Pfeiffer of ijzer tekort, spannend!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Pfeiffer of ijzer tekort, spannend!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:02

Hallo allemaal

Jullie zullen wel denken, dit is een wonder, maar ik ben vandaag naar de HA gegaan. Ik ben namelijk zo'n 5 weken geleden ziek geweest (flinke koorts) en sinds die tijd ben ik niet meer goed opgeknapt. 3/4 weken lang veel moe en nu weer ziek en nog meer moe. 2 weken geleden ben ik ook al geweest ook om een andere reden en toen zei de HA dat we het zo moesten aankijken en dat als het over een paar weken nog niet voorbij was, ik terug moest komen. Dus dat hebben we gedaan. Ik ben dus vooral heel moe, veel pijn in mijn nek, flink verkouden dus snotteren en hoesten, elke dag heb ik wel ergens pijn, gisteren mijn voet, vandaag mijn kaak en volgens mijn moeder staan mijn ogen niet goed. En ik slaap ook nog eens overal doorheen. Ik slaap wel diep kaar meestal als ik wakker moet worden dan word in wel wakker, maar nu dus niet. Ik voel me 's morgens ook nooit uitgerust, hoelang ik ook heb geslapen dus ja dan maar weer de HA erbij halen. O en ik slaap nu niet te lang evengoed aangezien je daar ook moe van kan worden. De HA heeft me toen naar een ziekenhuis gestuurd om bloed te prikken. Op het blaadje stonden allemaal vreemde dingen. Maar we wisten zo al dat er werd gekeken naar diabetes (waarom weet ik niet), zout tekort, Pfeiffer en nog 2 andere dingen die we niet konden ontcijferen. De dokter zei dat het vooral om zouttekort en Pfeiffer zou gaan dus ben benieuwd. Ik krijg maandag de uitslag te horen. Ik vind het spannend. Ik ben al de hele week niet op school geweest en dat is zo jammer want over 2 weken hebben wij volgens mij proefwerkweek en dat wil ik echt niet missen. Ik heb deze en volgende week bij elkaar ook al 6 proefwerken en so's en dan moet ik dat dus allemaal gaan inhalen. Ik zal jullie elke dag laten weten hoe ik me voel dit weekend en maandag natuurlijk de uitslag. Ben heel benieuwd en natuurlijk zenuwachtig.

amies100

Re: Pfeiffer of ijzer tekort, spannend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:05

Ik hoop voor jou dat het geen pfeiffer is..... Ik begin volgende week pas weer met fulltime werken nadat het in mei 2014 geconstateerd is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:06

Ja en dan ook nog het feit dat het vaak nog niet eens helemaal meer overgaat. Het zal je altijd blijven achtervolgen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:12

Ik ga volgen
Ik hoopt ook dat het geen Pfeiffer is. Ijzer tekort kan je tenminste oplossen. En Pfeiffer niet helemaal..
Succes!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:15

Dankje ik hoop het ook niet

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:16

ik vind het echt heel vervelend voor je. :(:)
ik hoop dat het ijzer of zout te kort is. :j
klinkt misschien een beetje raar maar dat kun je oplossen....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:18

Ja dat weet ik. Ik hoop ook eerder dat het dat is. Ik hoop het meeste op niets natuurlijk maarja daar komen we maandag achter

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:18

Ik hoop ook voor je dat het geen Pfeiffer is. Bij mij ook mei 2014 geconstateerd en gister toevallig terug geweest om nog bloedtesten te doen of het weg is of niet. Ijzertekort heb ik ook, maar daar kan je wat tegen doen, Pfeiffer niet.

Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar had je ook keelontsteking? Mijn keel was namelijk zo erg opgezwollen dar ik niet meer kon slikken..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:20

Ja dat zijn je schildklieren die zijn opgezwollen. Heb soms wel keelpijn en moet wel veel hoesten maar ontsteking ofzo heb ik niet meer. Dat had ik vorige week dus wel

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:22

even nog een vraagje...
Gaat Pfeiffer van zelf over of krijg je medicijnen?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:25

Fijn dat je in ieder geval niet zo'n erge opgezwollen keel had. Dat vermoordde me half..

Ik zou trouwens, als het wel Pfeiffer is, voor een aangepast rooster vragen op school. Ik ging tot de zomer maar 2-3 uur per dag naar school en deed alleen het essentiële. Mijn cijfers zijn wel erg gedaald, maar ik kon het hebben aangezien ik voor bijna alles goed stond.

Eef01: nee, geen medicijnen. Sterker nog, heb je het langer dan een jaar is er kans dat je er nooit meer af komt.

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:26

oh, dat is echt erg.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:29

Ik hoop inderdaad voor je dat het geen pfeiffer is, ook al lijkt het verhaal redelijk op mijn verhaal... Ik was een halve week ziek geweest, daarna helemaal opgeknapt, behalve dat ik ontzettend moe bleef. Altijd, hoeveel ik ook sliep.

