vind ik lastig. Vroeger 3 x in ziekenhuis gelegen en 3 operaties gehad (gelukkig was dat maar een gebroken arm). Maar het idee dat ik daar heen moet en door de molen zou moeten vind ik nogal een eng idee. Uiteraard wil ik graag weten wat ik heb (dan vooral de hoofdpijn, hart die over of dubbel slaat en me spieren). Ik moet ook naar de ha omdat se eigenaar van het paard waar ik op rijd vind dat ik enorm snel kortademig ben. Maardat ter zijde.
De stap erheen en dan ook de koste vind ik lastig. Ik vins het ook zo schamend om bij de dokter te komen met me vele klachten zo in 1 keer .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:59

korbakimmy8 schreef:
Klopt cayenne, ik heb vaker topics geopend over gezondheidw problemen.
Alleen de stap om naar de dokter te gaan vind ik lastig. Vroeger 3 x in ziekenhuis gelegen en 3 operaties gehad (gelukkig was dat maar een gebroken arm). Maar het idee dat ik daar heen moet en door de molen zou moeten vind ik nogal een eng idee. Uiteraard wil ik graag weten wat ik heb (dan vooral de hoofdpijn, hart die over of dubbel slaat en me spieren). Ik moet ook naar de ha omdat se eigenaar van het paard waar ik op rijd vind dat ik enorm snel kortademig ben. Maardat ter zijde.
De stap erheen en dan ook de koste vind ik lastig. Ik vins het ook zo schamend om bij de dokter te komen met me vele klachten zo in 1 keer :$

Dan kun je inderdaad wachten tot je vroeg of laat serieus ziek wordt en wenst dat je eerder was gegaan..

Als ik het zo zie is het wel heel zorgelijk en zou ik mezelf een schop onder de kont geven om naar de HA te gaan. :\

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:08

Een dokter is er om jouw klachten aan te horen. Vind het eerlijk gezegd nogal onverantwoord dat je met zoveel klachten zo lang wacht. Neem anders iemand mee naar de huisarts

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:14

Als je last hebt van hartproblemen, hoofdpijn, flauwvallen en nu dus ook van ongezond snel afvallen ga ik toch denken aan iets van overmatig veel stress of angst. Zelfs al is het onbewust. Ga alsjeblieft naar de huistarts.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:14

Ik ga mezelf idd een schop onder me kont verkopen. Eerst even me agenda kijken haha!

Ik was toen heen ivm de pijnen in mijn benen (knieen enkels, heup) maar kon de pijn kan ik niet helemaal uitlegge en de huisarts wist niet zo goed wat ie er mee moest doen. Toen getest op reuma. Maar dat heb ik niet.
ben bang dat ik de huisarts niet goed kan uitleggen wat ik voel. Ik kan het mezelf amper uitleggen.

Iemand mee nemen word lastig. Ouders die vinden dat ik me aanstel "maaike heeft altijd wel ergens last van"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:17

korbakimmy8 schreef:
Ik ga mezelf idd een schop onder me kont verkopen. Eerst even me agenda kijken haha!

Ik was toen heen ivm de pijnen in mijn benen (knieen enkels, heup) maar kon de pijn kan ik niet helemaal uitlegge en de huisarts wist niet zo goed wat ie er mee moest doen. Toen getest op reuma. Maar dat heb ik niet.
ben bang dat ik de huisarts niet goed kan uitleggen wat ik voel. Ik kan het mezelf amper uitleggen.

Iemand mee nemen word lastig. Ouders die vinden dat ik me aanstel "maaike heeft altijd wel ergens last van"

Afvallen, hartproblemen, ademhalingsproblemen en hoofdpijn zijn voor mij geen "aanstelleritus"-dingen. Ik denk dat de huisarts dat kan beamen. Liefst deze week nog langsgaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:39

korbakimmy8 schreef:

Punt is dat het heel vervelend is als mensen wel piepen over klachten en geen actie ondernemen. Dan krijg je het idee van 'blijkbaar is het niet zo erg'. Niet in je agenda kijken, gewoon kijken wanneer de huisarts als eerste plek heeft. Maak er wel een dubbele afspraak van, kun je de tijd ervoor nemen.

Moeite met uitleg? Ben jij mal, je hebt genoeg topics geopend over je klachten, voeg ze samen in een word document en daar is je uitleg :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:40

Het lijkt vaak aanstellen omdat ik wel gewoon door ga. Ik kan barsten van de koppijn, dan zeg ik dat maar ga gewoon de dingen doen die ik wil doen. Ik rij gewoon 3 x per week paard ookal verzuren me benen daardoor vaak en ben ik vaak buiten adem. Daarom denk ik dat het zo o er komt bij mijn ouders.