Op zoek naar een nieuwe sport/hobby, maar geen inspiratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Op zoek naar een nieuwe sport/hobby, maar geen inspiratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 08:34

Dag allemaal! Denken jullie mee?

Nu ik afgestudeerd ben heb ik weer af en toe wat tijd over om te gaan sporten. Ik rijd natuurlijk al paard, maar heb er altijd iets naast gedaan en ben op zoek naar iets nieuws.
Ik heb eerder 5 jaar aan karate gedaan, wat ik erg leuk vond maar ik ben gestopt omdat er bij de vereniging een soort 'uitsterfbeleid' werd gevoerd (steeds minder leden en later opgeheven), waardoor er nergens meer progressie in zat. Vlak daarna een jaar aan hapkido gedaan maar dat paste niet helemaal bij mij, en daar ben ik gestopt toen ik het te druk kreeg met afstuderen.

Nu kriebelt het aan de ene kant om weer karate te gaan doen (bij een andere vereniging), maar aan de andere kant weet ik niet of het nog wel bij mij past. Ik heb een periode gehad waarin ik graag voor mezelf wilde bewijzen hoe hard ik wel niet was en daardoor kon ik prima omgaan met de pijn, maar ik heb die drang niet meer zo :')

Mijn doel is puur om in conditie te komen en een klein beetje gespierder te worden. Ik hoef absoluut niet af te vallen, beter van niet zelfs. Verder zit ik nog te twijfelen of ik wil gaan voor een geplande groepsles of een sport die ik ieder moment kan beoefenen; ik zit namelijk nogal eens met een motivatieprobleem :o dus dan is een geplande les handig, maar ik heb onregelmatige diensten waardoor ik nooit een vaste dag/dagdeel vrij ben in de week.

Ik heb nog wel wat voorkeuren en dingen die ik liever niet zou willen doen, maar ik wacht liever af waar jullie allemaal mee komen en dan ga ik gewoon eens dingen proberen :j *\o/* !

Brandt los!

Rossfechten

Re: Op zoek naar een nieuwe sport/hobby, maar geen inspiratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:11

Historisch Europese Vechtkunst, kun je ook combineren met je paardrijden.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 09:17

Nee sorry dat lijkt me niets. Ik zoek iets voor naast het paardrijden!

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:25

Boksen? Yoga?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:33

Wil je een teamsport of lievr individueel?

Wat jw ook kan doen is naar een sportschool gaan waar ze een groot lesaanbod hebben en dan vragen of je proeflessen mee mag doen. Zo kun je ook kijken wat je leuk vind

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 09:43

Op zich ben ik meer iemand voor individueel. Punt is dat de sportschool me een beetje tegen staat -O- maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen. Heb nooit echt aan zoiets mee gedaan, zo dom ik stap zonder enige moeite een vreemde dojo in maar in een fitnesszaal zou ik me ongemakkelijk voelen :o

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:46

Je kunt balet proberen? Alleen is dat wel wat anders dan karate denk ik. Maar je traint er vrij veel spieren mee :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:47

Maeve schreef:
Op zich ben ik meer iemand voor individueel. Punt is dat de sportschool me een beetje tegen staat -O- maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen. Heb nooit echt aan zoiets mee gedaan, zo dom ik stap zonder enige moeite een vreemde dojo in maar in een fitnesszaal zou ik me ongemakkelijk voelen :o

dit heb ik ook, maar ik heb toevallig in mijn woonplaats een leuk opgebouwde fitness.
Het is niet zo'n open fitnesszaal dus je zit niet open en bloot, als in een theater, je oefeningen te doen :+
Misschien daar eens naar kijken?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:47

Iets met zwemmen, aquajogging of aquarobics? Lijkt me zelf altijd nog wel leuk. Hier in de buurt is taihatsu ook heel populair.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:55

Zumba of zoiets?
Is redelijk indidivueel al sta je in een groep te dansen, het is ieder voor zich. Je bouwt er conditie mee op. Bij sommige sportscholen kan je elke dag aanschuiven bij lessen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 09:56

LdJ, op mijn leeftijd nog?? Daar moet je toch heel jong mee beginnen? Het zou overigens wel heel goed voor mij zijn, ik heb een behoorlijk slechte balans en ben echt een stijve hark (1.90 lang). Lijkt me wel leuk eigenlijk! Ga ik me even in verdiepen.

