afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SamCas

afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 07:47

Hallo,

Ik zou graag willen afvallen, ik heb op internet al veel dingen gelezen en bekeken. Maar er staat zo veel op en vaak ook erg verschillend.

Zijn er hier bokkers die afgevallen zijn, en hoe hebben jullie dit gedaan.

Thuis hebben wij helaas niet het geld om veel geld uit te geven aan poedertjes en shakes.

Ik hoop dat jullie tips hebben (recepten ook welkom)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:50

[MWS] Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Hier staan veel tips in :)

En simpele dingen die je zelf kan doen: alleen maar water en thee (zonder suiker) drinken, minder snoepen (niet helemaal stoppen, dat hou je niet vol), gezonde tussendoortjes eten (fruit/groente) of maken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:52

Je hebt die poedertjes en shakes ook helemaal niet nodig om af te vallen dus dat scheelt ;)

Hoeveel wil je afvallen? Houd een eetdagboek bij en vervang slechte dingen langzaam door goede dingen.

Eet je om 4u altijd 2 koekjes? Vervang het voor een appel. Kijk of je alle suiker kan bannen, dan ben je al een heel eind. Geen suiker in de koffie/thee, geen toetjes, geen taartjes, geen koekjes, geen snoepjes.

Leffroi

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:56

Met 3 'flinke' goede en gezonde maaltijden per dag kom je al een heel eind. Een tussendoortje als je echt trek hebt (een koekje, of het liefst een appel oid). Veel water drinken (2 liter is moeilijker dan je denkt) en probeer zo'n 10.000 stappen per dag te maken. Je hebt voor weinig geld een stappenteller. Je maakt minder stappen per dag dan je denkt en met de stappenteller probeer ik dagelijks 10.000 stappen te maken.

Ben zelf ook nog maar net begonnen dus kan je helaas geen resultaten vertellen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:01

Ik snap niet dat mensen nog adviseren een koekje te eten als iemand wil afvallen. Als ik elke dag een koekje eet dan val ik echt niet af. Hup, weg met die (suiker)zooi en aan het fruit!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:07

Waarom zou je geen koekje mogen eten? Van 1 koekje per dag word je echt niet dik. Als je de rest qua suikers e.d. Maar weg laat en gezond gaat eten. En een koekje hoeft ook niet superdeluxe gevuld oid te zijn. Ook daar kan je bij opletten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:13

Alleen op je eten red je het niet. :) Ga veel wandelen/harlopen fietsen(ben ok pas begonnen dus nog geen resultaat:)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:14

Ik ben Sinds eind december bezig. Ik heb gemerkt dat het afvallen alleen gaat lukken als je er voor de volle 100% voor gaat. Motivatie is het belangrijkste.

Ik hou verder aan:
ontbijt
tussendoortje
luche
tussendoortjd
avondeten

En eventueel savond nog extra fruit als ik behoefte aan wat heb.
Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen met ontbijt en lunch. yochurt, brood, crackers. Zo hou je het een verrassing voor je lichaam en went het niet aan een ritme waardoor je stil gaat staan.
verder probeer ik voor de gezonde keuze te gaan. wil je een koekje? Doe dan bv stukje ontbijtkoek ipv gevulde koek. Zo neem ik in het weekend als snack vaak hummus met worteltjes.
Maar probeer uit te zoeken wat is het gene waar je van aankomt en dit te schrappen of heel veel te minder.

En zoals hierboven ook gezegd werd. Goed water drinken!

En heel veel succes! :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:16

En vroeg op bed hielp mij heel erg. Moest de volgende dag om 5 uur van bed af ivm werk. Ben in die periode 10 kilo afgevallen, alleen al door vroeg op bed te gaan, waardoor ik 's avonds dus geen tijd had om te snacken (en ja, er ging zowat elke avond wel een zak chips in).

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:20

Veel water drinken en op je voeding letten. Veel bewegen, wandelen e.d. Ben in een week al 2.5 kg kwijt. Ga vanaf volgende week ook springtouwen. Ben eerder al 20 kg afgevallen helaas weer 5 erbij in 3 jaar nu tijd om er weer 10 af te vallen! Stel een doel in bij zoveel kilo dit. Ik krijg nieuwe rihlaarzen als ik 10 kg eraf heb en natuurlijk nieuwe kleren en rijbroeken.
Probeer je te laten motiveren door je naaste mijn man zegt veel dat die trots is en laat ook zn schaaltje chips staan en eet ook geen frietjes nu.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:48

Kijk uiteindelijk maakt het wel heel veel uit of je nu 120kg weegt en elke dag een zak chips wegwerkt en een mega-ongezond eetpatroon hebt of dat je nu 65kg weegt, gezond eet en beweegt maar net nog even die 5kg weg wil hebben.

