Vaak een blaasontsteking, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jane_

Vaak een blaasontsteking, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:28

Hi! :)

Iedere vrouw kent het wel, het eeuwen oude blaasontsteking probleem.
Nu heb ik er echt vaak last van en krijg ik bij de dokter ook altijd weer de standaardvragen zoals, drink je genoeg? Plas je goed uit na het vrijen? en zo gaat het hele riedeltje verder..

Dit doe ik dus allemaal, maar nog heb ik vaak een blaasontsteking, ik slik cranberry pillen om tegen te gaan, weet niet of dit helpt? Maar de dokter zegt dus van wel.

Ik heb geen zin meer in de standaardvragen van de dokter die ik iedere keer weer krijg, dus was ik benieuwd of meerdere vrouwen weleens last hebben van dit probleem? En wat zij daar nu tegen krijgen of wat zij eraan doen.

Ik krijg dus nu ook geen antibiotica meer, omdat ze zegt dat ze het raar vindt dat ik het zoveel heb.. :(

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt alvast!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:31

Hebben ze de urine wel eens uitgebreid op kweek gezet om te kijken welke bacterie er in je blaas zit, zou toch een arts moeten doen als het zo vaak gebeurt. Gewoon op staan dat ze dat doen.
Verder, veel verse jusdorange drinken, extra vitamine c slikken, gewoon van die standaard pilletjes maar wel in een hoge dosering. Hiermee maak je je urine zo zuur dat het voor bacterien moeilijk word, en extra water drinken.

miccamaaike

Re: Vaak een blaasontsteking, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:34

Vervelend zeg dat je het zo vaak hebt, super naar!

Bij mij helpen die tabletten vaak wel. Ik heb dan cranberry bruistabletten van de etos. Maar er zijn ongetwijfeld meer opties. Cranberrysap is ook een aanrader.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:37

Ik heb dit ook jaren gehad en ineens was het over.
Ik dronk toen idd veel cranberrysap, was goed voor de blaas, maar kreeg van die zuren ontzettende maagklachten :+
Ik kreeg gewoon steeds ab en op een gegeven moment is het weggebleven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:37

Ken je probleem, heb het soms wel 8 maanden per jaar gehad in het verleden. Op een gegeven moment breekt de antibiotica ook de goede dingen af en dat wil je niet. Omdat ik het zo vaak had wilde de huisarts een echo en daar kwam uit dat mijn blaas verkeerd lag en daardoor niet helemaal leeg kwam met plassen. Daarna hebben ze mijn plasbuis opgerekt meerdere malen en dit heeft goed geholpen moet ik zeggen, was geen pretje maar daarna bijna nooit meer last gehad.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:38

D-mannose pillen gaan slikken.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:38

Cranberry is ter ondersteuning, moet je eigenlijk ook wel een goede dosering gebruiken.

weet niet of je deze vraag al hebt gehad, maar veeg je wel goed af naar toiletgang. Dus van voor naar achter, anders duw je darmbacterieen naar de blaas. De ecoli is een darmbacterie die voor veel blaasontstekingen zorgt.

verder zoals bovenstaande vraagt is je urine al eens op kweek gezet? Misschien is de ontsteking nooit helemaal weg omdat je de verkeerde antibiotica krijgt.

ik zou het er niet bij laten zitten, anders sturen ze je maar door naar uroloog. Op jouw leeftijd een chronische blaasontsteking is niet niks.

Veel mensen denken wel genoeg te drinken, maar bij zo vaak blaasontsteking zou je wel minimaal 2liter moet drinken. Urine niet ophouden als je moet, ook dat geeft bacterieen weer meer kans om te vermenigvuldigen.

succes!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:39

Sorry als ik wat kort door de bocht berichtje stuur.

Veel suikervrij drinken ( Water, thee water met citroen, komkommer of munt erin )
Altijd plassen na de seks
met afvegen in de wc altijd van voor naar achteren.