Ik ben wel iets eerder naar de huisarts geweest, al binnen een week.
Bij mij bleef het vaag. Ze konden zien dat ik ooit pfeiffer had gehad/heb. Toen ben ik er maar vanuit gegaan dat het pfeiffer was. Maanden later nog een keer bloed laten prikken, toen werd duidelijk dat de pfeiffer al minder in mijn bloed was, dus dat het echt pfeiffer was. In totaal heb ik er 6 maanden last van gehad. Daarna helemaal opgeknapt, nooit meer last van gehad.

Van mijn keel had ik geen last. Vermoeidheid werd bij mij zo erg dat ik een speciaal schoolrooster kreeg, niet meer kon sporten. Een uurtje paardrijden op de manege ging al niet meer. Na 5 minuten was ik dan al kapot.

Hoop dus erg voor je dat het ijzertekort is, pfeiffer is geen pretje. Sterkte en beterschap!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:30

Ik heb ook ijzertekort en pfeiffer gehad..
Heeft ruim 2 jaar geduurd voordat ik me weer beter ging voelen, ben je ook op geprikt op het zusje van pfeiffer cmv heet het volgesmij?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:49

Dat zou kunnen. Er zijn 2 dingen aangekruist voor onderzoek wat mam en ik niet weten wat het is. Mijn moeder wist welke diabetes en zouttekort is en Pfeiffer was zeker vastgesteld om te testen en toen bleven er 2 kruisjes over waarvan we niet weten wat het is. Ik weet niet of we de brief nog hebben maar ik kan straks anders wel even kijken

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:50

Maaike162 schreef:
Ik hoop inderdaad voor je dat het geen pfeiffer is, ook al lijkt het verhaal redelijk op mijn verhaal... Ik was een halve week ziek geweest, daarna helemaal opgeknapt, behalve dat ik ontzettend moe bleef. Altijd, hoeveel ik ook sliep.

Ik ben wel iets eerder naar de huisarts geweest, al binnen een week.
Bij mij bleef het vaag. Ze konden zien dat ik ooit pfeiffer had gehad/heb. Toen ben ik er maar vanuit gegaan dat het pfeiffer was. Maanden later nog een keer bloed laten prikken, toen werd duidelijk dat de pfeiffer al minder in mijn bloed was, dus dat het echt pfeiffer was. In totaal heb ik er 6 maanden last van gehad. Daarna helemaal opgeknapt, nooit meer last van gehad.

Van mijn keel had ik geen last. Vermoeidheid werd bij mij zo erg dat ik een speciaal schoolrooster kreeg, niet meer kon sporten. Een uurtje paardrijden op de manege ging al niet meer. Na 5 minuten was ik dan al kapot.

Hoop dus erg voor je dat het ijzertekort is, pfeiffer is geen pretje. Sterkte en beterschap!

Ja van traplopen ben ik al buiten adem. Als ik ook heb gedanst voelt het ook alsof ik 3 jaar lang achter elkaar kan slapen ofzo echt niet leuk

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:55

Ik hoop dat je geen pfeiffer hebt ! Bij mij is dat september 2013 geconstateerd en af en toe ben ik nu nog snel moe. Tis echt een rot ziekte waar geen medicijnen voor zijn helaas.

Ik duim voor je dat het "maar" zoiets als ijzertekort oid is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:56

Dankje

Nu net alweer de 3e tissuedoos leeggesnotterd van deze week. Het gaat hard :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 14:20

Mensen die Pfeiffer hebben/hadden waar hebben/hadden jullie het meeste last van?? Moeheid je nek of wat dan ook??

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:28

Ik heel erg mijn keel dus, koorts oplopend tot 39.5 graden, en ik sliep 20 uur per dag de eerste twee uren. At ook niks, ben rond de 10 kilo afgevallen. Opgezwollen klieren had ik dan weer niet, ook niet echt pijn wat ik me kan herinneren. Snotteren deed ik ook niet, maar ik werd wel erg depressief denkend dat ik een lange tijd niet veel kon doen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 14:32

Snap ik. Koorts heb In dus eerst gehad. Toen veel moe, toen kwam dus de verkoudheid en toen mijn keel en toen mijn nek. Ik heb wel de hele tijd elke dag minstens 3 keer dat ik het opeens heel warm heb. En mijn hoofd is vreemd want dan heb ik heel zeker geen koorts en dan net op het randje dus dat wisselt heel erg

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:36

Ik had 41(!) Graden koorts, keelpijn, gezwollen lymfeklieren en amandelen vol met vieze troep.

Geen verkoudheid maar wel een bacteriële infectie in mn keel erbovenop int begin.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:00

Hopelijk is het niks! :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:01

Erin schreef:

Niks is ook niet fijn... Dan krijg je al snel de stempel 'chronisch vermoeid' en gaan ze een psychische reden zoeken waarom je moe bent.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:02

Maaike162 schreef:
Erin schreef:

Niks is ook niet fijn... Dan krijg je al snel de stempel 'chronisch vermoeid' en gaan ze een psychische reden zoeken waarom je moe bent.

Dat is waar... Dan maar hopen op een ijzertekort, ook al is dat ook niet leuk...