Beginnend verkouden, help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Beginnend verkouden, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 07:29

Neeee, wat een timing.

Ik begin ineens enorm verkouden te worden, heb ook echt een rotnacht achter de rug. Waarom het zo'n slechte timing is?
Zaterdag heeft mn vriend een verrassingsdagje gepland en we gaan de hele dag dus iets doen voor mijn verjaardag, zondag ben ik dan jarig.

Daarbij heb ikde komende 3 weken herkansingen/tentamens/presentaties..

Wie heeft DE gouden tip om nog snel van mn verkoudheid af te komen?? Normaal gesproken doe ik er niks aan maar ik wil graag fit zijn. ;(

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 07:42

Tja, ziek zijn komt nooit gelegen. Je zult een verkoudheid gewoon moeten uitzieken. Als je geen koorts hebt kom je de dag wel door met paracetamol, dropjes, thee met honing etc en bergen zakdoekjes

gohya

Re: Beginnend verkouden, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:10

Warme melk met Anijs of met Honing helpt heel goed.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:54

Beetje Beerenburg in een mok doen, kokend water erbij en eventueel wat suiker. Dit opdrinken vlak voor je gaat slapen. Echt smerig maar de volgende dag voel ik me echt stukken beter. Er zitten goede kruiden in een BB en omdat je het warm opdrinkt heeft het echt effect.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:57

Stomen helpt iets. Vitamines eten en optijd naar bed gaan.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:03

Ik ben maandag begonnen met een zere keel, daarna verkouden geworden en zondag was er niks meer aan de hand. Bij mij hielp: Veel thee met honing drinken, veel water drinken en veel fruit eten / smoothies drinken. Ook voor het slapen dampo opgesmeerd.

Beterschap en veel plezier zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 06:17

Weer een nacht zonder slaap.
Ik lees verschillende verhalen op internet maar is het nu wel of niet handig om neusspray te gebruiken? (Ik kan er enorm slecht tegen, mn neus doet er zo'n zeer van maar het helpt echt zo erg)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:17

Jeaulijn schreef:
Ik ben maandag begonnen met een zere keel, daarna verkouden geworden en zondag was er niks meer aan de hand. Bij mij hielp: Veel thee met honing drinken, veel water drinken en veel fruit eten / smoothies drinken. Ook voor het slapen dampo opgesmeerd.

Beterschap en veel plezier zaterdag!

Wat voor dampo smeer je precies op? Dat moet ik ook hebben denk ik... Wat ik me wel afvraag, loopt je hele neus dan niet leeg snachts? :')

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:21

Hier ook verkouden..

viks/dampo onder de voeten smeren en kousen erover aan en slapen..

volgende dag al stuk beter

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:25

Deze tips haalde ik van de facebookpagina Grootmoeders tips, ik heb het even gekopieerd en geplakt. Misschien heb je er wat aan.

Snotterend in bad
Zodra grootmoeder zich grieperig of verkouden voelt, onderneemt ze actie. Ze weet dat een kruidenbad haar er snel weer bovenop helpt.
Heb je een een bad, vermeng dan vijf druppels etherische olie met een kopje melk en meng dat met het badwater. Bij hoesten kies je voor eucalyptus, hysop, den of lavendel. Snotteraars hebben meer baat bij cipres, ceder of tijm.
Geen bad? Een voetenbadje is minstens zo effectief. Ziektekiemen hebben weinig op met rozemarijn, tijm of salie. Gebruik een paar druppels olie of een handvol verse kruiden voor drie liter gekookt water. Als je kruiden gebruikt, laat ze dan tien minuten trekken, zeef het water en druk daarbij de kruiden uit. Klaar is je voetenbad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:27

Ik neem altijd een paar glazen whiskey, volgende dag voel ik me weer top. Is ook meteen de enige reden dat ik whiskey in huis heb want ik vind het smerig spul :')

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:39

_Dominique schreef:
Weer een nacht zonder slaap.
Ik lees verschillende verhalen op internet maar is het nu wel of niet handig om neusspray te gebruiken? (Ik kan er enorm slecht tegen, mn neus doet er zo'n zeer van maar het helpt echt zo erg)

Als de neusspray je helpt kun je hem prima gebruiken, maar doe dit niet langer dan een week. Tenminste als je er 1 met bv, xylometazoline (Otrivin) hebt. Een fysiologische zoutoplossing kun je langer gebruiken zonder bijwerkingen.

