Hoi bokkers, Ik zou heel graag advies willen. Ik wil niet te snel de HAP bellen, maar maak me toch wel zorgen.
Mijn zoontje die over precies een week 2 jaar wordt is al 3 dagen ziek. Koorts, hoesten, tranende ogen niezen snotteren etc. Tja er heerst griep, en tja normaal is de norm bij 3 dagen koorts HA bezoekje.
We smeren hem in met luuf, krijgt elke dag neusspray, stoombadje hoestdrank en nu dan een zetpil. Hij krijgt moeilijk adem. Afgelopen nacht vanaf 12 uur letterlijk elk half bij hem geweest. Half 4 maar naar beneden geweest en toen op de bank geslapen van 5.30 tot 8.30. De rest van de dag 3 x 30 minuten geslapen. Hij komt nu ook niet in slaap, ja hooguit 5 minuten. Hij is warm en onrustig. Ademt heel erg zwaar en bij het uitademen een piep. Ik begin te denken dat het bij zijn longen zit misschien. Ook valt het op dat zijn hartje heel snel klopt.
Het klinkt echt als een virus/griepje maar over het ademen en snelle hartslag maak ik me zorgen. Er zijn hier vast wel moeders die advies willen geven, zeggen het te herkennen en toch ff uitzieken nog of dat ik beter nu of morgen naar HAP zou gaan.
Ik zou zeggen bellen! Liever een keer voor niks, dan te laat toch. Als hij al 3 dagen zo ziek is en ook zo kortademig zou ik zeker willen dat ze even naar de longen luisteren.
Heel veel beterschap met hem!
mariekekroon
Geplaatst: 24-01-15 23:08
ik zou de hap bellen, weet je t teminste zeker
Agossie
Geplaatst: 24-01-15 23:08
Als je het niet vertrouwt, zou ik zelf de HAP bellen en langsgaan. Niet je af laten schepen. Een beetje verhoging, hoesten en niezen vind ik op zicht niet schokkend, maar koorts en benauwdheid zou ik heel voorzichtig mee zijn. Gaan dus, is mijn advies.
Bellen kan nooit kwaad maar altijd een belangrijke graadmeter: hoe gaat eten (en vooral drinken)?
Emori
Geplaatst: 24-01-15 23:09
gewoon bellen, liever een keer te veel dan 1 keer te laat!
Punz
Geplaatst: 24-01-15 23:10
Ik zou ook toch de huisartspost zelf even bellen voor advies, en daar duidelijk zeggen dat je je zorgen maakt over zijn hoge hartslag, de koorts en de zware ademhaling. Hij zou natuurlijk een longontsteking kunnen hebben, en ik kan me voorstellen dat je daarmee niet wil wachten tot maanden. Dus gewoon even de HAP zelf bellen.
Shayla
Geplaatst: 24-01-15 23:10
Ik zou ook bellen, zeker met het oog op de ademhaling..... Beter voor niks er heen gereden hoor
En laat je niet afschepen als je belt (zon hap hebben we hier) gewoon zeggen dat je je erg ongerust maakt en dat je graag wil dat er naar gekeken word.
Succes en beterschap voor je zoontje !
Boras
Geplaatst: 24-01-15 23:11
Gewoon bellen voor overleg. Daar zijn ze voor als jij je ongerust maakt over je jonge kind. Of je moet even langskomen of ze stellen je gerust. Dat laatste is ook prettig toch? Niet hier gaan vragen, daar schiet je kleine niets mee op. Beterschap!
Yom
idd bellen en kijken of het niet het RS virus is
Anomien
Ja gaan! Bel eerst. Maar laat je niet afschepen als je moedergevoel wat anders aangeeft!
Ok vind het moeilijk om te bellen omdat ik op voorhand al denk dat ze zeggen het is een griep het heerst. Dan voel ik me ook zo banketstaaf. Daarom was ik benieuwd hoe een buitenstaander er naar kijkt. Maar liever banketstaaf voelen voor onnodig bellen dan een Nog zieker kind. Eten en drinken doet hij heel weinig. Paar cherrytomaatjes, plakje kaas, en vanavond een paar frietjes. Drinken ook weinig vandaag, gisteren meer.
Hij slaapt net 10 minuten. Wanneer hij wakker wordt (verwacht dat hij zo weer wakker wordt) ga ik zeker bellen. Het is echt heel sneu om te zien en horen zon ziek jochie die er moeite meer heeft Bedankt voor het advies / zetje in de rug om te bellen
Als.hij het benauwd heeft kun je ook de douche heet zetten en daar met hem gaan stomen, deden mijn ouders altijd met mij.
WowAmigo
Geplaatst: 24-01-15 23:18
Idd. Echt bellen als je je zorgen maakt! Zij zeggen wel of het nodig is dat je langskomt of wat je eventueel kan doen. Kan ook nu, nu hij nog niet wakker is
Ik heb ook wel eens "voor niets" gebeld, maar ze snappen heus dat jij je als moeder zorgen maakt. Ik heb me iig nog nooit banketstaaf gevoeld.
Laatst bijgewerkt door WowAmigo op 24-01-15 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Sparky10
Geplaatst: 24-01-15 23:18
Bellen!!
mijn dochter is gisterne eindelijk uit het ziekenhuis gekomen na een week bijtanken en aan de zuurstof , (ze heeft slechte longen ) maar de afdeling lag vol met kindjes ook babys met longontsteking en het RS virus, ....
bel en ga het liefst meteen door naar de eerste hulp !
Emori
Geplaatst: 24-01-15 23:19
het is vreselijk als je kindje ziek is.
wat kan helpen tegen de benauwdheid is stomen. Met hem in de badkamer gaan zitten en de douche flink heet aan zetten. Even een flinke tijd er zitten met een boekje of zo.
sterkte en beterschap!
StalNollie
Geplaatst: 24-01-15 23:19
Yom schreef:
idd bellen en kijken of het niet het RS virus is
Mijn gedachte
Boheme
Geplaatst: 24-01-15 23:20
Zeker bellen. Vooral met weinig drinken. Vooral met die kleintjes.. die kunnen nog niets zeggen. Of heel weinig.
Stomen doen we inderdaad al, vandaag zelfs 2 x. Ik ga toch maar bellen, al is het maar voord advies/geruststelling. Erg bedankt voor het duwtje in de rug, had ik nodig.
Goed dat je gaat bellen, TS. Sterkte. Ik hoop dat je terecht kan, maar meer hoop ik dat daar wordt gezien dat het inderdaad niets ernstigs is. Liever 10 keer dat, dan 1 keer te laat. Toch?
Rijlaarsdam
Geplaatst: 24-01-15 23:27
Bellen idd. Moedergevoel zit er maar weinig naast, en juist de mensen ( zoals ik ook) die twijfelen zijn de gene die niet bij elke snotneus aan de bel hangen. dus als jij twijfelt,gewoon bellen. En melden dat je toch graag hebt dat er even naar gekeken wordt. succes
MiniMouse
Geplaatst: 24-01-15 23:27
Op dit moment heerst er ook longontsteking. Die op dit moment veelal word veroorzaakt door verwaarloosde verkoudheid. Als de donder de huisarts bellen zou ik zeggen. Geen risico's nemen ! Sterkte
Ik heb van de week voor mijn zoon van dezelfde leeftijd al gebeld met minder klachten en mocht meteen langs komen. Laat je het weten? Volg je moedergevoel en laat je niet afschepen!