Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Je zegt het zelf al:
Volgens haar kun je dus wel pfeiffer via je speeksel overgeven aan iemand anders, zonder er zelf last van te hebben gehad.
Je kan best pfeiffer hebben zonder daar last van te hebben. Dus daar je antwoord.

DaisyDarling schreef:Goof schreef:Je zegt het zelf al:
Volgens haar kun je dus wel pfeiffer via je speeksel overgeven aan iemand anders, zonder er zelf last van te hebben gehad.
Je kan best pfeiffer hebben zonder daar last van te hebben. Dus daar je antwoord.
Maar, niet iedereen draagt Pfeiffer standaard bij zich. Je moet het wel gekregen hebben van iemand anders, al is dat dus erg gemakkelijk.
Goof schreef:DaisyDarling schreef:
Maar, niet iedereen draagt Pfeiffer standaard bij zich. Je moet het wel gekregen hebben van iemand anders, al is dat dus erg gemakkelijk.
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik zei dat je pfeiffer kunt hebben en dus kunt overdragen zonder dat je er zelf last van hebt.
. Jij reageerde op de tweede zin, ik vulde de eerste aan. Ik was niet bezig om jou te verbeteren, ik vulde je aan. MairiMacBran schreef:Er zijn virussen die zich terugtrekken in je lichaam nadat je ze zelf hebt gehad en bij stress, ziekte en vermoeidheid weer de kop op steken. Het herpesvirus bijvoorbeeld, en waterpokken. Van een eerder doorgemaakte waterpokinfectie kun je later gordelroos krijgen.
Het herpesvirus is heel besmettelijk, maar dan moet je wel zelf een uitbraak hebben, anders ben je niet besmettelijk.
Het schijnt wel te kloppen dat het gros van de mensheid ooit Pfeiffer heeft gehad, al dan niet symptoomloos en dat het virus sluimert, maar volgens mij kun je met dat sluimerende virus niet iemand besmetten, alleen als het actief is.
Maar hou me ten goede, dat weet ik niet zeker.
drawerlover schreef:Volgensmij kun je het overbrengen enzo een beetje vergelijken met het hiv virus. Je kunt seropositief zijn en het zo naar anderen overbrengen die er wel last van hebben. Dat is met Pfeiffer precies hetzelfde. Ik ken iemand die ook pfeiffer heeft gehad en nu echt veel meer slaap nodig heeft dus echt helemaal voorbij gaat het niet. Aids gaat ook niet voorbij. Er zijn wel aids remmers. Dat is dus een soort van vergelijking ervan