Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:42

Hallo, :)

Dit wordt een lang verhaal, dus respect als je het allemaal hebt gelezen. :)

Mei 2014, na het niet goed reageren op de minipil (anti-conceptie) en het niet kunnen combineren van de gewone pil met mijn andere medicatie, begin ik op advies van de huisarts met de prikpil.
Een uitkomst! Ik heb nergens last van en reageer er goed op. :j

Totdat ik toch wel een lichte verandering merk op de weegschaal; lanzaam kom ik steeds iets meer aan.
Ik wijt dit eerst aan het feit dat ik in een rolstoel zit na het scheuren van mijn kniebanden.
We letten nog meer op ons eten, maar het heeft geen effect; ik blijf aankomen.

In September ga ik met mijn vriend naar Denemarken en ik merk dat als ik ook maar even iets extra's eet, ik 2 tot 3 kilo aankom enkel daardoor!
Eenmaal thuis ga ik streng lijnen, want ik had één grote angst; terug gaan naar het gewicht wat ik ooit had gewogen.

Het lijnen werkt niet... sterker nog, ik kom alleen maar aan!
Langzaam sluipt de gedachte in mijn hoofd dat dit weleens met de pil te maken kon hebben.
Ik ga hiervoor naar de dokter, maar hij wuift mijn angst weg; van de pil kom je hooguit 5 kilo aan, echt niet meer.

Ondertussen ben ik alweer een tijdje uit mijn rolstoel en we eten thuis weinig ongezonde dingen.
Ik blijf helaas aankomen, soms zelfs 2 tot 3 kilo per week.

In December ga ik met Kerst met mijn vriend en mijn moeder uit eten en de dagen erna zie ik dat ik 3 tot 4 kilo aan ben gekomen, puur door 1 keer uit eten te gaan, want voor de rest hebben we helemaal niet raar gedaan.

Ik merk dat tegen het einde van de prikpil, dus tegen de tijd dat er weer een nieuwe gezet moet worden, ik weer heel langzaam afval of stilsta, maar in ieder geval niet meer omhoog ga in gewicht.
Dit bevestigt mijn vermoeden dat het aan de pil ligt.

Ik zie dit niet meer zitten en we gaan nogmaals naar de huisarts en we worden nogmaals afgewezen.
Een maagbandje is volgens de huisarts een optie, maar naar mijn mening heeft dit geen zin, aangezien ik nu al zo weinig eet.
Ik krijg hem niet aan zijn verstand gepeuterd dat het niet door teveel eten komt!!!
De dokter vindt lichamelijk geen afwijkingen, dus we worden weer weggestuurd.

Het aankomen gaat van kwaad tot erger, ik krijg ontzettend veel lichamelijke klachten en word enorm beperkt in mijn dagelijkse bezigheden.
Mijn kwaliteit van leven gaat simpelweg enorm achteruit.

In Januari/begin Februari gaan we nogmaals naar de huisarts, nu bij een vrouwelijke vervanger die ook beweert dat je van de prikpil niet zoveel aan kan komen, hooguit 5 kilo is ook haar oordeel.
Haar vraag is:"Wat wil je eraan gaan doen?" En ik zeg dat ik daarvoor bij haar ben!
Uiteindelijk stuurt ze ons door naar de internist in het ziekenhuis, om van ons gezeur af te zijn.

Een maand later kunnen we daar terecht en er wordt bloed afgenomen.
Weer een maand later mogen we terug komen voor de uitslag; dit was gisteren.
Uit het bloed is niks gekomen, maar omdat de internist zich toch erg veel zorgen maakt om mijn gewicht, heeft ze contact gezocht met een Endocrinoloog (hormonendokter).
Dan krijg je te horen;"Ja mevrouw, in uw geval komt de gewichtstoename toch door de prikpil! Beste is om ermee te stoppen, maar dat betekent niet dat het gewicht er dan weer afgaat!"

