Pinkoperatie as maandag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineThera

Pinkoperatie as maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:20

.. en ik ben bang!!

Afgelopen dinsdag mijn pink gebroken met paardrijden door mezelf op te vangen op de hals, woensdag pas naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de röntgen, daar bleek dat ie best flink gebroken was en hebben ze hem recht gezet en gegipst. Ze was niet helemaal tevreden en ging me bespreken in de meeting van donderdag, mocht het niet goed zijn zou ik vrijdag gebeld worden. En ja hoor.. kwart voor 9 werd ik al wakker gebeld, kan je om 10 uur hier in het ziekenhuis zijn? We gaan je opereren en dan kunnen we alle voorbereidingen treffen zodat je maandag geholpen kan worden. Pff ik vindt de dokters en alles daarom heen maar niks, ooit een keer mijn pink gebroken (dezelfde :D) en toen alleen bandjes gekregen omdat ie heel gunstig was gebroken en nu moet ik gelijk onder het mes.. bahh..

Thanks, ik moest het even kwijt, eventjes beetje van me afschrijven..

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:23

oliebol man. Sterkte.

DewiRox

Re: Pinkoperatie as maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:29

Ah vervelend! Wat vind je precies naar?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:31

Is er ook gezegd wat ze precies gaan doen??

Volledig narcose of plaatselijke verdoving?

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:00

Ik heb het niet zo op naalden en ik krijg een infuus en een plaatselijke verdoving in mijn oksel zodat mijn arm verdoofd is.

Ze gaan de botjes goed op elkaar zetten dan krijg ik er een soort pinnetje in die de botten dan op de goede plek houdt en blijft uitsteken, die ze dan na 3 weken gips er zo uit kunnen trekken en dan moet het goed zijn. Alleen nooit iets meegemaakt dus maak me druk om de kleinste dingen omdat ik niet weet hoe zo iets is en voelt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:02

Oh bah, ik snap dat je het eng vind inderdaad! Helemaal omdat je er wel bij bent..
Sterkte..

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:06

Ja in principe ben ik er bij, mocht ik alsnog willen kunnen ze me alsnog een licht roesje geven via het infuus, gelukkig maar denk dat als ik de prikken maar gehad heb ik het dan wel "red".
Dankje!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:11

Succes! Ik raad je aan idd niet voor een roesje te gaan, je houd je eten dan niet binnen de eerstvolgende dagen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:13

Hangt sterk van de persoon af. Ik heb toendertijd niks van het roesje over gehouden

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 15:40

De dokter zei dat het met de okselprik voor veel mensen goed te doen is en omdat ie 24 uur werkt heb ik de eerste uren na de operatie ook geen pijn en kan ik verder gewoon alles.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:43

Je krijgt dus een block. Van die prik merk je weinig. Heb hem vorig jaar gehad. Maar hij werkte bij mij geen 24 uur maar wel lang. Zorg wel dat je op tijd begint met paracetamol slikken.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:44

Oh man, darries.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:45

Ik zou persoonlijk dus wel voor het roesje gaan.... Zou het echt niet aankunnen om geopereerd te worden terwijl ik bij was. Geloof dat ze mij zelfs al een roesje moeten geven als mijn verstandskiezen er ooit uit moeten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:45

Ik heb laatst ook mijn eerste operatie gehad en was ook wel een beetje bang. Maar er is echt helemaal niks aan hoor, het is zelfs vooral saai. Ik had een knie-operatie (ik was van mijn paard gevallen) en kon meekijken op het scherm met wat ze aan het doen waren. Ik kreeg een ruggenprik, en ik heb er niks van gevoeld. Een man tegenover mij kreeg ook een prik in zijn oksel, maar die had er vooral heel veel plezier mee (mensen een hand geven met zijn slechte hand enzo).

Je hoeft je in ieder geval niet druk te maken. De operatie zelf is voorbij voor je er erg in hebt :) En het is super fijn dat je al zo snel terecht kunt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:41

Jeetje, ben je nou gewoon al het hele weekend in het ziekenhuis?

In ieder geval veel succes morgen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:49

Ik hoef ook geen roesje. Nu al 2 operaties zonder roesje gehad. Prima bevallen

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:24

Ja een block, mijn onderarm was verdoofd.

Goldenarrow: je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk is het zelfs een beetje saai! De okselprik deed me wel zeer beetje gemene prikjes maar gelukkig was dat zo voorbij. Bij de operatie zelf heb ik niet meegekeken alleen gezellig met de assistent gebabbeld over paarden want zei had er zelf ook een :D erna in dat bed rondje ziekenhuis gedaan naar de gipskamer, had leuke verpleegsters op de kamer! Na een hapje eten en uurtje observatie mocht ik gaan. En eigenlijk hebben we ook alleen maar gelachen om die arm!

Iris82; nee ben gewoon thuis geweest het hele weekend gelukkig :)

En nu heb ik me hand tot de pols in net paarse gips met een grote bult bij de pink voor die pinnetjes die uitsteken. Gisteravond verdoving uitwerking viel me ook wel mee en halverwege gaan slapen met pijnstillers dus ook goed geslapen vannacht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:43

Goed om te horen zeg! Gelukkig niet zo heel erg veel gips, tot je pols is wel te doen. Hoe lang moet je nog in het gips?

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:54

Ja, tot de pols is prima te doen, zal alleen komende dagen nog wel stekerige pijn hebben, voel die pinnen nu wel zitten. Ik moet 3 weken in het gips. 26 jan. moet ik weer terug komen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:08

Goed te horen dat het goed gegaan is.
Ik mag morgen weer voor operatie aan mijn pols. Jammer genoeg willen ze geen block zetten bij mij zoals ik vorige keer had. Krijg ander soort block waarbij verdoving gelijk is uitgewerkt zodra bloedtoevoer er weer is in mijn arm...

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:53

Oeh dat klinkt niet fijn. Wat gaan ze doen met je pols?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:40

Hoe is het vandaag qua pijn???

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:13

er is vorig jaar een plugje ingebracht. deze is vanzelf eruit gekomen. Dus deze is verwijdert. deze is toen ingebracht om te stabiliseren. Heb in 2012 mijn pols gecompliceerd gebroken.

Helaas liep alles even anders. ik zou een biersblock krijgen. maar volgens de voorbereding besloten tot narcose.Echter wil ik dat liever niet. Uiteindelijk na overleg is er besloten tot een block vanaf mijn sleutelbeen.
het verwijderen van de plug ging moeizaam was een speld in een hooiberg. is echt zeer klein. Koste uiteindelijk een half uur.

Toen moest er nog een zenuw vrijgelegd worden. echter d snee bij elleboog was pijnlijk. dus daar was het niet verdoofd... eerst kreeg ik morfineachtig iets maar zonder effect. dus uiteindelijk toch narcose. uiteindelijk maar 20 minuten. Alleen voor ik echt mijn ogen open kon houden was het erg laat...

Maar goed het is weer axchter de rug. Verdoving gaat al uitwerken.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 23:28

Deugenietje: pijn is wel te behouden, heb af en toe steken maar als ik zorg dat ik mijn hand zo min mogelijk gebruikt voel ik de pinnen niet zo en heb ik minimale pijn tot geen pijn. Gisteren en vandaag ook alleen maar paracetamol geslikt en geen diclofinac er meer bij.

Tykem dat klinkt ook allemaal erg gecompliceerd. Fijn dat het nu achter de rug is!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:31

Hoe is het nu met je pink?