Kriebelhoest, ik word er gek van!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Kriebelhoest, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 09:00

Hoi bokkers!

Ik ben 2 maanden geleden ziek geweest en daar heb ik nu nog steeds een erge kriebelhoest aan over gehouden.
Vannacht was het hoesten zelfs zo erg dat ik bijna moest overgeven en een half uur geleden heb ik mezelf ook weer vrolijk wakker gehoest.
Hoewel het wel erger wordt zodra ik in bed lig, beperkt het hoesten zich helaas niet alleen tot 's avonds en 's nachts.

Nu ben ik donderdag naar de dokter geweest, maar volgens haar is er niks mis. Ze denkt dat het nog 'naweeën' zijn van dat ik ziek was.
Ze heeft me wel een 3-daagse antibiotica kuur meegegeven, maar ze wist niet zeker of dit zou helpen, omdat kriebelhoest erg moeilijk te bestrijden is.

Ik word gewoon zo ontzettend gek van het hoesten.
Níks helpt; water niet, keelsnoepjes niet, hoestdrank niet. Er is niets dat het hoesten ook maar even verminderd.

Dus nu ben ik opzoek naar dé gouden tip; hoe maak ik het hoesten minder erg terwijl ik wacht tot mijn antibiotica aanslaat?
Vanavond neem ik de laatste pil.

Alvast bedankt :)!

Mayflower_

Re: Kriebelhoest, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:12

Heb je ook codeïne gekregen van je huisarts? Dit geven wij patiënten tegen kriebelhoest en hoor hier wel goede verhalen over.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:14

In je bed eventueel op twee kussens slapen, dan lig je net wat hoger en wordt de prikkel net wat minder. Verder helpt er vrij weinig voor een kriebelhoest. Heb destijds uit wanhoop ook een topic aangemaakt dus snap je frustratie.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:20

Ik heb toevallig afgelopen week noscapine hoestdrank bij de apotheek opgehaald. Dit vermindert de hoestprikkel en hielp bij mij super! Had al 2 nachten nauwelijks geslapen en inderdaad van die hoestbuien tot kokhalzen aan toe en met die hoestdrank was t snel over.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:47

Noscapine idd of Daro hoestcapsules (alleen bij de apotheek verkrijgbaar).
Het heerst wel, een stevige verkoudheid en lang nog last van kriebelhoest.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:54

Hoi,

Ik heb dit ook heel erg gehad, maar ook overdag constant hoesten. Ben toen zelfs van mijn leraar naar huis toe gestuurd omdat ze er zo last van hadden :P .
Maar bij mij was het ook tot bijna overgeven aan toe. Mijn vader heeft dit al een aantal jaar. Hij hoest zo erg dat hij regelmatig ervan moet overgeven. Ook heeft hij er vaak gekneusde ribben door.
Bij mij hielp codeinefosfaat erg goed. Bij mijn vader helpt het ook goed.
Misschien is dat het proberen waard? Kan je aan je huisarts vragen.

(overige dingen zoals die noscapine hoestdrank, keelsnoepjes enz. hielpen bij mij ook voor geen meter.)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:16

Ik heb ook enorme kriebelhoest gehad.
Hoestdrank met noscapine werkte niet, maar die met codeïne ook niet.
Werd er helemaal gek van.
Met 2 kussens slapen was niet afdoende. Uiteindelijk ben ik zoveel kussens gaan opstapelen dat ik bijna rechtop zat. Toen ging het slapen redelijk.

Verder zo min mogelijk praten, veel water drinken. Thee met honing e.d.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:36

Ik denk dat het overgaat als je Otrivin gaat gebruiken (of het eigen merk van Kruidvat, xylometazoline) en dan de eerste dag 7 keer gebruiken, de tweede dag 6 keer, de derde dag 5 keer en zo door gaan totdat je op 0 zit.
Dit opent de buis van Eustachius (zit in je oor) wat de hoestprikkel stopt.

Het eigen merk kost iets van 2 euro.

Succes!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:41

Bij mij werkt ook alleen codeine, je moet dan even spiegel opbouwen dus drie keer daags innemen maar dat was echt een verademing zeg! Het is zo vervelend die kriebelhoest! Beterschap TS.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:42

Antibiotica voor kriebelhoest :? Hoe werk je resistentie in de hand :x Maar goed, daar kan jij niets aan doen

Wat bij mij goed werkt is codeine of daro capsules. Zuigen op een dropje wil ook nog wel eens helpen

