Het begon toen ik in de puberteit kwam. Iedereen begint dan natuurlijk meer te zweten en het zweet begint ook meer te ruiken, maar bij mij is het toch wel heel erg geworden... Ik heb zweetplekken die in grootte variëren tussen een tennisbal en een handbal. En het vervelendste: ik heb ze altijd. Ook als ik gewoon alleen maar zit, heb ik binnen een half uur natte plekken. Zelfs als ik het koud heb, zijn m'n oksels nat.
Ik heb alle mogelijke deo's geprobeerd die er te verkrijgen zijn, ook die Rexona maximum protection die je 's avonds moet aanbrengen en die de volgende dag dan z'n werk zou moeten doen. Deze deodorant belooft 48h droge oksels, dacht het niet

Ik ben nu op het punt gekomen waar ik kleding moet gaan afstrepen omdat de mouwen te strak zitten rond de oksels en de kans op zweetplekken dus te groot is. Ik leef met mijn armen langs mijn lijf omdat ik ze niet meer omhoog durf te doen, maar dan zie je ze vaak alsnog zitten. Als ik een tanktop aan heb (en het zweet dus niet wordt opgevangen door stof in de oksel), lopen de druppels gewoon langs de binnenkant van m'n armen. Ik voel me vies en schaam me diep.
Ik heb weleens gehoord van Odorex, dat die een middeltje hebben wat het zweten tegengaat. Dat heb ik nog niet geprobeerd 1. omdat ik een zeer gevoelige huid heb en 2. omdat ik ervaringen heb gehoord dat mensen gewoon ergens anders begonnen te zweten. Ik kijk er dus ook niet naar uit om dit te proberen, alleen als er écht geen ander middel meer over is.
Bovenstaande is dus als ik geen tot weinig lichamelijke inspanningen verricht. Als ik wel sport, dan gutst het zweet op elke mogelijke plek. M'n rug is na elke workout doorweekt, evenals m'n buik, kont, haar, gezicht, nek. Alles is nat. Dat vind ik eigenlijk nog niet zo heel erg, dan sport ik gewoon en dat kan ik zo weer van me af douchen. Al vind ik het wel abnormaal veel: als ik de andere meiden/vrouwen zie na hun workout, zijn ze meestal bijna helemaal droog (of ik sport gewoon super efficiënt

Laatst ging ik uit... Aan het eind van de avond had ik serieus een zweetplek van m'n oksel tot aan mn navel en bij m'n buik zat ook een enorme natte plek (nee, geen bier). Ik begin echt van mezelf te walgen

Heeft iemand enig idee of er nog meer opties zijn behalve de rest van mijn leven wijde kleding kopen?