Zelf ben (of was) ik heel tevreden over mijn lichaam. Ik ben niet meer in de groei en ben misschien wat klein, maar ik vond mijn lichaam erg mooi, wat bijzonder is voor mijn leeftijd (17). Nu hoor ik alleen steeds dat ik te dun ben of te weinig eet, en dat vind ik best moeilijk om mee om te gaan. Op social media hoor je ook alleen maar dat 'curvy girls' mooier zijn dan de dunnere mensen.
Volgens mij BMI heb ik (licht) ondergewicht, maar ik heb al besloten om niet meer op iets als BMI te vertrouwen.
Hoe moet dat nou, als je je gewoon fijn voelt in je eigen lichaam, maar als iedereen steeds zegt dat je te dun bent en te weinig eet? Ik eet niet zo veel, maar zelf denk ik gewoon dat ik een trage schildklier heb die gewoon veel voedingsstoffen uit een klein beetje eten kan halen. Bovendien ben ik kerngezond en bijna nooit ziek.
Waarom ik dit topic open? Geen idee, wilde het gewoon even kwijt omdat ik me nu wél wat onzeker voel in mijn lichaam, waar ik juist altijd zo tevreden mee was. Misschien zijn er andere mensen die dit herkennen en willen vertellen hoe zij ermee om gaan

Ik zou me eerst een beetje verdiepen in de functies van de schildklier als ik jou was. De schildklier is geen darm.
)
) dat mensen mij dun vonden.
Als je zelf blij bent met je lichaam en je bent niet te dik, is het toch goed? Veel mensen zijn tegenwoordig lichtelijk te dik of veel te dik, sja als je dan iets dunner bent valt dat snel op...
Zolang jij je gezond en fit voelt en kan genieten van je eten zou ik me nergens druk over maken.