Elke dag een douche: niet goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nutter

Elke dag een douche: niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 11:05

Ja beste mensen, het zal al wel tig keer besproken zijn, maar toch.

Elke dag douchen is niet goed, zeggen de wetenschappers.
Je huid droogt te snel uit, zo schijnt het.

Twee, drie keer per week zou voldoende zijn.
De rest van de dagen dan maar poedelen: alleen met een washandje.

Mijn vraag is: waarom adviseren de wetenschapsmensen dan niet om te douchen zonder gel/zeep of hoe heet dat?
Twee, drie keer per week met zeep of gel, en de rest alleen effe afspoelen.

Of is elke dag afspoelen ook niet goed? Raar verhaal :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:07

Goed of niet... Ik kruip toch niet ongedouched in bed als ik bij de paarden geweest ben. :+
Als je verder niks moet kan ik best snappen dat je een dagje overslaat maar mensen die in de bouw zitten of elke dag tussen de paarden zitten.... :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-15 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:07

Ik douche wanneer ik wil en hoe ik wil :)) ene keer elke dag, andere keer om de dag net hoe het me uit komt. ene keer met zeep andere keer zonder zeep :+

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:08

Ik douche koud af, sinds die tijd geen last meer van een droge huid. Nog een voordeel, je voelt je een hele bikkel als je zo je dag begint :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:09

Ik douche minimaal 1x per dag, kan me niks schelen of het goed is of niet. Heb ooit weleens een dagje overgeslagen als ik een weekendje thuis zat, maar voelde me toch niet fris..

itsmi

Re: Elke dag een douche: niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:11

Volgens mij gaat het niet alleen maar om de zeep/douche gel, maar ook om de temperatuur van het water.
Als je elke dag warm/heet doucht, droogt dat in combinatie met de zeep je huid enorm uit.

Maar het is natuurlijk ook persoonsgevoelig. Ene persoon heeft een betere huid dan de andere.

En inderdaad, als ik op stal geweest ben, ga ik echt niet vies mn bed in hoor, dan spring ik echt nog even onder de douche. Zo zijn er meer "groepen mensen" waarbij dat handig is ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:13

Volgens mij is het ook zo dat als je elke dag je haar wast dit ook sneller vet wordt.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 17-01-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:13

Nou als je elke dag met zeep wast dat is niet goed nee. En ik weet niet maar Bij meisjes mag je het geslachtsdeel eigenlijk al helemaal niet wassen en ook niet met een washandje er overheen gaan. Tenminste als je al wat ouder bent. Je mag er wel wat water. Overheen laten stromen. Het geslachtsdeel (zo noem ik het maar even) wast zichzelf zeg maar en als jij dat doet beschadig je dat. Bij mannen is dat juist wel belangrijk dat je het geslachtsdeel wast. Vooral onder de voorhuid of hoe dat heet anders gaat het ontsteken. Als je je elke dag gewoon met water afspoelt wat ik in de zomer wel doe aangezien je dan veel zweet dan zou ik wel zeker 1x per week bodylotion gebruiken om te voorkomen dat je huid alsnog uitdroogt. Maar het is voornamelijk de zeep die je huid uitdroogt. En ik vind het in de zomer vooral fijn om me met koud water af te spoelen. Dat is nog minder kans op uitdroging van de huid.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:15

Je flamoes niet wassen met zeep is algemeen bekend, maar niet met een washandje???

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:18

Kimbers schreef:
Je flamoes niet wassen met zeep is algemeen bekend, maar niet met een washandje???

Nee dan beschadig je het alsnog. Als je er wat water overheen laat lopen dat mag maar niet met een washandje want dan kun je dingen kapot wrijven waaronder het Waar je 'flamoes' zichzelf mee schoonmaakt en dan krijg je juist een viezere kont.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:21

Miryamk schreef:
Ik douche koud af, sinds die tijd geen last meer van een droge huid. Nog een voordeel, je voelt je een hele bikkel als je zo je dag begint :D

Echt?? Brrr jij bent echt een bikkel dan :D
Ik douche wel elke dag, maar was mijn haar niet elke dag. Als ik mijn haar niet was, sta ik maar heel kort onder de douche, even nat maken inzepen, afspoelen klaar.

Ben je toch lekker opgefrist.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:21

Elke dag langdurig, warm en met zeep/douchegel onder de douche.. is inderdaad niet goed voor je huid. Het tast de zuurmantel van je huid aan, het natuurlijke beschermingslaagje verdwijnt en je huid gaat uitdrogen.
Beter is om kort te douchen, niet al te warm en jezelf met een washandje te wassen zonder iedere keer zeep/gel te gebruiken. Dat geldt ook voor je haar: 2-3 keer per week shampoo, tenzij je in een zeer vervuilende omgeving verblijft. En neem dan bij voorkeur een shampoo zonder parabenen, SLS en andere troep. Dat geldt ook voor zeep/douchegel. Even wennen maar het resultaat zie en voel je na korte tijd!

