Wat zou ik kunnen hebben..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Wat zou ik kunnen hebben..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:40

Dag Bokkers!

Ik ga na enige tijd getwijfeld te hebben het toch hier neerzetten in de hoop dat iemand dit misschien herkend of mij kan helpen.

Het zit zo:

Enige tijd is mijn gezondheid op zijn best. Met enige tijd bedoel ik al langer dan een jaar.
Vorig jaar zomervakantie was het op zijn slechtst. Ik was compleet niet aangesloten met wat iedereen vertelde en voelde mij ontzettend lamlendig/ ellendig.
Nu heb ik meerdere symptomen die zal ik later vertellen.

Het is niet zo dat ik er niks aan gedaan heb om erachter te komen. Samen met mijn vader ben ik daarna meerdere malen naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoeken, ook zijn de (daarvoor) naar de huisarts gegaan, naar de oogarts en naar een arts die eenmalig in mijn buik heeft lopen poeren. Sorry kan het niet beter verwoorden, zo voelde het namelijk ook..

Wat er precies gaande is... ik zal niet alles uittypen want dan ben ik wel even bezig.

Al enige tijd voldoe ik mij ontzettend moe. Niet als in een dagje doorhalen moe, maar voor mijn gevoel alsof ik nooit geslapen had moe. Onder de lessen viel ik letterlijk in slaap na mezelf knikkebollend wakker proberen te houden. Thuis moest ik om de 10 seconde gapen. Vroeg naar bed hielp niet.
Verder is mijn zicht ontzettend achteruit gegaan. Als iemand voor mij staat zie ik diegene nog scherp. Maar als diegene een stap achteruit zet dan is het al "wazig". Nu is het echter zo dat ik niet altijd super slecht zie. Als ik bijvoorbeeld als ik heel langzaam knipper of mijn oog "natter" is dan zie ik zo goed als scherp. Echter verschilt dit ook per dag. Helaas zie ik dan ook maar heel even scherp want zodra ik knipper is het weer weg en is alles weer wazig.
Verder is mijn spierkracht ontzettend achteruit gegaan. Dit merkte ik vorig jaar tijdens het paardrijden in mijn armen en tijdens hockey in mijn benen. Normaal kon ik de wedstrijd helemaal meespelen en nu na meerdere keren gewisseld te zijn stond ik letterlijk te trillen op mijn benen.
Op dit moment kan ik een zware tas ook maar enkele momenten tillen voordat het "verzuurd".
Of na een gesprek van een paar minuten aan de telefoon heb ik het gevoel alsof ik 100 kilo moest optillen.

Verder heb ik erge last van stemmingswisselingen, gevoeligheid voor warmte, moeite met volgen van een gesprek, moeite om uit mijn woorden te komen heb ik vaak krampen in spieren en hoor ik elk apparaat met hele hoge tonen. Oh en het ene moment heb ik het bloedheet en een paar seconde later ril ik van de kou...

Nu had mijn vader zijn eigen conclusie getrokken. Aangezien onze buurman met Lyme dezelfde symptomen had. Hij had een antibiotica kuur voor mij gehaald.

Nu heb ik al meerdere keren gezegd dat ik mij de laatste tijd weer slechter voel. ( Bovengenoemde symptomen komen terug.) Echter zegt mijn vader dat het niet kan dat ik nog Lyme heb. Doordat de kuur die ik heb gehad het zwaar was...

Dit is het z'n beetje.. Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Misschien heb ik iets onduidelijk getypt..

Nu heb ik zelf ook lopen googlen.. De symptomen kunnen ook overeen komen met MS..

Overigens heb ik wel afgesproken met mijn vader naar het ziekenhuis te gaan als hij terug is van vakantie. Want dit kan ik niet meer volhouden. Klinkt misschien heel zeikerig, maar het sloopt mij nogal. -O-

Anoniem

Re: Wat zou ik kunnen hebben..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:06

Het eerste wat ik denk zijn de ogen.
Dat wazig zien iets verderop, constant moe zijn etc heb ik als ik mijn bril lang niet op heb.
Maar aangezien je al bij een oogarts geweest bent..

