Waarom kan je nou niet een keer trots op me zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Waarom kan je nou niet een keer trots op me zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 22:17

Ja, dat vraag ik me al een hele tijd af.
Ik weet niet of het wel verstandig is om dit zo openbaar op bokt te gooien, maargoed. Een schaduwaccount vind ik hier niet ernstig genoeg voor.

De 'problemen' begonnen ongeveer toen ik naar de middelbare school ging. Je gaat natuurlijk puberen en jezelf ontwikkelen. Je begint ook los te komen van je ouders, ik denk dat hier het probleem begon. Nu wil ik vantevoren wel zeggen dat het echt niet allemaal mijn vaders schuld is, ik wil hem absoluut niet zwart maken en ben me er goed van bewust dat het ook voor een deel aan mijzelf ligt. De ruzies in ieder geval.
Zoals ik al zei begon het tijdens het puberen. Als ik er aan terug denk op sommige momenten niet al te gek, want volgens mij was ik vrij vroeg met puberen en ook best erg. Meeste ruzies gingen over (kamer) opruimen en later ook over huiswerk en school. Hij zat contstant te zeuren dat ik m'n kamer moest opruimen, dit moest doen dat moest doen, of ik m'n huiswerk allemaal al af had etc. T/m ongeveer de 2e klas ging het heel goed op school, vanaf de 3e begon ik motivatie te verliezen en ging het steeds minder. Rond deze tijd werd ook mijn oude bijrijdpaardje verkocht, waar ik echt heel veel moeite mee had (soms zelfs nog heb). Heb dat beestje maar een half jaar verzorgd, maar het was echt mijn alles geworden. Klinkt misschien heel penny, maar had er echt een goede band mee opgebouwd wat voor mij heel speciaal was. Toen dit paard dus verkocht werd ging school ook slechter, heb echt een tijdje gehad dat ik gewoon nergens meer zin in had. Volgens m'n vader stelde ik me aan en was er niks aan de hand. Het is tenslotte maar een paard. Echt interesse had hij sowieso ook niet in mijn hobby. Ik denk dat hij een aantal keer is komen kijken bij wedstrijden op de manege, maar dit was het wel. Mijn moeder daarentegen is wel vaak mee geweest. Wat ik altijd geweldig vond!
Vanaf dit moment ging school dus ook slechter, minder motivatie, meer eten (vooral snoep) en ik had echt last van m'n puberteit. Mijn vader deed dan ook alsof ik het ergste kind was dat er bestond. Vanaf hier begon hij ook 'grapjes' te maken over kostgeld en dat hij me uit huis wilde hebben (in andere woorden) 3 maanden later kreeg ik een nieuw bijrijdpaardje (die ik overigens nog steeds doe), iets daarna nog vond ik m'n verkochte bijrijdpaard weer terug en werd ik weer wat vrolijker. Ook al miste ik dat paard natuurlijk nog verschrikkerlijk.
M'n motivatie voor school kwam helaas niet terug. Dus vanaf toen is het echt drama geworden met de band tussen m'n vader en mij. Volgens hem deed ik te weinig aan school, werkte te weinig, at veel te veel en slecht, ging te veel naar de paarden, sprak te veel met vriendinnen af en m'n kamer was een zwijnenstal. Terwijl dit allemaal écht reuze mee viel. Ik haalde nog gewoon (goede) voldoendes met school (maar een 8 is geen 10 natuurlijk!), werkte gewoon 6-10 uur per week in de supermarkt (vanaf m'n 15e), oke ik at wel veel snoep :'), ging helemaal niet zoveel naar de paarden. Verschilde een beetje, maar gemiddeld 1 of 2x per week. Daarnaast waren (zijn) paarden voor mij gewoon erg belangrijk. Daar voel ik me mezelf en kan ik m'n hoofd leeg maken. De regel voor m'n kamer was 1x per week helemaal spik en span maken. Dus stofzuigen, afstoffen etc. Daar hield ik me vaak ook aan maar ben niet zo'n schoonmaakprinses dus zag wel eens iets over het hoofd...
Sindsdien is het eigenlijk steeds erger geworden. Even een sprong naar m'n examens; Ik heb mijn HAVO gewoon in 1x gehaald. Sowieso iets wat je niet vaak ziet. denk dat het in mijn jaar rond de 10-20% was die 5 jaar op deze school havo heeft gedaan.
Eerste keer dat ik het gevoel had dat mijn vader trots op mij was... Voor die ene dag. Hij was speciaal voor me thuis gebleven de dag dat ik m'n uitslag kreeg. Eerst was ik nog wel wat bang voor zijn reactie, maar eigenlijk was het best fijn...
Ik had gekozen voor een tussenjaar. Voor mij was school echt VECHTEN. Ik vond het echt VERSCHRIKKELIJK. Iedereen (inclusief mijzelf en m'n mentor) had niet meer verwacht dat ik het nog zou halen. Ik wist dus dat ik een studie op dit moment nooit zou gaan halen. Daarnaast wist ik echt niet wat ik zou willen doen. Nouja, jawel, maar dit was op dat moment onmogelijk. En ik had/ heb een hele grote droom: In Amerika op een ranch werken! Perfect om te doen in een tussenjaar dus. Baan gezocht, gevonden en keihard werken. Niet iets wat mijn vader nou zo graag wil, die wil natuurlijk dat ik een studie ga doen. Ruzies zijn er trouwens nog elke dag. Op een gegeven moment werkte ik 35-45 uur in de week, sportte 4x per week en had ook nog 2 bijrijdpaarden. Zijn letterlijke woorden waren dat ik een 'luizenleven' had en dat ik er nog wel achter kom als ik echt ga werken. Ik ben tenslotte nog jong dus 45 uur in de week werken in een winkel, waar je dus alleen maar staat en loopt is helemaal niet zwaar! Deed hij vroeger ook zegtie :j
Even een klein sprongetje terug; Sinds mijn 17e maakt m'n vader me steeds duidelijker dat hij me uit huis wil hebben. Betaal dan ook sinds m'n 17e ALLES zelf (ook sportschool en paardrijden). Sinds ik van school af ben (nu dus bijna een jaar) krijg ik ook geen kleed/zakgeld meer van m'n ouders én betaal ik 100 euro per maand kostgeld.
Nu heb ik mijn geld helemaal bij 1 gespaard na een jaar werken, en ga (áls ik m'n visum krijg) over zo'n 6 weken weg voor een jaar, naar Canada. Om mijn droom uit te laten komen.
Nu komt het; Ik ben niet meer welkom thuis als ik terug kom. Mijn vader wil dit natuurlijk al sinds m'n 16e, maar m'n moeder is de ruzies nu ook zo zat dat ze het gevoel heeft dat ze moet kiezen tussen m'n vader en mij. Ze kiest dus voor m'n vader en ik ben niet meer welkom thuis straks. Dat waren letterlijk hun woorden. Je bent niet meer welkom als je terug komt, voordat je weg gaat moet je je ingeschreven hebben voor een woning. Opzich snap ik het ook wel en ik denk dat het ook beter is om niet meer thuis te gaan wonen, maar vind het wel een lastig idee dat ik niet meer welkom ben. En natuurlijk heb ik geen idee hoe ik dat financieel ga doen. Ze gaan me ook echt niet financieel steunen. Maargoed, dat zien we later wel weer.

