Hele heftige hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hele heftige hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:58

Het doet zooo'n pijn ;(

Ik loop er nu een week mee rond en elke dag speelt het wel op maar vandaag is het al de 3e keer.

- De pijn vindt plaats aan 1 kant van mn hoofd, momenteel links, maar van de week was het rechts, het wisselt dus echt af
- De bonkende en stekende pijn gaat door naar mn neus en oor (afhankelijk van waar de pijn in mn hoofd zit)
- Soms zie ik wat zwarte vlekjes en hoe vaak ik ook knipper, hetgaat niet over
- Misselijkheid is niet altijd aanwezig, vanmiddag was dat wel het geval en deden kleine geluiden ook echt pijn aan mn hoofd

Een ibuprofennetje oid helpt/hielp niet.
Weet iemand waar dit zo uit het niets vandaan zou kunnen komen? Het is zo vreselijk naar.. :n

_Jody_

Re: Hele heftige hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:59

Klinkt al migraine, zou je huisarts eens bellen ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:00

Ik weet bijna wel zeker dat het migraine is.
Heb zelf maxalt daarvoor. Ik zou 'ns naar de huisarts gaan, want met Migraine lopen is verschrikkelijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:05

Zit migraine altijd aan een kant? Ik heb soms ook barstende hoofdpijn waarbij ik echt mn ogen dicht knijp van de pijn. Dit duurt vaak een paar (meestal 2)dagen achter elkaar en t komt dan dus in een soort aanvallen waarbij t soms weer dragelijk is en soms kan ik er heel even niet mee functioneren.

Maar bij mij is t mn hele voorhoofd terwijl migraine erom bekend staat dat je t aan een kant hebt.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-02-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:06

Migraine :j Had vandaag zelf ook weer een aanval, lang leven de medicijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:23

Klinkt als migraine maar ga aub voor de zekerheid even langs de huisarts.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:24

Klinkt als migraine! Ik zou inderdaad even bij de huisarts langsgaan

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:27

Last van stress en knopen in de spieren in je nek of schouders? Vaak kan het door spanning helemaal daar vandaan komen. Fysio wil nog wel eens helpen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:30

Kan goed migraine zijn, maar kan ook goed spierspannings hoofdpijn zijn... Ik heb beide ;(
Ik doe het aardig op excedrin, kan je gewoon bij de drogist halen, wit/groen doosje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:30

Inmiddels heb ik last van enorme duizelingen, zweetuitbraken en niet kunnen "scherpstellen" in mn zicht.

Ik ga zsm naar de huisarts, dank jullie wel!

Desty: weinig stress of spanning in nek of schouders (denk ik)..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:31

Kan migraine zijn, maar ook een zenuwpijn vanuit je gebit met uitstralingen. Heb je toevallig problemen met tanden/kiezen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:32

Gaat je oog ook tranen? Je neus lopen? Aan een kant van je gezicht?

Edit; noem ook eens clusterhoofdpijn bij je huisarts. Ik heb ongeveer hetzelfde (in periodes "gelukkig", valt in het begin nog goed te handelen maar na een poos wil ik het liefst tegen de muur oplopen..)
Mijn diagnose was dus clusterhoofdpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:32

Cayenne schreef:
Kan migraine zijn, maar ook een zenuwpijn vanuit je gebit met uitstralingen. Heb je toevallig problemen met tanden/kiezen?

Zeker niet!!! Heb volgens de tandarts een perfect en gezond gebit. Nooit problemen mee gehad! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:34

Ts moet zelf niks noemen bij de huisarts, daar is de huisarts voor ;)
Migraine kan heel erg vervelend zijn, ik heb zelfs uitvals verschijnselen gehad. Kon niet meer praten, kon mijn arm niet meer bewegen.... Heel eng allemaal, maar het gaat weer over :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:35

Ja, daar is de huisarts voor, maar als iemand me hier niet op gewezen had, had de huisarts het niet geweten :)

Hij dacht namelijk aan migraine, maar dat is het dus écht niet. Is iets heel anders maar ik werd er wel mee afgescheept. Zo slecht is het toch niet, om iets te noemen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:36

Ligt nogal aan je huisarts.....
Of ze je wel,of niet serieus nemen.
Je kan het in een later stadium aangeven, maar zou er zeker niet mee beginnen....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:37

Migraine!

Het zit meestal op 1 plek, maar dat kan ook wisselen.
Die vlekjes kun je hebben tegelijk met je hoofdpijn, ervoor of zonder dat je hoofdpijn hebt.

Je moet wel echt langs je huisarts, want gewone pijnstillers helpen niet bij migraine. Daar krijg je speciale medicatie voor die effectiever werkt, die trekt de bloedvaten samen waardoor ze niet meer tegen de zenuwen drukken wat de pijn veroorzaakt. Bovendien helpen die tegen misselijkheid. Zijn zgn triptanen.

