Altijd een piep in je oor

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Altijd een piep in je oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 01:43

Soms links, soms allebei, soms rechts, maar hij is er altijd. Die stomme piep -O-
Jep, ik heb gehoorbeschadiging en dus altijd een piep in mijn hoofd.
Ben deze week naar de kno arts geweest met de hoop dat het wat anders kon wezen maar dat is helaas niet zo :(

Ik heb de piep al zeker een half jaar dus, hoor hem soms niet meer omdat ik er al zo aan gewend ben.
Maar soms hoor ik hem wel omdat hij dan erg duidelijk is en dan lig ik er echt letterlijk wakker van zoals nu.. -O-
Ik heb gelukkig (bijna) geen gehoorverlies maar ziet wel lekker met die piep opgescheept ( eigen schuld ik weet! )

Wie heeft er nog meer last van?? En ligt er ook wel eens echt wakker van..?

Paardennamen

Re: Altijd een piep in je oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:47

Jup ik ook, met name rechts. Als het stil is, of mijn oor zit een beetje dicht, 'hoor' je het heel goed.

Helaas kom je er niet meer vanaf :n

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:49

Ooow, wat lijkt me dat verschrikkelijk om te hebben!

Hoe heb je het opgelopen? Oordopjes te hard of concerten?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 01:54

ElineS schreef:
Ooow, wat lijkt me dat verschrikkelijk om te hebben!

Hoe heb je het opgelopen? Oordopjes te hard of concerten?

Oordopjes inderdaad, maar ik denk eerder naar feesten en discotheken. Daar ga ik best vaak heen.
Oordopjes heb ik nooit heel erg hard omdat ik daar niet goed tegen kan, maar het zal er best mee te maken hebben :)

Kno arts zei dat het de laatste tijd veel voorkomt bij pubers
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 16-02-15 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:54

Mijn schoonvader had dat ook. Die werd er helemaal gek van. Hij heeft ook regelmatig met zelfmoordplannen rondgelopen om maar van dat gefluit af te zijn. Daar heeft hij niet mee doorgezet maar wel heeft hij jaren het heil in de fles gezocht. Uiteindelijk ging hij dood aan een longaandoening maar hij was blij met het naderende einde omdat hij dan eindelijk van dat gefluit af zou zijn.

Gek genoeg vertikte hij het om de optie van een tinitusmaskeerder uit te proberen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:57

Ikzelf niet, maar veel mensen binnen mijn vak (muziek) wel.. kan je er alleen maar sterkte mee wensen en voor je hopen dat het slijt. Je bent nog jong dus die kans is groot! In de tussentijd; wegblijven van in-ear koptelefoons, en ik kan je sterk aanraden om oordoppen op maat te laten maken voor wanneer je naar concerten/feesten gaat.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 01:58

Anne_GTI schreef:
Mijn schoonvader had dat ook. Die werd er helemaal gek van. Hij heeft ook regelmatig met zelfmoordplannen rondgelopen om maar van dat gefluit af te zijn. Daar heeft hij niet mee doorgezet maar wel heeft hij jaren het heil in de fles gezocht. Uiteindelijk ging hij dood aan een longaandoening maar hij was blij met het naderende einde omdat hij dan eindelijk van dat gefluit af zou zijn.

Gek genoeg vertikte hij het om de optie van een tinitusmaskeerder uit te proberen.

Oh wat heftig! Zo'n tinitusmaskeerder is toch een apperaatje op de piep tegen te gaan of heb ik dat verkeerd?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:59

Lijkt me heel vervelend. Ben je al bekend met zo'n kussen waar je je muziek op kan aansluiten? Kan je helpen in slaap te komen. Een collega heeft er ook last van en heeft zo'n kussen geleend van een collega audicien om te proberen.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:00

Een constante piep, forse ruis en behoorlijk gehoorverlies. Oorzaak onbekend maar kan met dat geruis en gepiep wel leven. Ik heb er vooral last van als ik moe ben en op bed ga. Of als ik nog niet uitgeslapen ben en wakker word. Vooral als ik dan gaap, hoor ik helemaal niets meer. Binnenkort hoorapparaten testen -:(-

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:01

Ik heb het ook! Maar heel zachtjes en ik hoor het niet echt door het tv-kijken of muziek luisteren heen, maar wel als ik in bed lig of aan het lezen ben. Ik heb het op Graspop opgelopen, toen ik 15 was.. ik ben nu 17 en het is wel iets gesleten :). Vroeger lag ik er wel wakker van, nu echt niet meer!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 02:02

Zamora schreef:
Lijkt me heel vervelend. Ben je al bekend met zo'n kussen waar je je muziek op kan aansluiten? Kan je helpen in slaap te komen. Een collega heeft er ook last van en heeft zo'n kussen geleend van een collega audicien om te proberen.

Nee nog nooit van gehoord..! Ik zal eens kijken, klinkt ideaal namelijk :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 02:03

jessdaniels schreef:
Ik heb het ook! Maar heel zachtjes en ik hoor het niet echt door het tv-kijken of muziek luisteren heen, maar wel als ik in bed lig of aan het lezen ben. Ik heb het op Graspop opgelopen, toen ik 15 was.. ik ben nu 17 en het is wel iets gesleten :). Vroeger lag ik er wel wakker van, nu echt niet meer!

