Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:50

Het is algemeen bekend dat heel veel vrouwen niet de juiste bh dragen, maar dit gaat nóg een stap verder. :D

Onderstaand filmpje gaat volgens een andere tabel dan die wij in nederland kennen. Zij menen dat we te grote omvangsmaten dragen en te kleine cups.

Volgens Nederlandse standaard ben ik 80/85A. Volgens dit filmpje 70D. En dat heeft mijn bh problemen allemaal opgelost! Ondanks dat ik toch echt a-cupje-plat ben. Veel mensen kennen al het 85A gelijk aan 80B, 75C etc. en deze 'methode' is ervan overtuigd dat we die kleinere omvangsmaten+grotere cups moeten dragen.

Misschien helpt het ook met jullie bh irritaties!

1 inch is 2,54 centimeter btw :)

Meer uitleg (doorklikken)
http://www.venusianglow.com/p/bra-matrix.html

Allerlei voorbeelden die heel wat cups omhoog gaan
http://www.venusianglow.com/search/labe ... amorphosis

Hier kun je de UK maat omzetten in onze EU maat
http://www.venusianglow.com/p/bra-matrix.html

:D

nine1987

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:55

Ben na drie minuten afgehaakt.. Dit duurde wel erg lang.. En voor wat ik heb gezien, lijkt het me logisch dat je naakt meet met t lint onderlangs en over het breedste deel..?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:57

Ik kijk gewoon wat het lekkerst zit en het best past. Vaak heb ik wel gewoon 75 omtrek, maar verschilt de cup per merk. Vaak heb ik E maar de laatste tijd F. Tussendoor ook wel eens D gehad en dat terwijl ik nu toch echt wel een keer uitgegroeid ben :Y) :+

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:06

Als je een 75E hebt dan zou je dus naar kleinere omvang grotere cup moeten zoeken? Ja en denk je dat je dat kan vinden hier in NL? Zonder meteen meer dan 150 euro kwijt te zijn omdat het op maat gemaakt moet worden? Want de redenatie zou uitkomen op een 55G. Veel succes met je zoektocht...
M.a.w. ik snap best dat er teveel vrouwen in te kleine cups/bh's rondlopen. Simpelweg omdat het aanbod bh's er niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:10

Nou, moest ik zo een kleine omvang kopen dan barst ik er nog net niet uit... Heb nu al een E, naar wat zou ik dan moeten gaan?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:11

Ik heb gekeken tot aan de twee bh's in haar eigen maat (zwarte en beige). Maar vind opzich haar redenatie wel logisch.

Maar als ik ze dan bij haar aan zie. Dan zou ik toch echt niet die omvang bij haar hebben gegeven. Het lijkt echt wel heel strak te zitten. Dan heb je geen tiet dat eroverheen hangt, nee dan heb je kwabben als je een strak shirtje aan hebt omdat je omvang zo strak is :') :+ Daar doe ik dan ook niet aan mee haha.

Ik denk overigens niet dat de 'Nederlandse' meetmethode echt veel anders is zoals je zei in je openingspost? Ben nog nooit bovenlangs gemeten voor mijn omvang. Enkel wel met bh aan wat betreft de cup, maargoed ik zou daar ook liever niet naakt staan als ik gemeten wordt. }:0

Ik ga eens kijken of ik een meetlint kan vinden om te kijken of het verschilt van de maat die ik nu heb. Maar ik gok het niet of het is minimaal.. :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:12

Ik kom uit op een 70G :') Ik draag een 80D en ik ben me ervan bewust dat het niet de goede maat is, maar het zit lekker en ik heb het geld niet om meer dan 50 euro uit te geven aan een goede bh. Ik ben ook pas 17 dus het moet een beetje een leuk model zijn ook, wat heel lastig is.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:18

Ik heb het hele filmpje gekeken. Ik draag een maat te klein. Haha DD wie had dat gedacht? :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:20

Haha ja hoor, ik heb nu 75 omtrek, volgens hun zou je dus ineens naar 55 gaan.
Je dacht toch zeker niet dat je zo ineens 20 cm smaller bent geworden?
Krijg je spontaan borsten aan de achterkant van omdat alles samengetrokken word.

Goed doorzoeken (of nouja, passen) om te zien wat goed past.
En als het niet fijn zit, past ie dus niet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:21

MelanieB schreef:
Haha ja hoor, ik heb nu 75 omtrek, volgens hun zou je dus ineens naar 55 gaan.
Je dacht toch zeker niet dat je zo ineens 20 cm smaller bent geworden?
Krijg je spontaan borsten aan de achterkant van omdat alles samengetrokken word.

Goed doorzoeken (of nouja, passen) om te zien wat goed past.
En als het niet fijn zit, past ie dus niet.