Ik heb van mijn 18de tot 21ste hier veel last van gehad en ontdekte op mijn 21ste Dmannose poeder.
Hier was ik erg tevreden over en het was snel over in combinatie met weinig suiker eten, en Cranberry sap van oceanspray

https://www.schoneblaas.nl/gebruiksaanw ... sp-30.html

Sindsdien geen last meer gehad

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:42

Bedankt voor de reacties!

Ik slik sowieso vitamine c en die cranberrypillen.

Van die D mannose heb ik nog nooit gehoord, ga ik even opzoeken! Bedankt voor de tip! :)

Ik ga mijn huisarts nog bellen, want ben het er zeker niet mee eens, ze had het al een keer op kweek gezet maar daar was verder niet veel uitgekomen zei ze.

De vraag over het afvegen heb ik ook gekregen, daar let ik zelf goed op!

Ik hoorde dus inderdaad over een chronische blaasontsteking, ben ik best van geschrokken.
Ik ga ook even kijken of ik misschien een andere huisarts kan spreken, ik vind die van nu een beetje "geitenwollen" sokkerig in der aanpak..

Bedankt voor jullie tips! :)

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:43

meggiemeg schreef:
Ken je probleem, heb het soms wel 8 maanden per jaar gehad in het verleden. Op een gegeven moment breekt de antibiotica ook de goede dingen af en dat wil je niet. Omdat ik het zo vaak had wilde de huisarts een echo en daar kwam uit dat mijn blaas verkeerd lag en daardoor niet helemaal leeg kwam met plassen. Daarna hebben ze mijn plasbuis opgerekt meerdere malen en dit heeft goed geholpen moet ik zeggen, was geen pretje maar daarna bijna nooit meer last gehad.

Ohw wauw, ik ga dan toch nog maar even bellen.. :(

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:48

Ik heb het ook vaak gehad, toen ik net een vriend had. Ja, we weten allemaal wel waar het door kan komen. Maar ik kreeg dus op den duur juist antibiotica waar ik elke keer na die tijd 1 van moest nemen. Nooit weer last van gehad.

Lekkere dokter heb jij trouwens, omdat je het al vaak hebt gehad krijg je niks meer en mag je lekker pijn hebben? Ik zal daar echt niet mee akkoord gaan.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:52

san4nie schreef:
Ik heb het ook vaak gehad, toen ik net een vriend had. Ja, we weten allemaal wel waar het door kan komen. Maar ik kreeg dus op den duur juist antibiotica waar ik elke keer na die tijd 1 van moest nemen. Nooit weer last van gehad.

Lekkere dokter heb jij trouwens, omdat je het al vaak hebt gehad krijg je niks meer en mag je lekker pijn hebben? Ik zal daar echt niet mee akkoord gaan.

Ja ze is een beetje apart, ik ga maar wel weer even bellen, ik vind beide huisartsen niet echt prettig. Misschien ga ik over naar een ander gezondheidscentrum.. Het doet nog niet echt zeer, het is meer dat ik echt om de 2 minuten naar de wc moet.. en ik voel het een beetje branden, maar wil het graag voor zijn voordat het wel pijn gaat doen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:55

Ik zal inderdaad nog eens bellen of uit gaan kijken naar een andere. Het is gewoon naar en het komt er op neer dat ze je niet willen helpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:58

Jane_ schreef:
san4nie schreef:

Ja ze is een beetje apart, ik ga maar wel weer even bellen, ik vind beide huisartsen niet echt prettig. Misschien ga ik over naar een ander gezondheidscentrum.. Het doet nog niet echt zeer, het is meer dat ik echt om de 2 minuten naar de wc moet.. en ik voel het een beetje branden, maar wil het graag voor zijn voordat het wel pijn gaat doen.

Dan nu in ieder geval een liter jus naar binnen werken.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:58

Ik heb hier maanden last van gehad. Na tientallen antibiotica kuren en kweekjes waar elke keer dezelfde bacterie uit kwam, kreeg ik een antibiotica: Co-trimoxazol met 120mg trimethoprim en 960mg sulfamethoxazol. Dit roeide alle bacteriën gelijk uit, en heb daarna nooit meer blaasontsteking gehad.

