) wachtte ik in bed met mijn ogen open tot ik in slaap viel. Toen ik net naar de middelbare ging een jaar of 6 geleden lag ik vaak een paar uur wakker. Naar de dokter geweest en melatonine gehad. Nooit vaak genomen en het probleem loste eigenlijk vanzelf wel op. Ik had altijd nog een doosje melatonine liggen. Regelmatig nog periodes gehad dat ik slecht sliep, maar dat kwam altijd van zelf weer goed. En anders nam ik af en toe melatonine in, met bijv toetsen en examens. 4 weken geleden heb ik mijn laatste ingenomen en nu slaap ik inmiddels weer mega slecht. In de vakantie gaat het redelijk, soms een uur tot twee tot ik niet kan slapen. Maar meer bijna niet. Het is me inmiddels ook wel duidelijk dat ik niet kan slapen als ik de volgende dag vroeg op moet of school heb. Ik zit in mijn examen jaar en het is gewoon niet meer te doen. Ik heb alles geprobeerd, geen laptop of tv savonds, geen cola, thee in bed en lezen, maar niks helpt. Eergister sliep ik om 5 uur, gister gelukkig 'al' om 2 uur.Door dat ik nu bewust ben van het feit dat ik niet kan slapen ga ik al rot naar bed. Vaak lig ik na een kwartier al met een snel kloppend hart, en als is het -10 in mijn kamer, ik lig nog te zweten onder mijn dekens.
En nu, kun je daar gewoon de dokter mee bellen? Ik vroeg me af of meer bokkers het hebben (gehad) en hoe die er mee om gaan.. Ik heb liever geen medicatie maar anders lijkt het gewoon echt niet te lukken.