Ik ben het gewoon zo zat met m'n vader... Gewoon dat hij doet alsof ik nooit wat goed kan doen. Dat hij nooit eens een keer trots op mij is. Dat hij me het gevoel kan geven alsof ik niks waard ben. Die 'grapjes' die hij maakt waar ik zo onzeker van wordt ('Ben je wezen zwemmen? Je bent je zwembandjes vergeten af te doen!'. Daarmee bedoelt hij dus m'n vet.) Hoevaak ik dat 'grapje' al wel niet gehoord heb. Soms lijkt het alsof hij het leuk vindt om mij onzeker te maken. Ik merk gewoon dat ik hem echt háát op sommige momenten. Ik ben niet iemand die zich op z'n kop laat zitten en ga er dus ook tegenin als hij mij zo afblaft, vandaar alle heftige ruzies. Eerder waren die ruzies veel minder omdat ik vluchtte en er niet tegenin ging. Maar daar heb ik ongelooflijke faalangst aan over gehouden (zowel sociaal als cognitief), dus eigenlijk is het flight in fight over gegaan. Naast de best wel extreme faalangst kan ik ook niet goed met jongens. Vrienden prima, maar zodra het dichter bij kom kap ik het af of ga ik rare dingen denken (hij vindt me toch niet leuk. Hoe kan hij mij nou weer leuk vinden etc). Heb dan dus ook nog nooit een relatie gehad. Heb nooit echt die liefde van huis meegekregen. Ook nooit knuffels etc.. Nu wel soms van m'n moeder, maar vind het niet fijn en kap het af. Soms voel ik me er ook best banketstaaf over. Maar ik kan het gewoon niet...