Verder slik ik nog steeds elke dag D-mannose. Vitamine C en Cranberry ben ik op een gegeven moment mee opgehouden omdat mijn bacteriën daar immuun voor werden en zich meer gingen verschuilen in de blaaswand zeg maar. Wordt dan alleen maar lastiger om de bacteriën aan te pakken.

Hopelijk heb je hier wat aan en verkoop die dokter maar een trap onder de billen. Ik heb ongeveer 2 jaar met klachten rond gelopen voordat ze me serieus namen. Sterkte :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:01

Naar de uroloog :)

Tante had het ook, bleek een kleine afwijking te hebben die werd gevonden dmv echo, geopereerd en.... Nooit meer een blaasontsteking.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:01

Ik ben na meerdere malen blaasontsteking te hebben gehad, doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier hebben ze inwendig onderzoek gedaan en daaruit bleek dat mijn urineweg te nauw was en waardoor ik dus niet volledig kon uitplassen. Dit hebben ze opgerekt, was niet echt fijn.. Maar daarna nooit weer blaasonsteking gehad! Ik zou dus zeker es vragen of je kan worden doorgestuurd naar de uroloog.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 14:04

xEmilieLx schreef:
Ik heb hier maanden last van gehad. Na tientallen antibiotica kuren en kweekjes waar elke keer dezelfde bacterie uit kwam, kreeg ik een antibiotica: Co-trimoxazol met 120mg trimethoprim en 960mg sulfamethoxazol. Dit roeide alle bacteriën gelijk uit, en heb daarna nooit meer blaasontsteking gehad.

Verder slik ik nog steeds elke dag D-mannose. Vitamine C en Cranberry ben ik op een gegeven moment mee opgehouden omdat mijn bacteriën daar immuun voor werden en zich meer gingen verschuilen in de blaaswand zeg maar. Wordt dan alleen maar lastiger om de bacteriën aan te pakken.

Hopelijk heb je hier wat aan en verkoop die dokter maar een trap onder de billen. Ik heb ongeveer 2 jaar met klachten rond gelopen voordat ze me serieus namen. Sterkte :)

Ahaaa! Ik kreeg ook steeds maar antibiotica, omdat ik er zo op aandrong, ik had dan ook al echt last en pijn dus trok het anders niet.

D Mannose ga ik bestellen!

ja ik ga der nu zo even bellen, wil toch nu dat er even serieus naar gekeken wordt.

Bedankt!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 14:04

bigone schreef:
Dan nu in ieder geval een liter jus naar binnen werken.

Net even gehaald in de pauze *\o/*

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 14:05

vuurneon schreef:
Naar de uroloog :)

Tante had het ook, bleek een kleine afwijking te hebben die werd gevonden dmv echo, geopereerd en.... Nooit meer een blaasontsteking.

Oke ik ga der even op aandringen!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:17

Ik heb sinds een jaar of wat ook een heleboel blaasontstekingen, na veel aandringen van mijn kant af wilde mijn huisarts en een niet erg welwillende assistente de boel niet op kweek zetten.

Toen binnen 5 maanden keer of 7 een blaasontsteking of een beginnende blaasontsteking gehad. Elke keer naar de HA die zei toen tegen mij, nee jij krijg geen antibiotica meer. Na 6 dagen lag ik ijlend van de koorts op de spoedeisende hulp, en plaste ik bijna alleen nog maar bloed. Zware nierbekontsteking en toen kon ik aan het antibiotica infuus. Arts was heel erg boos op de huisarts, zij hebben het daar op kweek gezet en toen kwam er een niet voor de hand liggende bacterie uit. Ben specifiek behandeld met antibiotica, en daar is het een stuk minder van geworden. Nu heb ik preventief voor na de "daad" nog pillen liggen die ik in moet nemen, just to be sure! Werk geweldig en ik ben blij dat die arts die mij toen wel serieus nam mij zo goed geholpen heeft. Mijn huisarts wilde geen excuses maken en die heb ik dus ook nooit meer gezien.