Voor de rest kan ik echt niet bedenken wat het kan zijn. Ben ook maar een 16-jarige meid zonder enige levenservaring :P

Maar ik wil je wel sterkte wensen, klinkt niets aan namelijk..

Waar hebben ze met bloedonderzoeken op getest? Misschien nog eens naar de huisarts gaan, MS zal het vast niet zijn. Maar iets neurologisch kan altijd! Ik heb zelf een zenuwaandoening, en kan na lang sporten ook niet normaal meer op mijn benen staan :P

Succes in ieder geval!
Ik kan zo niet verder helpen.. Maar hopelijk weet je snel wat het is!

Xx

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 18:28

Ik ben inderdaad naar de oogarts geweest. Ze hebben mijn ogen gemeten en gegeven of er niet iets "raars" in zat.
Ik heb wel een bril laten aanmeten. Maar van de oog arts mag ik die niet te lang op. Als ik naar mijn opleiding rijd en ik zet de bril op. Zie ik daarna meestal nog slechter...

Ik heb zelf niet veel meegekregen van wat ze nou precies hebben getest. In ieder geval Lyme.

Ze zeiden wel dat ik pfeifer gehad zou hebben maar dat dat nu niet meer aanwezig was.

De symptomen komen wel overeen met ms maar ja ook met Lyme... Nog maar even afwachten. Van het internet wordt ik meestal niet veel vrolijker.

Net zoals dat je gaat opzoeken wat helaas misschien zou kunnen hebben haha.

En dankjewel :)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:30

Vervelend allemaal die klachten. Heb je misschien al een bloedonderzoek laten doen voor vitamine B12? Kijk maar op internet naar symptomen tekort vitamine B12

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:32

Kaatje64 schreef:
Vervelend allemaal die klachten. Heb je misschien al een bloedonderzoek laten doen voor vitamine B12? Kijk maar op internet naar symptomen tekort vitamine B12

Dacht ik ook direct aan. En misschien ook vitamine D.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:34

suikerziekte / diabetes?

Bij slechter wordend zicht en vel vermoeidheid is dat het eerste wat er in me opkomt,
Je zou ook bloedarmoede en ijzergebrek kunnen denken, maar voor dat alles geldt: dat hadden ze al lang moeten / kunnen zien in het bloed onderzoek.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:39

Ik snap niet zo goed dat je vader op eigen houtje een antibioticakuur gaat halen en je daarna genezen van Lyme verklaart? Is hij arts? Zo niet, terug naar de HA en niet meer zelf gaan dokteren. Dit is niet zeikerig, er is iets met jou aan de hand en zolang dat niet beter gemaakt wordt blijf jij je rot voelen :n

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:49

Het lijkt erg op lyme en dat is echt niet altijd na 1 kuurtje over. Laat de huisarts je naar een internist sturen of iig bloedonderzoek laten doen. Lyme is niet iets om te onderschatten, zijn mensen die in een rolstoel belanden tijdens de infectie.
Kan je niet zonder je vader naar de huisarts? Sterkte.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 18:51

Jorretje, zouden ze dat niet gevonden kunnen hebben in het bloed? (Ik weet het ook niet hoor)

Foaly,
Nee mijn oom is arts. Onze buurman heeft wel Lyme en die heeft dezelfde symptomen. Hij was er alleen niet oprijd bij (dan kom je er niet meer vanaf)

Mijn vader heeft aan mijn oom gevraagd of het kon dat ik nog steeds Lyme had. Die zei toen dat dat niet kon vanwege de zware ab kuur. Vandaar.
Je kan zelf niet z'n ab kuur kopen namelijk. Dat moet via een arts.

Al zeiden ze in het ziekenhuis dat het geen Lyme was. Maar Lyme komt 9 van de 10 keer niet uit een bloed test

Avanti; volgens mij ben ik al naar de internist geweest..:

Onze ha is helaas niet je van het..
Die zei alleen maar komt vast door de oververmoeidheid.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:05

Ik zou zeggen: als je vreest voor MS: veranderen van HA en een doorverwijzing vragen voor een NMR van de hersenen, dan weet je direct uitsluitsel en ben je hopelijk en vermoedelijk gerustgesteld. Had nl. ook spierzwakte (nog altijd trouwens), maar gelukkig geen MS.