Ik was zo boos dat ik uit pure frustratie mijn tranen niet binnen kon houden.
Gvd, dat roep ik toch al de hele tijd?!
In de afgelopen 9 a 10 maanden ben ik ruim 35 kilo aangekomen!!!
En niemand nam mij serieus!!

Elke stap die ik zet, doet pijn in mijn knieën, een trap oplopen is al enorm zwaar voor mij en paardrijden doe ik allang niet meer!

Binnenkort krijg ik een intake gesprek om een traject in te gaan voor mensen met suikerziekte die moeten afvallen en daarbij hoor ik ook medicatie te krijgen, maar omdat ik (nog) geen suikerziekte heb, wordt dit niet vergoedt.

Ik baal ontzettend, voel me in de steek gelaten en dit maakt me diep ongelukkig.
Daarnaast ben ik verloofd met een jongen die álles voor mij doet en mij áltijd steunt en ik heb het gevoel dat ik hem niet alles kan geven wat hij verdient.
Voel me dood ongelukkig en de reden dat ik dit topic open is om het even van me af te kunnen schrijven.

En daarbij ook om andere mensen te waarschuwen!!!
Kom jij aan zonder dat je teveel eet? Laat je dan alsjeblieft niet afschepen door de huisarts!!

Bedankt voor het lezen...

Liefs, [naam]
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 14-07-15 12:03, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:44

wat een verhaal zeg, heel veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:46

Ik neem aan dat je niet zwanger kunt zijn? :)
Ik heb weleens eerder gehoord dat de hormonen in de prikpil voor gewichtstoename zorgen. Dat zou ook bij de reguliere pil zo zijn. Volgens diverse artsen is dit een fabeltje en kan het inderdaad slechts een paar kilo schelen. Toch merkte ik dat ik wel heel veel vocht ging vasthouden door de pil. Inmiddels ben ik met de pil gestopt omdat ik er ook enorme moodswings door kreeg.

Ik denk zelf dat het wel kan, maar volgens de artsen triggeren de hormonen voornamelijk je eetlust waardoor je meer gaat snoepen. Op die manier zou er idd gewichtstoename komen, maar niet direct via de pil. 35 kilo lijkt me ook wel heel erg veel, maar ik zou er ook niet versteld om staan.
Lastig :(:) Sterkte! Kun je niet naar een andere huisarts of desnoods een gynacoloog? Voedingsconsulente?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-03-15 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:48

Jemig dit is wel echt kei bizar !! En zo bijna ongelofelijk dat je door je eigen huisarts niet gehoord wordt.
Al herken ik dit wel, mijn huisarts is een stijfkop.

Misschien eens praten met een diëtiste, je eet gewoontes op tafel leggen.
Dit is niet cool, en best confronterend. Want soms TE weinig eten is ook niet goed voor je lichaam.
Mijn moeder ging nu zo'n 3 jaar terug naar diëtiste. En die kreeg simpel weg te horen, mevr wat eet u weinig.
En ik viel van mijn stoel, dacht toch echt dat dat geen invloed kon hebben.
Mijn moeder is regelmatiger en over de dag verdeelt meer gaan eten en uiteindelijk bijna 25 kilo afgevallen.
En daarnaast ging ze sporten, en wandelen (met paard natuurlijk)

Zelf sport ik veel, en merk als ik dit niet doe ik ook zo weer aan kom.
Zou dol graag nog meer willen sporten, maar dan komt het stukje tijd gebrek om de hoek kijken.

Mioux

hallo TS wat naar zeg allemaal !

Zelf al 2,5 jaar aan de prikpil, maar maximimaal in die 2 jaar 5 kg aangekomen. Nu kan de één natuurlijk anders reageren erop als de ander, maar zelf geen ervaringen met meer als 5kg aan komen bij de prikpil. Ik ben ook overgestapt op de prikpil omdat ik geen fijne ervaringen had met de "gewone" slikpil.