Dmanose is ook een wondermiddel, kost inderdaad wel wat, maar het helpt mij ook goed. Geweldig supplement! Zou er zeker eens naar kijken en het gaan gebruiken, prachtig spul!

Je niet af laten schepen alsjeblieft bij de huisarts, want echt, ik ben nooit meer zo ziek geweest als toen, en dat is echt niet leuk! En die zware antibiotica die jij dan krijgt voel jij jou ook echt niet beter van hoor!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:23

D-mannose poeder (ik gebruik Now, via bodyshop oid). Voor mij werkt de dosering van de pillen niet, dies te laag voor mij tenzij ik minstens 4 pillen per keer/dag slik (onderhoudsdosis).
Van de poeder gebruikte ik elke paar uur een goede theelepel en toen ik er vanaf was 1 theelepel s avonds voor het slapen gaan.

Overigens heb ik gelezen dat een combinatie van d mannose en cranberry niet ideaal is dus zou ik gaan voor 100% d mannose.
Toen ik nog wel cranberry pillen slikte was het die van Cranaxil. Andere werkte bij mij niet.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:32

Ik ken het probleem helaas ook,
op gegeven moment ging het ook niet meer weg met de 'normale' antibiotica.
Ja, een paar dagen.. :\
Toen ben ik naar de uroloog gestuurd en hij snapte ook niet helemaal waar het nou vandaan kwam,
uiteindelijk 3 maanden lang achter elkaar antibiotica kuur gekregen en sindsdien niet meer gehad.

Al merk ik wel dat ik er nog gevoelig voor ben hoor,
als ik een dag wat minder heb gedronken dan voel ik de volgende dag meteen dat ik veel meer moet drinken.
Niet echt prettig als je ziek bent of een kater heb haha -O-

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:15

Ik had tussen mijn 20ste en 30ste ook vaak blaasontsteking. Nu ik ouder word wordt het minder. D-mannose is een prima onderhoudsmiddel. Heb ik weer last dan drink in natrium bicarbonaat (ook wel baking soda of maagzout genoemd) en vitamine C. Je drinkt eerst een long drinkglas lauw warm water met 2 theelepels natrium bicarbonaat en dan een long drinkglas met een vitamine C bruistablet. Max 3x per dag. Van bicarbonaat ga je boeren, natrium bicarbonaat is een soort zoutverbinding dus als je hoge bloeddruk hebt of om wat voor reden een zoutarm dieet volgt raad ik mijn methode af. Na 3 dagen is het bij mij meestal weer over.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:17

Ik ken het helaas ook, ook ongeveer 10 maanden achter elkaar last van gehad, meerdere antibiotica kuren gehad en dan steeds maar een paar dagen weg of zelfs helemaal niet. Ook een huisarts die het niet serieus nam en elke keer maar dezelfde ab-kuur mee gaf. en uiteindelijk liep ik ook met een nierbecken ontsteking, Wat doet dat zeer zeg!! Toen maar het bij het alternatieve gaan zoeken zoals: acupunctuur, homeopathie en iets met uitlezen van je lichaam. niets hielp ECHT. Door de seks kon het niet meer komen want dat hadden we zo goed als niet meer omdat dat niet echt prettig is met blaasontsteking.

Uiteindelijk ben ik bij een bekken fysio terecht gekomen en daarmee mijn hele plas schema doorgenomen en wat ik drink enzo. Het bleek dat ik ten eerste mijn plas veel te lang op hield en veel te veel me best deed om maar leeg te plassen. (wat je hoort van je huisarts). dus ik moest ontspannen gaan zitten er de tijd voor nemen, en gaan als je moet. en over de hele dag beetjes drinken. ik klokte altijd halve liter flesjes achter over en dan weer een tijdje niets. en dan weer een heel flesje.

Dit helpt wel, heb nu al een paar maanden geen last mee (klopt het af), maar merk ook dat ik gevoelig blijf. als ik iets spannend vind is het eerste wat ik voel mijn blaas, als ik te kort drink voel ik hem ook gelijk.

Dat poedertje wat hier boven geadviseerd word onthou ik, voor het geval het nog eens terug komt.