Workout zonder af te vallen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

Workout zonder af te vallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 22:15

Hallo Bokkers!

Ik open dit topic in de hoop wat advies te krijgen, want ik weet zelf niet zo goed meer wat ik moet doen.. Ik ben namelijk erg mager(51 kilo en 1.80), heb moeite met eten, heb weinig energie en sport niet. Nu wil ik heel graag wat spieren kweken op mijn armen, buik en benen, maar vind ik het erg lastig om hiermee te beginnen, omdat ik gewoon niet weet wat ik kan doen. Nu vroeg ik me af of er meer bokkers zijn die hetzelfde hebben of hebben gehad en wat jullie doen, ook qua voeding. Zoals ik al zei heb ik moeite met eten, het is al sinds ik klein ben een struikelpunt van mij en dat helpt ook niet echt. :') Ik kan moeilijk buitenshuis eten(bijv in een restaurant), ik lust niet heel veel en vind redelijk normale hoeveelheden eten al snel te veel. Ook drinken moet ik mezelf aan herinneren, anders drink ik makkelijk de halve dag niks.. Al met al hoop ik dus dat jullie wat advies hebben wat te doen qua voeding en workouts waarbij ik wat spieren op kan bouwen zonder er half dood bij neer te vallen _O-.
Alvast bedankt! :)

karlli

Re: Workout zonder af te vallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:18

Tsja, als je echt spieren wilt kweken zul je de juiste voeding nodig hebben. Heb je in de buurt niet een goede sportschool waar ze evt ook voedingsschema's naast de krachttraining kunnen samenstellen? Online zijn er iniedergeval ook bedrijven die doet doen.
Het probleem van drinken herken ik heel erg, zodra ik niet op school zit, drink ik veel te weinig. Ik heb een app geïnstalleerd die dus elke twee uur een melding en moet zeggen dat het me steeds beter afgaat :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:18

Ik zou eerst eens kijken naar wat brandstof om spieren te kunnen opbouwen! Dit kan je het beste met bijvoorbeeld een diëtiste bespreken. Dat je zo weinig eet kan te maken hebben met de oprekbaarheid van je maag.
Mijn maag rekt ook moeilijk op, ik eet niet veel en zit snel vol met een misselijk gevoel. Tussendoor snaai ik dan wel weer heel veel. Dit moet ik voor mijzelf om gaan zetten in vaker kleinere hoeveelheden. Misschien helpt dat al om wat meer binnen te krijgen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:20

Als je echt spieren wilt opbouwen zul je ook meer eiwitten moeten eten.

Weet niet of je hier moeite mee hebt. Je zou in de sportschool met gewichten aan de gang kunnen en dingen zoals buikspierkwartier etc mee kunnen doen.

Maar zou geen intensieve groepslessen gaan doen zoals bodypump enzo. Daar verbrand je teveel caloriën mee.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:33

Je zult eerst meer en meer eiwitten moeten gaan eten voor je lichaam spieren aan kan maken.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 22:33

Bedankt allemaal :). Een diëtiste of de sportschool gaat niet lukken, mijn ouders hebben daar helaas het geld niet voor dus vandaar dat ik iets zoek binnenshuis. Ik ga proberen wat meer eiwitten te eten en de tip over de app is ook een goede, dankjewel!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:34

Dan kom je inderdaad uit bij kracht trainings oeffeningen. Maar hier heb je inderdaad zeker de brandstoffen voor nodig, anders is dit erg slecht voor je lichaam.

Misschien Ot maar omdat je slechts kleine porties kan eten, probeer dan 6x per dag iets te eten. En dan wel gezonde dingen. Noten bijvoorbeeld zijn erg gezond. Fruit is goed, ook degene met iets meer vet (avocado, Cocos, banaan) etc zijn erg goede bouw en brandstoffen. Als je echt besluit te gaan sporten zul je hoe dan ook je dieet daarop aan moeten passen, want zonder de juiste stoffen kunnen je spieren niet herstellen en train je ze alleen maar kapot

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:34

Pilates :). Doen we bij ballet altijd. Van ballet krijg je ook flinke spieren, maar dat is weer duur.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:40

Als je niet wilt afvallen, moet je de calorieën die je verbrandt er ook weer bij eten. Daarnaast zijn voldoende eiwitten eten belangrijk voor spieropbouw.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:42

tanjaatjuhh schreef:
Als je echt spieren wilt opbouwen zul je ook meer eiwitten moeten eten.

Weet niet of je hier moeite mee hebt. Je zou in de sportschool met gewichten aan de gang kunnen en dingen zoals buikspierkwartier etc mee kunnen doen.

Maar zou geen intensieve groepslessen gaan doen zoals bodypump enzo. Daar verbrand je teveel caloriën mee.