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:43

Mijn moeder had hier ook last van, ze werd er gek van. ze hoeste aan 1 stuk door en er was echt geen minuut dat ze niet hoeste, ze is toen langs de HA geweest, maar niks aan de hand zij zij en heeft haar een drankje en antibiotica mee gegeven, en nog een of ander doosje met pilletjes voor kriebelhoest. Niks hielp en zelf heeft ze ook nog wat middeltjes bij de apotheek gekocht, maar dit hielp ook niet. Uiteindelijk is ze naar het reformhuis hier in de buurt gegaan en heeft daar een flesje Lungwort gekocht, ze moest eerst om het uur 30 druppeltjes in een beetje water doen, en dit opdrinken, als het hoesten minder werd moest ze 10 druppels sochtens, 10 smiddags en 10 savonds opdrinken, en na 1 dag werd het al een stuk beter, en na 3 dagen was het helemaal over! Voor ons was dat dus echt het wondermiddel, voordeel is nog meer dat het helemaal natuurlijk was, dus volgens de man in het reformhuis helemaal geen bijwerkingen had. Ik zou je dit dus echt aanraden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:51

Darolan Hoest tabletten! die werken echt. Verder warme melk met Anijs,verzacht ook gelijk je keel.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 11:05

Wauw super bedankt voor de reacties!

Ik vond het inderdaad ook ontzettend vreemd dat ik antibiotica mee kreeg, zeker omdat ze zelf nog zei dat ze niet zeker was dat het ging helpen.

Ik slaap nu inderdaad op 3 kussens, omdat ik anders helemaal niet meer stop met hoesten.

Ik ga na het weekend weer bellen en dan zal ik eens vragen naar codeïne tabletten, Daro hoestdrank oid.
Ik snap niet dat ze me dit niet direct heeft voorgeschreven, want dit is zo echt geen doen -O-

Verder moet ik het inderdaad maar doen met thee met honing, warme melk en heel veel dropjes.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:08

Darolan tabletten kan je zonder recept ophalen bij de apotheek, veel apotheken zijn op zaterdagochtend open, dus zal daar iig even voor kijken.
Codeïne moet op recept, dus daar maandagochtend even de HA voor bellen :j

Kriebelhoest wordt 9 van de 10 keer veroorzaakt door een virale infectie, antibiotica werken alleen bij bacteriële infecties.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:11

Kan je die Daro capsules nog gewoon kopen dan? Ik dacht dat die niet meer verkocht werden anders kan je ze bij de Etos ofzo halen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:15

Ze mogen niet meer verkocht worden bij drogisterijen, maar wel losse verkoop bij de apotheek. Dus zonder recept

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 11:20

Liselot schreef:
Darolan tabletten kan je zonder recept ophalen bij de apotheek, veel apotheken zijn op zaterdagochtend open, dus zal daar iig even voor kijken.
Codeïne moet op recept, dus daar maandagochtend even de HA voor bellen :j

Kriebelhoest wordt 9 van de 10 keer veroorzaakt door een virale infectie, antibiotica werken alleen bij bacteriële infecties.

Oh top! Dat wist ik niet.
Ik ben zondag pas thuis, maar heb hier wel de mogelijkheid om naar een andere apotheek te gaan.
Maar dat maakt niet zoveel uit toch? Ik heb daar echt geen verstand van :').

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:21

dat maakt bij losse verkoop inderdaad niets uit :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:22

Het kan zijn dat je het restant van Kinkhoest hebt. Dan heb je hoestbuien tot en met overgeven aan toe, ondanks dat je wel gevaccineerd bent. Hebben wij een paar jaar geleden gehad en het heeft een paar maanden tijd gekost voordat het hoesten over was. Codeïne (recept HA) werkte het beste om een paar uur ongehoest te slapen. Beterschap.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 12:48

Pfff ik hoop dat dat niet het geval is, zou de dokter dat dan niet moeten zien?
Nog een paar maanden met deze hoest zie ik niet echt zitten ;( .
Mijn collega's hebben me al omgedoopt tot zeehond :').

Mijn moeder is nu even naar de buurvrouw, zij heeft nog codeïne tabletten liggen.
Kan niet wachten om weer even hoestvrij te zijn. Hopelijk slaan ze aan :))!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:03

Weet niet of het al genoemd is, maar voor het slapen gaan dampo onder je voeten smeren en daarna sokken aan. Werkt bij mij echt!

Verder helpen codeïne tabletjes bij mij ook wel een beetje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:07

Je hebt ook gewoon hoestdrank te koop met codeine,bij kruidvat etos etc. Brochium extra sterk van Natterman.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:11

Wat vervelend zeg!
Mijn vader had een tijdje terug hier ook last van maar geen hoestdrank in huis, hij is tien op internet gaan zoeken.
Hier kwam uit dat hij op suikerklontjes moest gaan sabbelen. En aangezien het werkte hebben wij nu altijd suikerklontjes in huis :o Het is het proberen waard toch? :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:14

Ik neem altijd paracetamol waar codeine in zit. werkt bij mij super tegen de hoest. en daarnaast natuurlijk pijnstillend voor als je evt keelpijn hebt van het hoesten. kan je gewoon bij het kruidvat halen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 16:12

manou_diablo, ik ga meteen een suikerklontje pakken _O- kan het altijd proberen.

Om 4 uur mag ik weer een codeïne tabletje, maar tot nu toe helpt het nog niks.