een heel aantal jaren geleden heeft iemand mij het advies gegeven eens werk te maken van haptotherapie. Onder andere door wat niet verwerkte dingetjes uit het verleden ben ik onzeker geworden en heb ik een slecht zelf beeld. Zakelijk ben ik ijzersterk, goed in wat ik doe en tegelijkertijd kan ik dit doen met veel gevoel, waar duidelijk een kracht van mij ligt. Mensen waarmee ik gewerkt heb verwachtten allemaal een grote toekomst voor mij, maar doordat ik mezelf op de 1 of andere manier rem, kom ik er met mezelf niet uit.
Maar: zo lang het maar niet persoonlijk over mij gaat.
dan ben ik bangig, onzeker, laat over me heen lopen en snel van streek. Voel me snel aangevallen en heb een oneindige will to please. Hang heel erg aan wat een ander van mij vindt. altijd op zoek naar waardering als ik dat dan krijg dan kan ik het eigenlijk niet geloven dat het echt waar is
.Ik had het lef en het geld toen niet om het echt te doen. maar nu is het denk ik een goed moment om daadwerkelijk wat te gaan doen, zodat ik ook daadwerkelijk mijn talenten kan gaan inzetten waar ik ze voor heb gekregen
Afgelopen dinsdag ben ik de eerste keer geweest en hebben we het kennismakingsgesprek gedaan. Een hele aardige man waar ik me echt goed en veilig bij voel. Maar dit was dus pas de intake. We hebben dus nog niks gedaan. volgende week zal de eerste echte behandeling plaatsvinden. en eerlijk gezegd vind ik het best een beetje eng
Ben niet bekend met therapieën e.d. dus dit was een behoorlijke stap voor mij.
Om me geestelijk voor te bereiden zou ik graag willen weten of er bokkers zijn die ook haptotherapie gevolgd hebben, wat hebben jullie daarin gedaan, en wat heeft het jullie uiteindelijk opgeleverd?
Ja ga er ook vanuit dat de handdoek idd voor op de bank dient. De enige zekerheid haha

was helemaal zen toen ik weg ging en heb vanaf dinsdag voor het eerst in m'n leven stilte in m'n hoofd. Mijn gedachten gingen altijd maar door en nu is het gewoon stil
het is ook alsof ik me nu al veiliger /minder aangevallen voel. Mijn vechtlust is een beetje getemd denk ik. Voel me super!