Beterschap!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:49

Inderdaad 2 dagen geleden ook gehoord van de dampo onder de voeten met kousen aan in bed! Kennis van mij had het geprobeerd en het hielp warempel!!
Ik heb het vanavond toevallig bij mijn dochter gedaan. Ik ben benieuwd!

Bij dichte neus, neusspray met xylometazoline inderdaad. Ik gebruik altijd de kinderspray omdat ik die voor volwassenen te sterk vind. Ik heb snel bijholte ontsteking, dit werkt vaak weg goed. zoutoplossing en stomen werkt bij mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:53

Dampo onder de voeten? Echt? :=

Hoe komt het dat het werkt?!

Inmiddels is er niet veel meer verbetert, afgelopen nacht heb ik wel eindelijk lekker kunnen slapen. Huid om mn neus is helemaal schraal van het snuiten..
Maar hopelijk nadert het eind bijna!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:00

Stoppen met je neus snuiten. Niemand geloofd me hierin alleen de KNOarts is het met me eens.
Tijdens her snuiten van je neus trillen je slijmvliezen in je neus heftig. Dit zorgt voor nog meer irritatie van de slijmvliezen, die daardoor gaan opzetten en nog meer vocht gaan produceren, wat uiteindelijk ook niet weg wil.

Heel zachtjes snuiten of ophalen is veel beter.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:04

SAKKIA schreef:
Stoppen met je neus snuiten. Niemand geloofd me hierin alleen de KNOarts is het met me eens.
Tijdens her snuiten van je neus trillen je slijmvliezen in je neus heftig. Dit zorgt voor nog meer irritatie van de slijmvliezen, die daardoor gaan opzetten en nog meer vocht gaan produceren, wat uiteindelijk ook niet weg wil.

Dat wist ik inderdaad ook, maar als ik mijn neus niet snuit moet ik het ophalen en dan krijg ik last van mijn oren. Komen er allerlei jeugdtrauma's naar boven, ik wil geen ontstoken oren en zeker niet dat mijn trommelvlies op een 1 of andere manier weer kapot gaat zoals ik vroeger had ;(

Ik ben ook wel benieuwd naar het dampo onder de voeten verhaal. Wat heb je daar aan? Komt die lucht alsnog vrij ofzo?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:11

Dampo kan ook op de borst of onder de neus worden gesmeerd, door de sterke geur gaat de neus open. Verder is het uitzieken en liever neusspray van gewone zoudoplossing als otrivin. Minder kans op bijwerkingen en natuurlijk niet te lang gebruiken wegens kans op verslaving door het lui worden van de neusslijmvliezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:13

Volgens mij is dat dampo op de voeten gewoon zo'n grap van iemand die zich helemaal ligt te verkneukelen bij het idee dat heel Nederland nu dampo op de voeten smeert. :') Ik lees het ook steeds meer op facebook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:16

SAKKIA schreef:

Had ik ook gelezenmaar tijdens een tentamen kijkt iedereen heel geïrriteerd als ik m ophaal. :') wat ik snap het is een goor geluid.
Dus liever zachtjes snuiten?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:54

een doorgesneden ui naast je bed.....je verkoudheid gaat er niet van over maar je verstopte neus gaat wel open. geen neusspray nodig.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:05

Wat ook helpt is een ui opensnijden en naast je bed leggen. Uien nemen bacteriën op en helpen je neus open houden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:50

Bloembloem thanks!!! Ga het zeker even halen vanmiddag!

En een ui naast je bed, gaat je kamer dan niet vreselijk meuren? :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:57

_Dominique schreef:
En een ui naast je bed, gaat je kamer dan niet vreselijk meuren? :=

Hahaha het hele huis stinkt dan naar een frikadel speciaal,
tenminste dat vind ik hahah!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:01

Zorgen dat je voldoende vitamine binnen krijgt en je lekker warm aankleed.