Ik eet bijvoorbeeld geen chips, suiker, friet, koek, gebak, snoep etc. Ik zou nu ongeveer 5kg willen afvallen, maar in mijn eetpatroon valt niet meer zoveel te winnen dus moet ik in mijn geval naar beweging kijken. Ik heb (had) een zittend beroep en ga vanaf volgende maand naar een lopend beroep. Dat zal denk ik wel veel uitmaken.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:12

Helaas heb ik niet zo man die me steunt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:24

Geen toegevoegde suikers meet eten. Niet in je brood, pastasaus etc. Alles controleren door de ingrediënten lijst na te lezen. Geen koekjes en snoepjes, ook niet 1. Zit zo 10 gram suiker in 1 koekje of meer. Daarnaast krijg je van suiker ook weer snel honger en dus de neiging om nog maar een koekje te nemen. Enkel water en thee drinken en maximaal 2 stuks fruit per dag. Ik viel in een maand 5 kg af en voel me heel goed. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:32

Ik had het roer per 1 januari omgegooid en dat wil zeggen 2 a 3 keer per week een uurtje sporten én zoveel mogelijk suikers achterwege laten. Als in redbull, waar ik een soort van verslaving voor had.
Ging als een speer, was na een maand iets van 6 kg kwijt en deed verder gewoon alles nog, at ook nog steeds heel veel, alleen dan wat gezonder.

Helaas is het de laatste maand weer drama en leef ik weer op redbull, maar dat heeft oorzaken. Dit is mijn laatste week, as maandag gaan we weer op de betere toer. Voelde me toen zoveel lekkerder dan nu met die schijt-redbull en makkelijke maaltijden!

Dus die suikers achterwege laten is wel echt een hele goede!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:40

Ik ben nu 11 kilo afgevallen met Prodimed (zijn dus wel drankjes en shakes) maar ik heb ook geleerd om anders te eten.

Zo is mijn nieuwe chips bijvoorbeeld; courgette in dunne plakjes in de oven, klein beetje olijfolie en zout en het is net echt ;-)
Ik drink geen frisdranken meer maar thee (verse mint, gember etc) en cristal clear.

Ook al die toegevoegde suikers zijn de stiekeme kilo's. Wij bakken nu thuis zelf ons brood, het is niet alleen lekkerder maar ook goedkoper en zoveel werk vind ik het niet eens. Je hebt een app die heet 'uit paulines keuken' daar staan veel goede tips in van voedelzandloper.

Een hele goed tip die ik hier kreeg, eet je avondeten van een kleiner bord. Dan denk je dat je veel eet maar in verhouding eet je 'normaal' en niet 2x opscheppen scheelt ook ;-)

Heel veel succes, geloof in jezelf en je zult zien het kan echt. +:)+

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:46

Oh oh afvallen wat een ellende
Ik ben 2 maanden bezig maar ik loop ook 5x per week in de sportschool
De weegschaal is mn vijand want waar ik spier aan maak en vet verlies zie je amper verschil in gewicht
Ik laat vooral frisdrank en snoep staan
Probeer brood te vermijden en veel groente en fruit te eten

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:51

Afvallen is niet het belangrijkst. Fit worden is véél belangrijker & dan verlies je de kilo's automatisch. Het is veel prettiger om je te richten op iets positiefs: fit worden, dan op dingen die je moet: afvallen. Dat scheelt al de helft.
Ik ben zelf sinds deze maand bezig om elke dag te starten met groenten en fruit sap. Super gezond! Hierdoor voel ik me veel energieker en ik ben zonder veel narigheid ook nog eens lekker iets afgevallen. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:52

Ik ben 4 kilo afgevallen door alleen maar water te drinken in plaats van frisdrank en fruitsapjes, een appel in plaats van chips en 1 blokje chocola in plaats van de hele reep.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 09:53

Dank jullie wel allemaal voor alle tips. Ik ben nu 3 weken bezig, maar merk dat ik er savonds veel moeite mee heb.. overdag ben ik veel bezig en denk ik er niet aan.

Ik heb ook een stok achter de deur, dat ik mijn paard :) zodat we samen lekker kunnen gaan rijden. En een nieuwe rijbroek ;)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:10

Ga savond weg. Bijvoorbeeld naar je paard. als je bezig bent heb je veel minder snel de behoefte te snoepen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:44

Zorg dat je 's avonds iets te doen krijgt of ga lekker op tijd op bed. Dat alleen al heeft mij minstens 7 tot 10 kilo gescheeld. Want dan héb ik niks als het ware, om 's avonds nog te snaaien. Toen werd ik weer 'verslaafd' aan chips en hup, weer wat kilo's er bij. Wegens medische omstandigheden was ik 's avonds zo moe, dat ik na het eten bijna altijd wel in slaap viel en zo ben ik weer van mijn chips verslaving af gekomen, omdat ik niks merkte van het afkicken en dus ook niet meer smachtte naar chips. Ben daar echt heel blij om geweest.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:13

Je kan ook 's avonds wat voedzaams eten. Ik red het niet tussen avondeten en ontbijt om niks te eten, maar maak een crackertje met kaas, eet een boterham of gewoon een stuk fruit, handje noten, iets lekkers en voedzaam maar geen snaaien :)

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 12:43

Dankje.. ik ga savonds om half 9 al na bed, omdat ik om 5 uur moet opstaan.

Ik denk dat ik maar eens een groot rondje met de hond gaan lopen savonds :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:00

VT >> MWS

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:20

Dat is al een goed begin ts! Zet m op