Keelpijn, strepsil genomen, verdoofd gezicht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Keelpijn, strepsil genomen, verdoofd gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:18

Hoi!

Lang verhaal kort:

Vorige week dinsdag is de rechterkant van mijn verstandskiezen getrokken. Boven en onder dus.. Hier heb ik ongelooflijk veel last van gehad. De kiezen moesten uitgesneden worden etc en toen braken ze ook nog af.. Bah bah bah. conclussie: grote gaten, hechtingen en flink wat pijnstillers. Kreeg toen een dikke zwelling de dag erna. Die is nu eindelijk weg. De pijn is al minder maar nog steeds best aanwezig. Nu, als klap op de vuurpijl, werd ik wakker met oorpijn, keelontsteking, en een dikke snothuis en verstopte bijholtes. Ik heb erg slechte longen dus ja, ik lig in een soort van staat van ontbinding op bed. Nu kwam vriendjelief heel lief met strepsils ( die honing citroen) aan en dropjes. Nou kom maar op! Dus die heb ik genomen. Maar nu is mijn kin lippen en een gedeelte van mijn rechterwang een soort van verdoofd.. Net alsof je been slaapt. Het tinelt en voelt raar.. Had hier op google al meerder reacties gelezen dat de tong verdoofd raakte enz.. Iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Keelpijn, strepsil genomen, verdoofd gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:21

Ik zou eerst uitsluiten dat het geen andere oorzaak heeft.
Misschien toch even langs de huisarts? :)

Sterkte!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:22

KoudbloedKim schreef:
Ik zou eerst uitsluiten dat het geen andere oorzaak heeft.
Misschien toch even langs de huisarts? :)

Sterkte!

Moet morgen toch heen dus dan neem ik dat ook gelijk mee :)
dankje!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:23

Zou toch echt even langs de ha gaan. Als je een ontsteking krijgt waar de verstandskiezen gezeten hebben moet er toch wat gedaan worden!

Ik dacht dat er in strepsils geen lidocaine zit (wat bv wel in trachitol zit) wat verdoofd. Dus kan dat zo 123 niet met elkaar in verband brengen.
Maar bel even naar je huisarts of naar de tandarts/ kaak chirurg en laat het even controleren.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:23

Oeps, dat klinkt niet prettig!
Misschien toch maar even een telefoontje naar de huisarts er aan wagen, wie weet heeft het verdoofde gevoel nog wel iets te maken met je kiezen (of eigenlijk, het feit dat die er niet meer zijn).

Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met strepsils, behalve dat ik vind dat ze nauwelijks werken :+

Sterkte en beterschap!!

edit: Ik zie dat een aantal bokkers me voor waren :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:24

W0PPY schreef:
Oeps, dat klinkt niet prettig!
Misschien toch maar even een telefoontje naar de huisarts er aan wagen, wie weet heeft het verdoofde gevoel nog wel iets te maken met je kiezen (of eigenlijk, het feit dat die er niet meer zijn).

Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met strepsils, behalve dat ik vind dat ze nauwelijks werken :+

Sterkte en beterschap!!

edit: Ik zie dat een aantal bokkers me voor waren :)

Ze zijn niet van je het, zelfde effect als een dropje ja :Y)

Kan het wachten tot morgen of moet ik nu even bellen? Aangezien morgen de afspraak al staat..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:25

Zou nu even bellen. Kan de assistent eventueel met de huisarts overleggen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:25

Kan het niet zijn dat het dove gevoel te wijten is aan een ontsteking die tegen je zenuwen drukt?
En dat die ontsteking door is getrokken in de holtes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:26

Gewoon even bellen en je verhaal doen, dan beslist de huisarts wel wat verstandig is :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:27

Casarell schreef:
Kan het niet zijn dat het dove gevoel te wijten is aan een ontsteking die tegen je zenuwen drukt?
En dat die ontsteking door is getrokken in de holtes?

Oke jakkes, -O- Ik bel al!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:27

Zit er niet iets pijnstillends in die tabletten wat de keelpijn verdooft? Grote kans dat het spul bij een zenuw gekomen is ivm je operatie en daardoor alles verdoofd voelt. Werkt vaak een uur of 2. Dus ik zou even afwachten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:28

Nu bellen, als het wel een fikse ontsteking zit dan kunnen de gevolgen van wachten nog erger zijn. Als het kraakbeen bij je oor ontstoken raakt ben je heel ver van huis als je er te laat bij bent, dus nu gaan.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:30

Assistent zei dat dat echt niet hoorde en dat ik even met mijn kaakchirurg moest bellen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:34

