Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), maar ik merk wel dat paardrijden in mijn geval heilzaam is omdat je dan je hele core en je rugspieren traint die bij mij zo nodig zijn om alles op z'n plek te houden.
. Uiteindelijk een bezoek aan de fysio gewaagd en dit was de uitkomst. Ook zij wil hem (nog) niet met "geweld" terugzetten en ze heeft me oefeningen gegeven om te zien of hij toch terug op zijn plek komt. Het laatste bezoek ook acupunctuur gehad om de spieren meer rust te geven. Dit heeft aardig geholpen, maar ben er nog niet klaar mee. Morgen door haar doorverwezen naar een collega van haar, voor een second opinion.
!
(Maar of mijn situatie vergelijkbaar genoeg is weet ik dus niet) geerke schreef:bij verschuift de boel iedere 6 maanden,dan ga ik naar de chiropractor en zij zet het weer recht.Geen idee of tape helpt,lijkt mij dat het echt gemanipuleerd moet worden.
Rindin schreef:Iejj, mijn haren gaan hier zo van overeind staan.
Hoe komt iedereen er toch bij dat je verschoven wervels kunt hebben? Godzijdank komt dat niet zo gauw voor, want dan zouden we allemaal dwarslaesies hebben.
De boel zit zo goed vast, dat verschuiven van wervels eigenlijk onmogelijk is... Kan best zijn dat de boel blokkeert waardoor je pijn krijgt, maar verschuiven..?
Ik ben oefentherapeut Mensendieck en werk graag samen met manueel therapeuten. Zij maken los en ik train de stabiliteit. Geweldige combinatie! Misschien bij terugkerende klachten een optie? Janneke2 schreef:Rindin schreef:Iejj, mijn haren gaan hier zo van overeind staan.
Hoe komt iedereen er toch bij dat je verschoven wervels kunt hebben? Godzijdank komt dat niet zo gauw voor, want dan zouden we allemaal dwarslaesies hebben.
De boel zit zo goed vast, dat verschuiven van wervels eigenlijk onmogelijk is... Kan best zijn dat de boel blokkeert waardoor je pijn krijgt, maar verschuiven..?
Voor hen die een correcte mate van elastischiteit in haar banden hebben ligt het wellicht anders dan bij mij.
De verschoven wervels waren zodanig door een arts (annex beunhaas) weggeduwd dat een en ander op de röntgenfoto te zien was. (Geldt lang niet voor alle subluxaties. En vlak de kracht/ taaiheid van de dura mater niet uit.)
Uiteraard "hoort de boel stevig te zijn" - maar ook elastisch.
En wat bedoel je precies met 'blokkeren'?
JackenJill schreef:@Rindin: Haha, ik herken je frustratie! Dat gekke verschuiven van al die wervels, hoe komt het toch dat mensen dit zo blijven noemen? Zouden er dan misschien echt therapeuten zijn die het op deze manier uitleggen aan hun patiënten?
On topic: of je nou hypermobiel bent of niet: langdurig manipuleren is natuurlijk nooit goed voor je stabiliteit.Ik ben oefentherapeut Mensendieck en werk graag samen met manueel therapeuten. Zij maken los en ik train de stabiliteit. Geweldige combinatie! Misschien bij terugkerende klachten een optie?
Rindin schreef:Maar echt verschuiven van een wervel gaat je echt niet lukken (tenzij er misschien een flink trauma aan ten grondslag ligt, maar dan ben je verder van huis dan je "even recht laten zetten").
Citaat:Met "blokkeren" bedoel ik het minder goed functioneren van het gewricht. Dus wervel ten opzichte van wervel.