Door het tv kijken of muziek luisteren hoor ik het gelukkig ook niet!
Nou dan hoop ik dat het nog wat afzakt, maar ik kan er meeleven zoals het nu is

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:03

Weet ook even niet hoe het heet :') Kan het voor je navragen bij een van de audiciens op mn werk.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 02:04

Zamora schreef:
Weet ook even niet hoe het heet :') Kan het voor je navragen bij een van de audiciens op mn werk.

Oh als je dat zal willen doen ! Zal heel fijn wezen :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:06

Dat klinkt inderdaad super chill! :j

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:07

Op google vind ik wel dit:

http://www.soundasleeppillow.eu

Geen idee of dit zelfde is of dat er nog iets "speciaals" voor is.

Ik ben woensdag pas weer aan het werk en kan dan wel voor je vragen als nog nodig is :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 02:12

Ik zal eens verder kijken :) ga er iig zeker wat mee doen bedankt! :D
Ik ga maar eens proberen te slapen, 7uur gaat de wekker weer :P

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:20

Ik zou zo'n kussen toch juist afraden, het zal misschien fijn zijn dat je de piep dan niet hoort, maar kan me niet voorstellen dat het bevorderend is voor het herstel van je trommelvliezen. Je hoort de hele dag door van alles en nog wat, het is belangrijk dat je oren tussendoor rust krijgen. Als niet op lichamelijk, dan wel op psychologisch vlak.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:05

Mijn vader heeft al jaren zo'n piep. Hij kan niet slapen zonder muziek aan. Hij slaapt altijd met dopjes in zijn oren. Hij heeft een cd waarop je alle geluiden kunt horen die mensen constant horen. Sommige mensen horen ook scheepstoeters of treinen, echt ongelooflijk. Op de cd heeft hij ons zijn piep laten horen en ook hoe hard hij hem hoort. Dat is wel even confronterend, ik schrok er van. Bij hem is hij gemeten op 60 db. Dat is op gesprekssterkte.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:17

Hier ook al een paar jaar een piep in beide oren.. Slapen doe ik de ene keer ook beter als de andere.
Toch vind ik wel dat je er mee leert leven, dat is mijn mening dan iig ;)

Maar kan me voorstellen dat als je het heel heftig hebt dat het niet fijn is.. :n

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 09:46

Supervixen schreef:
Mijn vader heeft al jaren zo'n piep. Hij kan niet slapen zonder muziek aan. Hij slaapt altijd met dopjes in zijn oren. Hij heeft een cd waarop je alle geluiden kunt horen die mensen constant horen. Sommige mensen horen ook scheepstoeters of treinen, echt ongelooflijk. Op de cd heeft hij ons zijn piep laten horen en ook hoe hard hij hem hoort. Dat is wel even confronterend, ik schrok er van. Bij hem is hij gemeten op 60 db. Dat is op gesprekssterkte.

Wow 60db! :oo ik heb echts 5db

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 09:47

obelix schreef:
Hier ook al een paar jaar een piep in beide oren.. Slapen doe ik de ene keer ook beter als de andere.
Toch vind ik wel dat je er mee leert leven, dat is mijn mening dan iig ;)

Maar kan me voorstellen dat als je het heel heftig hebt dat het niet fijn is.. :n

Ik kan er inderdaad ook wel meeleven, maar dat komt ook omdat ik gewoon geen harde piep hebt. Met een harde piep lijkt het me vreselijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:57

Hier nog iemand een piep en een ruis, niet zo sterk dat ik er naar van word maar wel continue aanwezig. Eerst was het links vanwege een strijker oo de auto. Dat is weggetrokken.

Rechts is het gevolg van een fout bij een optreden op een zomerfeest van de zanger die optrad. Zij hadden vuurwerk op de rand van het podium gezet alleen geen rekening gehouden met de rolstoelers die daar een kleine meter vandaan zaten precies met oorhoogte op op dat vuurwerk. Resultaat is dat alle rolstoelers dezelfde dag bij de kno arts zaten met een gescheurd trommelvlies of erger.

Bij mij "alleen" rechts gescheurd maar heb er lang last van gehouden kwa pijn. Nu alleen nog een piep en ruis en inmiddels een best gehoorverlies rechts voor lage tonen. Het zal na bijna 15 jaar ook niet meer verbeteren denk ik.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:59

SindyKaya schreef:
Supervixen schreef:

Wow 60db! :oo ik heb echts 5db

Je ademhaling ligt rond de 10db dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je last hebt (wakker ligt) van een piep van 5db. Ik heb zelf al zo lang ik me kan herinneren een piepje in m'n oren, twee tonen die elkaar random afwisselen. Ik hoor ze alleen als ik in een stille kamer lig, dus bijvoorbeeld 's nachts in een huis met rolluiken dicht. Sinds ik niet meer bij m'n ouders woon is het zelden stil genoeg om ze te horen maar soms, bijvoorbeeld op vakantie, zijn ze er ineens weer. Ik kan me voorstellen dat als je hetzelfde hoort maar dan altijd en hard, dat je compleet gek wordt. Vreselijk!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:12

Ik heb ook een flinke tinitus.
Je leert er mee leven, ik heb in beide oren gehoor beschadiging, ik ben een fervent discotheek ganger geweest, en altijd de muziek hard in mijn kamer, auto etc.
Maar ook heb ik met varkens gewerkt, en dat zal de doorslag hebben gegeven, die kunnen echt vreselijk gillen .
Ik hoor een piep en regelmatig ook een rinkel. In beide oren, en in beide oren ook een andere toon.
Kunst is om er gewoon niet teveel mee bezig te zijn, en ik heb een eigen bedrijf dus ook weinig tijd om er me druk om te maken.