Met de intensieve groepslessen verbrand je alleen op dat moment, krachttraining +/- 12 uur erna nog vanwege het herstel van de spieren.

Ts, ik zou met je huisarts bespreken dat je dit wilt doen en of hij/zij tips heeft kwa eten, je hebt echt calorieën nodig. Eiwitshakes(niet nodig, wel sneller herstel van je spieren en caloriebom, wel zonder toegevoegde suikers zoeken) kan ik wel aanraden, alleen niet meteen de eerste training. In het begin is begeleiding wel nodig, omdat je snel oefeningen verkeerd doet. Succes!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:47

Sheran schreef:
Pilates :). Doen we bij ballet altijd. Van ballet krijg je ook flinke spieren, maar dat is weer duur.

Ik heb trouwens exact hetzelfde. Ik was altijd 1.78 met 49 kilo. Kon ook niet aankomen. Maar als je niet sport blijf je ook in een soort spiraal zitten. Niet sporten = minder stofwisseling/minder zin in eten. Juist toen ik wat training ging doen die intensief was voor de spieren kwam ik aan. Geen duurtraining zoals hardlopen, maar training voor de spieren zoals pilates en ballet. Ben inmiddels 55 kilo en voel me veel gezonder.

Op een gegeven moment moet je misschien ook maar accepteren dat er meerdere dingen gezond kunnen zijn voor je lichaam. Je bent van jezelf gewoon niet dik - maar dat betekent niet dat je er geen gezonde levensstijl op na kunt houden. Ik heb op een gegeven moment het risico maar genomen dat ik nog meer ging afvallen als ik ging sporten, maar dit is nooit gebeurd. Misschien bij jou ook niet.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:48

Ik train ook dagelijks voor spieropbouw , zonder af te (willen) vallen.

Als je in de sportschool gaat trainen is het dan ook verstandig om ipv lang licht te trainen, kort zwaar te gaan trainen. Daarmee bouw je spieren op.
Ik zou dan ook weinig tot geen cardio mee pakken.

Ook voeding is erg belangrijk. Zonder de juiste voeding ga je ook niet het gewenste resultaat krijgen.

Mocht je vragen hebben mag je me altijd pb-en!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:04

Heel erg bedankt voor alle tips! Ik ga kijken of ik met pilates kan beginnen en ga goed letten op eiwitten en hoevaak ik eet en drink. Spieren kweken en aankomen is iets wat ik echt al heel lang heel graag wil, maar ik heb echt een schop onder mijn kont nodig anders doe ik het gewoon niet(dat heb ik niet alleen hiermee trouwens, ik ben ontzettend goed in uitstellen :')). Ik ga het er ook even met mijn ouders over hebben om te kijken of er misschien toch mogelijkheden zijn tot een diëtiste/sportschool/iets van begeleiding. Dankjulliewel iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:14

Heb even in je profiel gespiekt en je bent 14? Volgens mij krijg je een diëtist dan namelijk volledig vergoed vanuit de zorgverzekering. Kost het je ouders niks ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:14

Tabata? Zijn korte workouts van 4 minuten. 20 sec voluit, 10 sec rust, twee oefeningen (bijv mountain climbers - squats of push ups - lunges). Het is kort maar ontzettend intensief. Daarnaast voldoende eiwitten eten en het kan geen kwaad, lijkt me

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:20

Ik zou met jouw gewicht ook gewoon een eiwitshake per dag naar binnen werken. Spieren kweken als je bijna geen vet hebt is nogal lastig.

En probeer inderdaad veel verspreid over de dag te eten, denk aan banaan, avocado, griekse yoghurt, noten, kipfilet of gewoon een paar van die snackworteltjes of stukjes komkommer, die je dan als je het lekker vind in houmous kunt dopen. Allemaal gezond. Je zal jezelf ook gewoon moeten dwingen dingen te eten die je niet lust. Dat heb ik ook gedaan...

Zorg dat je meer eet dan dat je verbrand want je zal echt aan moeten komen anders gaat al je energie naar het warmhouden van je lichaam in plaats van het aanmaken van spieren.

Succes in ieder geval.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:04

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:15

Je zult echt eiwitten nodig hebben, wil je kunnen gaan sporten. Zoek de magere kwark eens op in de supermarkt en eet dat met fruit en een mueslimix met noten. Dat is een flinke eiwitbom. Je moet doorzetten met eten, blijkbaar ben je het niet gewend om genoeg te eten. Over de grens heen gaan en jezelf genoeg laten eten is in jouw geval heel belangrijk. Onder andere in vlees en fruit zitten veel eiwitten, maar ook op zuivel en noten kun je goed sporten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:39

secricible schreef:
[MWS] Fitness Beginners gezocht
Kom eens buurten :) er zitten meer meiden die hard werken om juist aan te komen in het topic

