Zeer droge huid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Zeer droge huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:18

Hoi allemaal,

het is weer winter en dan merk ik hoe gevoelig mijn huidje is. Ik heb van mezelf na het douchen vaak rode vlekken op mijn armen en gezicht, dit zijn dan zeer droge plekken die op mijn armen ook jeuken. Op mijn armen hebben ze wel iets weg van ringwormen, zit dan echt helemaal onder de plekken.

De laatste paar dagen is mijn gezicht de hele dag door heel droog en trekkerig. Ik smeer dagelijks na het douchen en voor het slapen gaan met een crème met pure aloë vera, dit is vochtinbrengend dus ik dacht dat het zou moeten werken, maar dit is dus niet het geval. Ik heb nu al een paar dagen niks van make-up op mijn gezicht, het doet op dit moment gewoon echt zeer.

Hebben jullie een tip voor een (niet al te prijzige) crème die ik kan gebruiken voor mijn gezicht? Ik heb tegelijkertijd ook snel pukkeltjes, vooral op mijn voorhoofd dus het moet ook niet al te vet zijn.

Anoniem

Re: Zeer droge huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:21

Meer water drinken, gezonde vetten eten of supplement daarvoor slikken, minder (heet) douchen

Ik heb een droge huid en zweer bij kokosolie en arganolie en geregeld een masker

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:22

Welke creme met aloe gebruik je Amanda?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:24

Janne ik drink genoeg water :) Masker doe ik ook wekelijks, ben ik vergeten te vertellen. En dan vooral vochtinbrengend. Gebruik jij dan creme met kokos en argan?

Puchje het is een creme uit Fuerteventura, geen bekend merk dus. Het is voor gezicht en body, voor mijn lijf werkt het goed maar voor mijn gezicht is het denk ik net te weinig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:25

In elk geval niet te warm douchen..daar droogt je huid ook van uit.
En heel simpel de dagcreme van de lidl is prima.
En wat je nog zou kunnen proberen is na het douchen je lichaam ook goed insmeren met bijvoorbeeld een after sun die is heel geschikt voor erg droge huid:j

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:26

Minder heet douchen werkt inderdaad heel goed.

Ik heb al mijn hele leven eczeem en het enige wat bij mij enigszins helpt zijn de producten van Louis Widmer. Die zijn zonder parfum en irriteren mijn huid echt helemaal niet, dus daar kan ik rustig mee smeren. Ook in mijn gezicht, zonder puistjes ervan te krijgen of huidirritatie. Van gewone bodylotion krijg ik vaak wel jeuk.

Ik gebruik vooral deze, ook voor mijn gezicht:
http://www.louis-widmer.nl/nl_NL/produc ... haamsmelk/

of

http://www.louis-widmer.nl/nl_NL/produc ... k-5-ureum/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:27

Nee ik gebruik gewoon de olie
Crèmes kan ik vaak niet tegen

Sinds ik meer vette vis, advocado ed eet is het wel beter geworden, ik had zelfs last van droge ogen (lenzen)
Heb ook een tijdje duindoorn olie capsules en visolie geslikt

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:27

ik ook! lush is goddelijk
'imperials is perfect voor een woestijnhuidje'!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:29

Ok, ik heb iemand in mijn team die echt ontzettend droge gezichtshuid heeft. Zij zweert bij de 'Moisterizing creme' van Forever Living. Dit is op basis van aloë vera, vandaar mijn vraag :)

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:33

Creme van Weleda met Duindoornolie schijnt ook erg goed te werken. Ik heb zelf erge droge handen in de winter en bij mij helpt handcreme van Rituals ook goed. Als ik droge plekke op mijn gezicht heb dan smeer ik die in met gewone nivea creme (in het blauwe blikje).

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:35

Minder vaak, minder lang en minder heet douchen inderdaad. En wellicht reageer je ook op de douche en crémeproducten?

Ongeparfumeerde zeep en babyolie is wat mij helpt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:36

nanoukkie schreef:
ik ook! lush is goddelijk
'imperials is perfect voor een woestijnhuidje'!

Ik denk dat ik daar dan eens voor ga kijken. Ik heb goede ervaringen met Lush. :)

prinero schreef:
Creme van Weleda met Duindoornolie schijnt ook erg goed te werken. Ik heb zelf erge droge handen in de winter en bij mij helpt handcreme van Rituals ook goed. Als ik droge plekke op mijn gezicht heb dan smeer ik die in met gewone nivea creme (in het blauwe blikje).

Die Nivea creme is dan weer te vet voor mij.

