Pijn in borsten en steken in schouder en omgeving.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Pijn in borsten en steken in schouder en omgeving.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:34

Hallo bokkers.

Sinds een tijdje heb ik pijn in mijn rechter borst. Ik ben daar toen mee naar de dokter gegaan en hij zei dat mijn klieren wat opgezet waren door irritatie mogelijk door mijn werk. Maar verder was het ansoluut niet iets om mij zorgen over te maken. Ook moest ik een sport bh kopen voor meer ondersteuning. Dit heb ik ook netjes gedaan. Hij melde dat als het over een maand nog niet over was ik een mammografie moest laten maken. Inmiddels zijn we een maand verder en is het alleen nog maar erger geworden.

Nu heb ik pijn in beide borsten stekende pijn in mijn schouder wanneer ik diep inadem dit heb ik alleen als ik aan het werk ben. Ook heb ik een soort jeuk in mijn borsten elke keer op de zelfde plek. Je zou denken dat er een stekel in mijn bh zit zo voelt het namelijk ook maar gek genoeg heb ik dit met alle bh's dus dat is het niet. Ook zijn mijn oksels wat gevoelig.

Al met al lijkt het mij duidelijk dat dit toch een overbelasting is. Terug gaan naar de dokter weet ik niet van. Ik wil sowieso geen mammografie laten maken want dat is echt te pijnlijk voor mijn borsten mijn sport bh is al vrij pijnlijk.

Ik vraag mij af of er meerdere bokkers zijn die dit herkennen en of je eventueel iets kan slikken wat de pijn maar ook de klacht tegen gaat zoals Diclofenac. Ik weet dat rust belangrijk is maar dat is echt niet mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 15-01-15 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Nickas

Re: Pijn in borsten en steken in schouder en omgeving.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:37

Mammografie kan pijnlijk zijn, maar als er echt wat mis is kan je dat toch maar beter weten!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:39

Rap naar de dokter!
Meer kan ik je niet adviseren...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:42

ik zou inderdaad ook gewoon voor onderzoek gaan. Liever even pijn dan straks te laat bij iets zijn en iets ergers niet meer kunnen voorkomen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:43

Oja ik ben trouwens fulltime caissière dus ik gebruik wel heel veel spieren die allemaal op die gebieden lopen.

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:45

naar de dokter ermee. ik heb vroeger een borstverkleining gehad en bij mij is erg veel littekens binnen gaan groeien waardoor ik ook veel pijn heb. arts voelde een knobbel en moet ook een mammografie laten maken... echter vond de arts daar in ziekenhuis dat ik er te jong voor was en kreeg ik een echo die gelukkig niet pijn deed... Heb jij veel stress op je werk ? of thuis of iets.. ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:48

Ik heb momenteel wel iets stress ja..

Verder heb ik gelukkig geen knobbels volgens de dokter. Hij zegt dat het gewoon geïrriteerde klieren zijn. Inprincipe is de pijn rechts niet meer geworden alleen is het wat uitgebreid naar mijn linker borst.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:49

Ik heb het ook een keer gehad en dat was toen overspannen borstspieren, kwam uit mn rug weg. Je zou je kunnen laten behandelen door een osteopaat, zodat je zeker weet dat alle spieren weer los zijn. Zijn de klachten daarna niet weg dan zit je toch aan een mammografie vast vrees ik. Fijn is het niet maar je wil ook niet dat er wat achterweg komt waar je te laat bij bent.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:53

Cemlys schreef:
Ik heb het ook een keer gehad en dat was toen overspannen borstspieren, kwam uit mn rug weg. Je zou je kunnen laten behandelen door een osteopaat, zodat je zeker weet dat alle spieren weer los zijn. Zijn de klachten daarna niet weg dan zit je toch aan een mammografie vast vrees ik. Fijn is het niet maar je wil ook niet dat er wat achterweg komt waar je te laat bij bent.

Echt?

Zou heel veel verklaren heb zoveel rugpijn. En dan vooral rechts een beetje aan de zijkant. Ga al door de grond als ik er iets op druk.