Wat je 'intieme' delen betreft: aan de buitenkant wassen mag natuurijk wél, maar de 'inwendige' was-emulsies ( Lactacyd enzo) kun je beter niet gebruiken. Die verstoren inderdaad de inwendige schoonmaakdienst :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:27

Ik douche meestal zonder zeep, maar zelfs dat schijnt niet goed te zijn elke dag. Maar ik vertik het om ongedoucht de dag te beginnen, ik zie er dan echt niet fris uit vind ik zelf.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:29

Nutter schreef:
Ja beste mensen, het zal al wel tig keer besproken zijn, maar toch.

Elke dag douchen is niet goed, zeggen de wetenschappers.
Je huid droogt te snel uit, zo schijnt het.

Twee, drie keer per week zou voldoende zijn.
De rest van de dagen dan maar poedelen: alleen met een washandje.

Mijn vraag is: waarom adviseren de wetenschapsmensen dan niet om te douchen zonder gel/zeep of hoe heet dat?
Twee, drie keer per week met zeep of gel, en de rest alleen effe afspoelen.

Of is elke dag afspoelen ook niet goed? Raar verhaal :)

je haar heel vaka wassen is ook niet goed daar word je haar snel vet van. en ja ik vraag het me oook af

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:30

phormicola schreef:
Ik douche meestal zonder zeep, maar zelfs dat schijnt niet goed te zijn elke dag. Maar ik vertik het om ongedoucht de dag te beginnen, ik zie er dan echt niet fris uit vind ik zelf.

Met koud water douchen dan ben je meteen wakker en dat is ook nog eens beter voor je huid

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:32

aangezien ik 2 x per dag bij mijn paarden loop uit te mesten en hooi voeren, vegen, noem maar op, douche ik als ik thuiskom, ik was ook iedere dag mijn haar.
Ik douche ook 's morgens als ik uit bed kom, ik heb 's nachts vreselijke opvliegers en drijf regelmatig mijn bed uit, dus niet douchen 's morgens is voor mij een nogo. (en koud water alleen in uiterste nood als de verwarming stuk is)
De wetenschappers kunnen roepen wat ze willen, maar ik doe dit al jaren zo en ik heb nergens last van!

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:33

Ik douche sinds mijn zwangerschap zelfs 2 keer per dag.
's morgens om wakker te worden (dat deed ik altijd al) en 's avonds zodat mijn buik rustig word (baarmoeder en warm water) en ik beter kan slapen.
Daarna mijn huid flink insmeren en ik heb nergens last van hoor!

Grapjasjes12

drawerlover schreef:
phormicola schreef:

Met koud water douchen dan ben je meteen wakker en dat is ook nog eens beter voor je huid

Ja doeg :brr: :') Nee, ben prima tevreden met mijn dagelijkse, warme, ongezonde douche :+ Mijn huid doet het ook prima.

_Elke

oh jeetje ik douche altijd als ik terug van ben de paarden of sporten. Ik stink enorm en daarnaast ik kom niet eens het bed in als ik 'meur naar paarden' volgens mijn wederhelft :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:39

drawerlover schreef:
phormicola schreef:

Nou dat sla ik ook over hoor. Ik ben al een koukleum dus zodra ik een koude douche neem, nergens warm kan worden zo vroeg en daarna 25 minuten op het station moet wachten, daarna nog kwartier lopen, ben ik onderkoeld zodra ik op school aankom. :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:43

Je krijgt ook nog eens een grotere weerstand van minder douchen. Ook minder snel kans op infecties!
Ik douche 1x per 2 dagen, alleen haren wassen. Geen zeep op het lichaam, gaat perfect :)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:54

Nayomie schreef:
drawerlover schreef:

Nou dat sla ik ook over hoor. Ik ben al een koukleum dus zodra ik een koude douche neem, nergens warm kan worden zo vroeg en daarna 25 minuten op het station moet wachten, daarna nog kwartier lopen, ben ik onderkoeld zodra ik op school aankom. :+

Door de kou warmt je lichaam juist op. Als je warm doucht dan hoeft je lichaam niet meer op te warmen.
In de zomer douche ik daarom ook warm. Als je afkoelt door het koude water warmt je lichaam op en krijg je het nog warmer. Al douche ik in de winter ook gewoon warm :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:05

Allemaal leuk gezegd door de wetenschappers maar die pannen waar ik s avonds bovenhang lijken me ook niet denderend voor de huid. Vooral entrecote en verse hele vis. De walm van de hete olie stijgt wel op richting mij. Lekker vet.
Om van de geuren, knoflook, ui, vis, enz nog maar te zwijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:07

femke27 schreef:
Allemaal leuk gezegd door de wetenschappers maar die pannen waar ik s avonds bovenhang lijken me ook niet denderend voor de huid. Vooral entrecote en verse hele vis. De walm van de hete olie stijgt wel op richting mij. Lekker vet.
Om van de geuren, knoflook, ui, vis, enz nog maar te zwijgen.

dus je wil zeggen dat die wetenschappers onze kook-taken moeten komen overnemen? :D
Nou, ik ben voor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:07

Of heerlijk full time in het ziekenhuis werken incl de bijbehorende onsmakelijkheden en als hobby sporten en paardrijden. Zou walgen van mezelf als ik 3 x in de week mag douchen.