Yess zoals ik :) ben ook in strijd om aan te komen en spieren te kweken... Het is handig topic! Je kan me ook altijd pb'en als je wil

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:48

Yoga zou ook iets voor je kunnen zijn, zoek even op youtube naar #30daysofyoga.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:34

Trek iemand van de bank af
Je moeder vriendin vader etc desnoods grijp je een pony Als je die tot je beschikking hebt

Ga hardlopen buiten, het hoeft niet lang maar als je bijvoorbeeld 10 minuutjes interval training doet dan gaat je conditie al vooruit
Daarnaast zijn er buiten genoeg attributen om oefeningen op te doen
Denk aan bankjes waar je pushups mee kunt doen en je beenspieren kan trainen
Omdat je nog jong bent kun je prima wat lichte gewichtjes kopen of gewoon 2 kleine flesjes water en daar armspieren mee doen
Je zal wel je eetwijze moeten veranderen
Eet vaker kleine porties op een dag

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:12

TS kan wel allerlei oefeningen en sporten gaan doen maar als ze haar eetpatroon niet verandert, zal ze zich alleen maar belabberd voelen.
Het rekensommetje van sporten is heel makkelijk: energie (eten) erin - verbruikte energie (sporten) = totale energie. Krijg je minder energie binnen dan dat je verbruikt, dan zul je niet aankomen en geen spieren kweken. Wat er dan gebeurt is dat je meer van je lichaam vraagt dan het kan doen (omdat het de energie dus niet heeft) en dat zal je lichaam laten merken: oefeningen worden zwaarder, je wordt licht in je hoofd, het duurt langer om te herstellen enzv.
Ik zou je eerst echt focussen op de goede hoeveelheid voedingsstoffen binnen krijgen TS. Die spieren komen later wel, eerst eens goed eten.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:31

Wubwub schreef:
Heb even in je profiel gespiekt en je bent 14? Volgens mij krijg je een diëtist dan namelijk volledig vergoed vanuit de zorgverzekering. Kost het je ouders niks ;)

Dat is (helaas) niet waar. Ik ben ook naar de diëtiste gegaan, omdat ik erg licht was en maar niet aan wilde komen. Helaas vergoeden ze het niet, tenzij je een ziekte hebt zoals anorexia o.i.d.

Ik herken je verhaal Ts. Heb dit zelf ook en ik moet zeggen dat het de laatste tijd erg goed met me gaat qua gewicht. Twee jaar geleden voor ik ook ongeveer zoveel als jij nu (en ik ben 172 cm), en nu weeg ongeveer 57 kg. Behoorlijk veel aangekomen dus en daar ben ik best een beetje trots op :o .

Voor het drinken heb ik denk ik wel een goede tip: Ik pak nu vaak een bekertje/glas en een pak drinken of een kan met water. Zit ik dan huiswerk te maken of achter de computer dan schenk ik toch regelmatig wat in. Zo wordt je er zegmaar constant aan herinnerd dat je wat moet drinken, want het staat letterlijk voor je neus. Zo ben ik dus echt vele malen meer gaan drinken.

Je geeft aan dat je veel eten niet lekker vind? Probeer dan te zoeken naar dingen die je wel lekker vind, probeer verschillende merken uit enz. Ik vind brood namelijk echt ontzettend smerig. Maar nu eet ik (na heel veel zoeken) tegenwoordig als ontbijt Brinta wake up, met een fruit en twee tot drie plakken volkoren ontbijtkoek met een flinke laag boter, een salade, sinaasappelsap en melk.

Ik kan je nog wel veel meer tips geven die ik van de diëtiste heb gehad. Als je daarvan een pb'tje wil kan ik je dat wel sturen.

Pas als je genoeg binnenkrijgt zou ik flink gaan trainen, anders ben ik bang dat je alleen nog maar minder zal gaan wegen en dat is niet goed voor je. Spieren zul je dan sowieso niet echt gaan opbouwen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:16

De dietist wordt wel degelijk vergoed, 4uur per jaar dieetbegeleiding in het basispakket. Ongeacht je zorgvraag.
Geen idee wie je bovenstaand verteld heeft dus (iig in Nederland is hey zo)

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:18

secricible schreef:
De dietist wordt wel degelijk vergoed, 4uur per jaar dieetbegeleiding in het basispakket. Ongeacht je zorgvraag.
Geen idee wie je bovenstaand verteld heeft dus (iig in Nederland is hey zo)

Dat vind ik dan heel apart. Ik heb een uitgebreide verzekering en het werd toch echt niet vergoed...
Kreeg mooi elke keer een rekening die ik moest betalen. Ze hebben toen nog aan me gevraagd of ik echt geen anorexia had, want dan zou het wel vergoed worden...
Van wie heb jij het dan dat het wel wordt vergoed?
(ik woon trouwens ook in Nederland)