Ik ga de andere tips die jullie geven ook even opzoeken, super!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:36

Ik gebruik momenteel Cetaphil de hydratatie créme en de was emulsie. Nu heb ik een ver-schrikkelijk gevoellige huid maar het gaat zo goed met deze twee producten := Het voordeel van deze twee vind ik dat de poriën niet verstopt raken :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:37

De zeep en shampoo etc. wat ik gebruik is ook allemaal ongeparfumeerd. Daar let ik goed op.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:37

Ik heb goede ervaring met de rozencreme van Dr. Hauschka. Volledig op natuurlijke basis.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:38

Ik gebruik nu dit: http://www.naturesglory.nl/
Helemaal geen jeuk meer. De body butter is goddelijk, gebruik ik ook als nachtcreme en het serum (ipv dagcreme) maakt mijn huid echt veel beter. Poriën worden kleiner, lekker voedend. Heerlijk, geen jeuk meer.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:43

Haren alleen aan de wastafel met shampoo wassen. Verder geen zeep of wat dan ook op je huid bij douchen.

Kijk ff of je tegen de zoute scrub van de etos kan, daar zit geen zeep in. Niet scrubben ermee, enkel zachtjes in plaats van zeep gebruiken als je niet kan wennen aan het idee dat je eigenlijk onder de douche geen zeep nodig hebt, als je er maar regelmatig onder staat.

Alleen klein beetje droog deppen na het douchen en direct insmeren met jojoba olie.

Veel avocado eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:45

En als je nou Nivea Soft pakt in plaats van echte Nivea creme? Ik heb zelfs een vette huid maar merk dat als ik iets te fanatiek aan het scrubben geweest ben Nivea Soft echt ideaal is voor mijn huid. Kan je ook op extreem droge plekjes op de rest van je lichaam gebruiken

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:47

Ik had hetzelfde, cremes hielpen niet. Wat bij mij helpt is geen douchegel/zeep meer gebruiken met douchen. Op mijn lichaam heb ik nu geen uitslag/jeuk/droge plekken meer, en heb ook geen creme of bodylotion meer nodig. Mijn gezicht is een ander verhaal helaas.. :P

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:50

Met of zonder zeep douchen maakt helaas niet uit, op mijn armen blijf ik dan die plekken houden :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:54

Oh ik herken dit zo goed!! Heel veel geprobeerd en niks helpt. Eigenlijk alles in het topic al. Je zou ook kunnen proberen de luchtvochtigheid in huis wat te verhogen.

De laatste tijd was ik me met sanex, een enorme fles van de Action en dat lijkt goed te gaan. Daar doe ik ook zachtjes mijn gezicht mee, niet boenen.
Heb nog steeds last van velletjes maar het wordt beter.

Gezond eten en genoeg water drinken doe ik ook trouwens.

Anoniem

Ben je al eens langs de huisarts geweest? Want met jeuk en ringwom-achtige plekken zou het ook in de eczeem- en/of allergische hoek kunnen zitten. Ik heb zelf eczeemklachten. Dat wil zeggen: rode huid, jeuk en soms ook schilfers. Het wordt bij mij absoluut getriggerd door droge lucht en koud weer. Allergie voor parfumstoffen speelt ook een rol, bleek na testen.
Ik heb er heel lang mee gelopen omdat ik dacht dat ik simpelweg een droge huid had. En vol goede bedoelingen smeerde ik liters van allerlei vette cremes, terwijl de parfumstoffen daarin alleen nog maar erger maakten. 8)7

Hilde_Elisa

Ik heb echt precies hetzelfde en bij mij is het een stuk minder geworden door wat minder te douchen.
Want je zegt dat je dagelijks na het douchen je crème opsmeert, maar probeer eens om om de 2 dagen te douchen. Je kan altijd op de dag dat je niet doucht even snel een washandje over jezelf halen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:58

Met de reactie van safina ga ik trouwens ook mee. Probeer je eens niet te wassen met zeep. Die vlekken op mijn armen heb ik namelijk ook en ik probeer echt zo min mogelijk met zeep te wassen.

En gewoon niet insmeren is namelijk helemaal nergens voor nodig. Laat je huid zelf het werk doen waar her voor gemaakt is.

Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest als nu, alleen mijn gezichtshuid is nog wat dwars :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:58

Wat minder heet douchen hoe moeilijk ook nu het kouder is en een hete douche juist zo lekker kan zijn, en het beste is vaseline met olie smeren na het douchen. Deze vind ik zelf het beste werken:
Afbeelding