Wel vreemd dat je pa zomaar AB kan krijgen zonder voorschrift.

Vit. D en zo zou ik idd ook wel bekijken, al lijkt het me sterk dat dit oogproblemen zou geven (vit. B12 ben ik niet van op de hoogte, dat heb ik voldoende). Spierkrampen wijzen vaak op magnesiumtekort. Als je niet direct verder naar de arts wilt, kan je eventueel een multivitaminesupplement nemen, en extra magnesium (vb. Promagnor, Metarelax). Ikzelf moet vit. D blijven nemen als ik ietwat wil blijven functioneren (geen idee of dit de oorzaak is van mijn problemen, vermoedelijk heb ik momenteel geen tekort meer).

En maak jezelf niet gek door op internet te zitten zoeken. Trouwens: computers zijn ook allesbehalve gezond voor de ogen, dus beperk dit ook maar tot een minimum.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:14

Pfeiffer, Fybromalgie, MS, Lyme idd, voedingsintolerantie (kan je lijf in en in moe maken omdat het daarmee aan de slag moet). Dit waren even de dingen die mij door het hoofd schoten.

Als reguliere artsen er niet achter komen, ga eens naar een holistische arts en/of naar een bioresonantie deskundige. Dat laatste heeft mij van mijn onmenselijke vermoeidheid af geholpen, terwijl doktoren zich achter de oren krabte en het maar bij mij terug legde dat het 'tussen de oren' zat.

Heel veel sterkte in elk geval. Niks is zo erg als in rondjes te moeten lopen en niemand die je een antwoord kan geven.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:16

Het kan heel goed nog Lyme zijn, ik loop er nu al anderhalf jaar mee (gediagnosticeerd, de kans dat ik het al 6 jaar heb is vrij groot) en heb ook gewoon de maand antibiotica gehad, helaas werkt dit lang niet altijd.
Verder heb ik er allemaal geen verstand van, maar ik zou Lyme niet uitsluiten nu bedoel ik maar..

Wel heel erg balen zeg :(:) Dat je zicht afneemt lijkt me helemaal klote..
Laatst bijgewerkt door melody7 op 15-01-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:21

Ik heb gelijk bij de beet twee weken antibiotica gehad en toch chronisch Lyme.
Als ik het zo hoor denk ik echt Lyme, en dat kan je echt hebben na een kuur.
Ik ken genoeg mensen die al jaren antibiotica slikken, echt jaren.
Sommige zelfs een -vind ik- horrormiddel qua effecten.

Ik zou zeggen laat je vader zich eens inlezen in Lyme, het is niet voor niks dat het vorig jaar in het nieuws geweest is en dat er ooit een behandelcentrum komt.
Dat is dus om de geweldige behandelingsmogelijkheden rondom Lyme, die zijn namelijk erbarmelijk slecht helaas.

Verder hoef je geen kring te hebben om Lyme te hebben, je hoeft de teek niet gezien te hebben, en het hoeft niet eens een teek te zijn geweest, een horzel of mug kan het ook overbrengen.

Qua MS: steeds meer MS patienten blijken gewoon Lyme te hebben bij nader, beter onderzoek.
Maar dan moet je wel de juiste onderzoeken uit laten voeren, en die voert de gemiddelde huisarts niet uit, die houden zich vast aan het protocol, waar de goede tests niet in zitten.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:33

Het kan idd zoveel zijn, maar het klinkt helaas wel als lyme. Ik loop er nu drie jaar mee rond, waarvan 9 maanden ongediagnostiseerd. Als je niet binnen 10 dagen na de besmetting antibiotica krijgt, is de kans zeer groot dat het chronisch wordt. Vaak wordt antibiotica dan iets heel normaals, wat ingenomen wordt als de symptomen verergeren. Hierdoor nemen ze enige tijd af om daarna weer terug te komen...

Het is inderdaad heel moeilijk in het bloed aan te tonen. In Duitsland doen ze testen waarbij ze wel (of in iedergeval, de kans op vals negatief is veel hoger) Lyme kunnen aantonen.

