Afwijken van Rijksvaccinatieprogramma bij baby's wie en hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Afwijken van Rijksvaccinatieprogramma bij baby's wie en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 15:47

Toen ik zwanger was hebben wij besloten onze dochter het eerste jaar niet te laten vaccineren, inmiddels wordt ze straks 10 maanden en komt het jaar erg dichtbij en zijn we er nog niet helemaal uit wat we willen doen.

Zijn er meer ouders die hebben gekozen voor een aangepast vaccinatieschema en zo ja hoe?
Vaccineren jullie niet, later of niet tegen alle ziektes en waarom op die manier?

Ik ben me ervan bewust dat dit een gevoelig onderwerp is, graag wil ik het hier netjes houden en vraag ik om respect te hebben voor de keus om het anders te doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:00

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar waar ben je nu niet uit dan? Hoe je het moet aanpakken na een jaar, of dat je het uberhaubt wel wilt doen?

Dat je het het eerste jaar niet wilt, kan ik enigsinds begrijpen, maar uberhaubt niet, kan ik dus eigenlijk echt niet begrijpen. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de beweegredenen.

Ik snap gewoon niet dat mensen het leven en gezondheid van hun eigen kind, en de kinderen van anderen op het spel durven te zetten? Ik weet niet of je bijvoorbeeld de huidige mazzelen uitbraak vanuit Disneyland US hebt meegekregen, waar verschillende kinderen het hebben gekregen, inclusief kinderen die te jong waren om gevaccineerd te worden. Ik wil dat echt proberen te begrijpen?

Nathalie

Re: Afwijken van Rijksvaccinatieprogramma bij baby's wie en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:07

Wij wilden ook niet klakkeloos het rvp volgen en hebben ook getwijfeld. Allereerst wilden we later starten. Maar toen sloeg de twijfel toe of we het uberhaubt wel wilden. Ik heb me heel veel verdiept in elke ziekte op zich en elk ingredient van de vaccinaties. Daar zit uren leeswerk in natuurlijk, maar het is wel 1 van de belangrijkste beslissingen die ik maak voor mijn kinderen.
Lezen, lezen, lezen. Er worden ook door het land regelmatig lezingen gegeven over dit onderwerp. Je zou lid kunnen worden van vaccin vrij facebookgroep, hier kun je sowieso veel informatie vinden.
Het boek 'Vaccinaties doorgeprikt' heeft mij ook erg geholpen.
Uiteindelijk hebben wij besloten niet te vaccineren en de oudste, die deels wel gevaccineert is, te ontstoren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:10

Ik heb overigens in mijn winkel een homeopaat gehad voor een lezing over kinderziektes en vaccinaties.
Wat ook een optie is, is vaccineren onder homeopatische begeleiding en bijvoorbeeld meteen na de vaccinatie ontstoren. Dan haal je de bijstoffen weer uit het lichaam.
ook bestaat er homeopatische profylaxe.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 16:18

Bij voorkeur vaccineer ik helemaal niet, ik heb veel gelezen, bekeken en beluisterd en ben van mening dat de normale kinderziektes voor een gezond kind goed te doorlopen zijn en dat de bescherming van de vaccinaties in de meeste gevallen niet zo goed is als het RIVM voorspiegelt, daarnaast voel ik me niet fijn bij alle troep die in de vaccinaties verwerkt is.

Mijn man is echter bang voor difterie en polio en wil daar wel tegen vaccineren. Dat maakt het dus niet echt makkelijker.

Nathalie, ik herken exact wat je zegt zo voelt het voor mij dus ook, maar om volledig voorbij te gaan aan het gevoel van mijn man vind ik ook niet oké. We zijn dus op zoek naar de middenweg. Homeopathie heb ik al naar gekeken, als we gaan vaccineren zal dat zeker ondersteund worden en alleen als ze echt fit is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:20

De ouders van mijn (aangetrouwde) tante hebben ook niet gevaccineerd tegen Polio en die is daar, zacht gezegd, niet fijn mee opgegroeid :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:23

Mijn vader was huisarts in de tijd dat enten nog niet zo gewoon was. Hij had er wat voor gegeven, als het er toen wel al geweest was. Nu kan elk kind geënt worden, en zijn er mensen die hier weer hun bedenkingen over hebben. Rare wereld.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:34

Ik ben altijd voor alles geënt en heb nooit een kinderziekte gehad. Zelfs gespeeld tussen kinderen met de waterpokken en ze nooit opgelopen.

Inmiddels 28 en nog steeds gezond :)

Ik snap je beweegredenen wel, maar waarom zou je je kind riskeren de bof/rode hond/ difterie/ polio ed op te laten lopen en het uit te moeten zieken als een vaccinatie daartegen kan helpen?

Oke niet alle stofjes die er in zitten zullen "goed" zijn. Maar we eten ook voedsel wat behandeld is om langer goed te blijven/bespoten is en etc. (die zooi schijnt ook niet al te best te zijn)

Zo kun je je om alles wel heel druk maken natuurlijk (ook om het zand in de zandbak en blablabla).