Ik hoop voor je dat het opgelost word !

denice

En dat is dus precies waarom ik dat ding niet hoef. Sterkte de komende tijd, afvallen is het moeilijkste dat er is!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:49

Cayenne schreef:
Ik neem aan dat je niet zwanger kunt zijn? :)

Dacht ik ook gelijk aan inderdaad.
Wel heel frustrerend zeg, je staat erbij en kijkt er naar op zo'n manier -O-
Heel veel succes met het uitzoeken wat dit wel is!

Anoniem

Tjee, wat een verhaal... als tip wil ik je meegeven eens naar de Implanon te kijken.
Die heb ik nu 6 jaar en ben dik tevreden.
Succes en heel veel sterkte...

sjaslique

Vervelend dat je al die tijd niet serieus genomen wordt. Maar zoals je altijd op mij overkomt op bokt laat jij je niet zomaar uit her veld slaan. Sterkte en je kan het!

geerke

Wat vreselijk voor je!Ik weet dat je niet altijd veel hoeft te eten om aan te komen.
Een voorbeeld is vrouwen in de overgang.Door de hormonale schommelingen kom je van lucht aan.
Bij jou is de oorzaak dus ook een hormonale disbalans.In dit geval door de prikpil.
Die kun je weer goed krijgen door erg gezond te eten.Eigelijk zou je het eens in de alternatieve hoek moeten zoeken?

Het zijn voornamelijk altijd mannelijke artsen die van mening zijn dat je niet of weinig aankomt van een anticonceptie middel.... :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:50

Maar als TS sinds ongeveer mei/juni 2014 aan de prikpil zat, kan dan nog wel de zwangerschap er zijn? Tuurlijk zijn ze nooit 100% maar zou dat ook niet uit een bloedtest gekomen zijn?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:50

Jeetje, ik wens je vooral heel veel sterkte.
Mijn eigen (beperkte) ervaring is trouwens wel dat als je hormonen weer in balans zijn, je makkelijker zult afvallen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:51

-O- Wat een drama zeg!! En al helemaal omdat je zo je best gedaan had om af te vallen én al zo'n tijd tegen een muur aan loopt!!

Maar (puur uit interesse hoor!) vanwaar de keuze om het traject in te gaan welke mensen met diabetes in gaan, zeker als dat voor jou niet vergoed wordt? Als jij stopt met die prikpil en zo gezond blijft eten, zouden de kilo's er dan niet ook vanaf kunnen gaan??

Heel erg veel sterkte in het ieder geval! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:52

Bedankt. :)

Nee, ik kan niet zwanger zijn, daar is op getest, maar hier ben ik zelf ook even bang voor geweest.
Het is niet het triggeren van eetlust, het komt echt daadwerkelijk door de hormonen.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik een gen-afwijking heb op 2 genen, in hoeverre dit meespeelt, weet ik niet.

Marjo89, ik heb drie diëtisten versleten in het afgelopen jaar; geen effect!

Mioux, dankje, ik hoop het ook...

Denice, ik weet er alles van en na mijn strijd waarin ik 50 kilo ben afgevallen, is dit gewoon heel zuur!!

Leeneliefje, precies; je staat erbij en kijkt ernaar en ik ben daar gewoon echt heel kwaad om. :o

Nikki, dat is inderdaad onze vervolgstap.

Sjaslique, dat inderdaad niet... al weet ik op het moment even niet waar ik de kracht weg moet halen.

Geerke, ik wil vanalles proberen... maar zoals het nu gaat, als het zo doorgaat, ben ik binnen een paar maanden bedlegerig omdat ik te zwaar ben dan om nog te kunnen lopen.

Wendy, dat hoop ik. :j

Kentaro, dat is op advies van de internist, zij maakt zich ernstig zorgen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:53

Wat triest zeg..........en wat slecht dat je je door je huisarts niet gehoord voelt.

Zwaar waardeloos dat je nu weer overnieuw moet beginnen met afvallen.

1 ding is zeker, Maarten gaat je er bij helpen, dat weet ik zeker.

Ik heb al sinds 2000 geen pil meer. Aankomen, slechte balans in humeur etc. Ben overgestapt op spiraal en na de geboorte van de kids heb ik me laten steriliseren. Ben er super blij mee.

