Op zoek naar een sport...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op zoek naar een sport...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:51

... met een aantal eisen...

Ik ben op zoek naar een leuke sport, maar ik ben erachter gekomen dat ik echt een moeilijk persoon ben :Y)
Gisteren, na mijn doktersbezoek naar aanleiding van rug- en heupklachten, ben ik erachter gekomen dat mijn rechter been iets korter is dan mijn linker been. Dit is omdat mijn hamstrings te kort zijn. Hier heb ik dus oefeningen voor gekregen maar dit zijn zittende oefeningen :+

Nu ben ik dus op zoek naar een leuke sport. Ik ben al eens begonnen met hardlopen maar door die te korte hamstrings krijg ik dus ook extra klappen op mijn knieen. Dit is dus leuk voor later, als mijn hamstrings een beetje opgerekt zijn en ik ben ook zeker van plan om dit te gaan doen. Maar niet nu.

Ik heb paard gereden maar bij gebrek aan paard en zin om in een manegeles te rijden, ben ik hier mee gestopt. Verder wil ik absoluut geen balsporten en het liefst ook geen teamsport omdat ik nog wel eens afzeg. Dit is inderdaad een motivatie en 'schop onder je kont'-probleem, maar hier hoeven mijn teamgenootjes geen last van te hebben.

Ik dacht aan zwemmen, maar bij ons in het dorp is maar een zwembad waar je alleen op bepaalde dagen kan zwemmen (baantjes) en dan zijn er maar 2 banen open omdat het voornamelijk een recreatie- en zwemlesbad is...

Verder dacht ik aan fietsen, wielrennen, oid. maar hiermee rek ik dus mijn hamstrings niet op en krijg ik wel last van mijn knieen en rug (dat kan zijn door het zadel, maar ik heb het geld niet om een dure fiets aan te schaffen)

Fitness lijkt mij wel leuk, maar ook dit is vrij ver en als het dan een keer regent dan ga ik gewoon niet... :=
Ik zou ook niet zo goed weten hoe ik moet beginnen met fitness (op die machines?)

Dingen zoals schermen oid. wordt er in mijn dorp allemaal niet beoefend en aangezien ik geen studentenOV heb wordt het vrij duur om mijn dorp meerdere keren per week te verlaten (naast school).

Mijn eisen dus...
-(Het liefst) geen teamsport.
-Geen balsport.
-Iets waar ik mijn benen bij moet gebruiken.
-(Het liefst) niet iets waar ik lessen of klasjes voor moet volgen omdat ik niemand tot last wil zijn als ik om welke reden dan ook eens af zeg. Dit kan demotivatie of lichamelijke klachten zijn...
-Geen dansen, dit heb ik vroeger gedaan en er werd mij verteld dat ik dit beter heel, heel ver achter mij kan laten... :')
-Het hoeft niet perse een heel actieve sport te zijn.

Een beter lichaam krijgen is altijd een plus. Ik ben verder ook wel geinteresseerd in yoga maar ik heb geen flauw idee hoe en wat ik moet doen om daar mee te beginnen. Kan dit thuis? Moet ik hier een yogamatje, bal, gewichten, voor aanschaffen? Ik ben namelijk bereid om dingen aan te schaffen voor mijn sport mits ik hier goed over geinformeerd ben. Ik ga geen dure dingen aanschaffen om een sport te proberen die ik vervolgens niet leuk vind.

Ik zie heel veel '30 day challenges' voorbij komen maar wat is dan wijs? Het lijkt mij niet dat je zonder warming up 150 sit ups etc. doet? En wat doe je na die 30 dagen, begin je dan overnieuw?

Verder ben ik heel erg benieuwd wat voor (bijzondere?) sporten andere bokkers beoefenen!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:00

Bij de sportschool een paar keer trainen met een personal trainer? Kan hij/zij je uitleggen hoe de apparaten werken en een trainingsschema maken.

Pilates? En dan wel bij een sportschool

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:03

Skaten? Dat is het enige wat een beetje in me opkomt met jouw eisenpakket ;) Wel weersafhankelijk, maar dat is hardlopen ook tenzij je gewoon in weer en wind gaat.

y12345

Re: Op zoek naar een sport...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:05

schaatsen?
daar hoort in de zomer ook hardlopen, skeeleren, mountainbiken/wielrennen bij :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:07

Roeien? Dus echt in een kano oid, niet op een roeiapparaat. Lijkt mij altijd zo lekker. Heerlijk buiten op het water en stiekem train je je hele lijf.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:11

Je hoeft echt geen dure fiets te hebben om zonder pijn te kunnen wielrennen, je moet hem alleen goed af laten stellen. Haal er eentje van marktplaats en ga ermee langs de lokale fietsenmaker, die heeft daar wel verstand van.
Wat je hamstrings betreft: daar zou ik gewoon oefeningen voor doen. Denk aan deadliften oid. Als ze daarmee een beetje zijn opgerekt kun je gaan nadenken over bijvoorbeeld hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:15

Skeeleren lijkt me wel erg leuk, is dat moeilijk? Ik heb nog nooit geskeelerd. Ik kan ook niet schaatsen namelijk... :=

Weersgebonden is in principe niet zo'n ramp, het is niet zo dat ik over een maand helemaal afgetraind moet zijn dus een keertje overslaan is in mijn geval ook echt geen ramp (daarom wil ik ook geen teamsport of iets met verplichtingen want als ik dan een keertje afmeld is dat wel een probleem).