Ikzelf heb wel baat gehad bij bioresonantie therapie Mensen met wie ik in Amerika heb gewerkt (waar Lyme vrij veel voorkomt) gebruikten allemaal homeopathische middelen en functioneerde heel behoorlijk daarop. Antibiotica hoeft dus niet de enige mogelijkheid te zijn (al is elk geval natuurlijk anders!).

Sterkte in iedergeval!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:35

Eet je veel suikers? Anders kan je overwegen om een maand geen suikers te eten.
Suikers verslechteren je zich en geven je een vermoedt gevoel. Sommige slapen er ook slechter door.
Want suikers zitten overal in.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:05

Oshaa schreef:
Het kan idd zoveel zijn, maar het klinkt helaas wel als lyme. Ik loop er nu drie jaar mee rond, waarvan 9 maanden ongediagnostiseerd. Als je niet binnen 10 dagen na de besmetting antibiotica krijgt, is de kans zeer groot dat het chronisch wordt. Vaak wordt antibiotica dan iets heel normaals, wat ingenomen wordt als de symptomen verergeren. Hierdoor nemen ze enige tijd af om daarna weer terug te komen...

Het is inderdaad heel moeilijk in het bloed aan te tonen. In Duitsland doen ze testen waarbij ze wel (of in iedergeval, de kans op vals negatief is veel hoger) Lyme kunnen aantonen.

Ikzelf heb wel baat gehad bij bioresonantie therapie Mensen met wie ik in Amerika heb gewerkt (waar Lyme vrij veel voorkomt) gebruikten allemaal homeopathische middelen en functioneerde heel behoorlijk daarop. Antibiotica hoeft dus niet de enige mogelijkheid te zijn (al is elk geval natuurlijk anders!).

Sterkte in iedergeval!

Hier ook geen antibiotica, vooral veel bioresonantie geweest. :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:37

Hwn:

Ja ik dacht aan MS, maar we hebben dus een hersenscan gedaan in het ziekenhuis. Daar is niks uit gekomen. Had net mijn vader aan de telefoon en die zei ook dat als ik MS zou hebben dat uit die scan had moeten gekomen.

Mijn vader zit wel in het medice vak. Maar we hebben het via mijn oom kunnen regelen. Die kan dat namelijk uitschrijven.

Helaas kan ik dat niet beperken. Mijn studie gaat namelijk via de computer :(

Vitamine tekort ga ik even bekijken.

Kala:
Mijn moeder loopt bij een holistische arts en die zei ook al ga een keer mee. Echter ben ik al een keer mee geweest en heeft het toen niks voor mij gedaan. Maar wie weet nu wel.

En bedankt :)

Melody7:
Nee ik zelf sluit Lyme niet uit.

Ja het is zeker klote.. maar niet kunnen sporten doordat ik de kracht er gewoon niet voor heb vind ik ook vreselijk.
Soms doe ik wel is oefeningen in bed en dan kan ik na 20 keer mijn been niet meer optillen doordat mijn been steekt. Hangt er vanaf overigens hoe ik de oefening doe.

Moonfish13:
Mijn vader heeft zich zeker ingelezen in Lyme. Hij is er tenslotte zelf met Lyme gekomen. Ondanks dat de artsen zeiden van niet :)
Klopt het is ook heel slecht. Je wordt in het ziekenhuis ook van de ene naar de andere muur gestuurd.

Klopt idem dat een ander steekbeest het ook over kan brengen. Ik kon het mij echter niet herinneren dat ik enig sinds gestoken was. Na de AB kuur kwam het wel een beetje terug en denk op de borst/ verlengde van nek.

Zoals in mijn eerste bericht geschreven hebben we al heel wat onderzoeken gedaan maar kwam er niks uit.

Oshaa:
Kennissen zijn naar Duitsland gegaan om te testen op lyme, helaas bleek zij uiteindelijk kanker te hebben. Mijn moeder is daar ook is over begonnen. Misschien maar beter uitpluizen.

Er zijn idem heel veel soorten Lyme... Waar heb jij in Amerika gewerkt als ik vragen mag?