Ik snap het ook gewoon niet zo goed. Wat doe ik nou zo verkeerd? Ik werk zo veel mogelijk, sport 4x per week, ben de rest van m'n vrije tijd bij de paarden te vinden, drink niet, rook niet, gebruik geen drugs, zit bijna niet thuis en toch kan hij me maar niet accepteren wie ik ben.
Nu net ook weer, ik kom terug uit de sportschool en het eerste wat ik hoor wanneer ik binnen kom is wat ik allemaal fout gedaan heb. Ik wordt er zo boos van..

Respect voor als je dit gelezen hebt. Het is wat langer geworden dan ik had verwacht :') Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee wil bereiken, gewoon van me af schrijven denk ik. En misschien mensen die dit ook hebben en hoe zij er tegen aan kijken.

Eduard007

Re: Waarom kan je nou niet een keer trots op me zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:38

Meis ik zou ontzettend trots op je zijn! Helaas zijn niet alle ouders wat zij van te voren hebben beloofd wel te zijn. Over een paar jaar zal je waarschijnlijk veel over je vader zijn opvoeding horen en begrijpen dat hij het niet beter kan dan dit. Ik kan alleen maar zeggen, Ga alsjeblieft naar Canada! Maak je los en vrij! Als je terug komt zie je wel weer. En geloof mij als jij een jaar weg bent geweest kan er veel veranderen thuis!
Je hebt ontzettend veel kwaliteiten en ik ben blij dat je niet klein gekregen bent. Dat is een kracht die je de rest van je leven met je mee gaat nemen! Er komt een tijd dat je dingen meer gaat snappen en inzien maar geloof in jezelf! Trots op jou!!!!!!

Kus

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:41

En heb je profiel even bekeken. Jij doet net alsof je dik bent....??? Wtf? Lees eens op internet wat artikelen over een narcistische persoonlijkheid... Misschien zie je er wat vergelijkingen in ten opzichte van je vader.
Ga meis! Enjoy life. Je eigen keuzes en pad volgen gaat je alleen maar opleveren. Succes

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:17

Mensen kunnen je alleen teleurstellen omdat JIJ verwachtingen heb.

Jij laat je elke keer kwetsen omdat JIJ bevestiging zoekt bij je vader, omdat je wacht totdat hij zegt: 'ik ben trots op je'.

Je weet alleen dat hij dat nooit gaat zeggen, dus zolang je daar op gaat zitten wachten zul je gekwetst blijven.

Het word dus tijd dat JIJ gewoon zegt: Ik ben goed zoals ik ben, IK ben niet degene met het probleem, mijn vader heeft een probleem.