Heel veel sterkte!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:54

Ts heeft de endo ook op schildklier en groeihormoon geprikt? Ik heb jaren bij de endo gelopen dus ik weet wat hormonen teweeg kunnen brengen. Ik vind het heel erg voor je dat dit zo gelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:54

Wat ontzettend naar voor je dat je pas zo laat serieus genomen werd :(:)

Citaat:
Ik baal ontzettend, voel me in de steek gelaten en dit maakt me diep ongelukkig.
Daarnaast ben ik verloofd met een jongen die álles voor mij doet en mij áltijd steunt en ik heb het gevoel dat ik hem niet alles kan geven wat hij verdient.
Voel me dood ongelukkig en de reden dat ik dit topic open is om het even van me af te kunnen schrijven.

Ik snap dat je ontzettend baalt, die 35 kilo er weer af krijgen zal bepaald niet meevallen. Aan de andere kant, om het een beetje positiever te belichten; je bent als gewend aan gezond en niet teveel eten, en daarmee zou je de kilos ook weer kwijt moeten raken, zeker nu je nog extra hulp krijgt. Het zal niet makkelijk zijn, maar je kan het wel!

Wat betreft je verloofde; ik denk oprecht dat je hem wel alles geeft wat hij verdient, namelijk je onvoorwaardelijke liefde :) Dat je dat praktisch gezien anders zou willen invullen is vast waar, maar die kilo's meer of minder maken jou geen ander mens, je blijft degene waar hij voor gevallen is. Ik bedoel, stel dat hij veel zou aankomen zonder dat hij er iets aan kan doen, dan verandert jou liefde voor hem ook niet? Dan geeft hij je toch ook niet ineens minder? Andersom is dat net zo.

Het is een ontzettende tegenslag, zeker voor iemand die eerder al heel hard heeft gewerkt om af te vallen, maar je bent een sterke vrouw. Ik weet zeker dat je hier ook weer uit gaat komen :j En blijf alsjeblieft niet te lang met dat doodongelukkige gevoel rondlopen. Even flink balen is prima, maar dat moet geen weken duren, als dat wel is neem dan alsjeblieft actie richting hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:55

Als je er vragen over hebt Tineke, kun je me altijd berichten. Ik heb heel veel voordelen aan de implanon, maar ondervind en ondervond ook de nadelen....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:56

Ik kan er niet zo veel meer over zeggen Tineke, behalve dat ik het echt heel erg vervelend voor je vind dat ze je zo hebben afgewimpeld elke keer. Ze hadden je veel eerder serieus moeten nemen, dan was de "schade" beperkt(er) gebleven en had jij in ieder geval het gevoel gehad dat ze naar je luisteren. :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:56

Jeetje, ik ben ook prikpil gebruiker. Maar herken dit niet. Maar ik ben ook nooit obees of echt dik geweest. Ik ben 1.86m en weeg nu 85,5kg.

Ik gebruik inmiddels al zeven jaar de prikpil, vind het gewoon prettig. Ben niet zo van het onthouden van dingen die ik elke dag moet. Dus dit was een simpele keuze. Vind het ook wel prettig om niet ongesteld te worden

Toen ik begon woog ik minder dan 80 kilo, in de tussentijd ben ik één keer 96 geweest en teruggegaan naar 80 en bijna 95, daarvan ben ik inmiddels weer een kleine 10 kilo kwijt en ik probeer gewoon door te gaan (doel is 75). Het is in mijn geval beslist niet door de pil gekomen, bij mij gaat gewoon elk pondje door het mondje en ik was me niet altijd bewust van hoe vreselijk veel ik snoepte.

Ik vind 35 kilo wel heel erg veel in zo'n kort tijdsbestek. Volgens mij is dat met alle geweld van de wereld niet naar binnen te werken in zo'n korte tijd. Zeker gezien jij bang bent om weer zo dik te worden als je was. Dan snoep je (neem ik aan) niet zonder pardon een zak tumtum leeg zoals ik dat kan.

