Ik ben sinds een paar weken in Leusden komen wonen met mijn vriend en dochter, dochter is 1,5 en hunkert naar vriendinnen om mee te spelen. Helaas ken ik nog weinig ouders met kinderen van haar leeftijd in deze buurt. Bij bezichtiging van deze woning wel een buurmeisje gespot van haar leeftijd, maar na een paar speeldates lijkt de klik er tussen de meiden nauwelijks te zijn. mijn dochter is erg zachtaardig, vriendelijk en rustig, dat meisje was ongeveer het tegenovergestelde waardoor mijn dochter nogal in dr schulp kroop en aan me vroeg om weer naar huis te gaan..
Ik werk niet, wat zou betekenen dat reguliere opvang onbetaalbaar is. Gastouder is een optie, maar heb nog niets gevonden wat me aansprak (wil dr bijvoorbeeld niet tussen alleen maar jongens zetten)
Er moeten toch meer (jonge) moeders in hetzelfde schuitje zitten? Weke opties zijn er en zie ik over het hoofd? Idealiter vind ik een meisje van 1,5 waar ze een ochtend in de week (of vaker) lekker samen mee kan spelen, naar de kinderboerderij etc.
Ik hoor graag ervaringen! Alvast bedankt voor het meedenken.