Ga erboven staan, zorg dat je zijn waardering niet meer nodig heb :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:35

Het klinkt voor mij alsof jouw vader zijn eigen onvrede afreageert op jou. Of dat onvrede is over zijn huwelijk, zijn werk of over onvervulde illusies weet ik natuurlijk niet, maar ik denk dat hij jou als 'pispaaltje' gebruikt. IK denk niet dat hij dat zo bewust doet.
Ik ben ervan overtuigd dat afstand tussen jullie alleen maar beter is voor de verstandhouding.
Ik kan me voorstellen dat jij nu geen idee hebt hoe je het allemaal in de toekomst moet gaan doen, maar geloof me, dat komt wel op zijn pootjes terecht.

Ik wens je heel veel sterkte!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:36

Inderdaad, ben het helemaal met ruitje eens! We horen het nu natuurlijk van jouw kant maar ik ben zelf moeder en ik snap niet dat jouw moeder in deze de kant van je vader kiest zoals jij zegt. Ik weet wel dat mijn ouders, moeder is in de 70, het ook niet zo nodig vonden om te kijken bij het paardrijden van de kinderen en nu zie je dat ze dat bij de (achter)kleinkinderen wel doet. Ik denk dat dat veel met hun eigen opvoeding te maken heeft, goed voorbeeld doet goed volgen.
Ik wil je succes wensen en heel veel plezier in het buitenland en het kan best goed zijn dat je ertussenuit gaat.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:41

Het is heel sneu als mensen uberhaupt zo reageren op andere mensen, maar het is helemaal erg als het je ouders zijn.
Je vader kan je niet veranderen. Misschien issie jaloers op het leven wat jij lijdt en niet zo happy met het zijne.... Je hebt je school afgemaakt, hebt een mooi diploma, een baan en je doet wat je leuk vind. (hobby's) En nu ga je ook nog je droom achterna.....
Misschien zeg tie : Ga op je eigen... omdat hij daar moeite mee heeft en denkt dat als hij "vrij" is, zelf ook kan doen wat hij (je ouders) wil.

Maar wat zijn reden ook is, daar verander je niks aan.
Je zult naar jezelf moeten kijken. Ga niet spiegelen.... Probeer er boven te staan.
Ik bedoel als je thuis komt, laat je schouders niet hangen, loop rechtop en ga niet mee in het negatieve.
Probeer positief te zijn, Denk vooruit. Als je denkt dat tie gaat zeuren over opruimen : wees hem voor en ruim het vast op. Doe je klusjes (o.i.d) vóór hij er over kan zeuren.
Vraag aan je ouders hoe hun dag was en vertel iets leuks over de jouwe.

Als hij iets heeft, zeg je: ik begrijp waarom je dat zegt en zal kijken wat ik er aan kan doen.
Vaak haal je dan de "hitte weg".
Je ouders willen dat je niet meer terug in huis komt, zeg dat je dat wel snapt en dat je gaat kijken naar de oplossing. Onderneem actie, schrijf je in en laat het zien, zonder verwijten.

Als je laat zien dat je actie onderneemt haalt dat de druk eraf. En als je weg ben, heeft iedereen even rust. Zowel jij, als je ouders. Wie weet is dat precies wat jullie nodig hebben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:49

Pfoeh jeetje. Ik ging even in je profiel kijken en verwachtte een behoorlijk stevig persoon aan te treffen, maar dat is echt de grootste onzin. Waar je vader die 'grapjes' vandaan haalt vind ik echt een grote vraag.

Ik denk dat het heel erg goed is om afstand te gaan nemen. Jouw vader gaat je niet geven wat je wilt en ik denk dat het goed is om je daar bij neer te leggen. Hij zal geen liefhebbende man worden waarschijnlijk en door afstand te nemen wordt het voor jou waarschijnlijk een stuk makkelijker om de dingen in perspectief te zien. Kies voor jezelf, ga je hart achterna en geloof in je eigen kunnen, want volgens mij heb jij ze prima op een rijtje daarboven.