Ik ben niet tegen niet vaccineren. Maar persoonlijk zou ik liever enten dan 1 a 2 weken met een ziek kind thuis zitten.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:38

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:47

Wat als je kind volwassen is? En een kinderziekte oploopt?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:52

Toen ik zelf in het ziekenhuis lag wel zwanger maar niet daarvoor lag er een kamer genootje ook in het ziekenhuis vanwege epileptie...echte hevige aanvallen hoor!
Haar moeder vertelde mij dat het gekomen is na de inentingen bij haar en bij haar broer.( is ook na onderzoek bewezen)
Bij haar broer dachten ze aan toeval , maar bij een tweede kind....kan het haast geen toeval meer zijn.
Eigenlijk drukte ze me op het hart om zoiets niet vrijwillig te riskeren omdat epileptie een leed is, haar kinderen hadden er een rot leven door gehad!( en dat geloof ik echt!).

De andere kant bij ons in de klas waren er kinderen niet ingeënt vanwege het geloof,20% was wel geënt 2 op een klas van 25 kinderen een is overleden aan de mazelen de andere heeft beenlengte verschil na een polio infectie.
Ik ga er van uit dat we op dezelfde school dezelfde virussen gehad moeten hebben maar ik had ze ook die mazels en ook de polio en heb er niets aan overgehouden mede dankzij de inentingen.

Ik heb mijn kindje wel laten inenten...Ze heeft er niets aan over gehouden, op het cb kwam ik die jongen met zijn ongelijke benen tegen.Hij zij als je zoiets kan voorkomen met een prikje....dan moet je niet tobben!.Zijn kinderen 4 stuks, zijn wel geënt desondanks zijn geloof en ruzie met zijn ouders en dominee.

Het kan veel leed voorkomen dat was mijn motivatie, en ik heb er geen spijt van gehad Wel was het i zielig die Prikken, en dan weer een weekje een hangerig en huilerig kind omdat ze er duidelijk niet fit van was -O-
Laatst bijgewerkt door kwita op 31-01-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:54

Ik denk dat als ik niet gevaccineerd zou zijn tegen kinkhoest dat ik hier niet meer zou rondlopen.

Ik vind het dan ook moeilijk voor te stellen dat mensen bewust niet enten.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:58

zonnebloem18 schreef:
Bij voorkeur vaccineer ik helemaal niet, ik heb veel gelezen, bekeken en beluisterd en ben van mening dat de normale kinderziektes voor een gezond kind goed te doorlopen zijn en dat de bescherming van de vaccinaties in de meeste gevallen niet zo goed is als het RIVM voorspiegelt, daarnaast voel ik me niet fijn bij alle troep die in de vaccinaties verwerkt is.

Mijn man is echter bang voor difterie en polio en wil daar wel tegen vaccineren. Dat maakt het dus niet echt makkelijker.

Nathalie, ik herken exact wat je zegt zo voelt het voor mij dus ook, maar om volledig voorbij te gaan aan het gevoel van mijn man vind ik ook niet oké. We zijn dus op zoek naar de middenweg. Homeopathie heb ik al naar gekeken, als we gaan vaccineren zal dat zeker ondersteund worden en alleen als ze echt fit is.

Op een aantal van deze uitspraken wil ik graag reageren. Het vaccinatieprogramma is niet opgericht om wat onschuldige infectieziekten tegen te gaan. Het is een programma wat opgericht is om groot leed te voorkomen. Veel van vaccinaties zijn tegen ziektes die voor kinderen of heel gevaarlijk zijn, of ernstige gevolgen kunnen hebben voor de gezondheid. Denk aan polio, zoals hierboven al genoemd is.
Besef dat jouw ruimte om te twijfelen en de kleine kans op infectie ondanks niet geënt zijn alleen kan bestaan doordat andere kinderen wel geënt zijn.
Besef hierbij dus ook dat als jij er voor kiest om niet te vaccineren je andere kinderen die nog niet gevaccineerd kunnen worden omdat ze te jong zijn bewust in gevaar brengt. Naast dus je eigen kind.

Dit gevaar is dus niet iets abstracts, zoals het Disneyworld verhaal laat zien. Of ook de laatste uitbraak in Nederland waar kinderen aan zijn overleden. Ik weet niet waar het wantrouwen in het vaccinatieprogramma vandaan komt. Ik vind dat jammer.

Ik ben als biologie student erg nieuwsgierig naar de boeken die je gelezen hebt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:59

Johanna59 schreef:
Wat als je kind volwassen is? En een kinderziekte oploopt?

Ik heb nog geen enkele kinderziekte gehad dus ik moet straks met zwangerschap goed uitkijken..! (met waterpokken etc. )

Zou doodsangsten uitstaan als ik niet geënt was en voor alles bang moet zijn het nog op te kunnen lopen..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:03

Ik ben zwanger en wij gaan niet enten.

Dit omdat wij de gevaren van enten groter vinden dan de gevaren van niet enten.
Polio krijg je niet door een virus of infectie maar door vervuild leefomgeving.