Heel veel sterkte, hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt en is dit ook werkend... Want ik geloof niet dat het A. van de prikpil komt, B. doordat je iets te veel hebt gegeten in een vakantie of C. een combinatie van bovenstaande... Lijkt me dat er wel iets ingewikkelders aan de hand is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:57

Is het een idee, als je een andere huisarts eens om informatie vraagt,eventueel een hele onbekende voor jouw? Aankomen moet zowiezo een reden hebben lijkt mij. Tuurlijk kan je van de pil wel wat aankomen, maar vind zoveel ook best apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:58

Dimple, [naam] is zo'n ongeloofelijke steun inderdaad.
Het moet goedkomen...

Chanicha, wel op schildklier, niks mis mee...

Blijheid, dat snap ik, maar ik wil dagjes met hem weg!
Ik wil met hem kunnen wandelen, fietsen, shoppen!!!
En ik zit gewoon alweer te janken, omdat ik niet weet wáár ik moet beginnen.

Nikki, ik vind het ook onwijs eng om iets onder je huid te laten plaatsen. :\

Kaitlyn, dankje. :)

Janine1990, ik weet het ook allemaal niet meer, maar ik ga sowieso stoppen met de prikpil en eens goed om tafel met mijn huisarts.
Hij heeft naar mijn idee flink wat steken laten vallen.
Dit is er inderdaad niet aan te eten, al zou ik elke dag pizza eten en een zak chips + koekjes leeg eten. :n

Mioux, ik heb al meerdere dokters gevraagd... zelfde verhaal.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:59

Wat ontzettend vervelend zeg! Ik hoop voor je dat het er snel weer af is maar ben ik nou de enige die zich af vraagt waarom je als je al die maanden dacht dat het door je prikpil kwam, je niet gewoon ermee gestopt bent om het te testen? Dan maar eventjes een rubbertje gebruiken denk ik dan. Ik zit zelf ook aan de prikpil en ben geheel zelf verantwoordelijk om een afspraak te maken om hem te prikken en zou dus zo een of twee keer kunnen overslaan.

In ieder geval, heel erg veel succes, het is je eerder gelukt, dus waarom nu niet!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:01

ik had het ook maar dan van de Diana pil. ik was 17 jaar en 49 kilo kon eten wat ik wou en werd niet zwaarder. Ik heb de Diana pil 3 maanden gebruikt want in die 3 maanden was ik maar liefst 11 !!! kilo aangekomen, overgestapt naar een lichtere pil en daar ben ik toen in een half jaar tijd ook weer 7 kilo van aangekomen. Sinds ik aan de pil zit moet ik oppassen met wat ik eet want alles eten zit er ook niet meer bij.

Nog steeds wordt er gezegd dat het niet aan de pil kan liggen maar ik was altijd hetzelfde gebleven en nooit zwaarder geweest dan 49 kilo en je gaan aan de pil en opeens binnen 3 maanden 11 kilo hoe kun je dat nou niet aan de pil verwijten. En helaas ik heb nog steeds het extra gewicht er nooit weer afgekregen ondanks alles wat ik er aan probeer te doen qua sporten en gezond eten. Maar zwaarder wil ik ook zeker niet worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:01

Dimple schreef:
Ik heb al sinds 2000 geen pil meer. Aankomen, slechte balans in humeur etc. Ben overgestapt op spiraal en na de geboorte van de kids heb ik me laten steriliseren. Ben er super blij mee.

Heel veel sterkte!!

Ik sinds 2003 geloof ik. Daarna nog een keer een mirena gehad, dat was al beter omdat er significant minder hormonen in zaten.
En daarna niks meer, en sinds afgelopen zomer is wegens problemen mijn hele baarmoeder verwijderd.

Van de pil had ik ook last: aankomen, moodswings, zelfs depressief geweest en een eetstoornis ontwikkeld.
Huisarts wilde er ook niet aan hoor, maar uiteindelijk ben ik wel baas over mijn eigen lichaam.