Wat voor skeelers zijn goed? Van die lompe die de kinderen op het schoolplein vroeger hadden?

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:18

Darten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:19

rox_en_wilvy schreef:
Darten :Y)

Met m'n tenen zeker? :+

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:28

Danique schreef:
Skeeleren lijkt me wel erg leuk, is dat moeilijk? Ik heb nog nooit geskeelerd. Ik kan ook niet schaatsen namelijk... :=

Weersgebonden is in principe niet zo'n ramp, het is niet zo dat ik over een maand helemaal afgetraind moet zijn dus een keertje overslaan is in mijn geval ook echt geen ramp (daarom wil ik ook geen teamsport of iets met verplichtingen want als ik dan een keertje afmeld is dat wel een probleem).

Wat voor skeelers zijn goed? Van die lompe die de kinderen op het schoolplein vroeger hadden?

Ik heb de Bauer Vapor x40, maar dit zijn meer hockeyskates. (Al gebruik ik ze niet daarvoor maar gewoon voor afstanden.)

Verder doe ik zelf ijshockey, in een recreatieteam. Nobody cares of je wel of niet komt :') maar dan moet je wel een budgetje hebben. En ik gok dat ze in jou dorp geen ijshockeyvereniging hebben :')

Paaldansen? of polefitness in jouw geval :j ?

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:34

Buikdansen :)

of :Wandelen in mooie bossen

....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:35

Nee, ik ga er niet vanuit dat dit fantastisch ontwikkelde gat een ijshockeyvereniging heeft _O-
Plekken waar ze pole fitness beoefenen, moet ik ook drie bussen voor nemen helaas... Dat geld heb ik echt niet.

Mooie bossen liggen hier ook niet echt in de buurt helaas. Ik woon in de polder en die heb ik na twee jaar 11 km. naar paard fietsen wel gezien :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:04

Wielrennen hoeft niet duur te zijn hoor, mijn fiets komt ook van marktplaats. Het enige waar ik niet op bezuinigd heb, is mijn helm. De rest komt allemaal van marktplaats :') Daarnaast hebben wij een Tacx trainer voor slecht of koud weer, dan kun je gewoon binnen of ergens onder een afdakje fietsen. Beetje jammer dat ik echt geen tijd meer heb voor wielrennen en straks in Amsterdam woon. Dus denk dat ik mijn fiets inclusief alles ga verkopen :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:50

Bootcamp :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:54

Golfen? Niet al te belastend lijkt me maar wel langere tijd rustige beweging en lekker buiten.
Geen idee wat het kost maar starterssetje misschien voordelig via marktplaats te krijgen?
Er zijn veel banen tegenwoordig dus ms ook bij jou in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:06

Mijn vader golft ook en ik had al een plan om een keer met hem mee te gaan om te kijken of het bevalt, echter lijkt het me een vrij dure sport(?)

Wat is bootcamp Winged?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:09

30 day challenges hebben in het algemeen weinig effect.

Yoga kun je prima zelf thuis mee beginnen, veel filmpjes te vinden op youtube, ook op sites als fitnessblender.com, enige wat wel fijn is om te hebben is een fitnessmatje. Voor die fitness: ze kunnen je daar prima helpen. Oefeningen hoeven echt niet alleen met apparaten te zijn enne een beter lichaam krijg je er zeker van ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:20

Danique schreef:
Mijn vader golft ook en ik had al een plan om een keer met hem mee te gaan om te kijken of het bevalt, echter lijkt het me een vrij dure sport(?)

Wat is bootcamp Winged?

http://www.bootcamptrainers.nl/wat_is_bootcamp

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:56

Danique schreef:

*sorry voor de late reactie*
ik heb zelf skeelers met 4 grote wielen:
http://lindenholz.nl/media/catalog/cate ... mpleet.JPG

maar ik denk dat deze meer geschikt zouden zijn als je geen wedstrijden etc zou willen:
http://www.schaatsenskeelers.nl/shop/im ... 202006.JPG
(deze zijn makkelijker om op te staan omdat je dichter bij de grond bent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:54

Oh die zien er goed uit! Wat kosten die?

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:26

Danique schreef:
Oh die zien er goed uit! Wat kosten die?

ik heb deze op afbeeldingen opgezocht, die van mij waren nieuw zo rond de €450,- maar ik heb ze 2dehands gekocht.
ik denk dat je het beste zelf even op internet kunt kijken. of evt naar een sportwinkel, die hebben vaak ook 2dehands skeelers liggen zo rond de €100/€200

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:28

Kanoën misschien? Wel een beetje weersafhankelijk..

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:31

zwemmen? of heb ik ergens overheen gelezen?

edit: ah ja, bril niet op hahah. aan 1 baan heb je als het goed is genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:42

Ik heb mezelf trouwens op een lijst laten zetten voor een cursus skaten, voor beginners :D

Uiteraard, aan een baan heb ik genoeg, maar niet met 45 oude dametjes die ook graag een baantje trekken, hihi.
Kanoen lijkt me leuk, maar dat is niet met je benen...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:45

Tennis, badminton?