Spotterick:
Nee ik eet niet veel suikers. Mijn vader heeft suikerziekte en daardoor eten wij weinig tot bijna geen suiker. Mijn moeder is een beetje een biologische goeroe geworden haha.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:17

Als hij nog steeds van mening is dat je geen Lyme meer kunt hebben zit hij er heel erg naast. Dit beeld is typisch voor Lyme, net als die scan waar geen MS uit kwam. Zoek eens contact met stichting tekenbeetziekten en laat je goed voorlichten. Hetgeen wat je vader doet qua gedachtengang is nou net de reden dat er zo vreselijk veel met chronische Lyme rondlopen. Ben je al eens getest via infectolab berlijn of prohealth in weert?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:19

Moonfish13

Het is geen gedachtegang van mijn pa. Het is wat de artsen hebben gezegd tegen mijn vader.

Nee zo ben ik nog niet getest. Dat zijn wel volgende stappen waar nagedacht over worden. Om naar Duitsland te gaan.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:20

Moonfish, het is een beeld van Lyme maar jij kunt vanaf je scherm ook niet oordelen of het ook écht Lyme is ;)

TS kan beter gewoon veel onderzoeken doen, Lyme niet uitsluiten maar ook niet als zeker zien.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:26

melody7 schreef:
Moonfish, het is een beeld van Lyme maar jij kunt vanaf je scherm ook niet oordelen of het ook écht Lyme is ;)

TS kan beter gewoon veel onderzoeken doen, Lyme niet uitsluiten maar ook niet als zeker zien.

Zeg ik niet, maar laat het wel goed onderzoeken. Daar gaat het mij om, ik zie liever niemands leven naar zijn grootje gaan door Lyme. Liever een zeikerd gevonden worden en iemands kwaliteit van leven redden, als mijn mond houden terwijl NL gewoon verkeerd met Lyme om gaat.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-01-15 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:27

Ik zou je eens laten testen op de vitamines. Toen ik 2 jaar ernstige vitamine d te kort had. Zag ik ook alles wazig.

Wel naar de waardes vragen. Want artsen willen nog weleens zeggen dat de waardes goed zijn. Terwijl dit niet zo is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:32

Duijfje schreef:
Moonfish13

Het is geen gedachtegang van mijn pa. Het is wat de artsen hebben gezegd tegen mijn vader.

Nee zo ben ik nog niet getest. Dat zijn wel volgende stappen waar nagedacht over worden. Om naar Duitsland te gaan.

Duitsland is een hele goede keuze. :j
Snap in elk geval mijn gedachtegang, Nederland loopt ENORM achter op het gebied van Lyme en al help ik hier maar een iemand mee, is het het voor mij al waard.
Bokt is een groot forum, en elke user die dit leest is er eentje.
Weer een die zich bewust is van de misstanden met deze ziekte.

Het klinkt voor mij echt allemaal heel bekend, wat jij noemt heb ik al zo vaak gehoord van de scans ed, je kunt nooit zonder tests zeggen dat het ook echt Lyme is, maar laat het checken. :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:36

Citaat:
Er zijn idem heel veel soorten Lyme... Waar heb jij in Amerika gewerkt als ik vragen mag?

Ik heb in het noorden van California gewerkt. Eerst een paar maanden 100 km boven SF, vlakbij de echte hippie stad Sebastopol. Hier heb ik meerdere mensen met Lyme ontmoet die allemaal tegen antibiotica waren en het onder controle hielden met homeopathische middelen, bioresonantie en nog een paar dingentjes (ik moet zeggen dat het niet bij iedereen even goed hielp). Een jaar later heb ik nog 2 maanden verder naar het noorden in California gewerkt, aan de rand van het Mendocino National Forest.

Citaat:
Hier ook geen antibiotica, vooral veel bioresonantie geweest.

Fijn om te lezen dat er andere ook voor de niet antibiotica weg hebben gekozen en dat het heeft gewerkt! (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:43

Heb je ook al getest op je schildklier en je bijnieren?
Diabetes?

Dit zijn symptomen die ook daar voor van toepassing kunnen zijn.