Dit wordt een lang verhaal, dus respect als je het allemaal hebt gelezen.

Mei 2014, na het niet goed reageren op de minipil (anti-conceptie) en het niet kunnen combineren van de gewone pil met mijn andere medicatie, begin ik op advies van de huisarts met de prikpil.
Een uitkomst! Ik heb nergens last van en reageer er goed op.

Totdat ik toch wel een lichte verandering merk op de weegschaal; lanzaam kom ik steeds iets meer aan.
Ik wijt dit eerst aan het feit dat ik in een rolstoel zit na het scheuren van mijn kniebanden.
We letten nog meer op ons eten, maar het heeft geen effect; ik blijf aankomen.
In September ga ik met mijn vriend naar Denemarken en ik merk dat als ik ook maar even iets extra's eet, ik 2 tot 3 kilo aankom enkel daardoor!
Eenmaal thuis ga ik streng lijnen, want ik had één grote angst; terug gaan naar het gewicht wat ik ooit had gewogen.
Het lijnen werkt niet... sterker nog, ik kom alleen maar aan!
Langzaam sluipt de gedachte in mijn hoofd dat dit weleens met de pil te maken kon hebben.
Ik ga hiervoor naar de dokter, maar hij wuift mijn angst weg; van de pil kom je hooguit 5 kilo aan, echt niet meer.
Ondertussen ben ik alweer een tijdje uit mijn rolstoel en we eten thuis weinig ongezonde dingen.
Ik blijf helaas aankomen, soms zelfs 2 tot 3 kilo per week.
In December ga ik met Kerst met mijn vriend en mijn moeder uit eten en de dagen erna zie ik dat ik 3 tot 4 kilo aan ben gekomen, puur door 1 keer uit eten te gaan, want voor de rest hebben we helemaal niet raar gedaan.
Ik merk dat tegen het einde van de prikpil, dus tegen de tijd dat er weer een nieuwe gezet moet worden, ik weer heel langzaam afval of stilsta, maar in ieder geval niet meer omhoog ga in gewicht.
Dit bevestigt mijn vermoeden dat het aan de pil ligt.
Ik zie dit niet meer zitten en we gaan nogmaals naar de huisarts en we worden nogmaals afgewezen.
Een maagbandje is volgens de huisarts een optie, maar naar mijn mening heeft dit geen zin, aangezien ik nu al zo weinig eet.
Ik krijg hem niet aan zijn verstand gepeuterd dat het niet door teveel eten komt!!!
De dokter vindt lichamelijk geen afwijkingen, dus we worden weer weggestuurd.
Het aankomen gaat van kwaad tot erger, ik krijg ontzettend veel lichamelijke klachten en word enorm beperkt in mijn dagelijkse bezigheden.
Mijn kwaliteit van leven gaat simpelweg enorm achteruit.
In Januari/begin Februari gaan we nogmaals naar de huisarts, nu bij een vrouwelijke vervanger die ook beweert dat je van de prikpil niet zoveel aan kan komen, hooguit 5 kilo is ook haar oordeel.
Haar vraag is:"Wat wil je eraan gaan doen?" En ik zeg dat ik daarvoor bij haar ben!
Uiteindelijk stuurt ze ons door naar de internist in het ziekenhuis, om van ons gezeur af te zijn.
Een maand later kunnen we daar terecht en er wordt bloed afgenomen.
Weer een maand later mogen we terug komen voor de uitslag; dit was gisteren.
Uit het bloed is niks gekomen, maar omdat de internist zich toch erg veel zorgen maakt om mijn gewicht, heeft ze contact gezocht met een Endocrinoloog (hormonendokter).
Dan krijg je te horen;"Ja mevrouw, in uw geval komt de gewichtstoename toch door de prikpil! Beste is om ermee te stoppen, maar dat betekent niet dat het gewicht er dan weer afgaat!"
Ik was zo boos dat ik uit pure frustratie mijn tranen niet binnen kon houden.
Gvd, dat roep ik toch al de hele tijd?!
In de afgelopen 9 a 10 maanden ben ik ruim 35 kilo aangekomen!!!
En niemand nam mij serieus!!
Elke stap die ik zet, doet pijn in mijn knieën, een trap oplopen is al enorm zwaar voor mij en paardrijden doe ik allang niet meer!
Binnenkort krijg ik een intake gesprek om een traject in te gaan voor mensen met suikerziekte die moeten afvallen en daarbij hoor ik ook medicatie te krijgen, maar omdat ik (nog) geen suikerziekte heb, wordt dit niet vergoedt.
Ik baal ontzettend, voel me in de steek gelaten en dit maakt me diep ongelukkig.
Daarnaast ben ik verloofd met een jongen die álles voor mij doet en mij áltijd steunt en ik heb het gevoel dat ik hem niet alles kan geven wat hij verdient.
Voel me dood ongelukkig en de reden dat ik dit topic open is om het even van me af te kunnen schrijven.
En daarbij ook om andere mensen te waarschuwen!!!
Kom jij aan zonder dat je teveel eet? Laat je dan alsjeblieft niet afschepen door de huisarts!!
Bedankt voor het lezen...
Liefs, [naam]