Cemlys schreef:
Zit er niet iets pijnstillends in die tabletten wat de keelpijn verdooft? Grote kans dat het spul bij een zenuw gekomen is ivm je operatie en daardoor alles verdoofd voelt. Werkt vaak een uur of 2. Dus ik zou even afwachten

hang nu aan de telefoon met ze..
edit ; is nu ongeveer 2 a 3 uur geleden

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:36

Beetje aparte muts aan de telefoon.. ' Als het morgen nog zo is kom je maar even langs' . 'Komt vast niet van de strepsils' . En verder geen response ofzo..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:42

Handig.. :x
Ik zou het nu even aankijken, en als het vanmiddag niet verbeterd is gewoon nog een keer bellen.. }>

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:43

Casarell schreef:
Handig.. :x

Ik zou het even aankijken, en als het vanmiddag niet verbeterd is gewoon nog een keer bellen.. }>

Stalken die handel :Y)
Ik wacht het even af en neem even geen strepsils meer :') En ik vreet nog wel wat pijnstillers

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:07

Je zegt ook oorpijn te hebben, als je recht voor de spiegel staat steekt dan je ene oor ook iets verder van je hoofd af dan de andere?? Zo ja, ook al is het verschil bij je pijnlijke oor minimaal direct weer bellen en dit erbij zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:17

bigone schreef:
Je zegt ook oorpijn te hebben, als je recht voor de spiegel staat steekt dan je ene oor ook iets verder van je hoofd af dan de andere?? Zo ja, ook al is het verschil bij je pijnlijke oor minimaal direct weer bellen en dit erbij zeggen.

Moest hier toch btj om grinniken. Want volgens mij heeft niemand perfect symmetrische oren.

Maar verlamming klinkt niet fijn.
Sterkte!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:22

Ik heb het eens gehad met Dentinox zoiets.
Mijn keel voelde enorm verdoofd van dat spul maar het schijnt zo weinig te zijn dat dat niet moet kunnen..
Als er lidocaine in zat zeg ik echt niet dat het niet kan. :')

Heb het nu weer met iets, een ontstekingsremmend supplement, bij mij werkt het gelijk als koortsremmer, heb gebeld met de verkoper die ook arts is, die had er nog nooit van gehoord. :')

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 12:23

moonfish13 schreef:
Ik heb het eens gehad met Dentinox zoiets.
Mijn keel voelde enorm verdoofd van dat spul maar het schijnt zo weinig te zijn dat dat niet moet kunnen..
Als er lidocaine in zat zeg ik echt niet dat het niet kan. :')

Heb het nu weer met iets, een ontstekingsremmend supplement, bij mij werkt het gelijk als koortsremmer, heb gebeld met de verkoper die ook arts is, die had er nog nooit van gehoord. :')

Heb gisteren wel een gember tablet genomen maar dat is een natuurproduct.. dat is ontstekingsremmend..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:41

Mroes_1992 schreef:
bigone schreef:

Moest hier toch btj om grinniken. Want volgens mij heeft niemand perfect symmetrische oren.

Maar verlamming klinkt niet fijn.
Sterkte!

Je kunt er inderdaad om grinniken, ik heb echter de ervaring met een oorontsteking van een van mijn dochters. Ging slecht over en toch doorgestuurd naar de kno arts, gehoorgang zat helemaal dicht door een ontsteking van het kraakbeen achter het oor. Je wilt niet weten wat er dan gebeurt , ze heeft zelfs twee dagen in het ziekenhuis gelegen en er kwam elk uur een verpleegster polshoogte nemen. Die kno arts heeft me verteld dat een afstaand oor vaak alarmbellen af moet laten gaan.
Een jaar later met zoonlief hetzelfde alleen was ik er nu echt snel bij, de dienstdoende weekendhuisarts zei, geef maar een zetpil maar ik heb gezegd dat ik absoluut wilde komen. Net op tijd, hij kwam er met een fikse antibiotica kuur af. Dus het klinkt lachwekkend maar het is heel serieus bedoelt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:45

Zou het geen allergische reactie kunnen zijn?
Ik reageerde precies op deze manier toen ik flink allergisch bleek te zijn voor een bepaald soort antibiotica.

Tintelende lippen, verdoofd gevoel in de mond, en alles smaakte 'heel scherp' ineens. Daarna kwam de jeuk er bij en moest ik gauw aan de prednisolon van de arts.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:11

Ik zag vanmorgen dat strepsils nu ook een variant heeft met een pijnstiller. Het kan zijn dat dat raar reageert met je behandeling. Kijk nog eens goed op de verpakking :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:13

p.s als je pas morgen of later bij je kaakchirurg terecht kan, zou je, als het heel erg is, ook gewoon naar de huisarts kunnen.