Ik hoop dat je visum voor Canada snel rond is, lekker een jaar voor jezelf, doen wat jij wilt! Ga er zonder verwachtingen heen, dan heb je ongetwijfeld een prachtige tijd!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:52

Geen tijd om uitgebreid te reageren, maar meis je bent prachtig!! En absoluut niet dik! Zoek het probleem niet bij jezelf, maar bij je vader.. Dikke knuffel!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:55

Heb je dit al eens tegen je vader en moeder vertelt over hoe jij er over denkt en hoe je je voelt?

Misschien is t handig om dit in een brief te zetten, en die aan je ouders geven als je weg gaat

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:25

Ach meis, zo herkenbaar dit.
Gelukkig bij mij wel in mindere mate. Mijn vader stelt hele hoge eisen aan zichzelf en daardoor onbewust ook aan zijn omgeving. Hierdoor was ik ook altijd bezig om mijn vader trots te maken. En een 7 was niet goed genoeg, nee, het moest een 9 zijn. Gelukkig heeft mijn vader me nooit gepest of onderuit gehaald. En ik besefte wel dat hij dit niet expres deed om mij slechter te laten voelen. Maar alsmaar op je tenen lopen omdat je je vader tevreden wil houden is heel erg zwaar. Ik heb hier ook behoorlijke faalangst aan over gehouden. Ik zie inmiddels in dat het niet nodig is om mijn vader trots te maken, hij is namelijk al trots. Hij laat dit alleen niet merken. Ook ziet mijn vader in wat zijn hoge eisen met mij hebben gedaan. In plaats van dat ik beter ging presteren, blokkeerde ik en werden mijn resultaten alleen maar slechter. Dat maakt dat hij inmiddels ook blij voor me is als ik een vak gewoon gehaald heb, of dat nou met een 5,5 of een 9 is. Ik blijf het moeilijk vinden om bepaalde dingen met mijn vader te delen, omdat ik bang ben hem teleur te stellen. Maar inmiddels ben ik niet meer alleen maar bezig met hem trots te maken, ik ben bezig met mezelf trots te maken.

Ik kan je eigenlijk niet echt tips geven. Bij mij heeft het lang geduurd voordat ik niet meer constant op zoek was naar bevestiging. En het is nog steeds niet helemaal over. Maar ik ben gek op mijn vader, en heb geaccepteerd dat dit altijd een moeilijk punt tussen ons zal blijven.

Jouw situatie is wel heftiger dan de mijne, maar ik wilde even laten weten dat je niet de enige bent :(:)

Ik denk wel dat het voor jou heel goed zal zijn om je los te maken van je ouders. Beginnend met het jaar in Canada (gaaf zeg!!) en daarna door je eigen plekje te gaan zoeken. Hopelijk draaien ze in dat jaar zonder jou toch wat bij en zijn ze dan wel bereid om je te steunen (emotioneel en financieel).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:31

He wat vervelend eileen, straks gewoon lekkers op kamers en genieten van het studentenleven. Dan kan je lekker je eigen gang gaan! Gewoon bijlenen, die regels om het terug te betalen zijn hartstikke soepel.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:38

Rug recht houden en lekker naar het buitenland voor een jaar bikkelen met veel plezier.
Wat er gebeurd als je thuis komt zie je dan wel weer!
Ik durf te wedden dat je pa je echt wel mist als je straks voor een jaar over de plas zit, en hij blij is als je weer terug bent.
Dat wordt dagelijks skypen _O-

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:39

Pfff Eileen dit wist ik niet!!
Wat ontzettend poedersuiker zeg...

