Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rapunzelx schreef:Omdat jij "troost" of "duidelijkheid" via het internet maak je jezelf alleen maar gekker. Heb je dit al eens met je ouders besproken?
miesmermaid schreef:Slina schreef:Misschien even langsgaan naar de huisarts?
Die kan je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog.
Maar het probleem is dat ik dus niemand echt heb vertelt omdat ik niet wil dat ze denken dat ik me aanstel of iets dergelijk
Maar het probleem is dat ik dus niemand echt heb vertelt omdat ik niet wil dat ze denken dat ik me aanstel of iets dergelijk
miesmermaid schreef:Dus eigelijk moet ik echt met iemand gaan praten als ik zo de reacties bekijk ( heel erg bedankt daarvoor ) maar hoe vertel je zo iets ik ben met 5 mensen in huis dus dat gaat niet zo makkelijk.....
Praten lucht op. Slina schreef:miesmermaid schreef:Dus eigelijk moet ik echt met iemand gaan praten als ik zo de reacties bekijk ( heel erg bedankt daarvoor ) maar hoe vertel je zo iets ik ben met 5 mensen in huis dus dat gaat niet zo makkelijk.....
Kan je niet je vader of moeder even apart meenemen naar je kamer/hun slaapkamer?
Opkroppen ga je echt aan onderdoorPraten lucht op.
miesmermaid schreef:ja ik loop er nu ongeveer 3 maanden mee en ik heb zelfs het idee dat ik er lichamelijk ook echt stuk van ga..
Slina schreef:miesmermaid schreef:ja ik loop er nu ongeveer 3 maanden mee en ik heb zelfs het idee dat ik er lichamelijk ook echt stuk van ga..
Angst en stress vraagt veel van je lichaam. Ik weet niet of je paniekaanvallen hebt oid?
Maar je lichaam is constant gespannen of in hyperventilatiemodus en dat is gewoon uitputtend.
Daarom is het ook belangrijk dat je het op zn minst aan 1 iemand verteld. Zoek iemand waar jij bij denkt, bij hij/zij voel ik me veilig.
Slina schreef:miesmermaid schreef:ja ik loop er nu ongeveer 3 maanden mee en ik heb zelfs het idee dat ik er lichamelijk ook echt stuk van ga..
Angst en stress vraagt veel van je lichaam. Ik weet niet of je paniekaanvallen hebt oid?
Maar je lichaam is constant gespannen of in hyperventilatiemodus en dat is gewoon uitputtend.
Daarom is het ook belangrijk dat je het op zn minst aan 1 iemand verteld. Zoek iemand waar jij bij denkt, bij hij/zij voel ik me veilig.
miesmermaid schreef:Heel erg bedankt al voor alle reactie's! Het doet me om eerlijk te zeggen goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Ik ga wel proberen om het te vertellen. Mischien aan mijn best vriendin of mijn ouders ik weet het zelf nog niet echt want ik probeer altijd een beetje vrolijk te doen en dat lukt ook best dus iedereen denkt dat ik een vrolijk meisje ben die geen problemen heeft dus ik weet niet hoe ze gaan reageren..
Maar ik raad je echt af om het niet te vertellen en het voor je te houden; want zo maak je het probleem groter en bestaat de mogelijkheid dat je angstaanvallen kan krijgen — en dat is niet bepaald een pretje.