Sterkte!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:40

Klinkt mij ook in de oren als migraine ik heb preventief, paradonlol ( schrijf het waarschijnlijk vekeerd) Ik moet dit elke dag nemen en mijn aanvallen zijn gelukkig minder lang en minder vaak aanwezig. Ik hoor wel eens dat er super goede medicijnen zijn tegen migraine helaas mag ik die allemaal niet.

Ook hier diagnose van clusterhoofdpijn maar ik heb dan wel de classieke aanvallen daarvan dus s nachts random een aantal uren, clusterhoofdpijn is normaal gesproken max 4 uurtjes dan moet het weer over zijn, kan terug komen na een dag of twee. Maar als je constant aanhouden de hoofdpijn heb is het echt helaas migraine.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:43

ittheclown schreef:
Klinkt mij ook in de oren als migraine ik heb preventief, paradonlol ( schrijf het waarschijnlijk vekeerd) Ik moet dit elke dag nemen en mijn aanvallen zijn gelukkig minder lang en minder vaak aanwezig. Ik hoor wel eens dat er super goede medicijnen zijn tegen migraine helaas mag ik die allemaal niet.

Ook hier diagnose van clusterhoofdpijn maar ik heb dan wel de classieke aanvallen daarvan dus s nachts random een aantal uren, clusterhoofdpijn is normaal gesproken max 4 uurtjes dan moet het weer over zijn, kan terug komen na een dag of twee. Maar als je constant aanhouden de hoofdpijn heb is het echt helaas migraine.

Wil hier toch even op inhaken... Ik had een maand lang, zo'n 8 aanvallen per dag, het is echt niet zo dat het een paar uurtjes is en dan weer weg is. Ook clusterhoofdpijn kan aanhouden, het is vreselijke pijn, wordt niet voor niets suicide headache genoemd.

Nu is het iets minder maar helaas wel terug. Ik heb het geluk dat het periodiek is maar er zijn ook mensen die het gewoon hun hele leven hebben.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 23-02-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Bedoel je niet propanolol?

Anoniem

Kan morgen echt niet afwezig zijn bij stage (pas de 2e week dat ik er ben), dus kan op zn vroegst woensdag er terecht dan. Naja ik kan wel afwezig zijn, maar vind het geen stijl. Overigens kreeg ik vanmiddag op stage zelf zo'n heftige "aanval", maar wilde hier echt niks van laten merken. Mijn HA neemt mij altijd erg serieus dus dat is zeker fijn.

Het zweten is aan het stoppen en de duizelingen merk ik niet meer heel heftig, lig inmiddels plat in bed in een donkere en stille kamer.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:51

Eoweyn_x schreef:
ittheclown schreef:

Wil hier toch even op inhaken... Ik had een maand lang, zo'n 8 aanvallen per dag, het is echt niet zo dat het een paar uurtjes is en dan weer weg is. Ook clusterhoofdpijn kan aanhouden, het is vreselijke pijn, wordt niet voor niets suicide headache genoemd.

Nu is het iets minder maar helaas wel terug. Ik heb het geluk dat het periodiek is maar er zijn ook mensen die het gewoon hun hele leven hebben.

Toch is dat toch echt wel de grootste aanwijzing voor doktoren om de diagnose CH te stellen; duidelijke aanvallen die niet langer dan 3 hooguit 4 uur duren. Tussen de aanvallen door kan er wel een "schaduwpijn" aanwezig zijn.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:53

Misselijkheid en overgevoeligheid zijn ook meer symptomen voor migraine dan voor CH.

Doktersbezoek is een verstandige stap! Succes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:56

Moet zeggen dat ik het juist geen typische migraine hoofdpijn vindt. Meestal zijn over het algemeen die aanvallen niet zo snel voorbij.
Cluster hoofdpijn komt veel minder vaak voor maar eerlijk gezegd dacht ik daar wel het eerste aan.
Morgen wel vast bellen voor een afspraak!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:02

Mijn vriend heeft clusterhoofdpijn en dat hoeft niet binnen 4 uur weg te zijn hoor.. maar die aanvallen herken je vaak aan 1 en de zelfde plek bij mijn vriend links rechts voor boven op ze hoofd en 1 hang/traan oog en een verstopte neus bijna altijd ook maar 1 kant..

Jou hoofdpijn met de vlekjes en de vele aanvallen klinkt als mijn migraine.. ik gebruik excedrin van de kruidvat of andere drogist groendoosje. Geweldig medicijn heb alles geprobeerd van neussprays tot zwaarste pillen niks hielp maar als ik van deze 2 tegelijk inneem kan ik na ongeveer een half uur 80% normaal functioneren!
Zou indd even langs je huisarts gaan voor info erover soms kun je aanvallen opwekken door bepaalde cobinaties eten en drinken oid. Ik loop zelf op het moment bij de osteopaat voor migraine en die heeft mij al 2 maanden aanval vrij gemaakt dus misschien als het migraine is en je hebt er veel last van ook wat voor jou!

Veel sterkte ermee het is niet leuk :(:)