Had nooit de link gelegd dat dat wel eens in verbinding kon staan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:58

Ja ik had het ook op die plek, klierweefsel was ook geirriteerd, toen bij gynaecoloog geweest, drukte een paar keer ergens op want vreselijk pijn deed, waren borstspieren, spanning in je rug hangt natuurlijk ook met de voorkant samen, over de schouders maar ook je borstbeen en ribben. Ik heb het beste resultaat bij de osteopaat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:01

Heel erg bedankt voor je reactie (de rest ook natuurlijk) maar hier kan ik echt wat mee gezien ik mij heel erg herken in je verhaal. :)

Ik heb trouwens ook nog eens cup f waardoor ik ook sowieso zere schouders en dus last van hoofdpijn heb.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:02

Even opgezocht, gaat dan om je pectoralis maior, grote borstspier. Maar spieren vormen ketens, dus spanning in een gebied kan uitstraling ergens verderop geven

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:05

Als je geen knobbels hebt dan zullen ze echt niet zo snel een mammo doen. Dan moet je eerder denken aan een echo van dat gebied.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:06

Anoeska27 schreef:
Als je geen knobbels hebt dan zullen ze echt niet zo snel een mammo doen. Dan moet je eerder denken aan een echo van dat gebied.

Nee er was volgens de dokter niets geks te voelen of te zien.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:08

In de borst zelf zitten geen spieren. Het borst weefsel hangt gewoon met banden aan deze spier vast. Ik vind het niet helemaal lekker klinker als ik eerlijk ben. Ben je de laatste tijd veel ongewild afgevallen of ben je de laatste tijd meer ziek (koorts)? Hoe lang heb je dit al en bestaat er een kans dat je zwanger zou kunnen zijn?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:08

Denken jullie dat Diclofenac spierontspanner mij hier in eerste instantie mee zou helpen?

Ik ga sowieso naar de dokter voor een doorverwijzing. Maar heb vandaag de hele dag gewerkt en dus veel pijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:09

Esther43 schreef:
In de borst zelf zitten geen spieren. Het borst weefsel hangt gewoon met banden aan deze spier vast. Ik vind het niet helemaal lekker klinker als ik eerlijk ben. Ben je de laatste tijd veel ongewild afgevallen of ben je de laatste tijd meer ziek (koorts)? Hoe lang heb je dit al en bestaat er een kans dat je zwanger zou kunnen zijn?

Nee niet ziek geweest of afgevallen..

Kans op zwangerschap lijkt mij vrij klein.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:13

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:14

Mammografie is zo voorbij. 2 x 20 seconden. Echt zo gebeurd en dan kunnen ze al veel dingen uitsluiten, echt, daarvoor hoef je niet bang te zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:15

Petrichor schreef:
Esther43 schreef:

Nee niet ziek geweest of afgevallen..

Kans op zwangerschap lijkt mij vrij klein.

Oke! Ik denk dat de klachten in je rug (de spierpijn) en hoofdpijn eerder in verband staan met de grootte van je boezem. De klachten in de borsten zelf vind ik hier niet erg bij passen. Hoe lang loop je nu precies met deze klachten rond en kun je zelf iets zeggen wat er sinds die tijd is veranderd? (werk, sport, stress?)

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:21

ik zou nog een keer naar de dokter gaan en desnoods een andere arts vragen daar... wij hebben hier namelijk meerdere in de kliniek zitten... want alle berichten hier kan je goed zenuwachtig van worden namelijk

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:27

Ja sinds wij op het werk andere stoelen hebben bedenk ik mij. In eerste instantie lijkt het alsof ze prettig zitten maar misschien zijn het toch geen goede stoelen?

Tja misschien een combinatie van grote borsten en mijn werk? Het was rond kerst natuurlijk wel extra druk dus heb ook veel harder moeten werken.

Zoals nu zit ik lekker op de bank en heb ik nergens last van. Enkel eigenlijk als ik veel beweeg met mijn armen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:34

Esther43 schreef:

Ik heb het over borst als zijnde borstkas (die spieren hechten wel vast thv de melkklier, bovenkant zijkant, alles is verbonden met bindweefsel (en ook bindweefsels kunnen onder spanning komen te staan)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:40

Nu ga ik liggen en voel ik in mijn onderrug behoorlijk trekkende pijn..

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:46

Syndroom van Tietze?