Sadekeshia, hier zit je dus wel in het theater... met uitzicht vanaf parkeerplaats en kantine. Dat vind ik dus niks... helemaal niet in het kleine dorpje waarin ik woon, zijn alleen maar bekenden waar ik dan mijn kunstje voor mag doen. Maar ik ga eens kijken in Assen, wellicht dat daar een prettiger ruimte is!

San4nie, iets van zwemmen zat ik ook al aan te denken, ik vind het heerlijk alleen kan niet heel goed over chloor. Taihatsu heb ik nog nooit van gehoord! Even Googlen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:56

Kickboksen?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:04

Bootcamp?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 10:07

Ook bootcamp zat ik aan te denken! Heb een paar keer met veel plezier survivalruns gelopen ook, maar toen had ik al een redelijke basisconditie en ik heb nu dus helemaal niets :') ben begonnen met hardlopen om alvast een beetje weer in basisconditie te komen maar daar komt ook nog niet heel veel van terecht door het motivatieprobleempje :o

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:09

Als je van vechtsporten houd, maar wel individueel wilt sporten, zijn er ook mogelijkheden.

Er zijn vechtsporten die te "gevaarlijk" zijn om bijv. Wedstrijden in te doen omdat ze totaal gericht zijn op iemand zo snel en efficient mogelijk naar de grond te werken :+
Ik weet niet of je dat leuk lijkt maar mij lijkt het super interessant..

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:21

Om even op de eerdere reactie van balket in te haken. Ik wilde vorig jaar ook een nieuwe sport erbij gaan doen en kwam eigenlijk als grap uit op ballet. Maarja...ik ben ook al 23 jaar!
Ik ben toen bij een enorm leuke school terecht gekomen! De enige mogelijkheid was om gelijk bij de gevorderde les aan te sluiten, want dat was ook de enige volwassenen groep, maar ik heb er geen moment spijt van gehad! De groep loopt van rond de twintig tot rond de zestig en van beginner tot vergevorderd! Iedereen doet op z'n eigen tempo mee en het is gewoon hartstikke gezellig!

Na die maanden merk ik dat ik toch nog best goed kan mee komen en echt zowel sterker als leniger word door de lessen. En balans word inderdaad met de week beter!
Wat ik in ieder geval wil zeggen, is dat je je zeker niet door je leeftijd moet tegen houden, maar gewoon dan een leuke school moet vinden! :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:33

Yoga sluit heel goed aan bij paardrijden. Het is zeg maar het "rechtrichten" voor de ruiter. En je hebt zo veel stromingen en soorten dat er altijd wel iets te vinden is wat bij je past.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:39

Pilates? een soort dans, waarbij gefocussed wordt op lichaamshouding en spierbeheersing. Ook heel goed voor ruiters.
En als je iets creatiefs wil doen: ik heb onlangs krijtverf ontdekt, om kleine meubeltjes en andere decoratiestukken mee te pimpen. Ontzettend leuk om te doen! Zoek maar eens op Annie Sloan.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:43

Klimmen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:46

Als je wat gespierder wil worden is yoga inderdaad wel een goede optie en het werkt inderdaad goed naast paardrijden omdat je je bewuster wordt van je lichaam. Ik heb er zelf wel veel baat bij.
Ook ik heb moeite met motivatie om iets alleen te doen, dus yoga in lesvorm is voor mij wel goed. Mocht je uiteindelijk thuis ook gemotiveerd zijn, is het ook supermakkelijk thuis te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:48

crossfit?

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:52

Als je al een paar survivalruns hebt gelopen kan je misschie op survival gaan? Ik ben ook net begonnen en het is net wat afwisselender dan bootcamp vind ik zelf.
En klimmen is inderdaad ook erg leuk maar dan moet je wel een klimmaatje hebben en ik kan mij voorstellen dat dat wat moeilijker is met wisselende diensten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:05

Je kan ook naar jiu-jitsu of aikido kijken, dat sluit aan op je karate maar is wel heel anders.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:27

Bodycombat of Body attack, dat zijn lessen van Les Mills (wel groepslessen dus, maar heel goed voor conditie en spieren)

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:33

paaldansen, de fitness vorm dan ;) of crossfit