Huh? Dat snap ik niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:25

Een 85A is qua grootte van de cup inderdaad gelijk aan een 70D maar in omvang dus 15 cm smaller he, vergeet dat niet! Dus het kan zijn dat je je BH's te los draagt en daar aan gewend bent, maar dat je 15cm krapper moet in de omvang lijkt me sterk :)

Ik draag 70E en kan wisselen naar een 75D als het een merk is dat qua omvang erg strak valt en naar een 65F als het een merk is dat wat losser valt. Soms wordt het 70F als de cup wat klein valt, maar daarmee houden de opties ook wel op. Je kunt dus, als je van een goed opgemeten maat uitgaat, eigenlijk maar 1 "stapje" groter of kleiner.
Technisch gezien zou ik qua cupgrootte in een 80C passen, maar dan is de omvang veel te wijd en zal het rugpand gaan opkruipen. Dan zit het dus echt niet :n Een 60G pas ik daarentegen dus ook niet, die krijg ik niet dicht ;)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 24-02-15 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:27

volgens dit filmpje zouden mijn borsten in een 75F moeten passen.. I wished..
Ik heb in werkelijkheid ene 75H.

70G is prima te vinden hoor, hebben ze zelfs bij de hunkemoller.
Tot maat F is een omvang van 65/70 prima te vinden :j (toen ik jonger/dunner was droeg ik 65F)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:29

Goed meten is goed meten... misschien geldt dit voor de meesten, dat ze best een omvang omlaag en een cupje omhoog kunnen (dat dat redelijk lineair gaat is algemene kennis, toch?) maar ik hoef mezelf toch echt niet in een 55G te proppen. Kun je ook niet vinden trouwens :')
Ik ben gewoon nagemeten en 't klopt gewoon.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:31

Ik heb nu al de smalste omvang, enja die is te groot.. maar kleinere omvang is er niet :+ vaak is dit 75 soms heb ik geluk dat ze 70 hebben

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:32

Ik heb het filmpje gekeken en ik draag denk ik gewoon de goede maat! Nu heb ik toch kleine boobs dus heb niet echt bh irritaties haha.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:33

wendy_92 schreef:
Ik heb nu al de smalste omvang, enja die is te groot.. maar kleinere omvang is er niet :+ vaak is dit 75 soms heb ik geluk dat ze 70 hebben

In combinatie met welke cupgrootte? En waar shop je voor je lingerie?
Ik zou je aanraden naar een goede speciaalzaak te gaan, dus niet hunkemoller of livera oid, daar hebben ze zeker omvang 70 (in combi met grote cup) en vaak ook nog 65 en 60

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:34

wendy_92 schreef:

http://www.bravissimo.com, vanaf omvang 60. SandraBra in Utrecht heeft ook vanaf omvang 60.

De meeste speciaalzaken hebben maar vanaf 65.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:35

wendy_92 schreef:

75 smalste omvang in een winkel??
Naar welke winkel ga je?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:39

Heb ook eens meegedaan. Heb me nog nooit laten meten namelijk.... Kom uit op dezelfde omvangmaat (80, evt 75), maar mijn cup gaat van C naar DD/F! :o Als ik eens in de stad ben zal ik er eens 1 passen, eens kijken of dat beter zit ;).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:40

Ik heb mijn maten ook zelf maar eens opgenomen maar geen idee hoe ik die moet vertalen naar de daadwerkelijke bh maat. Heb nu enkel centimeters staan en zelfs omgerekend naar inches maar verder dan dat. ben ik nog niet gekomen. Ik moet toevallig binnenkort een nieuwe bh en heb sowieso een hekel aan lingerie-hulp/verkopers omdat ik mij daar suuuper ongemakkelijk bij voel en dan is dit wel erg handig.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:41

nou nou 70 kan je bijna overal wel vinden hoor, ik heb 70 E maar kan dat in het kleine stadje wara ik woon bij 3 winkels kopen...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:45

70 is juist de kleinste maat die je kan vinden. Overal eigenlijk vind ik deze maat. Hunkemoller bijvoorbeeld,

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:45

Met deze methode kom ik op 75D en ik draag normaal 70B of soms zelfs A. Misschien toch eens een keer wat andere maten gaan passen _O- Voor mijn gevoel is omvang 75 echt veel te groot voor mij..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:46

friendly schreef:
70 is juist de kleinste maat die je kan vinden. Overal eigenlijk vind ik deze maat. Hunkemoller bijvoorbeeld,

60 en 65 zijn in goede zaken te vinden

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:47

Sheran schreef:
wendy_92 schreef:

http://www.bravissimo.com, vanaf omvang 60. SandraBra in Utrecht heeft ook vanaf omvang 60.

De meeste speciaalzaken hebben maar vanaf 65.

Ik heb 60B echt een top maat.... kan er niks mee.