Je kan altijd je verhaal bij mij kwijt hè! En weet wel dat je altijd welkom bent bij ons, ook om roos te bezoeken!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:39

Ik herken mij en mijn vader heel erg in jouw situatie. Echt heel herkenbaar. Bij mij was de enige oplossing nog het huis uit te gaan. Ik zie mijn vader nu ongeveer 2 á 3 keer per jaar en dat is voor mij meer dan genoeg. Als je wilt sta ik altijd open voor een PB gesprek. Dikke knuffel!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:47

Ik ken je natuurlijk wel een beetje, en dat maakt het voor mij haast verbazingwekkend om jouw naam boven deze post te zien staan. Waarom? Omdat ik de dingen die jouw vader over jou zegt absoluut niet kan rijmen met jou!

Je bent een knappe, vrolijke, slanke meid die ontzettend hard werkt en echt een passie heeft voor wat ze doet. Die precies weet wat ze graag doet en daar voor wil vechten. Dat respecteer ik heel erg, en het is jammer dat je vader dat ook niet ziet.

Meid, laat je niet door hem naar beneden halen. Leef je dromen, ga naar Canada... het zal je ongetwijfeld gelukkig maken en heel veel over jezelf en het leven leren. En ik woon niet meer zo om de hoek als eerst, maar als je een keer even behoefte hebt aan een dagje weg of zo, dan ben je altijd welkom om bij ons een dagje uit te komen waaien :)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:48

jeetje meid wat een heftig verhaal , ik mag het misschien niet zeggen maar wat is je vader een *** ik zou super trots op je zijn wat jij al allemaal heb gedaan is echt super !
en dat je niet meer welkom bent is echt asociaal je bent hun dochter waarom willen ze je niet meer zien . iedereen pubert en als je er niet tegen kan neem dan geen kinderen ....

veel plezier int buitenland geniet ervan ik ben in iedergeval wel trots op je dat je alles red !

x.x

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:51

Ik ken je niet maar kan helemaal niet geloven dat wat je vader over jou zegt betrekking heeft op jou. Als het alleen een grapje over zwembandjes was zou ik denken je bent overgevoelig .Maar het is zoveel meer ........ Maar dat je niet meer welkom thuis bent na Canada vind ik echt heel erg. Je vader moest zijn handen dichtknijpen met zo'n dochter! Misschien komt hij daar zelf ooit nog eens achter...............

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:52

ruitje schreef:
Mensen kunnen je alleen teleurstellen omdat JIJ verwachtingen heb.

Jij laat je elke keer kwetsen omdat JIJ bevestiging zoekt bij je vader, omdat je wacht totdat hij zegt: 'ik ben trots op je'.

Je weet alleen dat hij dat nooit gaat zeggen, dus zolang je daar op gaat zitten wachten zul je gekwetst blijven.

Het word dus tijd dat JIJ gewoon zegt: Ik ben goed zoals ik ben, IK ben niet degene met het probleem, mijn vader heeft een probleem.

Ga erboven staan, zorg dat je zijn waardering niet meer nodig heb :)

AMEN!!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:57

Je legt volledig de schuld bij je vader neer, heb je jezelf wel de bevestiging gegeven die je nodig hebt. Ben jij trots op jou en wat jij bereikt hebt?

Je zoekt bij een buitenstaander bevestiging. Das best een zware taak om bij een buitenstaander neer te leggen. Als je dan een compliment krijgt accepteer je deze dan ook, komt het binnen als er iemand trots op je is? Dit kan alleen als je ook trots bent op jezelf.

De reden dat de opmerkingen over je gewicht het meest opvallen is dat je jezelf niet lekker voelt in je eigen lijf. Zodra dat wel zo is worden de opmerkingen minder hard, hoewel ze nog precies hetzelfde zijn.