Ik zou eens met een homeopaat gaan praten en eventueel zoals Nathalie zegt na de enting ontstoren.

Het blijft een moeilijke keus, maar wel een keuze die alleen jij kan maken. Dus voordat je die enting zet zoek meer informatie op!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:05

Youknowme schreef:

Ik zou eens met een homeopaat gaan praten en eventueel zoals Nathalie zegt na de enting ontstoren.

Het blijft een moeilijke keus, maar wel een keuze die alleen jij kan maken. Dus voordat je die enting zet zoek meer informatie op!

Mag ik vragen wat die gevaren dan zijn? :)

Ik ben gewoon helemaal geënt, loop al 17 jaar gezond rond op deze aarde en zie geen rede om niet te enten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:06

Ik vind dat je ook aan je omgeving moet denken. Je kan je eigen kind niet laten enten als je er een ander niet mee in gevaar brengt maar dat gebeurt dus wel en dat vind ik zeer egoistisch. Het vaccinatieprogramma is ervoor om de ziektes in dit land uit te roeien maar dat heeft mede dankzij de mensen die hun kinderen niet enten weinig zin. Ik zou, op zijn zachts gezegd, niet blij zijn als een niet ge-ent kind kinkhoest of mazelen zou rondstrooien op school van mijn kleinkinderen ook al zijn zij wel inge-ent.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:08

Youknowme schreef:

Polio is een infectieziekte die veroorzaakt wordt door het poliovirus.Wat jij dus zegt klopt niet Youknowme. Het wordt veroorzaakt door een virus.

bron: World Health Organisation (WHO) http://www.who.int/

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:10

Dribbel schreef:
Youknowme schreef:

Polio is een infectieziekte die veroorzaakt wordt door het poliovirus.Wat jij dus zegt klopt niet Youknowme. Het wordt veroorzaakt door een virus.

bron: World Health Organisation (WHO) http://www.who.int/

Het is nooit en ten nimmer bewezen dat het een infectie ziekte is.
http://www.childhoodshots.com/Polio-Vac ... n-s/91.htm

Ik breng een ander kind niet in gevaar door niet te enten. Mijn kind kan jou kind niet besmetten, daarvoor laat je hem enten toch?

EskeGirl: Ik kom er later even op terug via PB
Laatst bijgewerkt door Youknowme op 31-01-15 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:10

zonnebloem18 schreef:

Voor een gezond kind zijn sommige van de kinderziektes goed te doorlopen... Echter kan je kind het ook oplopen als het even niet zo gezond is of kan jouw kind het doorgeven aan anderen die niet zo gezond zijn. Je vaccineert niet alleen voor jezelf, vaccinaties hebben het meeste zin als zoveel mogelijk kinderen zijn gevaccineerd.

Verder zou ik de meeste ziekten waarvoor gevaccineerd word mijn kind niet willen laten oplopen :=

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:11

@youknowme
Krijg de pagina niet geopend:
Oops! That page can’t be found.

It looks like nothing was found at this location. Maybe try one of the links below or a search?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:11

Je brengt een ander kind wel degelijk in gevaar met niet enten. Hoe lager de vaccinatiegraad, hoe minder de kuddebescherming is, dus een grotere kans op verspreiden van ziektes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:12

Youknowme schreef:
Ik breng een ander kind niet in gevaar door niet te enten. Mijn kind kan jou kind niet besmetten, daarvoor laat je hem enten toch?

EskeGirl: Ik kom er later even op terug via PB

nee, je ent niet alleen voor jezelf. Er worden zoveel mogelijk mensen geent om de ziekte uit te roeien. Je kunt nog steeds besmet worden als je geent bent, maar de kans is kleiner, en de kans wordt dus alleen maar kleiner als er zoveel mogelijk mensen geent zijn ;)

Prima als je besluit niet te enten, maar zorg wel dat je van alle risico's daarvan op de hoogte bent... De helft van wat je hier typt klopt niet of duidt op onwetendheid :\
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 31-01-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:12

Poliomyelitis, ook wel kinderverlamming of verkort polio genoemd, is een virusziekte. (Grieks: polio=grijs, myelitis=ontsteking van het ruggenmerg). Het is een ontsteking van de grijze stof in het ruggenmerg. Deze ziekte wordt veroorzaakt door het poliovirus, dit is een enterovirus behorend tot de picornaviridae (pico-rna-viridae: kleine RNA-virussen). Het virus wordt via de ontlasting van besmette personen uitgescheiden. Door slechte hygiëne kan het virus van de ene op de andere mens worden overgebracht.

Wat dribbel zegt.

En zoals ik al zei: besmetting vindt dan plaats doordat het kind nog te jong is om gevaccineerd te worden. Je kan dus wel degelijk andere kinderen besmetten door niet te enten.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:14

Ik snap niet hoe men homeopatische dingen oke kan vinden (wat dus niet wetenschapelijk bewezen is), maar enten waar echt veel onderzoek naar is gedaan met goede resultaten niet oke.
Hoe zit dat dan?