Bovenstaande hoort allemaal bij puber/adolescent zijn. Groeien, jezelf ontdekken, dingen confronteren en niet er voor weglopen. Hier moet je sterk genoeg voor zijn en een flinke rugzak aan ervaring op doen, maar met doorzettingsvermogen en geloven in jezelf ga je het redden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:00

Herken een groot deel van jouw verhaal in d relatie tussen mij en mijn vader. Toen ik slaagde voor de HAVO feliciteerde hij me niet en zei alleen 'je had VWO kunnen doen'

Jaren later ben ik beter gaan zien en begrijpen dat mijn vader op een vrij knullige manier het beste uit mijzelf wilde halen. Een toen ik uit huis ben gegaan is de relatie alleen maar verbeterd. Het is nu gewoon super goed zelfs.

Ik ben het eens met Ruitje en Sanneloes! Nu gewoon je hart volgen en wie weet wie je daarin straks volgt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:06

Tjonge meisje, wat een verhaal. Dat je moeder kiest voor pa kan ik nog inkomen maar dan moet de situatie wel zo zijn dat het absoluut de spuigaten uitloopt. En dan nog, dan help je je kind om een plekje voor haarzelf te vinden. Ik ken je niet maar als jij mijn dochter was dan zou ik zo ontzettend trots op je zijn dat je op deze leeftijd alles zo goed geregeld hebt. Ik hoop dat je je visum krijgt, daar een geweldige tijd gaat beleven en kom je weer terug en heb je geen onderdak dan kom je maar bij mij logeren. Ik neem mijn pet af voor je. Jouw vader lijkt wel wat op de mijne vroeger, hij kon nooit studeren dus ik MOEST en dat betekende dat ik er op mijn 17 ook alleen voorstond. Het is later allemaal wel goed gekomen maar zo kleineren en negatief als jouw vader is de mijne gelukkig nooit geweest. Later heeft mijn vader wel eens gezegd dat hij het gewoon goed bedoelde, het pushen enzenz want hij wilde voor zijn kinderen wat hij nooit had gekund. Waarschijnlijk is je vader met dezelfde negatieve opvoeding groot geworden zoals hij dat nu bij jou doet, niet om het goed te praten maar soms weten ze niet beter en kwetsen ze diegene waar ze veel om geven. Ga je eigen leven leiden(doe je al) en verwacht geen schouderklopje, die moet je jezelf geven. Leef de tijd dat je nog thuis bent naar zijn regels en probeer in dit geval zelf de volwassene te zijn. Dikke knuffel.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:07

Ondanks dat het een bizar idee is dat je na Canada niet meer thuis kunt komen is het heel vaak wel een goede oplossing voor jezelf.

Ik herken je situatie onwijs en het ging toen ik 16 was eigenlijk ook niet meer thuis. Ik ging zo ver mogelijk van huis met paarden werken en daarna kon ik gelukkig minimaal 5 dagen in de week bij een vriendin slapen terwijl ik weer dichter bij huis ging werken. Ik ben asap bij mijn vriend gaan wonen en daarna zijn we op onszelf gegaan. Doordat mijn ouders en ik niet meer onder 1 dak woonden is het contact verbeterd en zie ik ze nu soms iedere dag en soms een aantal weken niet.

Als je gewoon lekker aan het werk gaat en anderen zien dat in je dan heb je die bevestiging niet meer nodig van thuis. Je krijgt genoeg van je "nieuwe" omgeving! Als een persoon echt de goede is voor jou dan gaat hij ook nog door je onzekerheid heenprikken en dan komt ook dat vanzelf weer goed!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:17

Wat een rotouders om je zo jong al uit huis te zetten met de letterlijke woorden dat je niet meer welkom bent.
Mensen hebben echt geen idee als ze aan kinderen beginnen wat het inhoud volgens mij.
Maar je mag trots zijn op jezelf en misschien is het idd beter om uit die sfeer thuis weg te gaan en te blijven.
Ik wens je heel veel succes en het lukt je vast, je lijkt me een sterke meid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:18

Als de kinderen tegenvallen en ze niet zo perfect zijn als sommige ouders zichzelf vinden dan gaan ouders gekke dingen doen hoor. Gebeurd helaas veel te vaak.